PlayStation.Community

2019.03.13. 17:57 PlayStation Network
13 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
John Woo iskolája.

A Mátrix meghatározó, látványos eleme volt az időlassítás, amikor a karakterek szabad szemmel követhették figyelemmel a süvítő golyókat, valamint elállhattak útjaikból, megmenekülve a biztos halálból. A film- és játékkultúra többször felhasználta ezt az egyszerű, de nagyszerű technikát, és több projektben is viszontláthattuk a jelenséget.
A felső nézetes, lövöldözős The Hong Kong Massacre ezt tette központi elemévé, miközben ötvözi a Hotline Miami pörgős gyilkolászását John Woo filmográfiájának sajátosságaival.

Hősünk a hongkongi szervezett bűnözés tagjainak kiirtását tűzte ki céljául, és helyszínről helyszínre járva pucolja ki a bűnös elemeket. A történet során egy rendőrrel beszélgetve elevenednek meg az események, miközben a napokat visszaszámlálva haladunk a jelenig: minden nap hat pályából, és a egy főgonoszból áll. A szintek elején választhatunk egy fegyver a klasszikus felhozatalból – pisztoly, sörétes puska, géppuska, gépfegyver –, majd nekivághatunk a tisztogatásnak.
A The Hong Kong Massacre alapmechanikája gyakorlatilag változatlan marad, ami kissé monotonná teszi az élményt. Harcosunk az időt lelassítva teheti átláthatóbbá az eseményeket és lavírozhat a kilőtt lövegek között, illetve egy vetődéssel kerülheti el a találatokat. Utóbbi gyakorlatilag sebezhetetlenné teszi, ami segít, ha sarokba szorítanak a maffiózók. Ez az ugrás viszont kissé ügyetlen, mind használat, mind animáció szempontjából, így gyakran inkább árt, mint segít.
Ugyan a Hotline Miami érezhetően és látványosan fő inspirációi közé tartozik, sajnálatos módon negatív aspektusait is megőrizte, míg több pozitívat nem emelt át. Nekünk és az ellenségnek is elég csupán egy golyó a halálhoz, viszont a rosszfiúk mészárlásának egyetlen módja a lövöldözés, közelharcban egyáltalán nem iktathatjuk ki őket, és fegyverünket sem vághatjuk hozzájuk. Ez ad egyfajta taktikai aspektust, ugyanis oda kell figyelni a lőszerre, viszont borzasztóan zavarónak és idétlennek is hat, hogy sehogy máshogy nem tudunk végezni velük.
Ettől függetlenül szórakoztató lövöldözések alakulhatnak ki, amelyek közben a fegyverropogás, a felvillanó torkolattüzek, a cikázó golyók, a repkedő törmelékek és a fröcsögő vér egy mocskos egésszé forradnak össze. A végén pedig holttestek, fegyverek és roncsok hevernek szanaszét, amelyek között mi remélhetőleg nem vagyunk ott. Ha azonban igen, akkor kezdődhet a pálya elölről. A Hotline Miami dinamikusabb újrakezdésével szemben itt eltelik pár másodperc az elmúlás és az új rajt között, ami önmagában nem sok, de borzasztóan fárasztóvá és bosszantóvá válik a többedik kinyiffanás után.

Ötletes elképzelés a pályákhoz kapcsolt plusz feladatok jelenléte. Minden szintnél egy bónusz pont jár ha adott időn belül pucoljuk ki a gonoszokat, egy ha nem lövünk mellé, és egy akkor, ha lassítás nélkül zakatolunk végig. Ezek külön-külön is abszolválhatók, és más jellegű megközelítést igényelnek (bár van, hogy össze lehet vonni őket). Kreatív nehezítések, a bónusz pontok pedig fegyverfejlesztésekre válthatóak be: kezdeti stukkerünk több lőszerrel startolhat, gyorsabban lőhetünk, vagy akár két gépfegyverrel is zúzhatunk. Ez a mechanika pedig valamennyire ellensúlyozza a fantáziátlan és förtelmes főgonosz összecsapásokat, amelyek szinte teljes mértékben megegyeznek, és nem állnak másból, mint abból, hogy próbálunk egy rakat golyót röpíteni a nagy állóképességű főnökökbe.
A sztori nem valami stimuláló, és minimális tartalommal és jelentéssel bíró, sokszor elgépelt és helyesírási hibákkal tűzdelt mondatok kötik össze lazán a pályákat. Nagyobb probléma azonban a tervezésbeli zavar, amely több pályán is érezteti hatását. Mivel felülnézetből űzzük a játékot, sokszor nem látjuk át teljesen a pályát, és a látószögön kívül eshetnek folyosók, csarnokok, vagy nagyobb szobák egyes részei. A galádok emberfeletti reflexekkel vannak megáldva, így amint a közelükbe jutunk, mesterlövészi pontossággal indítanak golyózáport irányunkba, sokszor lehetőséget sem adva a kikerülésre és válaszadásra. A kettő elem együttese az, ami néhol kibírhatatlanná teszi az élményt, főleg ha egy még egyelőre ismeretlen zónába tévedve kapunk golyót a fejünkbe. Ez a központi hiba mérgezi az élményt, és egyre frusztrálóbbá válik ahogy haladunk előre.

Összességében azonban a The Hong Kong Massacre egy szórakoztató imitáció, amely okoz szórakoztató és adrenalin fűtötte pillanatokat. Sajnos nem éri el teljes potenciálját, és a műfajhoz nem igazán ad hozzá érdembe. Ötletei jók, de sokszor gyatra a kivitelezés, ami visszatartja a kreativitás kibontakozását - az ilyen jellegű pörgések szerelmeseinek azonban megér egy próbát. Amikor működik, akkor igazán izgalmas és frenetikus tud lenni, és vagány akcióhősnek érezhetjük magunkat, miközben az ajtón bevetődve adunk le pár jól irányzott lövést, míg az idő mintha melaszban araszolna előre, áldozataink elkerülhetetlen halála felé.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Vreski
Fejlesztő: Vreski
Megjelenés: 2019.01.22.
Ár: 5190Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.92GB
Web: https://thehongkongmassacre.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. Lackooo  Hackerman
2019.03.16. 19:55:53
LV16
Sosem értettem az ilyen fajta játékokból hogyan lehet kihagyni az online coopot.... Soka hasonló játékban is csak offline coop van, hülyék ezek...
PSN ID: Lacek84 -==#1HUN in Dead Nation==-
12. Attis37  PlayStation.Community tag
2019.03.15. 09:20:51
LV5
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Imádtam a Strangehold-ot minden apró hibájával együtt(ha egyáltalán volt neki). Nem lenne rossz hasonló gáma a jelenlegi konzolokra sem...
Az életben legfontosabb a Család.
11. VictorVance  Szerkesztő
2019.03.14. 19:32:20
LV18
Válasz 9. martin üzenetére:
Le is fosnám a bokámat örömömbe...
Örülünk?
10. VictorVance  Szerkesztő
2019.03.14. 19:31:52
LV18
Válasz 8. Resiskull üzenetére:
Lehetne ezt még tovább fokozni.
Örülünk?
9. martin  Főszerkesztő
2019.03.14. 19:04:37
LV27
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Kitano Takesi művész úr főszereplésével.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Resiskull  PlayStation.Community tag
2019.03.14. 19:00:53
LV21
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Mert már ott megcsinálták.
7. ALF22  Son of Liberty
2019.03.14. 17:02:00
LV26
Túl kicsik a pályák
6. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.03.14. 14:43:01
LV17
Nekem bejönne. A trailer meg faxa.
psn/sen id: pcpmate
5. GrayFox  Szerkesztő
2019.03.14. 09:15:17
LV9
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Anno a Sleeping Dogs első trailere után vártam valami hasonlót, bár abban így sem csalódtam.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
4. eandre  PlayStation.Community tag
2019.03.14. 00:58:50
LV11
PS Plus-ba jöhetne
3. VictorVance  Szerkesztő
2019.03.13. 23:12:02
LV18
+1
Faszér' nem tudnak ebből a témából és koncepcióból egy csúcskategóriás tripla A-címet csinálni, TPS-nézettel. Egy olyat, mint anno a Stranglehold.
Örülünk?
2. Resiskull  PlayStation.Community tag
2019.03.13. 23:08:10
LV21
1. martin  Főszerkesztő
2019.03.13. 20:06:30
LV27
Pedig a trailer az jujdejó.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
The Hong Kong Massacre
Vreski
KÖZÉPSZERŰ