PlayStation.Community

2019.03.05. 11:33 Játékteszt
44 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Az ellentmondások himnusza.

(Tesztelőnk a játék mellé a Legion of Dawn tartalmakat is megkapta.)

Rég indult akkora közutálattal cím, mint jelen cikkünk tárgya. Hiába szólt hatalmasat a bejelentés anno az E3-on, az embereknek kettő okuk is volt előre tartani a programtól. Ez pedig két név, az EA és a BioWare.
Az elmúlt években az Electronic Arts minden tőle telhetőt megtett, hogy magára haragítsa a játékosokat, ráadásul mindezt -köszönhetően annak, hogy rekordbevételeket termelnek, és hangzatos franchise-ok vannak tulajdonában - bicskanyitogató mértékű arroganciával. Ezen gamer-világ béli szamárpadon nem egyedül ücsörög a FIFA apukája, sajnos régi nagy kedvencünk, a fentebb említett BioWare is ugyanott pihen. Az utóbbi években nem igazán sikerült megközelíteni régi dicsfényüket, a Mass Effect Andromeda kritikai és bevételi bukása után pedig az Anthemen múlik jövőjük.
Azt már talán minden stúdió tudja, hogy a játékosokat nem éri meg felbosszantani, mert a rajtuk ejtett sebeket sokáig magukon viselik, ha pedig mód lesz rá, biztos kézzel vágnak vissza. Ennek vagyunk jelenleg szemtanúi, ezért áll a külföldi kritikaösszesítő oldalakon langyos közepes szinten a progi. A kiadott produktum valós megítélésének viszont semmi köze a látható százalékokhoz és véleményekhez. Az EA pénzéhsége, a Battlefront 2 fiaskó, az Andromeda buktája, és úgy un bloc a BioWare eddigi munkái tehetnek arról, hogy divat, követendő példa lett utálni és előre temetni az Anthemet.

A játék nem tökéletes, pontosan azokkal a gyengeségekkel küzd, amikkel az évekkel ezelőtt megjelent Destiny, ellenben -tapasztalataim alapján - bőven stabilabb, mint a Division. Közel sem érdemli meg azt a közutálatot, amit a sajtó és a gamerek többségében vélt és annál sokkal kevésbé valós sérelmek okán oszt a játékra.
Fontos részlet, hogy kalandjaimat a megjelenés napjára kiadott, 1.02-es verzióval kezdtem, melyet már másnap követett egy több mint 10GB-os újabb javítócsomag. Azok, akik előrendelték a megfelelő kiadásokat, már egy héttel előbb nekiveselkedhettek a címnek és meglehetősen dühítő, hogy csak mostanra sikerült helyrepofozni a legkomolyabb technikai és egyéb hiányosságokat. Immáron viszont bőven vállalható a töltési idő és szerver szinten is kellően stabilnak mutatkozott a többjátékos rész, eltekintve egy-két kivágástól, de egyik sem egy konkrét küldetés közepén történt, "csak" a lobbyban. Ugyan vannak még hibák, beakadó küldetés, véget nem érő ellenség rohammal, vagy a csapattársak újraélesztési ikonjának eltűnése, de egy frissen induló, online alapú címnél ezek inkább zavaró tényezők, mint a játékmenetet vészesen befolyásoló súlyos gondok.
De ha már itt tartunk, nem árt tisztázni: ez nem RPG, ez nem a megszokott BioWare-féle történetvezetés, a következményekre is hatással lévő, többféle döntéshozatali rendszerrel. Ez egy looter-shooter és tessék az ennek megfelelő szintű elvárásokkal elé ülni. Ennek dacára is bőven tetten érhető a csapat stílusa, rendkívül sok párbeszédet folytathatunk le a játék központi részét képező városban, Fort Tarsis-ban. Ha már itt tartunk, ideje bemutatni a program két, élesen különválasztható alkotóelemét, melyek a nagy ambíciók miatt pont egymást oltják ki.
Elsőként vegyük a várost, Fort Tarsis-t, ami nem egyezik meg a Launch Bay névre keresztelt Online HUB résszel, melyet csak később toldottak a game-hez. A küldetések közti időt itt fogjuk eltölteni; ez egy kicsit keleti stílusú városka, mely kezdetben alig áll pár tucat járókelőből és egy piacból, aztán ahogy haladunk előre, úgy nyílnak meg egyéb területek, töltődnek fel az utcák emberekkel és díszítő elemekkel. Innen fogunk rengeteg háttérinfót megtudni a világról, annak történelméről és minden egyéb, felettébb sokadlagos részletről.
Egy tucat NPC-vel elegyedhetünk beszélgetésbe, néhányan meg is bíznak valamivel, de többen vannak, akik csupán életmód tanácsokat várnak tőlünk. A legtöbb ilyen csevej alatt választhatunk két válasz opció közül, ami aztán befolyásolja egy adott csoporthoz való lojalitásunkat. Három szinten tudjuk ezt a mércét növelni, (alap, ritka és epic) és ezeket elérve kapunk jobb extrákat, amik lehetnek akár feloldható alaprajzok vagy festések, illetve a városban mindenféle szobrok és apróságok jelennek meg. Ennél nagyobb jelentősége nincs a kommunikációnak, ha nem vagyunk jó arcok legfeljebb lassabban töltődik a loyality.
Mindenképpen dicséretesnek mondanám a fejlesztők azon törekvését, hogy ennyire szerették volna súllyal és háttérrel feltölteni az általuk kreált világot, sajnos mégis megbicsaklik az elképzelés. Eleve ott a gond, hogy már a történet kiindulásától ömlesztik arcunkba a mindenféle kifejezéseket, amikről csak a Journalban utánaolvasva lesz több értelmünk. Ám a legtöbb ilyen "nagy történés" valójában egy szép szinonima valami teljesen hétköznapi dologra. Sajnos a főszál is ilyen. Repkednek az epikus kifejezések, közben lecsupaszítva egy fájóan egyszerű történetet kell végig követnünk. Persze, hangzatosabb megvédeni egy Anthemet, ami a Heart of Rage-nek nevezett Cataclysm helyszínén van, mint ha annyit mondanának, hogy elhozunk egy régi relikviát a vulkánból. Viszont ez pont nem segíti az új játékos helyzetét, aki csak kapkodja a fejét és próbálja megérteni az alapfelállást.
Vizuálisan viszont elsőrangú a történetmesélés, talán a Naughty Dog és Quantic Dream munkáiban láttam ennyire élethű mimikát, szinte lemásznak a karakterek a képernyőről az átvezető videókban, remekelnek a szinkronszínészek is. Próbálják igencsak emberközelivé tenni a drámákat, lesznek sértődések és árulások is a történet során. Ahhoz képest, hogy ez még mindig egy grindelős online lövölde, egy teljesen single player kampány érzetét kelti a tálalás. Sajnos hajlamos azért belezavarodni a rendszer, és egy nagy vita közepén, ha visszamegyünk dumcsizni az érintetthez, az vígan elbeszélget a hobbijáról.
A másik gond a városkával, hogy a küldetések utáni visszatérés annyira megtöri az akció lendületét, hogy halál rezignált arccal fogunk végigcaplatni az FPS módban elénk táruló, egyébként rendkívül szép helyszíneken, még akkor is, ha mi vagyunk a nagybetűs Hős.

Pont ideje áttérni az gameplay érme másik oldalára és kalandozni egy jót. Ami alap, hogy a Javelin páncélokkal eszméletlen király a közlekedés. Az egyik legjobb repülős mechanika, amivel találkoztam, nagyon reszponzív a kezelés, nem nagyon fogunk bénázva sziklafalakat koccolni. Persze túl szép is lenne folyamatosan így közlekedni, ezért irreálisan gyorsan hevülnek túl az exoskeletonok, ami miatt folyton rá leszünk kényszerülve a gyakori landoláshoz, vagy a vízhez közeli cikázáshoz, illetve kedvelni fogjuk az esős viharokat is. Hatalmas ziccer és ugyan látom az okát, miként túl OP lenne folyton a levegőből irtani, de simán megduplázhatnák ezt a nevetséges overheating limitet, mert pont a méregfogát veszik így el a cuccnak és rántják vissza a földre a pörgős, vertikális taktikázást is igénylő küldetéseket.
Ezekből a Javelinekből egyelőre négyféle közül választhatunk: a Ranger, az alap mindenes, amolyan soldier kaszt. A tekintélyt parancsoló Colossus, ami a tank itteni megfelelője. Az Interceptor a legmozgékonyabb és főleg közelharci támadásokban jeleskedő, a jól ismert rogue. Végül pedig a Storm, az elementális erőkkel operáló mage. Mind teljesen eltérő játékstílust igényel, másképpen agilisek és strapabírók.
Felszerelésből, skillből és perkből, amik itt inkább támadás módok, rakéták, illetve egyéb fegyvermódosítók, ugyanannyi lehet náluk, csak mindegyik ruhához másra van szükség. Ettől még persze vannak kisebb átfedések közöttük, például a fegyverek terén, melyet akár több kaszt is használhat. A páncélok magukban nem lépnek szintet, a felszerelés alapján növeljük értékeiket, ezek alapján kerülnek be egyre jobb osztályzásba és kapnak majd jobb lootokat is. Ismerős rendszer ez a hasonszőrű címekből, nem kavarták meg nagyon a formulát.
A bádogzakók alkatrészeik, anyaghasználatuk és festésük alapján testreszabhatóak, kitűnő táptalajt biztosítva ezzel a mikrotranzakciók számára, de egyelőre az alapcsomag is számtalan lehetőséget biztosít a különcködésre.
Ejtettem szót a küldetésekről és szeretném firtatni ezt még egy kicsit. A fő sztori kivégzése nagyjából 10-15 órára rúg, emellett van temérdek mellékszál és egyéb challenge-ek. Elég csak megnézni a menüben a ránk váró kihívások listáját és akkor ezeket hatványozza a hat(!) választható nehézségi szint, az Easy-től a Grand Master level 3-ig, amiket minden egyes küldetés előtt beállíthatunk. Érdemes is ezekhez tápolni, mert GM1-es szinten kezdenek esni a legendary cuccok, amiket aztán különböző komponensekkel tudunk vadítani. Való igaz, hogy a küldetések nagyjából ugyanazon forgatókönyv alapján zajlanak: a kiinduló pontról elrepülünk egy meghatározott helyre, ahol meg kell keresnünk valakit, illetve valamit. Ezt megspékelik némi gyűjtögetéssel, ahol fénylő gömböket, vagy alkatrészeket kell egy helyre pakolni, van, hogy egyszerűbb mechanikai feladványokat kell megoldani, de találkozunk területvédéssel is, na meg persze az egyszerűbb felállás sem ritka, vagyis a nettó pusztítás. Maximum annyi lesz a különbség, hogy kettő vagy több helyszínt kell meglátogatnunk. Fontos viszont hozzátenni, hogy ezen tevékenységek alatt a társaink folyamatosan asszisztálnak, kommentelnek rádión. Rengeteg anyagot vettek fel a készítők, így helytelen lustasággal vádolni őket. És mégis, hiába élvezetes repkedve csetepatézni, egy idő után tényleg csúnyán önismétlődő lesz a séma, a gazdag narráció ellenére.
Aki játszott már MMO küldetésbázisú játékokkal, annak nincs miért hirtelen megilletődni ezen az agyonjáratott sémán. Nem rémlik, hogy Naprendszerünk bolygóin kalandozva annyival összetettebbek lettek volna a küldetések, vagy, hogy jobban élveztem volna a kihalt New York sokadik vízcsap védését a hullámokban rohamozó banditáktól. Valóban szomorú, hogy ezt pont ez a brigád nem tudta megreformálni, de ettől még egyelőre (és reméljük már nem sokáig) ez a játékstílus sajátja. Emellett be kell valljam, sokkal szórakoztatóbb volt ezeket a harcokat megvívnom lebegve, repkedve, a különféle képességeket használva, mint a folyamatos bujkálós-kihajolós szerencsétlenkedést a Nagy Alma utcáin. Pontosan a harcrendszer az, ami feldobta a monotonitást, éreztem a fegyverek erejét, elvarázsoltak a nagy robbanások, bármikor oda tudtam repülni egy elesett partnerhez feléleszteni, kikerülve így a forrongó harcot. Ha láttam, hogy túl sokan közelednek felém, csak felugrottam és lebegve tettem rendet a rakétákkal. Nagyon jó a gunplay, jók a speckók és kellően gyorsan töltődnek újra ahhoz, hogy változatossá tegyék a lövöldözést.
De! Mindezek mellett is egyet kell értsek abban, hogy egy idő után ki tud fújni a cucc. Az említett aktívitásokon túl nincs PvP, nincs egy valamire való saját ötlet, mint mondjuk a Dark Zone volt, ami kicsit feldobná a sokadik vasárnapi ebédre felszolgált rántott húst.

Kanyarodjunk kicsit vissza a már említett nehézségi szintekre. A Normal szint gyerekjáték, simán berohamozhatunk a legnagyobb balhé közepére, a teszt alatt maximum figyelmetlenségemnek és a balszerencsének köszönhetően fogtam padlót közepes fokozaton. A Hard viszont már valóban ráutal minket a csapatjátékra, itt bőven zabálják az ólmot az alap katonák is. Erre tesz még rá akár három lapáttal a grand Master 1-3, mely csak a maximális, 30-as szint után nyílik meg. Érdemes kihasználni a Combo-rendszert, melynek megfelelő taktikája már tényleg figyelmet igényel.
Az nem nagy kunszt, hogy társaink fagyasztó skilljeire talán ne dobjunk lángoló gránátot, viszont támadásainkat a rendszer Primer és Detonator típusba sorolja. A primer lehet a fagyasztás, a detonator pedig ezek után egy jól irányzott rakéta. Ha egy ilyen összejön, a játék ki is írja a sikert és sokszorozódik támadásunk ereje. Létező probléma, hogy az alsóbb difficulty fokozatok nem kényszerítenek rá minket a társainkra, így a coop élmény is alapjában sérül, viszont ahogy durvább kihívások felé nézünk, úgy leszünk egyre inkább egymásra utalva. Sajnálatos viszont, hogy nincs mélyebb kommunikáció az emote-okon kívül, még segítséget sem lehet hívni elbukás esetén, csupán várakozol, hátha meglátják az ikonodat az amúgy is túleffektezett csaták közben. Én jártam úgy, hogy percek után vettem észre, hogy egyedül küzdök, mindenki más fekszik valahol. Ami még hiányzott, az egy karakter, vagyis Javelin választó ezen procedúra alatt. Legelső lépésként választunk páncélt és utána küldetést, majd jön a várakozás a társakra. Sokszor fordult elő, hogy a négyből ketten ugyanazon kaszttal voltak, ami azonnal előrevetítette a misszió nehézségét. Mondanom sem kell mennyivel simábban ment minden, amikor mind a négyen különböző színekben tündököltünk. Megjegyezném, hogy privát matchmaking beállításával játszhatunk a haverokkal és ilyenkor a négy fő sem kritérium.
De ha már missziók, csekkoljuk mikkel is lesz dolgunk. Meséltem már a fősztoriról és a karakterek által adott megbízásokról. Lehetőség van Freeplay-ben felfedezni az Anthem világát, ami tanácsos is, mert a sok, Journalt és Loyalty-t növelő gyűjtögethető cucc mellett egyszerűbb random feladatokra vagy ugyanígy megjelenő Titánokra (nagy, batár és erős ellenség) is bukkanhatunk. Jó megismerni a már enyészetté vált romokat, a fura képződményeket és a grasszáló vadvilágot is. Találhatóak még kisebb Dungeonök, melyeken végig tudjuk darálni magunkat, ám célszerű úgy készülni, hogy egyedül leszünk. Hiába kezdünk mindig négyen, simán lehet, hogy a tagok a térkép három másik sarkában aktívkodnak.
A küldetésválasztó menüben van még két opció, melyek nagyjából az endgame utáni elfoglaltságot is lefedik: a Quickplay, ahol random szállunk be valakihez segíteni, vagy akár nekiveselkedhetünk egy Strongholdnak is. Ezek az igazi Dungeonök, vagy Strikeok, ha úgy tetszik, ezek dobálják az igazán frankó cuccokat. A kampány során egy, majd annak végeztével még kettő nyílik meg és fél-egy óra a kipucolásuk, nehézségtől függően. Kellően eltérnek egymástól és később még bővíteni fogják ezek számát, viszont azt tanácsolom, hogy alacsonyabb szinten várjunk még velük, mert akkor sem fog Rare-nél jobb loot esni, ha Hardon ugranánk bele.
A loot rendszer működik, de még nem tökéletes. Hallani olyan eseteket, amikor duplán vagy sehogy sem kapjuk meg őket, illetve nem mindig a szintünknek megfelelő ritkaságú díj a jussunk. Ezen már amúgy dolgoznak a srácok, elképzelhető, hogy mire ezen sorokat olvassátok, már orvosolták is a dolgot.

Nem részleteztem még az audiovizuális oldalt, pedig van mit firtatni. A játék alapvetően szép. Közel sem annyira, mint a bejelentő videón, annál jóval kevésbé élettel teli mind a vadvilág, mind a városi környezet. Ettől függetlenül viszont valóban részteltgazdagon van felépítve a világ, a folyamatos napszakváltásnak és dinamikus időjárásnak köszönhetően pedig mindig más arcát mutatja majd nekünk ez az ismeretlen bolygó. Közelebbről nézve persze látunk majd elhanyagolt textúrákat, mégis, amikor a magasból zuhanórepülésben elindulunk a föld felé, egy vízesés szegélyezte hasadékban, majd az alján csobbanva bukunk a tó felszíne alá, hogy egy vízalatti, neonszínekkel tündöklő barlangon át jussunk el egy növényekkel benőtt, romlásnak indult várhoz - na, az azért eléggé ott van a szeren! A különböző skillek szemkápráztatók és olykor talán túl is vannak tolva, főleg ha többen egyszerre sütjük el őket. A belső területeken történő beszélgetős szekvenciák is odafigyelésről tanúskodnak, főleg a mocap technika kihasználását tekintve.
Az aláfestő zenék természetesen epikusak és szépen hangszereltek, néha töri csak meg az instrument muzsikát egy-egy futurisztikus szólam, de a világhoz igazából az is teljesen jól illeszkedik. A szinkron is minőségű munka és mint jeleztem már, nem bagatellizálták el a dolgot, van itt felvett anyag bőven.
Most, hogy kiveséztük a játék apróságait, ideje nagy egészként is rátekintenünk és levonni a tanulságot, mégpedig, hogy az Anthem tele van koncepcionális öngólokkal. Minden egyes pozitív hozzávalójára jut valami dühítő hiba is. A játékban végig egyedül ránk utalnak Freelancerként, mi vagyunk A hős, aztán kilépve a város falai közül, hirtelen ott terem még három kolléga. Amikor átvezető videókra kerül a sor, akkor is sokszor csak a mi karakterünk látható, maximum a háttérben unatkoznak a többiek. Az egész olyan benyomást kelt, mint ha félúton jöttek volna rá arra, hogy legyen multi központú a játék. Folyamatosan sulykolják a történet mélységeit, de közben annyira sekélyes a világépítés (több oldalnyi naplóbejegyzést átolvasni nem tekinthető annak), hogy már annak örültem, amikor fényt derítettem egy játékbéli rádióadóra. Ebből is látszik milyen elhanyagolható fontosságú témákkal próbálják lekötni figyelmünket, miközben a feszültségnövelés lenne a cél. Egy jól sikerült harc után egyből mennénk is vissza egy újabb körre, de nincs lehetőség csapatban maradni és folytatni a kalandokat, kötelezően vissza kell mennünk a városba és kezdeni elölről a matchmakinget. Felfedezésre hív a gyönyörűen megalkotott világ, de ha nem repülünk okosan, folyamatosan kényszerleszállásra leszünk utalva. Mellesleg kapunk térképet a tájékozódást megkönnyítendő, mégsem tudunk bejelölni egyetlen tetszőleges koordinátát sem. A csapatmunka lenne az egész játék lételeme, mégis csak igen későn, a kihívások keresése végett leszünk rá utalva.

Az Anthem közel sem egy rossz játék, csupán átgondolatlan ötletek hadának ideje korán való bemutatkozása. Fél év plusz fejlesztés, egy kiadós és több lépcsős tesztelési időszak, valamint az első három hónap bejelentett tartalmainak kezdeti integrálása elengedhetetlen lenne a játék számára, de gondolom a kiadó más véleményen volt. Innentől pedig a két félen múlik a jövő. Egyrészt a fejlesztőkön, hogy mivel próbálnak itt tartani, illetve visszahívni minket. Másrészt rajtunk, játékosokon és a türelmünkön, hogy mennyi időt és esélyt adunk nekik.
A progi végső megítélése így ugyanolyan, akár az egész game maga. Ellentmondásos és rajtunk áll, miként viszonyulunk hozzá. Lehet utálni a tényt, hogy a cég nem volt képes tanulni a konkurencia hasonló bukdácsolásaiból és képes volt elkövetni ugyanazokat a hibákat, amiket azok már régen kinőttek. Ez pedig olyan vétség, ami a mostani telített piacon egyenlő a bukással.
Ugyanakkor játszani vele élvezetes és szórakoztató, szívesen ültem le elé bármikor. Hibái elnézhetők és betudhatók a korai és tapasztalatlan startnak. Potenciál pedig bőven van benne, ezt semmiképp se vegyük el tőle, főleg annak tekintetében, hogy már most egy zsák ingyenes challenge és activity van hozzá bejelentve. Ezt az optimizmust tükrözi a végső pontszám és nagyon remélem, hogy élnek a lehetőséggel. Ha valóban így lesz, egy év múlva talán himnuszt zenghetünk a játékról.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a PlatinumShop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
44. street5daniel  PlayStation.Community tag
2019.03.08. 22:07:37
LV4
Válasz 43. Onimushaman üzenetére:
Ugye? Semmi ötletem nincs. Ez tiszta szégyen. Veszel 1 játékot nem jó és ez a megoldás rá.
Bearanyozhatjuk a szart attól még az szar marad!!!
43. Onimushaman  Szerkesztő
2019.03.08. 19:08:09
LV24
Válasz 42. street5daniel üzenetére:
Ezek tök jó pro tippek.
señor
42. street5daniel  PlayStation.Community tag
2019.03.08. 15:58:18
LV4
Sziasztok. Van itt köztetek valaki esetleg aki reklamált a sanyinak h rossz a game? Én már 2x is de azt mondják ne játszak a játékkal vagy töröljem le. Hol lehet még esetleg panasszal élni? Köszi elöre is.
Bearanyozhatjuk a szart attól még az szar marad!!!
41. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 15:31:36
LV2
Válasz 40. TCr64EU üzenetére:
Az egyetlen játék amivel még multizni is szoktam néha, mert nekem annyira kézre áll az irányítás. Ami a tps játékokat illeti nálam magasan az Uncharted viszi a prímet ezen a téren (is).
40. TCr64EU  Choose life
2019.03.07. 14:48:07
LV22
Válasz 39. ralphcliff75 üzenetére:
Az Uncharted-ben jó a gunplay?
Szerintem pont nem a játék erőssége.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
39. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 14:17:47
LV2
Válasz 37. martin üzenetére:
Az Uncharted-nél is jobb?
38. xXOistrakhXx  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 09:13:06
LV1
Válasz 37. martin üzenetére:
Próbáld ki az anthemet és írd meg a véleményed.
Psn id : Oistrakh_01
37. martin  Főszerkesztő
2019.03.07. 08:31:20
LV27
Válasz 35. xXOistrakhXx üzenetére:
Szerintem a legjobb gunplay (és irányítás) a Warframe-ben van, de ezt még nem volt alkalmam kipróbálni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
36. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 07:57:51
LV7
Válasz 34. martin üzenetére:
A szomszédja levideózta,az öreg meg tagadott. :D
Agyhalott rtl klub híradóban volt.
Forza Bianconero!
35. xXOistrakhXx  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 22:25:51
LV1
Válasz 32. martin üzenetére:
Warframe közel sem ilyen élvezetes gunplayt ad számomra, neked mi a véleményed?
Psn id : Oistrakh_01
34. martin  Főszerkesztő
2019.03.06. 21:43:22
LV27
Válasz 33. Re-tech üzenetére:
Á, dehogy.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
33. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 21:20:00
LV7
Válasz 27. martin üzenetére:
Egy 75 éves öregemberről el tudod ezt képzelni?
Elhiszed ezt róla?
:DDD
Forza Bianconero!
32. martin  Főszerkesztő
2019.03.06. 18:17:56
LV27
Válasz 31. xXOistrakhXx üzenetére:
A Warframe-nél is jobb a lövöldözés?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. xXOistrakhXx  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 17:23:51
LV1
Válasz 30. martin üzenetére:
10 de ez csak a strongholdok újrahasznosítása miatt nem tudnám megadni...ilyen jó gunplay a halo 3 óta sosem volt játékban,legalábbis számomra.
Psn id : Oistrakh_01
30. martin  Főszerkesztő
2019.03.06. 16:08:44
LV27
Válasz 29. xXOistrakhXx üzenetére:
És mennyi max?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. xXOistrakhXx  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 15:49:51
LV1
Végre egy normálisabb hangvételű teszt a játékról, én is nagyon élvezem a gunplayt a játékban van sok hiba is maga a játékban, de ha ezeket javíthák és kellő tartalom jön hozzá jobb loot rendszerrel akkor viszont. Nálam min. 9 pontos a játék.
Psn id : Oistrakh_01
28. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 13:52:06
LV2
Válasz 27. martin üzenetére:
Főleg co-op. Úgy minden jobb, azt mondja az EA. :)
27. martin  Főszerkesztő
2019.03.06. 11:51:31
LV27
+1
Válasz 25. seeYOUsoon üzenetére:
Egy vidéki bácsi ismerősöm a malacokat hátulról tolja anélkül hogy figyelné az internetes felhajtást körülöttük, szerinte a lényeg ott van a malac seggében, élvezetes és addiktív is tud lenni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
26. TCr64EU  Choose life
2019.03.06. 10:46:25
LV22
+1
Válasz 25. seeYOUsoon üzenetére:
A lényeg mindig a játékban van, ha jó, ha nem, a sok ismerősöd meg örülhet, hogy nekik tetszik.

A Sony viszont nem véletlenül fizeti vissza a játék árát.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
25. seeYOUsoon  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 10:26:26
LV5
+1
Sok ismerősöm tolja anélkül hogy figyelnék az internetes felhajtást körülötte, szerintük a lényeg ott van a játékban, élvezetes és addiktív is tud lenni :) Én megvárom míg elkészül, addig tolom az Andromedát ami szintén a napokban készült el xD
..loading, please wait..
24. zoli12i  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 10:25:04
LV11
+1
-1
Válasz 4. martin üzenetére:
Soknak. Soknak érzem a 7 pontot erre a parasztvakításra. Erre a félkész förmedvényre, amely annyira bugos és igénytelen, hogy még a konzolodat is képes kinyírni. Meg alapból egy félkész játék, amihez majd később jönnek a tartalmak. Jobb esetben egy év múlva lesz játszható, de most ebben a formában képesek teljes áron árulni, ami mindent elárul a kedves kiadójukról.
23. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 09:15:38
LV9
-1
Válasz 22. LaXiKa_hun üzenetére:
inkább 5 pont amúgy. a 4 tényleg erős. jelenleg egy átlagos középszerű produktunak mondanám.
PSN ID: LaXiKa_hun
22. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 09:14:52
LV9
-1
Válasz 21. martin üzenetére:
jelenlegi állapotában nekem ennyit ér. ettől függetlenül ez még lehet egy jó játék később, csak szerintem nem elfogadható, hogy egy kiforratlan nem kész terméket adnak ki játék címszóval és várnod kell, hogy amit megvettél megjelenéskor, egy év múlva váljon azzá aminek beígérték.
PSN ID: LaXiKa_hun
21. martin  Főszerkesztő
2019.03.06. 09:09:16
LV27
Válasz 17. LaXiKa_hun üzenetére:
Mondjuk a 4 pont elég hiteltelennek tűnik, bár én nem játszottam vele.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
20. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 09:03:28
LV4
+1
A legelső trailer alapján első napos vétel lett volna! A béta után változott a dolog.
I love games!
19. DoberMann  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 07:43:05
LV7
+1
Eléggé nagylelkű lett ez a 7 pontos értékelés :)
Shut Up, Crime!
18. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 06:44:51
LV9
+1
Válasz 7. ColdHand üzenetére:
Ja persze es ezt nem is akartam ketsegbe vonni felreertes ne essek es maga.l a teszt is fajan sikerult. a lenyeg hogy azert mert mekem vagy barki masnak nem mindenben ugyanaz a velemenye attol meg nem kell a tesztelo torkanak esni mert olyan pontot adott amivel az ember nem feltetlenul ert egyet.
PSN ID: LaXiKa_hun
17. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 06:39:22
LV9
Válasz 9. martin üzenetére:
Ea premium access pc. Meg nem vettem volna igy jo volt egynek de egy jo darabig vissza nem terek hozza.
PSN ID: LaXiKa_hun
16. Aki23  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 02:18:40
LV19
Válasz 15. ralphcliff75 üzenetére:
Ha van egy hiba a játékban amiről a Bioware 1-2 éve tud és nem csinálták meg mi a garancia, h 1 év múlva sikerül? Pl van olyan hiba amit a Bioware is beismert, h azt se tudják miért produkálja a játék. Pont ezért mondom, ha később jön egy évvel is sanszos, h benne lettek volna a hibák, mert eddig is tudtak sokrol csak nem tudtak javítani így végül maradt úgy ahogy van. Sok minden hülyeséget csinál az ea, de itt szerintem ők a legkevésbé hibásak, 5 évnek simán elégnek kellett volna lennie, h a nagyobb hibák ne legyenek benne.
psn id: raul-23_
15. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.06. 01:57:11
LV2
Válasz 13. Aki23 üzenetére:
Nézd van igazság abban, hogy 5 év alatt össze lehet hozni egy játékot, bár én nem tudom, még sosem fejlesztettem. De nagyon úgy fest, hogy befejezetlenül jött ki az Anthem. Ezért valóban lehet okolni a Bioware-t és az EA-t egyaránt. És egy kicsit azokat is akik ilyen állapotban megveszik a termékeket.
Mi lett volna, ha eltolják mondjuk egy évvel és valóban befejezik?! Mert az alapok jók és idővel akár egy király játék is lehet belőle. Idővel...
14. Aki23  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 22:17:49
LV19
Válasz 13. Aki23 üzenetére:
Nem mellesleg olyan hibák vannak a játékban amik alapból olyan hibák, h már a legelső konzol teszteken ki kellett volna szűrni. Pl hogy néha annyira túl melegíti a procit, h behal a konzol. Lehet szidni az EA-t, de 5 év alatt ilyen technikai hibák után felesleges, azt mondom, ha 2 év alatt kellett volna összedobni akkor ok, de így ez csak terelés.
psn id: raul-23_
13. Aki23  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 22:14:09
LV19
Válasz 10. ralphcliff75 üzenetére:
5 éve csináljak, ezek a hibák egy része az alfaban is benne volt 1 éve. Ha eddig szart ezekre a hibákra a Bioware akkor, ha fél évvel később jön akkor jó lesz? Vagy pont most akartak neki állni a hibáknak?
psn id: raul-23_
12. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 21:40:13
LV2
Válasz 10. ralphcliff75 üzenetére:
*szarja le
11. martin  Főszerkesztő
2019.03.05. 21:39:05
LV27
+1
Válasz 8. Aki23 üzenetére:
- Gyerekek, azt meg tudnátok csinálni, hogy lehetőleg minél többet kifagyjon, tök király lenne minél többet refundolni.
- Persze EA, majd kérünk tanácsot a fallout76osoktól.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
10. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 21:36:16
LV2
Válasz 8. Aki23 üzenetére:
Szerinted ki sietteti a megjelenést? Vagy a Bioware szarja a minőséget, vagy az EA sajtolja ki a szart is minden egyes stúdiójából. Én a második megoldásban hiszek.
9. martin  Főszerkesztő
2019.03.05. 21:14:40
LV27
Válasz 5. LaXiKa_hun üzenetére:
Te végül megvetted?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Aki23  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 20:31:37
LV19
Jelenleg én is kb ennyire értékelem, én nagyon jól elvagyok vele, viszont nem értem technikai oldalról, h sikerült ilyen hibákat összehozni és erről egyedül a Bioware tehet, mert nem hiszem, h az ea mondta nekik, h legyen hulladék a játék teljesítménye.
psn id: raul-23_
7. ColdHand  Szerkesztő
2019.03.05. 20:27:28
LV22
+1
Válasz 5. LaXiKa_hun üzenetére:
Azért objektívek is vagyunk, már amennyire lehet. Különben nem teszt lenne, hanem csak egy pontozást is tartalmazó személyes vélemény.
...a többit képzeld hozzá.
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.03.05. 16:09:16
LV28
Csak a demoval játszottam, jó pár tesztet és játékos véleményt olvatsam mellé így teljesen korrektnek tartom a 7 pontot.
Igazából nincs ezzel a játékkal komoly baj (de csak akkor ha zsánered a grindolos játékmenet, mindenki másnak értelmetlen darálás és dögunalom) csak nem értem ehhez miért kellett a BioWare? Láthatóan a grafikusok végezték a legjobb munkát.
5. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 16:01:28
LV9
+4
-1
Válasz 4. martin üzenetére:
egy teszt mindig szubjeltív, ez Szativolution-nek 7 pont és ezzel semmi gond nincs.

én pl. 4 pontot adnék inkább a rengeteg idegesítő probléma miatt, a nulla sztori miatt a rengeteg átverés és parasztvakítás miatt, de legfőképpen az újrahasznosított "end game" tartalom miatt, és amiatt mert nevetségesen grindolós. ez a játék max 1 év múlva lesz elfogadható és akkor se lesz több a 7 pontnál. de megértem azt is ha valakinek ér 7-et mert az elképzels tényleg jó.
PSN ID: LaXiKa_hun
4. martin  Főszerkesztő
2019.03.05. 15:16:52
LV27
Válasz 3. zoli12i üzenetére:
Te mit gondolsz? Sok a 7 vagy kevés?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. zoli12i  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 12:59:05
LV11
2. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2019.03.05. 12:45:45
LV2
Nem játszottam a játékkal és nem is tervezem, hogy valaha fogok, tehát nincs véleményem. Viszont van egy kérdésem. Mennyi bukás szükséges az EA-nek ahhoz, hogy változtasson?
1. Onimushaman  Szerkesztő
2019.03.05. 12:23:31
LV24
Aszongya a Sony vissza lehet kerni a lovet.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
ANTHEM
Electronic Arts
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Szórakoztató közlekedés és harc; nehezebb szinten élvezetes coop élmény; gyönyörű mocap; szép új világ...
Negatívum
...amely bemutatásába belebukik a narráció; unalmas történet; bug és loot problémák; kérdéses tartalom