PlayStation.Community

2019.02.23. 08:37 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Pokoli rohanás.

Azon tűnődtem a jelenlegi tesztalany nyüstölése közben, hogy ha egy produktum az általa ígért élménynek csupán a vékony alapját szolgáltatja, pusztán a keretet adja meg és azon túl masszívan a játékos beállítottságára és kitartására támaszkodik, akkor arra koncepcióként, vagy hanyag lustaságként tekinthetünk?
A SEUM: Speedrunners from Hell a legvékonyabb mezsgyén egyensúlyozik, mindezt szörnyű vihar közepette. Ocsmány megjelenése, instabil kezelhetősége húzná le a mélybe, egyedül a bőséges tartalom és az érdeklődő gamer elhivatottsága mentheti meg. De vajon elég ennyi?

Az ezt megelőzően többségben mobilos címeket fejlesztő Pine Studio nem árul zsákbamacskát, legalábbis ami a SEUM besorolását illeti. Címét elolvasva máris nyilvánvalóvá válik mire is számíthatunk, nekünk való-e a játék. A speedrunner stílus általában nem a legnagyobb sikerdarabok gyűjtőtégelye, a visszafogott vizuális oldalt durva nehézséggel kompenzáló címek alkotják tagjait. Ha nem szereted a rohangászást, a platformokon történő előrehaladást, az idővel való küzdelmet és nincs benned kitartás, ami a legjobb teljesítmény elérésére motiválna, akkor egyértelmű, hogy ez nem a te világod. Amit azért mindenképp a cucc számlájára kell írni, hogy valamiféle történetféleséggel próbál keretet adni a túlvilági futkározásnak, sőt még a különböző speckókat is ez alá söpri be, így hamar túllendülhetünk a miérteken, és ráfókuszálhatunk a hogyanokra.
Történik ugyanis egy szép napon, hogy otthonában nyugisan sört vedelő kamionos hősünk meglepetést kap egy idegentől, bakelit lemez csusszan be az ajtaja alatt. Redneck barátunk bele is hallgat a metálos hangzású albumba, amikor megjelenik az ördög maga és magához veszi kedvenc lemezét és a tálca sörünket is. Ez már több is a soknál, szó szót követ, aminek többek között jobb karunk látja kárát, de aztán igen gyorsan revánsot veszünk, ezáltal helyettesítve elvesztett végtagunkat a démonéval. Így hát különleges erőket használni tudó jobbunkkal indulunk el a pokolba, hogy visszavegyük mindenünket. Ezt a lebilincselő sztorit egy kifogásolható minőségű, rajzolt szekvencia tárja elénk.
Közel 100 pályán keresztül visz a kampány, szakaszokra, jelen esetben emeletekre osztva, természetesen egyre nehezedő feladatokkal, és egyre több képességgel. Az első pár alap futamot követően különféle színű, lebegő gömbök felvételével jutunk olyan képességhez, mint a tűzgolyó hajigálás, lebegés, teleport vagy akár testünkből kitörve, lelkünkkel indulhatunk útnak. Az idő mindeközben könyörtelenül számol vissza és ha nem sikerül a nulláig célba érnünk, kezdhetjük elölről az adott szakaszt. Az ezt jelző, folyamatosan fogyó csíkon úgy kétharmad tájon van egy amolyan checkpoint. Ha még az előtt sikerül a pálya végére érnünk, extra érem a jussunk. Eredmények tekintetében (az online listán kívül) a telós játékokból is ismert, 3 csillagos kihívás rendszer köszön vissza. Egy jelvény jár a pálya teljesítéséért, egy ha extra gyorsak voltunk, illetve minden pályán el van dugva egy doboz sör is (most azt hiszitek viccelek…), amit megtalálva megkapjuk a harmadik ”csillagot”. Ennek megtalálása amúgy nem kötődik az időlimithez, szabadon nézelődhetünk, és ha megvan, azt már regisztrálja is a game. Azért is érdemes egyébként kutatni eme csodás nedűt, mert elegendő meglelése után minden szinten megnyílik egy bónuszpálya.

A kampányon túl van lehetőség időre lefutni egy egész emeletet, mely 10+1 pályából áll. Már ha előtte végigcsináltuk mindet, az extrával együtt, anélkül ugyanis zárolva marad a móka. Ebben a módban nem visszafelé pereg az óra, hanem felfelé számolja egyben az egész szakaszt. Elhalálozásnál nincs vége, újrakezdjünk, csupán veszítjük a fontos másodperceket. Ezen felül van még egy rakás extra pálya, még több nehezítéssel, illetve egy Végtelen mód, melyben a folyamatosan farunkat perzselő lángok elől kell loholni, éld túl ameddig tudod alapon.
Ez az a rész, ami szerintem is igen impozáns, hisz tényleg bőven van tartalom a cuccban. Csak aztán az indítás utáni második percben rányomsz a Startra. Biztosan emlékszem, hogy még PS2-őn is voltak ennél szebb játékok. A meglehetősen kecsegtető alaphangulattal bíró világot ritka fantáziátlanul sikerült képernyőre vinni. Van itt láva a mélyben, a platformok és az épületek szürke egyen-sziklák, meg van sok hegyes és láncos akadály, amik mind egy soha nem változó háttér előtt tündökölnek. A pályák és feladatok tényleg jól ki vannak találva, viszont a körítés gyomorfacsaró. De ez még csak az egyik, mondhatni kisebb baj. Az igazi gond az irányítással van és ez nagyjából a megbocsáthatatlan kategória, főleg a játék stílusa végett. A kontroll iszonyat nehézkes és lomha, karakterünk egy jégen csúszó Ikarus 200-as kezelhetőségével közlekedik a pályán. Egy kicsit fordulunk és máris leestünk egy platform széléről vagy egy tüskére nyársalva találjuk magunkat. Az ugrást pedig mindig előbb kell megnyomnunk, mint hogy valóban a peremhez érnénk. Ezek mellé még simán befigyel némi frame drop, ami a megjelenítést figyelembe véve teljességgel érthetetlen.

Itt térnék vissza a bekezdésben elkezdett eszmefuttatásra, nevezetesen, hogy ez így akkor elég? Egyik oldalról van a korrekt tartalom, viszont a SEUM minden más alapvetésben ellenünk és így a képviselt játékstílus ellen dolgozik. Mert a cucc rusnya, irányítani pedig nehézkes. Akkor miért is játszanál vele, miért igyekeznél döntögetni a rekordokat? Nem tagadom, megesett, hogy többször nekifutottam egy-egy résznek, mert tudtam, hogy képes vagyok megcsinálni jobb eredménnyel. De a virtuális ranglistákon folytatott farokméregetésen túl nincs semmi, amiben a cím szórakoztató lenne. Pörög a háttérben a zúzós zene, a sátán folyamatosan röhög rajtunk és oltogat minket, elkaphat a humor is (lásd csak, amikor megpróbálsz nehézségi szintet állítani a menüben), ellenben minden más részletében vérszegény alkotással van dolgunk. Ha ez a te zsánered és kész vagy kompromisszumokat kötni, akkor pokolian jól szórakozhatsz, de szerintem ezekre a játékokra mondják, hogy "túl rövid az élet…"

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Headup Games
Fejlesztő: Pine Studio
Megjelenés: 2018.02.22.
Ár: 4490 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p
Demo: Nincs
Méret: 2.26GB
Web: http://pinestudio.co/seum/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
SEUM: Speedrunners from Hell
Headup Games
CSAK ÓVATOSAN