PlayStation.Community

2009.09.19. 15:42 Játékteszt
72 hozzászólás
Szerző: BenyoBoy
Értékeld a cikket!
Guilty Gear HD-ben - egyenesen a Halál ellen!

Természetes emberi reakció, hogy mindenből a legizgalmasabb rész érdekel a legjobban. Nincs másként ez a kedves olvasóval sem, mivel elég nagy a valószínűsége, hogy mire ezt olvassa, már látta a végleges pontszámot oldalt, a bűvös 10-est. Abban is biztos vagyok, hogy föltette magában ezt a kérdést:
- 10?
Én pedig MOST válaszolok rá:
- 10.
Miért is? Hamarosan kiderül.

Kellemes, családias hangulatban érkeztünk meg hárman (BenyoBoy, Nefud és a bontatlan BlazBlue: Calamity Trigger) a teszt helyszínére. Kisgyermeki lázban égtünk, mintha karácsony lenne, nagy örömmel, széles mosollyal az arcunkon téptük le a (perforáció nélküli) védőfóliát, és betettük a lemezt a gépbe, miközben arról beszélgettünk, hogy milyen jók is voltak a régi Guilty Gear részek és vajon milyen lesz a mostani…
Ismerős szöveg, nem? Nos, újra lehetőséget kaptam egy verekedős játék tesztelésére. A felállás ugyanaz, csak a lényeg nem. Ezúttal nem egy régi franchise újabb darabját köszönhetjük körünkben, hanem egy fiatalabb sorozat alkotóinak egy új játékát, ez pedig a BlazBlue! A BlazBlue: Calamity Trigger egy újabb játék attól az Arc System Works-től, akik a Guilty Gear sorozatért is felelősek. Így már érthető a hasonlóság a két játék között… de! Ne szaladjunk ennyire előre.Először is kezdeném a program történetével. A sztori 2199 decemberében játszódik, de az előzmények sok száz évvel azelőttre nyúlnak vissza. A BlazBlue egyik legnagyobb erőssége a sztori, ami verekedős játéknál eddig szokatlan volt. A game kezdetekor még nagyon sok a kérdőjel: ki kicsoda, mi micsoda, folyamatosan ugrálgatunk az időben és az idősíkokon, karakterek múltjait tudjuk meg, miközben újabb dolgok derülnek ki. A történet nagyon összetett és keszekusza, de hamar összeállhat bennünk a kép, ha szánunk rá egy kis időt. A lényeget nem akarom kispoilerezni, de úgy dióhéjban felvázolom a történetet, aminek egy kicsit még utána is kellett járnom.
Az egész ott kezdődik, hogy 2099-ben a semmiből, a sötétségből felbukkan egy hatalmas erejű szörny, Black Beast, és elkezdi ölni az embereket oly mértékben, hogy majdnem ki is írtja az emberiséget! Ám ekkor színre lép hat ismeretlen, akik mágikus erővel ruházzák fel az embereket, így közösen legyőzve a szörnyet „A Mágia Első Háborújában”. A háború alatt létrehoztak egy szervezetet (a NOL-t), ami segített az embereknek kontrollálni ezt az új energiát és újjáépíteni mindent, amit a szörny el- és kipusztított. A NOL viszont ebből a kapcsolatból egy diktatúrát alakított ki. Sokan fellázadtak ellenük, olyanok is, akiknek volt speciális erejük, és olyanok is, akiknek nem. Ebből a polgárháborúból alakult ki „A Mágia Második Háborúja”. A lázadókat (Ikagura Szervezet) legyőzték, és akik vállalták, hogy átállnak, azoknak megkegyelmeztek. Miután ennek a konfliktusnak is vége lett, és egy komoly hadsereget verbuváltak, a sereg és a szervezet az egyik pillanatról a másikra szinte megsemmisült és eltűnt. Egy személy felelős mindezért: Ragna the Bloodedge - más néven Halál!
Ragna the Bloodedge most visszatér, így revansot vehetnek a NOL tagjai, illetve más emberek is harcba szállnak, akik a hatalmas vérdíjra hajtanak. Ez épphogy csak az alapja a sztorinak, a többitől megkímélném az olvasót – de akit érdekel, az vagy nézzen jobban utána, mert nagyon izgalmas, vagy csak szimplán tolja végig mindenkivel a sztori módot.

A Calamity Trigger egy gyönyörű, animés intróval kezd, ami nagyon pörgős és szemkápráztató, remekül megadja az alaphangulatot. A japán animékre hajazó stílusjegyek mindenhol megtalálhatóak. Az extravagáns ruhák, a nagy szemek, a hajak stílusa, a történet bonyolultsága, minden olyan, mintha egy sorozatot néznék, és ezt az érzést nagyon fel is erősítik a gyors és látványos harcok, a párbeszédek, de erről később.
A menübe érve ezeket találjuk: Arcade (itt a gép – vagy más player – ellen nyomhatjuk 10 pályán keresztül), Versus (itt egymás ellen küzdhetünk), Score Attack (itt a pontszámért megy a harc, amit fel is rakhatunk egy ranglistára), Story (a történetet játszhatjuk le a választott karakterrel), Training (gyakorló mód), Replay Theater (a lementett meccseket nézhetjük meg), Network (neten zúzhatunk), Gallery (a játékban kinyitható több tonnányi hangot, videót és képet nézhetjük meg), Option (beállítások). Miután kiválasztottuk a nekünk tetsző módot, meg is láthatjuk a 12 karaktert, ami, hát... kevés. Mi az USA verziót teszteltük, de állítólag 2010-ben jön az EU-s, amiben több karakter lesz, így erre nem haragudhatunk, már csak azért sem, mert az a 12 karakter az nagyon ott van a szeren.

Van ugye az aktuális főszereplőpáros, a hideg jófiú (Jin Kisaragi) és a gonosz gyilkos (Ragna the Bloodedge), egy Equlibriumon felnőtt kislányunk nagy fegyverekkel (Noel Vermillion), egy fura vámpír lolink (Rachel Alucard), egy hatalmas és bitangerős izomkolosszusunk (Iron Tager), plusz egy fura és bolondos félig macska, félig emberszerű lény (Taokaka). A repertoárban találhatunk még egy „csöcsös nénit” (Litchi Faye Ling), egy mozgó trutymót (Arakune), egy igazságmegszállott ninját (Bang Shishigami), egy steampunkos beütésű kisgyerkőcöt (Carl Clover), meg két titokzatos és bitang erős karaktert: Hakument és V-13-at. Mindegyik nagyon egyéni és nagyon jól néz ki, szinte rögtön találunk magunknak kedvencet (Nefudnak Noel, nekem Taokaka volt), akivel tolhatjuk. Rengeteg színkombináció közül választhatunk, de ha ez nem lenne elég, DLC-k formájában szerezhetünk még be pár csomagnyit. A 3 csomag összesen 5 dolcsiba (durván 1000 forintba) kerül, és csomagonként 4 karakternek 4 új színt ad. A meccsek nagyon izgalmasak, pörgősek, és nem utolsó sorban szemkápráztatóak.
A harcrendszer, amit most megemlítek, nem teljes, csak ízelítő. Amelyik HC-nek mégsem lenne elég, az utánanézhet jobban a témának.
Ami a legfontosabb, hogy habár a játékmenet iszonyat pörgős és darálós, nagyon taktikusnak kell lennünk és megfontoltnak, mit mikor, milyen helyzetben használunk. A karakterek teljesen eltérő stílusban harcolnak. Ott van például a kardot és jeget használó Jin, a pisztolyokkal lövöldöző Noel, vagy a tetű lassú Iron Tager, aki ha közelünkbe jön, kampec. Szóval nagyon okosnak kell lennünk, és nem ész nélkül nyomogatni a gombokat.
A gombokról. Evidens, hogy az irányokkal mozgunk, de a harc itt egy kicsit más, ugyanis minden gombra egy-egy típusú támadás van kiosztva, nincs olyan, hogy rúgás-ütés, hasonlóan a Guilty Gearhez. Itt van „Gyenge”, „Közepes”, „Erős” és egy „Drive” támadás, pluszba még használhatjuk a jobb analóg kart is a könnyebb kombózás érdekében (Easy Specials). Ami viszont nagyon fontos és érdekes, azok a különleges technikák. Minden embernek van egy pár kombinációja és egyéni támadása, amit tudunk ötvözni, ez egyértelmű, de vannak benne speciális támadások, amik hál’ istennek nem túl bonyolultak, és nem is nehéz elsajátítani őket (ésszel használni már annál inkább). Alul van egy mérőnk, amit támadásokkal telíthetünk meg. Ha megtelik 2-3-4 rublika (karakterenként változó), akkor tudunk egy speciális mozgást bevinni egy megadott kombinációval, ez a „Distortion Drive”, és ha ezzel győzünk le valakit (jó sokat sebez), akkor „Distortion Win”-t csinálunk, de ha egy kicsit több izgalomra vágyunk, akkor ott van az Astral Heat. Az Astral Heat nem más, mint a legerősebb és leglátványosabb támadásunk, az elit, a netovább. Ezeket egy fokkal nehezebb is előhozni, különböző kritériumok kellenek (20% alatt kell lennie az ellenfél életerejének, csak az utolsó körben hozható be, és MAX-on kel lennie az alul található mérőnek), de ha egyszer sikerül, akkor a győzelem garantált, és nem első sorban olyan epikus és látványos mozdulatokat látunk, hogy szinte már videóban mutatja az ellenfél atomjaira zúzását. Persze ahhoz, hogy ilyeneket csinálhassunk, az adott karakterrel végig kell vinni az Arcade módot. Vannak különböző védekező és visszakontrázó támadások, ugrásokból is sok van, ráadásul tényleg rengeteg mozgást raktak bele a játékba, szinte minden gomb+irány kombinációra jut egy, és még olyan kis finomságokról nem is írtam, mint pl. a menekülő és folyton védekező játékosok elleni büntetések, de ezekre most nem térnék ki külön, a játék kézikönyvében korrektül minden le van írva.
A grafika? Hát az meseszép! A játékban minden személy (akik a háttérben vannak, azok is) gyönyörűen meganimált, részletesen (kézzel) rajzolt 2D-s stílusú, míg a háttér és a pálya 3D-s, ami elsőre egy kicsit fura lehet, de aki játszott pl. a KoF: NW-vel, annak nem okozhat meglepetést. Hozzászokni nagyon könnyű, mivel a látvány egyszerűen lehengerlően gyönyörű. A meccsek előtti pályabemutatókat vétek elnyomni, hiába láttuk őket százszor, mindig élvezettel néztük végig. A pályákon csak ámultunk és bámultunk a háttérben álldogáló figurákon, repülő csontvázakon és alattunk szétbomló rózsák szirmain, rengeteg kis finom apróság van, ami feldobja a hangulatot. A karakterek animációja gyönyörű és nagyon sok frame-ből áll. Effektekben szintén bővelkedik a játék, több tonnányi villódzó fény, robbanás van benne, ez is segíti az animés fíling megteremtését. A pályák nagyon hangulatosak és mindenre odafigyeltek: Noel töltényhüvelyei repkednek, a robbanásokkor bekormosodik a pálya, Jin komolyabb támadásainál lefagy a talaj – egyszerűen el sem tudom képzelni, mennyit dolgoztak ezen a fejlesztők és grafikusok, de megérte.

A BB-nek van egy überelhetetlen alaphangulata, ami az egész játékot átjárja, ami minden apró részletében benne van, így alkotva egy tökéletes egészet, és ez az, ami az elejétől kezdve megfog minket. A menü meseszép, nem statikus, hanem gyönyörűen animált. A designt átjárják a steampunk, a sci-fi, a gótikus és tradicionális elemek. A Full Metal Alchemist alkimista köreire hasonlító ikonok vannak mindenütt, és egy kis Tim Burton-szerű elvont világ is belecsöppent, és ami a pláne, hogy a pályák (amiből sok van) egy városon belül játszódnak! Pár aréna ugyan hasonló, hiszen 1-2 ugyanaz a helyszín, de más-más időpontokban és nézetben, ami nem azt jelenti, hogy a háttér egy kicsit sötétebb, mert este van, hanem szinte teljesen eltérőek és újrarajzoltak. A karakterek nagyon egyediek, bár 1-2-nél fel lehet fedezni egy kis GG-s átütést, de ez nem baj. Rengeteg befejező és intro-animáció van, Taokaka, Rachel és Arakune (de amúgy mindenki) támadásai nagyon sajátosak, a ruhák különlegesek, a design mesterire sikeredett. Nagyon poén a támadásokat külön megfigyelni, pl. Taokaka dobálását, mert teljesen véletlenszerű: bombát, tekegolyót, almacsutkát és párnát is hozzánk dob, ezeket pedig játék közben nehezen vesszük észre. A játék hiába fut csak 720p-ben, a KoF agyonreklámozott grafikáját így is kenterbe veri, igaz, a játéktermi verzió azokon a Taito Type X² gépeken futott, amin a KoF XII, az SF IV, vagy a Battle Fantasia.

A szinkron TÖKÉLETES, mi a japánt próbáltuk ki, és ezt is ajánlom, bár az angol is meglepően jó lett (már amennyit hallottunk belőle, mivel online azt a szinkront halljuk, amit az ellenfél választott), a harmadikat még nem ismerjük (ugyanis az EU-s verzióhoz külön lesz szinkron), szóval ezzel nincs gond, a színészek nagyon kitettek magukért. A zene mestermunka, nem hiába, ugyanis a GG sorozatból ismert Daisuke Ishiwatari szerezte ennek is a muzsikáit. Az instrumentális rock és metál számokon át vannak szimfonikus, komolyzenei darabok is, mindegyik nagyon hangulatos, remek aláfestő dalok, és ezeket ki is adták egy dupla CD-s lemezen (de a Collector’s Editionben is hozzánk vágják).

Utoljára jön a szavatosság, ami szintén kiváló lett. A VS móddal az idők végezetéig el lehet egerészni, de tolhatjuk online is, ami nekünk tökéletesen működött (igaz, az intróknál mindig belaggolt, de meccs közben semmi gond nem volt, tökéletesen futott, mint egy kisangyal). Ott a pontvadász mód, az Arcade mód, amit minimum egyszer mindenkivel végig lehet vinni, ha a legjobb támadást ki akarjuk nyitni a figurákhoz. Vannak benne trófeák, rengeteg videó és kép (szinte minden artworköt megnézhetünk külön a galériában). A sztori mód pedig nagyon durvára sikeredett. Rengeteg, rengeteg (!!!) párbeszéd van benne, választható útvonalakkal, és van még egy extra bónusz mód is, ahol chibisen rajzolt karakterek mesélik el a történetet, adnak tippeket és marhulnak, szóval, ezzel a játékkal jó ideig el lehet lenni, ráadásul támogatja a Remote Play funkciót, így akár PSP-n is tudunk vele játszani. Ezt az opciót is leteszteltük és tökéletesen működik, így ha minden flottul be van állítva, bárhol tudunk egy kis BlazBlue-t tolni PSP-n.
A hangulat, mint írtam, nagyon telitalálat. A játékmenet, a design, a kicsit elvetemült és elborult karakterek, a hangok, a zenék, a poénok (vannak azok is, főleg Taokakánál), minden egyszerűen tökéletes, semmiért nem tudnék levonni pontot. Bár… nem teljesen hibátlan a játék! Nekem a 12 karakter kicsit kevés. Igaz, később kinyithatunk 4db un. „Unlimited” szereplőt, ráadásul az EU-s változathoz ígérnek többet is, így ezért nem vonhatok le semmit, ráadásul, mint mondtam, az a meglévő 12 karakter nagyon ott van a szeren. Kezdőknek talán egy kicsit nehéz lehet az akció, de hamar bele lehet jönni, ráadásul fanservice is van benne (bugyivillanás, stb.), de ez se baj, inkább csak pozitívum.

Egy élmény volt kipróbálni, mindenkinek ajánlom! Kötelező! A cikket írta BenyoBoy, közreműködött Nefud.

(A játékot támogatónktól, a Platinum Shoptól kaptuk tesztelésre. Ha úgy érzed, meggyőzött a cikk és a 10 pontos értékelés, üzleteikben megvásárolhatod!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
2012.05.10. 15:04:53
LV1
Bizonyíték arra, hogy még nem veszett ki a 2D-és verekedős játékok a divatból! Bárcsak mással is így lenne.... mondjuk örülnék egy új Heart Of Darkness vagy Oddworld-nek.
71. pank2
2009.10.02. 03:16:10
LV2
Bisztos hogy jo kis game
PSN ID: paradilaci
2009.09.27. 00:54:50
LV1
Fantasztikus játék. Ez az első verekedős game aminek komolyabban nekiálltam bár még elég noob vagyok.

Egyetlen negatívuma talán a kicsit kevés karakter de már bejelentették a folytatást ami valószínűleg orvosolja majd ezt.
69. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.26. 11:51:22
LV3
Válasz 68. _Nefud_ üzenetére:
Alap. Én mondtam, hogy mindenki jelezze, akinek megvan a játék, de senki nem vett fel.
* F I G H T C L U B *
68. _Nefud_  Az egyik mongol
2009.09.24. 09:25:27
LV12
Válasz 67. Peacecraft üzenetére:
Akar tolhatnank is valamikor :)
He who controls the Spice, controls the universe!
67. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.23. 22:40:15
LV3
Válasz 64. _Nefud_ üzenetére:
Amúgy, ha jó kapcsolatú emberrel játszol (mondjuk európaival), akkor jellemzően az intro sem szaggat.
* F I G H T C L U B *
2009.09.23. 21:27:33
LV6
Válasz 65. wooltur üzenetére:
Itt ugyanez :))
ブレイブルー
65. wooltur  PlayStation.Community tag
2009.09.22. 21:05:54
LV16
Látványosnak tünik nagyon, és érdekes is. Egy próbát megérne, ha nem jönne mindjárt az új tekken!:/
R.I.P. Brúnó :-(
64. _Nefud_  Az egyik mongol
2009.09.21. 22:19:19
LV12
Válasz 63. Peacecraft üzenetére:
Akkor javitok :)

Nem talalkoztam meg zavaro, a jatekelmenyt leronto laggal :)
De oszinten... altalaban eszre sem venni, h neten jatszok. Amig a karakterek elmondjak a maguket, akkor szaggat, de nagyon (vagy picit), utana a jateknal mar minden franko. Talan egy-ket alkalommal erzekeltem minimalis csuszast.

Ellenben SC4, ahol neha mozogni sem tudok :)

SF4... nincs meg es nem tudom, h kell-e. De ebbe ne menjunk most, itt bele :)
He who controls the Spice, controls the universe!
63. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.21. 19:31:36
LV3
Válasz 59. _Nefud_ üzenetére:
"Egy cseppnyi laggal sem talalkoztam meg,"

Internetes játéknál lag van, ezen nem tudsz változtatni jelenleg. A mértéke már más kérdés... Nagyon jó játékokat lehet nyomni online, ez tény, de azért lehet ugyanilyen jókat nyomni például az SFIV-el is.
* F I G H T C L U B *
62. Lotar  PlayStation.Community tag
2009.09.21. 11:32:04
LV17
Jó teszt . Elsőre nekem is kevésnek tűnik a 12 karakter , de ha tényleg , mind különbözik egymástól és még " jók " is , akkor tényleg elég lehet . Egyszer jó lenne megszerezni . :]
psn/sen id: pcpmate
61. Yokozuna  PlayStation.Community tag
2009.09.21. 10:41:32
LV6
ez nagyon nem az én világom, de elhiszem hogy bejövős lehet...valaki másnak!:)
"Csináltunk fényt. A végén már Unikumból."
60. metadata  PlayStation.Community tag
2009.09.21. 09:15:20
LV15
Fasza a teszt, én is gondolkodom a játékon. Egy demo jó lenne belőle!
FatHead
59. _Nefud_  Az egyik mongol
2009.09.21. 09:12:22
LV12
En maximalisan egyetertek Benő pontozasaval... nem veletlenul kapta meg a maximalis pontszamot a jatek.
Kategoriajaban szerintem ez most a csucs.

Ahogy Martin is irta... ugyan csak 12 karakter, de 12 teljesen eltero karakter. Nezzuk csak meg a SF4et... Ryu, Ken, Akuma... ugyan masok a mozgasaik, de annyira megsem :)

A szavatossaga pedig nagyon rendben van. Story modban amennyi szal, lehetoseg van... mar a single player mod magaban jo par orara odaszogez a TV ele. Es akkor ott van mellette a Score attack, valamint az online bunyo lehetosege. Egy bunyos jateknak ugyis a masok elleni kuzdelem a sava, borsa. Azzal pedig itt nincsen baj. Egy cseppnyi laggal sem talalkoztam meg, nem ugy, mint a KoFban volt anno... vagy a tobbi bunyos jateknal.. SC4nel is elofordul neha, h kb mozdulni is alig tudok...
He who controls the Spice, controls the universe!
58. Reita  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 22:04:46
LV17
Nem akartam iderondítani, de mégis megteszem, nem bírom ki ( ezt nézzék el nekem )

Ez egy über-brutál játék, ami megérdemli azt a 10-est, és a sok jó szót.

Ez a design, meg a karakterek... egyszerűen könnyfakasztó.Csillagos ötös.

Le a kalappal. Azt hiszem meg van az a verekedős program amire NAGYON rég óta vágytam.
57. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 18:25:33
LV3
Válasz 53. Dark-Fu üzenetére:
"El is hiszem, hogy ennyire jó, viszont gondolom csak kategóriájában ér ennyit, azaz a 2D-s verekedősök, nem pedig az összes verekedős között."
Merthogy szerinted a 3D-s bunyós játékok természetüknél fogva több pontot érnek?

"Ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy kb 4 játék van versenyben jelenleg."
Miért a 3D "kategóriában" hányan versenyeznek?

"Egyetlen dolog, ami szerintem nem kiemelkedő az efféle játékoknál, az a szavatosság."
Lehet, hogy furán hangzik számodra, de a bunyós játékok lényege a más játékosokkal való küzdelem. Ezt hogy is lehetne szavatossággal mérni??
* F I G H T C L U B *
56. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 18:07:33
LV3
Válasz 52. kazama üzenetére:
Nem kötekedésből, de légyszi dobjál már linket, mert érdekelne a téma.
* F I G H T C L U B *
55. xeth004  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 17:08:52
LV5
Ez majdnem totál olyan, mint a Guilty Gear (nem véletlenül, hisz azonos a fejlesztő). De ez nem baj, mert azt szerettem.
X-ray! Echo! Tango! Hotel! Do you read me?
54. martin  Főszerkesztő
2009.09.20. 15:50:48
LV27
Én a 1UP tesztjeit tartom mérvadónak. Ők is maximális értékkel díjazták a játékot. A 12 karakterről: azt mondja a 1UP - és Benyó is -, hogy minden karakter különböző, ezért elég a 12. Más játékokban van mondjuk 30, de a fele használhatatlan töltelék fos, egy pár meg tök hasonló. Itt nem. A 12 karakter lehetőséget adott arra, hogy a fejlesztők mindegyiket tökéletesen kidolgozhassák, és ne történhessen meg, hogy ott van pl. 5 ember, akit senki sem válasz, mert sz*rok.

Jó lenne, ha néha nem csak a pontszámot nézétek, hanem a tesztelő mondanivalóját is. Azért nyüstölte napokig a játékot, és azért ő, hogy a lehető legjobban kiismerje, mert ért a témához. Egész nyugodtan el lehet hinni, amit a PSC mond. Lehet, hogy néha előfordul: egy-egy játék mondjuk +/-1 ponttal megszalad, de ennél többel nem, és ha ez meg is történik, annál a játéknál az az egy pont ide vagy oda nem mérvadó. Mi nem adunk 6 pontot 9 pontos címre, és 9-et sem 6 pontosra azért, hogy vagánykodjunk, menőzzünk, lázadjunk vagy tanárkodjunk.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
53. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 15:16:26
LV4
Az szép, komoly pontozás!
El is hiszem, hogy ennyire jó, viszont gondolom csak kategóriájában ér ennyit, azaz a 2D-s verekedősök, nem pedig az összes verekedős között. Ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy kb 4 játék van versenyben jelenleg.
Egyetlen dolog, ami szerintem nem kiemelkedő az efféle játékoknál, az a szavatosság.
Nem tudom, más hogy van vele, de jómagam jelenleg 4 verekedős gamevel tolom. Legtöbbet az SC4-gyel toltam, közel 100 óránál tartok, ugyanis van benne content, a SF4-gyel meg játszottam 2 délutánt.
Ha már 2D-s verekedős és szavatosság, akkor MvsC2. És itt maximálisan a második (Ken) hozzászólással kell hogy egyet értsek: 12 karakter egy ilyen játékban kákevés.
A képek és a videók alapján a többivel 100%-ig egyetértek.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
52. kazama
2009.09.20. 14:34:42
LV1
Válasz 46. Peacecraft üzenetére:
Több a frame, így a mozgás folyamatosabb (erről tesztekben és fórumokban is lehet olvasni mélyreható elemzéseket). A karakterek árnyékolása/megvilágítása jobban kivitelezett és a színátmenetek is pontosabbak, ez pedig a HD videók alapján is szembetűnő. Ettől még persze a BB grafikája is animációi is csodásak és leginkább ízlés dolga, hogy ki melyik art stílust preferálja (nagyobb, szinte pixelmentes sprite + kevesebb frame VS kisebb, felhúzott és emiatt pixeles sprite + több frame).
51. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 14:20:28
LV21
Válasz 50. BenyoBoy üzenetére:
Nagyon örülök, hogy valaki megértette, amit korábban jó néhány kommentben kifejtettem már!

Egyébként a teszt tetszett. Örülök, hogy PSC felhasználókat is bevonnak játéktesztelőnek, remélem a Tekken 6 esetében is ez lesz a gyakorlat.
50. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 14:16:06
LV17
Válasz 49. gabe83 üzenetére:
Annyiból nem passzol, hogy 2D a 3D-vel van keverve. Nekem bejött, egyáltalán nem zavart.
A retrót nem látni, érezni kell!
49. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 14:10:46
LV21
Válasz 44. Peacecraft üzenetére:
Nem sértődök meg, de még a húgomnak is feltűnt, hogy mennyire nem passzolnak a karakterek a háttérbe. Mindegy. Olvastam netszerte, hogy népszerű a játék. Ennyi ember nem tévedhet! :-)
48. EmpiHUN  Driftrocker/BF Veterán
2009.09.20. 13:47:11
LV13
Lehet ez lesz az első 2D-s ilyen cucc amit beszerzek!!
Köszönjük a tesztet!!
A Birodalom örök!... khm.. Hupsz!
47. martin  Főszerkesztő
2009.09.20. 13:35:34
LV27
Válasz 46. Peacecraft üzenetére:
Miért, akinek nincs meg a game, az mit okoskodik a 10 ponttal kapcsolatban? Ne is foglalkozz vele.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
46. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 13:15:15
LV3
Ne haragudj, de ha nincs meg neked a játék, akkor mire alapozod ezt az állításod? Csak mert például, a BB-ban iszonyatosan jó az animáció.
* F I G H T C L U B *
45. kazama
2009.09.20. 13:04:02
LV1
A BlazBlue sprite-jai nagyobb felbontásúak mint a KOF-é és ezáltal valóban kevésbé recések, viszont a KOF sprite-ok cserébe szebben animáltak és a színeik is teltebbek. Kinek mi a fontosabb szempont. Szerintem mind a két játék úgy tökéletes külsőleg, ahogy van.

A BlazBlue-t mindenhol istenítik és valóban hihetetlenül jónak tűnik a cucc, ha nem most jelenne meg a Tekken akkor valószínűleg be is szerezném.
44. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 11:52:39
LV3
Válasz 40. gabe83 üzenetére:
Most ne sértődj már meg!

Amúgy miután megnéztem a képet, amit linkeltél picit elbizonytalanodtam, mert így egymás mellett nem olyan feltűnő a két játék karakterei között a különbség. Viszont arra tisztán emlékszem, hogy amikor tegnapelőtt kipróbáltam a KOF demót, a karakterek finoman szólva sem nyűgöztek le, ellenben tegnap még kifejezetten tetszettek a BB harcosai.

Szerintem tényleg látnod kéne mind két játékot mozgásban, a saját tévéden, és akkor lehet, hogy más véleményen lennél.
* F I G H T C L U B *
43. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 11:15:33
LV17
Válasz 40. gabe83 üzenetére:
Szerintem ezzel mindenki így van, egy 3D-s renderelt karatert valóban nehezebb lerajzolni, mint egy kézzel rajzolt 2D-st. :D
A retrót nem látni, érezni kell!
42. Dragonken  Szerkesztő
2009.09.20. 11:13:35
LV16
Válasz 40. gabe83 üzenetére:
SF4nek teljesen máshogy vannak kidolgozva a karakterei, kicsit nézd meg jobban. A két játék grafikailag teljesen más színvonalat képvisel.
de miért nincs DK-n nadrág?
41. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 11:08:32
LV21
Válasz 40. gabe83 üzenetére:
*Carl
40. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 11:04:31
LV21
Akkor annyit ideírok még, mivel gyakran rajzolok, talán nem is rosszul:
Előbb rajzolok le 3 BlazBlue figurát, mint 1 SF IV-eset! Ennyit a karakterek és színek kidolgozásáról!
Nézzük Earlt:
-Bőrszín áll 2 árnyalatból: halvány sárga bőrszín + egy barnás árnyalat.
-Ruháján a lila színből van egy alap, majd árnyékolják sötéten. Szintén 2 árnyalat.

Mindegy, én csak megjegyeztem, hogy ez köszönőviszonyban sincs a háttér kidolgozottságával, ahol több árnyalat is van.
További jó játékot!
39. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:55:14
LV17
Válasz 37. gabe83 üzenetére:
Na, ha valahol elütnek a karakterek a háttértől, az a KoF XII! Ott negyed annyira kidolgozottak a karakterek, mint itt, de lehet annyira sem, míg a háttér gyönyörűen meg van rajzolva.
Itt mindkettő gyönyörű, és szerintem remekül összeillenek, nekem ez a megoldás a KoF: NW-be is nagyon tetszett, bár ott még nagyon kezdetleges volt minden tekintetben.
A retrót nem látni, érezni kell!
38. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:48:41
LV3
Válasz 37. gabe83 üzenetére:
Ok, akkor ezt máshogy látjuk, maradjunk ennyiben.
* F I G H T C L U B *
37. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:45:40
LV21
Válasz 35. Peacecraft üzenetére:
Furcsa, hogy nem tűnik fel neked a karakterek ruháján lévő legfeljebb 3 árnyalat, miközben a háttér teljesen részletes. :-O
http://ui31.gamespot.com/30/bureiburugr3_2.jp[...]

S a KoF XII karakterei jól viszonyulnak a háttérhez is! Bár ott a pixelesség a hátulütő, de a bőrszín is lényegesen árnyaltabb!
36. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:21:49
LV3
Válasz 35. Peacecraft üzenetére:
*ami
* F I G H T C L U B *
35. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:20:54
LV3
Válasz 34. gabe83 üzenetére:
Linkelek egy képet, amin közelebb áll a valósághoz (100%-on nézd):

http://media.photobucket.com/image/blazblue/P[...]

Igazad, van abban, hogy talán Tager nem a legrészletesebb karakter, de azért elég durvák a kijelentéseid. És akkor a többi karakterről ne is beszéljünk.
* F I G H T C L U B *
34. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:05:52
LV21
Válasz 31. Peacecraft üzenetére:
Részletesen kidolgozott karakterek? Nézz rá a nagydarab bordó karakterre az alsó sorban!
A testén 3db árnyalat van, a ruháján 2 és 3 db. Majd nézd meg a hátteret. Elüt, mint állat! A háttér remek!

Tőlem lehetnek ilyen karakterek, csak akkor ne ilyen környezetbe illesszék őket!
33. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 10:02:17
LV21
Válasz 31. Peacecraft üzenetére:
Mert a pálya grafikai kidolgozása más, mint a karaktereké!
A SF IV-ben teljes a harmónia, ahogy más játékoknál is általában. Persze a MvsC 2 esetében is ordító különbség van a karakterek és a környezet között. :-(
32. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 09:57:17
LV3
És egy kérdés még a teszthez:

"...érkeztünk meg ... a teszt helyszínére"

Ugye nem egyszeri alkalom után született az írás?
* F I G H T C L U B *
31. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 09:54:10
LV3
Válasz 30. gabe83 üzenetére:
Nem akarlak meggyőzni, hogy neked ez tetsszen, de szerintem nem ártana, ha élőben is látnád, mert nem nagyon értem az érvelésed. Miért baj, ha a részletesen kidolgozott rajzfilmszerű karaktereket vegyíted a szintén részletes és rajzfilmszerű pályákkal?
* F I G H T C L U B *
30. gabe83  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 08:18:22
LV21
Maradok az SF IV-nél. Láttam a játékról jó néhány videót, s követhetetlen volt az akció, valamint zavaró a sok villanás.
Az sem tetszik, hogy a karakterek nem illeszkednek a háttér grafikájához: rajzfilmfigurákat helyeztek a nagyszerűen kidolgozott, részletes környezetbe. Nincs szinkronban a kivitelezés.
29. slickadam  PlayStation.Community tag
2009.09.20. 05:55:20
LV5
Válasz 27. Raam989 üzenetére:
ugyanúgy mint ps3-ra, x-re se jött még ki európában.
Super Ultra Taokaka Deluxe!!!
28. BenyoBoy  PlayStation.Community tag
2009.09.19. 22:33:58
LV17
Válasz 27. Raam989 üzenetére:
X-boxra még nem jött ki a játék? :O
Azt hogy?
Elvileg ugyan azon a napon, június környékén jelent meg az USA-ban mindkét verzió.
A retrót nem látni, érezni kell!
2009.09.19. 22:27:12
LV2
Érdekes mód boxra a DLC-k már megjelentek, de a játék maga még nem... pedig már várom...
Attól, h senki sem ért meg, még nem leszel művész.
26. Sakamoto_14  A bölcs
2009.09.19. 21:22:54
LV20
Egyáltalán nem hallottam még erről a játékról, ráadásul 10 pont. :O
25. Peacecraft  PlayStation.Community tag
2009.09.19. 21:01:20
LV3
Válasz 23. CountofHell üzenetére:
Hát, kíváncsi lennék rá, hogy te mit nevezel remek játéknak, ha szerinted kevés van belőle third party oldalról.
* F I G H T C L U B *
24. Syro  PlayStation.Community tag
2009.09.19. 20:25:09
LV4
iszonyat jól néz ki
23. CountofHell  PlayStation.Community tag
2009.09.19. 20:12:32
LV15
Én értem, hogy miért 10.
Egy third party fejlesztőtől ( Guilty Gear, Shikigami No Shiro ) egy ilyen remek játék ritka mint a fehér holló. Meg kell becsülni. :-))
PSN - CountofHell_HUN
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
BLAZBLUE: CALAMITY TRIGGER
Aksys Games / PQube
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Minden nagyon el van találva benne
Negatívum
Lehetne még több karakter

MARTIN BELESZÓL
Ez most 2D-ben a legjobb. Vadállat, ahogy kinéz, a karakterek egyszerűen fantasztikusan stílusosak, a speciális effektek pedig lemásznak a képernyőről. Aki karmolja a retro 2D-s stílust, az menjen és vegye meg azonnal!