PlayStation.Community

2019.02.04. 13:29 PlayStation Network
5 hozzászólás
Értékeld a cikket!
A múlt fogságában.

Korunk jelenleg két nagy videojátékos trendet követ. Az egyik a grafikailag egyre realisztikusabb, úgynevezett „AAA” játékok fejlesztése, ahol a külsőségekre és teljesítményre történő licitálás dominál, illetve a játékosok folyamatos aktivitásának fenntartása hónapról hónapra történő tartalmak elérhetővé tételével. A másik pedig a múltba való visszanyúlás, egy olyan kor érzésének megteremtése, ahol kötött, komplett, „egyszerű, de nagyszerű” élményekbe vághattak bele a rajongók. Előbbi hibája a folyamatos biztonsági játék, amely nem mer kockáztatni és új ötleteket bevezetni, míg utóbbié a negatívumok levedlésének hiánya, és vehemens ragaszkodás az ódivatú kivitelezésekhez. A Battle Princess Madelyn ezen második trend tökéletes megtestesítője. /Molon/

Történetünket egy nagypapa olvassa fel virgonc unokájának, amiben a lányka egy harcos hercegnőt alakít. Ghosts’n Goblins stílusban, a 8-bites érát idézve kell végigrobognunk az elénk állított akadályok és megannyi titok garmadáján. A korra jellemző egyszerűség elsőre nem tűnik annyira nagyszerűnek, a térkép hiánya lesz az első gáncs a 6-8 órás kalandunk folyamán. A legtöbb esetben persze a „haladjunk jobbra” ősi bölcsesség lép érvénybe, de a metroidvania elemek miatt sokszor fogunk bolyongani, ráadásul a kamera is képes a legrosszabb képet mutatni az ugrásainkhoz. Nem lehet kukkerolni fel és le, így sosem tudhatjuk, mi van alattunk. /Oni/
A navigáció bizarr megvalósítása több játékmechanikai baklövéshez is vezet. Gyakran függőlegesen is gondolkodnunk kell – például ha hatalmas fák ágain szökdécselünk –, ahol alattunk vagy épp a megfelelő útvonal, vagy a biztos halál vár. Állandó társ még a zavarodottság, azzal kapcsolatban, hogy mit merre lelünk. Ezen kívül küldetéseket is felszedhetünk a civilizált régiók lakosaitól. Ezek a „menj oda és hozd ezt el” típusú, az ipar által még mindig nem teljesen kinőtt feladatok képviselői sajnos. A küldetés felszedésekor hangzik el, hogy hova kell mennünk, így vagy megjegyezzük, vagy térkép és egyéb feljegyzések hiányában bízunk benne, hogy épp belefutunk egy megoldásba. Ez sajnos a fejlesztési lehetőségeknél is rosszul sülhet el, ugyanis a fegyvereinket és páncélunkat erősítő boltost is csak így lehet összeszedni. /Molon/

Kezdetben fegyvereink lándzsák és kések, amelyeket dobálhatunk. Páncélzatunk véd a támadásoktól, amely pár bekapott találat után leválik, így már csak hálóingben várhatjuk a kaszást egy esetleges hibánk végett. Ilyenkor néhányszor feltámadunk: azt, hogy hányszor tehetjük ezt meg, a képernyőn is láthatjuk, a mérőkét pedig a legyilkolt lények lassacskán vissza is töltik. Kellő odafigyeléssel nem kell teljes szakaszokat újrakezdenünk, ami határozott pozitívuma az élménynek. (Mentés egyébként csak képernyőváltáskor és fontos tárgyak megszerzése esetén történik). A felharácsolt pénzből szépen fokozatosan lehet fejleszteni a páncélzatot és a fegyvereket a már említett kovácsnál, aki lassacskán bővülő fegyvertárunkat teheti hatékonyabbá. Ezekkel, valamint az új képességekkel, élhetőbbé válik a küzdelem, nélkülük viszont a legbutább főellenséggel is percekig birkózunk majd. /Oni/

Az ellenség- és a környezetdizájn egyébként a Battle Princess Madelyn legnagyobb erőssége a kiváló zene mellett. Pixelpontos monstrumok várják, hogy végezzünk velük, és a táj is átadja azt a retro hangulatot, amelyre vágyunk egy ilyen alkotásnál. Dühöngő tengerekből vetődnek ki bosszantó sellők, egy középkori faluban csapunk össze egy undorító disznóval, vagy épp a fellegek között számolunk le egy varázslóval. Mindennek aláfestése a sajnos monotonná váló, de remek muzsika, amelyet akár zenekari, akár szintetikus verzióban is hallgathatunk. Hiába nézzük el azonban a mechanikai bakikat a gyönyörű tájnak, az egyszerű, de szórakoztató játékmenetnek, a profin nosztalgikus hangulatnak vagy az ötletes ellenségdizájnoknak, mérhetetlenül zavaró bugok mérgezik az élményt. /Molon/

Sok minden javításra került, de így is belefutottam több idegesítő problémába. Sikeresen beleragadtam a falba; az eszköztár a képernyőre gyógyult, aztán pedig nem lehetett később előhozni, egy fontos kapcsoló csak sokadszorra aktiválódott; és a víz alatt is történtek érdekes dolgok. Szinte végig frusztráltnak éreztem magam a játék közben, amely érzést picit enyhítette egy-egy szakasz leküzdése. Rég abbahagytam volna több ponton, ha nem zsarol/fenyeget unszol/bátorít Molon. A nagyon elvetemülten lélekben a '80-as években élő gamereknek érdekes csemege lehet a program. Tanakodtunk róla, hogy időkapszula-e a szoftver. Véleményem szerint a felidézni vágyott korszakból inkább több negatívumot realizál, így sajnos a varázsa is jócskán csökken. /Oni/

Talán ez is lehetne a tételmondata a játéknak: „Inkább több negatívumot realizál”. Kiváló próbálkozás, és eszméletlenül bájos, hogy a fejlesztő lányának kezdte el a játékot – sőt, lányával is készítette –, de ebben a formában csak a türelmes, hardcore és retro-fanoknak ajánlott, mert mindenki más haját tépkedi majd a büntető checkpoint rendszertől és a frusztráló programzavaroktól. /Molon/

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A Battle Princess Madelyn jelenleg csak az amerikai Store-ból érhető el, és a teszt is egy amerikai régiós kód alapján készült.)

Kiadó: Casual Bit Games
Fejlesztő: Casual Bit Games
Megjelenés: 2018.12.20.
Ár: $19.99
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 598.87MB
Web: http://www.causalbitgames.com/our-games/battle-princ...
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. GrayFox  Szerkesztő
2019.02.07. 11:14:00
LV9
Annyira tetszik a vizuális stílusa, hogy ezt még guilty pleasure-nek is beszerezném.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
4. Onimushaman  Szerkesztő
2019.02.05. 23:08:28
LV24
Válasz 3. martin üzenetére:
Ennek dőltem be. :D
señor
3. martin  Főszerkesztő
2019.02.05. 21:41:00
LV27
https://youtu.be/KnkqrBs8t5U
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. martin  Főszerkesztő
2019.02.05. 19:05:47
LV27
Válasz 1. PDHiv üzenetére:
Nem feltétlenül kell egy neo-retro terméknek minden aspektusában olyannak lenni, mint "régen". Néha elég, ha emlékeztet a "régire", de részleteiben már modernizálva van.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.02.05. 18:48:29
LV1
Nem az a lényeg a retronak, hogy retro és olyan mint régen csak ma?
Kordától sem várja el a közönsége, hogy mai módon legyen régi. Vagy én gondolom rosszul?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Battle Princess Madelyn
Casual Bit Games
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
Ghosts 'n Goblins 2019