PlayStation.Community

2019.02.09. 08:54 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
A halál szórakoztató körforgása.

(A játék kizárólag PlayStation VR-ral játszható.)

A videojáték ipar évekkel ezelőtt lefektette a főbb műfajok alapjait, így jelenleg a meglévők egyre jobb kidolgozása, vagy vegyítése járható út a fejlesztők számára. A piac jelenlegi helyzete miatt számos csapat próbálja úgy létrehozni játékait, hogy ne csak tartalmas és maradandó élmények legyenek, hanem játékosaik sok ideig mellettük is maradjanak – vagy ha visszatérnek, akkor mindig egy picit más fogadja őket. Emiatt népszerű a roguelike stílus, amelyet frappánsan vegyít belső nézetben az akcióval és horrorral a The Persistence.
Hősünk a címadó űrállomáson tér magához, amelyet különös, élőholtszerű lények leptek el. Hamar kiderül, hogy karakterünk gyakorlatilag egy számítógépesen leképezett tudat, aki bekerült egy klón fizikai testébe. Ezt a hajó másik „életben maradt” tagja teszi – már ha az ilyen jellegű lét életnek minősül -, aki elmagyarázza, hogy különféle rendszerek beindításával elhagyhatjuk a gépet lassan beszívó fekete lyukat, és megmenthetjük tudatainkat. Ehhez azonban be kell merészkedni a tébolyodott legénység által ellepett komplexumba, amely mind a négy szintje egy-egy, a végső célhoz közelebb juttató feladatot rejt.
A The Persistence egy sci-fi túlélő horror játékként indít, amelyet a virtuális valóság fokozottan rémisztővé tesz. Kezdetben rövid távú teleportáló eszközünkkel haladhatunk gyorsabban, vagy kerülhetünk a lények mögé, míg különleges érzékelésünkkel a falakon túl is láthatjuk, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk – bár mindkettőhöz sötét anyag kell, ami ha kifogyna, idővel töltődik csak vissza. A vérfagyasztó hörgések, váratlan zajok és bizarr lények fokozzák az izgalmat, miközben lavírozunk a vánszorgó gonoszok között. Szerencsére megvédhetjük magunkat – pontosabban megelőzhetjük a bajt – különleges eszközünkkel. Ha esetleg lebuknánk, akkor a vérszomjasan hörgő rosszfiúk támadását kivéthetjük bal kezünkbe épített energiapajzsunkkal, majd fejbe vághatjuk őket kütyünkkel. Ennél azonban praktikusabb mögéjük osonni, és beléjük lőni a ketyere két zsinórját, amelyekkel kiszipolyozhatjuk a monstrumokban található őssejteket – ez pedig a játék egyik központi fizetőeszköze.
Bóklászva, barangolva zsebelhetjük be a nyersanyagot, amely nem csak ellenségeinkből nyerhető ki, hanem megtalálható a környezetünkben is: tárolókban, szekrényekben, dobozokban, vagy csak szabadon heverve. Az őssejtek mellett pedig egy másik erőforrás a tárgyak készítéséhez szükséges pontok, amelyeket hasonló módon szedegethetünk fel kalandozás közben. Útközben fegyver- és eszközgyártó állomásokra bukkanhatunk, amelyeknél közelharci és távolsági fegyvereket gyárthatunk le a pontokból, valamint gránátokat, és különleges, kísérleti eszközöket – amellett, hogy fejleszthetjük is őket, hogy több lőszerrel rendelkezzenek. A revolver például erős, és megállásra bírja a gonoszokat, de lassan tölthető újra; a katonai késsel pedig azonnal végezhetünk bárkivel, lyukacsosra szurkálva torkát. A teleportáló készülék és a körfűrész bizarr ötvözése bárkit húscafatokká szabdal, akinek a testébe „ugrunk”; míg a drónraj apró, az ellenségeket lövegekkel ostromoló szövetségeseket generál. Sőt, át is állíthatunk a mi oldalunkra valami borzadályt, ha a „borostyán szérumot” szervezetébe injektáljuk, de „düh szérummal” magunkból kreálhatunk egy rövid ideig sérthetetlen, ökleivel mindent péppé zúzó gyilkológépet. Ha azonban minden igyekezetünk ellenére is elpatkolunk, megtapasztalhatjuk, hogy mi is folyik a The Persistence-ben: tudatunk újabb testet kap, és minden kezdődhet újra.

A megszerzett erőforrásokat kezdőpontunknál új eszközök legyártásába fektethetjük – már ha szereztünk tervrajzokat utunk során –, vagy porhüvelyünk strapabíróságát, fizikai erejét, illetve más aspektusait javíthatjuk: ezek pedig mind azt a cél szolgálják, hogy a következő futam még eredményesebb lehessen. Az űrállomás szintjei ilyenkor újrarendeződnek, így a szobák elrendezése és tartalmuk eltér az előzőtől. Gyakran halunk meg, de ez így van rendben. Lehet, hogy nem veszünk észre egy csapdát; lehet, hogy egy új ellenségtípus ontja ki életünket; és lehet, hogy egy eddig ismeretlen szobatípus tesz minket hűvösre. Idővel a legénység tagjainak holttesteit beépíthetjük klón-repertoárunkba, így már egy másik testben kezdhetjük újra életünket, amely eltérő kezdőparaméterekkel rendelkezik: jobban bánik a lőfegyverekkel, vagy több élete van.
Ennek a játékmechanikának köszönhetően pedig fokozatosan vált a horror műfajáról a belső nézetes lövöldözős játékokéra. Egyre bátrabban, hatékonyabb, strapabíróbban és jobban felszerelve vághatunk neki a szinteknek, amelyek mind egy-egy központi, állandó céllal rendelkeznek. Ezeknél ügyesen csavar egyet a képleten a kaland, bár általában egy halom szörnyet kell a földdel (vagy padlóval) egyenlővé tennünk. Idővel az elsőre rémisztő zombikból könnyed céltáblák válnak, a masszív bestiákból pedig potenciális nyersanyag-bányák. Egyre határozottabban és elkötelezettebben indulunk neki az útnak, és a kezdeti félelmet a – néhol talán túl – magabiztos bátorság veszi át: és ettől igazán különleges a The Persistence.
Ugyan története egy-két jó ötlet ellenére tankönyvi példája a sci-fi sablonoknak, és a szinkronok sem erőltették túlzottan meg magukat, nem is ez teszi ki az élmény lényegét. A játék magja egy roppant szórakoztató körforgás, amelyet sokan próbáltak már megvalósítani, de kevesen találtak el jól. A Firesprite remekül vezeti át az egyik műfajból a másikba a kalandot, és ugyan a kiismeréssel a meglepetés varázsa is elszáll, és néhol igazságtalanul nehéz, vagy unalmasan önismétlődő, mégis leköt és élvezetet nyújt. Kiváló az irányítás, egyáltalán nem kényelmetlen a virtuális valóság (sőt, több irányítási lehetőség közül is választhatunk), remek a grafika, kreatívak a fegyverek, csúcs a jutalomérzet a gyűjtögetésnél, és folyton érezni a fejlődést és haladást: tudjuk, hogy hiába nem sikerült, araszolunk ahhoz, hogy felülkerekedjünk a kihíváson. Összességében pedig így a The Persistence az egyik legteljesebb, legszórakoztatóbb PlayStation VR játék, amely hossza is pont elég.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Firesprite
Fejlesztő: Firesprite
Megjelenés: 2018.07.24.
Ár: 8990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Van
Méret: 2.24GB
Web: https://firesprite.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. tiNk  PlayStation.Community tag
2019.02.10. 20:45:35
LV18
Válasz 3. MolonLave üzenetére:
Az nem igazán érdekel.
"We don't have to do this. You know that, right?"
3. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2019.02.10. 19:28:32
LV2
Válasz 2. tiNk üzenetére:
Astro Bot!
2. tiNk  PlayStation.Community tag
2019.02.10. 12:27:27
LV18
Jelenleg ez az egyetlen játék (na jó meg RE7), ami miatt sajnálom, hogy nincs VR-om.
"We don't have to do this. You know that, right?"
1. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.02.10. 07:56:31
LV12
Elég klausztrofób lehet a játék, én tutira kényelmetlenül érezném magam, ha játszanám.
"Si vis pacem, para bellum."
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
The Persistence
Firesprite
SZÍNARANY