PlayStation.Community

2019.01.29. 09:41 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Az öreg halász, és az öreg halász, és az öreg halász, és a tenger.

A videojátékok kiválóak a logikai feladványokhoz, és erről az ipar már többször tanúbizonyságot tett. Interaktív jellegük vegyítése a grafikai megvalósításokkal olyan fejtörőket eredményezhet, amelyek teljesen más mértékben mozgatják meg agytekervényeinket, mint a hagyományos, fizikai rébuszok. A technológia és a kreativitás szabhat csak határt egy-egy feladat kidolgozásában és megvalósításában, a virtuális valóság pedig még kreatívabb opciókat tár a fejlesztők és a játékosok elé, amelyek korábban elképzelhetetlen perspektívát eredményezhetnek. Ezen összesség egy gyümölcse pedig az A Fisherman’s Tale.
Központi figuránk egy öreg, fából készült halász bábúja, aki egy világítótoronyban él. Minden napja pontosan ugyanarról szó, csúcspontja pedig az, amikor dolgozhat makettjén: ez pedig saját életének miniatürizált változata. Apró másait találhatjuk meg benne karosszékének, szekrényeinek, asztalának, és persze magának is. Egy nap azonban arra ébred, hogy ablakait bedeszkázták, amikor pedig sikerül végre kinyitnia, egy különös jelenséggel találja szemben magát: odakinn saját létének tökéletes, nagyított mása van, ami a végtelenségig halad tovább. Sőt, kinn is van egy jóval nagyobb halász, aki hősünk minden mozdulatával egyidejűleg mozog; ahogy kicsi makettjének apró halásza is. Gyakorlatilag halászunk egy eggyel „feljebbi” valóság makettje, amely szintén makett egy még magasabbnak – és ez az elmét gyötrő gondolat folytatódik a végtelenségig. Mivel a rádióban azonban viharriadót fújtak, a világítótorony őrzőjének egy komoly feladata van: fényt gyújtani, hogy a tengeren hánykolódó társai ne veszítsék el útjukat, vagy akár életüket.
A játékmenet lényege pedig, hogy kijussunk az aktuális szobából, és felmenjünk a lámpáig. Rá kell jönnünk, hogy miként tudjuk a valóságokat keresztezve megoldani az aktuális feladványokat, és hogy mely tárggyal mit kezdhetünk. Ide-oda pakolhatjuk a dolgokat, a kísérletezés pedig a megoldások nyitja. Mindeközben pedig erősen francia akcentussal fülünkbe duruzsoló narrátorunk humoros megjegyzésekkel szórakoztat, és egyre többet tudhatunk meg hősünkről. A szürreális események mögötti igazság kirakóit próbáljuk összegyűjteni az információ morzsákkal, és haladva felfele egy meglepően emberi történettel találkozhatunk, amelyet kellő humorral és bájos, élénk színű grafikával prezentál a csapat.
Az A Fisherman’s Tale egy fantasztikusan kitalált, gyönyörű logikai játék, ahol ugyan az irányítás néha pontatlanná válik, de a kreatív feladatok és megvalósítások, valamint a féktelen fantázia, amellyel találkozunk, mindenért kárpótol. Nagy hibája azonban a hossza: alig pár feladatból áll az egész játék, és fájóan hiányzik, hogy még többet tölthessünk el ebben a különös létben. Egyrészt teljes mértékben megéri a pénzét, már csak azért, mert egy ennyire intuitíven briliáns remek született; másrészt viszont ilyen kevés tartalmi játékidőért érdemes megfontolni, hogy költünk-e rá, vagy megvárunk egy leárazást.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Innerspace
Fejlesztő: Innerspace
Megjelenés: 2019.01.23.
Ár: 4.590 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.09 GB
Web: http://afishermanstale-game.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Re-tech  PlayStation.Community tag
2019.02.03. 11:00:59
LV7
Érdekes,gyönyörű világ.Ki fogom próbálni.
Forza Bianconero!
2. Andras_01  PlayStation.Community tag
2019.01.29. 09:56:12
LV1
Jónak tűnik így a teszt után.
1. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.01.29. 09:47:12
LV11
Nagyon jópofa ötlet!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
A Fisherman’s Tale
Innerspace
REMEK