PlayStation.Community

2019.01.28. 11:19 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
És akkor aludjunk a halakkal.

Mint Andras_01 barátommal a minap megállapítottuk, a nem túl sokat ígérő kis indie cuccok között gyakran bukkanunk csiszolatlan gyémántokra – mint pl. az Earthlock: Festival of Magic – , időnként viszont sajnos olyan progikkal kell szembenéznünk, melyekben ugyan ott van a kiválóság ígérete, de sajnálatos módon inkább banális fogyatkozásai kapcsán nem sikerül megmutatnia, mire lenne képes valójában.
Erre jó példa a Subaeria. Nálam már jó ideje nem volt olyan, hogy egy tesztelendő játékkal töltött idő szinte minden perce szenvedés volt, és a nagy nehezen megszült kilenc screenshot egyike is a Game Over képernyőnek megfelelő, „And Styx went sleeping with the fishes...” szövegbuborékot és hősnőnk holttestét ábrázoló darab... Miért? Mert ezt látjuk majdnem minden tíz percben. Pedig a képek alapján igen jónak tűnik ez a játék, amit már a bevezető videó alatt is leszögeztem magamban: szépen megrajzolt, igényes, színes.

Mondjuk már a nyitótörténetben is vannak érdekességek. Subaeria egy, az óceán mélyén létező civilizáció, mely a Földünket a globális felmelegedés következtében elárasztó víztömeg miatt került oda. A városon uralkodó diktátor mindenkit robotok általi „eltakarításra” ítél, aki akár a legkisebb bűntettet is elköveti. Styx nevű hősnőnk egy videojátékot hackelt meg, hogy ingyen játszhasson vele, ezért a „takarítók” – írd és mondd – megölik a szüleit, majd vele is végezni akarnak. Nem nagyon értem, mi itt az építő üzenet a fejlesztők részéről... A kalózkodás csúnya dolog, és részemről nem csak játékot, de filmeket, zenéket sem lopok, de azért meg lehet érteni, hogy nem mindenki tud mindenért fizetni, kivált szeretett országunkban.
Mindegy, tegyük fel, hogy ezen elegánsan továbblendülünk, és igyekszünk elmenekülni a minket üldöző gépek elől, mi több, megsemmisíteni azokat. Tesszük mindezt izometrikus nézetű, 3D-s szobákban ugrálva, a robotokat egymással vagy a környezet különböző tárgyaival történő ütköztetésük által kinyírva. Hogy ezt mégis miképp tudjuk megtenni, arra őszintén szólva több órányi szenvedés után sem jöttem rá. Mert betanító rész, vagy éppen csak egy Help menü a szükséges mozdulatokról kvázi nincs. Annyi rémlik a Subaeria elejéről, hogy a bal analóg karral mozgatjuk Styxet, a jobb analóg karral pedig az ő fegyverének számító drónt, amely cucc különböző alkalmazásokat (pl. a robotok mozgását befolyásoló vagy fedezékként szolgáló) képes magára telepíteni. De hogy aztán ez utóbbiakkal hogyan tudunk sikeresen harcolni, az a próba – szerencse klasszikus esete.

A legszemetebb húzása a játéknak mégiscsak az, hogy mentési pont gyakorlatilag nincs – vagy ha van, én még soha nem jutottam el oda, és nem is fogok. Ez engem igazából már a '90-es években is frusztrált a Commodore-os időszakban, mit szóljunk akkor hozzá most, mikor az igazi nehézséget nem is a játékok akár legmagasabb nehézségi szinten történő lezúzása, hanem a Platinum trófeához vezető út jelenti, az is inkább csak extrém esetekben. Lényeg a lényeg: van pár életünk, ha elfogy, Styx megy a halakhoz, mi meg mindent kezdünk az elejéről, még a bevezető filmet is újra meg kell néznünk.
Úgyhogy őszintén szólva nem akarok erre a cikkre már több szót vesztegetni. A Subaeria-át senkinek nem ajánlom azokon kívül, akik örömüket lelik, vagy esetlegesen kihívásnak érzik a betanító rész teljes hiányát, vagy kiváltképp ha minden egyes elhalálozás után elölről kell kezdeniük a játékot.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Illogika Studios
Fejlesztő: Illogika Studios
Megjelenés: 2018.05.16.
Ár: 4490 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p
Demo: Nincs
Méret: 1.1GB
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.01.28. 21:53:34
LV11
Megnéztem a trailert, ez egy full káosz játék. De a csajszi aranyos.
4. martin  Főszerkesztő
2019.01.28. 16:02:50
LV27
Válasz 3. Andras_01 üzenetére:
Szerintem rengeteg.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Andras_01  PlayStation.Community tag
2019.01.28. 14:58:26
LV1
Válasz 2. martin üzenetére:
Van olyan játékos aki ezt élvezi? ;)
2. martin  Főszerkesztő
2019.01.28. 13:30:14
LV27
Válasz 1. Andras_01 üzenetére:
Ez a játék lényege.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. Andras_01  PlayStation.Community tag
2019.01.28. 13:04:58
LV1
Ez is a lehetetlen nehézségű játékok sorát gyarapítja ezek szerint.
Nem értem a fejlesztőket, miért kell ennyire szivatni a játékos?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Subaeria
Illogika Studios
INKÁBB NE