PlayStation.Community

2019.01.24. 14:08 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Egyedül a sötétben.

Most kezdem harmadjára a bevezetőt, mert már megint egy gyenge termékhez van "szerencsénk". Az első változat nyomdafestéket nem tűrő lett, a másodikban pedig már teljesen elkalandoztam a VR létértelmét és létjogosultságát boncolgatva, csak minél kevesebbet kelljen körmölnöm erről a szörnyűségről. De rájöttem, hogy nem ér annyit ez a játék, hogy egy ilyen témát ellőjek benne. Így gyorsan leírnám nektek, hogy miért ne szerezzétek be a Paper Dolls-t, majd még gyorsabban felejtsük is el az egész a játékot.

A cikkírás úgy kezdődik nálam, hogy miután a kellő mennyiséget játszottam az adott stuffal és készen állok a tapasztalatokkal felvértezve, hogy nekiálljak püfölni a klaviatúrát, előtte még adatokat gyűjtök. Megnézem, hogy kik is a fejlesztők, miket csináltak eddig, kik a tagjai, honnan jöttek. Az adott játékot hogyan hozták létre, milyen köröket futottak, hogy elénk tudják tárni művüket. Ha egy széria sokadik része már, akkor milyenek voltak az előzőek, hogyan szerepeltek pontozás és eladás ügyileg. Felcsapom a wiki-t, a szinonimaszótárt, meg egyéb forrásaimat és hozzálátok.
De most ezt ki kell hagyjam, mert nem érdemlik meg, hogy foglalkozzak velük. Elkezdtem, de csak felbosszantottam magam, mikor megláttam a promóciós képeiket. Tűéles, nagyfelbontású képek... aham... Nekem kb. vér folyt a szememből, mikor próbáltam ráfókuszálni a VR szemüvegben, akkora egy homályos nagy sötét paca az egész játék. Pozitívumok híján lássuk gyorsan a negatívumokat és hadd repüljek rá gyorsan valami értelmesebb cuccra.
A történet szerint autó-balesetet szenvedünk kislányunkkal. Mikor magunkhoz térünk egy ősi, elhagyatott, Csing-dinasztia korabeli házban ébredünk. Természetesen lányunk nélkül, a sötétben. Persze hamar ráeszmélünk, hogy nem is vagyunk annyira teljesen magányosak, eme kísértet járta helyen.
A felbontás - mint írtam - szuper alacsony. Bántóan homályos és sok esetben kivehetetlen mit is látunk. Ehhez mondjuk nagyban hozzájárul a túltolt sötétség is. Persze, nyilván az életben is vannak olyan szituációk, hogy sokszor szinte vaksötét van, de ennyi erővel minek a VR ugye? Be is csukhatnám a szemem. Az opcióban a nyelvbeállításon kívül sok mindent nem tudunk állítani, úgyhogy semmi esélyünk finom hangolni bármit is.
Ok, de attól, hogy rossz (sz*r) a grafika, még lehetne jó a játék. Így gondolod, ugye? Nézzük akkor az irányítást: Ha Move irányítókat használunk, akkor a két ravasz a két lábunknak felel meg. Bal behúzása, bal láb, jobb benyomása jobb láb. De akkorákat lépünk nagyjából, mint a hét törpe egyike. Borzasztó lassan haladunk. Ahhoz, hogy elérjünk egy normális, felnőtt ember döngetését, át kell menni olyan ravasz húzogatásba, mint mikor a C64-en próbáltuk a joystick rángatásával megdönteni Pistike rekordját a Track & Fieldben. Azt mondanom sem kell, hogyha a két ravaszt egyszerre benyomjuk, akkor megfordulunk. Szerintetek hányszor fordultam meg futás közben?
Oké, haladunk, de hoppá, túl közel mentünk egy szekrényhez. Hogy lépünk hátra? Ja, sehogy. Fordulhatunk meg. A tárgyak megfogása, gyufa gyújtása, szekrények nyitogatása még élvezetes Move-val, de azért ez elég alap dolog. Felajánlja a DualShock 4-gyel való vezérlést is, de azt a tesztidőszak utolsó napjáig halogattam, mert úgy gondoltam, hogy élvezetesebb így odanyúlni tárgyakhoz. Oni felvázolta nekem az irányítási séma megváltoztatásával járó veszélyeket. Mert van ilyen! Ut'só nap csak átváltottam, mert ez mégiscsak egy teszt, ki kell próbálni. Csak pislákolt bennem a remény, hogy játszhatóbb lesz, mert egy saját szemszögű játék csak irányíthatóbb analóggal. És Oninak igaza volt, ezt figyeljétek: ha átváltunk Move-ról rendes kontrollerre, akkor elölről kezdi a játékot, de úgy, hogy felülírja a mentett állásunkat is! Még csak azt sem tudjuk, hogy visszaváltsunk rá, mert nincs már meg az a előző mentésünk! Ki hallott már ekkora baromságot? Hát ilyen van? És ráadásul nehogy azt higgyétek, hogy a bal analóggal futkározhatunk. Az L2 és R2 nyomkodásával lépkedhetünk. Jézusom!

Lássuk mi vár még ránk: ostoba és rosszul időzített ijesztgetések, minimális hinttel operáló puzzle elemek, beragadások tereptárgyakba, több esetben is rosszul belőtt magasság, béna "harcok", homály és végtelen sötétség. A tárgyaknál teljesen random vannak eldöntve, hogy mi felvehető és mi nem. A leírásokat alig lehet elolvasni, mert a fejünk mozgatásával jönnek velünk, így csak ha kiakasztjuk a szemünket akkor tudjuk elolvasni. Kerüljétek messziről, én azt mondom.
Egy jó jelenet mégis volt benne (már amennyire egy ilyen jó lehet): be kell nyúlni egy zárt szekrénybe a repedésén keresztül, egy kurbliért, de hemzsegnek körülötte a csótányok. Lesöprögetni nem lehetett őket, hát akkor mi bajom lehet, benyúltam. Természetesen rám ugrott egy csótány és végigmászott a fejemen, de én ebből nem sokat láttam, ugyanis az undortól becsuktam a szemem és szépen megvártam, míg elmászik. Mikor kinyitottam a szemem már nem volt ott. Undorító egy élmény volt. Ennyi.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Winking Skywalker Entertainment Limited
Fejlesztő: Winking Skywalker Entertainment Limited
Megjelenés: 2018.10.31.
Ár: 5190 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p,1080i,1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.86GB
Web: http://www.litchigame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. Onimushaman  Szerkesztő
2019.01.26. 20:13:06
LV24
Válasz 4. DrZaius üzenetére:
Ilyen örülök, hogy belenéztem, de többet ne.
señor
4. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.26. 08:18:49
LV3
Válasz 3. Onimushaman üzenetére:
Azért az komoly! :D
Az egyetlen "pozitív" eleme a játéknak... :D
3. Onimushaman  Szerkesztő
2019.01.25. 22:35:41
LV24
+1
Nagyon csöves játék, viszont volt vele egy durván para élményem. Az elejéj a fejemen volt egy hatalmas csótány, ami végigmsszott az arcomon. Na ott elkezdtem kiabálni és ledobtam a francba az egészet. Le kellett zuhanyoznom úgy leizzadtam.
señor
2. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.25. 06:32:36
LV3
+1
Válasz 1. Melfyce üzenetére:
Szerencsére nincs animálva a megfordulás, fade out/in oldották meg. De ettől még botrányos marad az egész... :D
Annyira sötét van, hogy néha észre sem vettem, h megfordultam...
1. Melfyce  PlayStation.Community tag
2019.01.24. 18:27:24
LV1
+1
Ez a ravaszos séta dolog nem fér a fejembe...
VR-ba az egyik legrosszabb élmény amikor akaratod ellenére mozgatják el a "fejed". Egy ilyen véletlen 180°-os fordulásnál szerintem tőből törne ki a nyakam :D
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Paper Dolls
Winking Skywalker Entertainment Limited
INKÁBB NE