PlayStation.Community

2019.01.23. 13:29 PlayStation Network
21 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Értékeld a cikket!
Lehet ezt jól is csinálni!

Amikor befejeztem a kampányt, a kontrollert letéve ez jutott elsőnek eszembe: Ez de jó volt! A Petroglyph itt most bebizonyította, hogy lehet jó RTS játékot készíteni konzolra, amihez csupán tehetség kell. Tesztünk alanya, az 8-Bit Hordes, mely az 8-bit Armies fantasy változata, egy izometrikus nézetből irányítható stratégiai játék, amelynek a célja egy-két küldetést leszámítva az ellenség leigázása különféle térképeken.
Már az első percekben visszajöttek a kilencvenes évek emlékei: mennyi órát játszottam DOS-on a Settlers 1, Warcraft 1, Dune 1 játékokkal, s mit számított, hogy ugyanazokat a pályákat vittem végig, mégis mindig más volt, máshogy oldottam meg a feladatokat, hajtott előre a felfedezni vágyás ösztöne. Mindegyik másféle game volt, mégis hasonlóan kellett mindegyikkel játszani, nem voltak még túlbonyolítva, 1-2 kis floppyn elfértek, még a leggagyibb PC-ken is elfutottak.
Mindig élvezettel vetettem bele magamat a játékba, akárcsak most, amikor ezt a szoftvert teszteltem.

A kezdőképernyőn eldönthetjük, hogy szólóban, kooperatívan, vagy multiban akarunk játszani. Én a kampányt játszottam végig - a multi ugyanolyan, csupán emberi ellenfelekkel és kevesebb pályával. (A fejlesztők azt is ígérték, hogy az Armies és a Hordes játékosok egymás ellen is tudnak játszani, bár én ezt nem tudtam kipróbálni.) Ettől függetlenül izgalmasnak tűnik a rendszer, mindegyik kasztban lévő harci egységnek megvan a maga párja, így az egyensúly érvényesül, nincs túl erős oldal a többiek kárára.
Miután elindultunk a hőssé válás útján, jön a szokásos építés és az egyetlen nyersanyag folyamatos utánpótlásának biztosítása. Szerencsére csak egyféle dolgot tudunk bányászni, az automatikusan pénzzé konvertálódik, amit egyből el is tudunk költeni. Ebben rejlik a játék egyszerűsége, hogy nem kell menedzselni a nyersanyagokat, csupán bányászni és termelni.
Nem mondom, hogy nem fért volna el, ha lett volna mondjuk két nyersanyag, az arany és például a fa, de igazából nem hiányzik már ez sem. Ha jobban belegondolunk, így egy kicsit árkádos stílusa lett a játéknak, mert gondolataink így nem a nyersanyag / kutatás / fejlesztés / építés körül forognak, hanem a minél jobb stratégia kidolgozásán, területünk védelmén, és a seregeink minél eredményesebb hódításain agyalunk.
Viszonylag sokáig úgy játszottam, hogy egy erős bázist csináltam és onnan indultam el portyázni. Ha megfogyatkozott a seregem, akkor legyártottam a szükségeseket és velük kiegészülve mentem tovább. Ez addig egész jól működött, amíg az MI nem lett egyre okosabb és el nem kezdte jobban védeni magát, illetve agresszívebben támadott a seregeimre és a bázisomra. Ezután inkább az épületekkel hódítottam meg a területeket, a harcosok csak biztosították a helyszínt, amíg építkeztem. Itt jegyzem meg, amíg mi nulláról kezdünk minden pályát, addig az ellenfeleink infrastruktúrája teljesen ki van építve. Ez csak az utolsó térképeken bosszantó, mert először a védelmemet kellett kiépítenem, majd csak utána foglalkozhattam a seregemmel, mert olyan nagy számban támadtak rám, hogy nem volt értelme harci egységeket toborozni, ha simán bejárása volt a területemre mindenkinek. Viszont amikor nyilas tornyokból sáncot építettem, azon már fennakadtak, így egyszerűbb volt az épületet javítani, mint a gyalogságot pótolni.
Az utolsó szinteken kaptam meg a távolsági tömegpusztító fegyveremet, ami hasonló a Dune 1 nagy rakétájához: kilőttem a térkép másik végére és vártam, mi omlik össze. Ez olyan mértékű könnyítés volt, hogy ott már nem is építettem sereget, csak madarat a felderítéshez. Miután megvolt a felderítés, mehetett a bomba. Így is közel másfél óra volt ez a szint, de az addigi "építek - megyek előre - félresöpröm az ellenfelet" stratégiának már nem volt értelme.
Csupán a fő épületet lehet egyszer felfejleszteni, minden más épületnél ez nem játszik: ahogy felhúzzuk, úgy is marad. Ha támadás éri, akkor szépen lassan csökken a stabilitása, végül összeomlik, de nem kell aggódni, mert amíg van pénzünk, addig aktív a renoválás lehetősége, amit egy szép nagy zöld villáskulcs-ikon jelez.

A játék látványra a Minecraftra hasonlít, bár erre sehol sem találtam utalást, direkt van-e így, vagy csupán ráültek erre a hullámra. De igazából ez nem zavaró, mondhatni ez a stílusa, így is mindent meg tudnak nekünk jeleníteni, amit akarnak. Puritán az egész, de kit érdekel, ha működik? Lehet emiatt, de én nem találkoztam belassulással, folyamatos volt végig a képfrissítés. Nincs animáció, még storyboard sem, csak a küldetés előtt egy ablakban leírják a történetet, és azt, mi lesz a célunk.
A PS4-em át van állítva magyar nyelvre, így a 8-bit Hordes anyanyelvünkön szól hozzánk, amit jó volt látni egy indie játéknál. Igaz a feliratok elég kicsik, néha alig lehet őket elolvasni, de én nem vettem észre a szövegben hibát, csupán az ablakok fejlécében lévő szöveglevágásba tudok belekötni - de ez már a magyar nyelv szöveghosszának sajátossága.
A zenéknél tapasztaltam furcsaságokat: megy egy aláfestő zene, ami egyszer csak félbemarad, nem szól semmi, aztán elindul a következő track. A háttérzajok rendben vannak, elég változatosak, a területhez teljesen passzolnak.
Szerencsére nincs túlbonyolítva a gombkiosztás sem, nem kell extra trükköket megtanulni, ezt jól eltalálták a fejlesztők; annyira adja magát, hogy elgondolkozom, ez eddig miért nem működött más játékoknál...?
A kampány tizenkét térképre van felosztva, amit végigjátszhatunk az Orkokkal, vagy a Királyi családdal. Szintenként három nehézségi fok van, s minél nehezebb fokozaton játszunk, annál több feladatot kell teljesítenünk, viszont egyre jobb és jobb fejlesztéseket kapunk. Az igazi kihívást a multi jelenti, ahol ügyes stratégának kell legyünk a sikerhez.

Az 8-Bit Hordes igazán kellemes meglepetés lett számomra. Nem akar több lenni, mint amit ígér, egy szórakoztató árkád RTS játék, ami nem néz le minket, mindig csak annyira emeli meg a szintet, amit meg tudunk ugrani, és végül ténylég ez marad meg bennünk a PS4 kikapcsolása után: Igen, ezt így kell csinálni!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Soedesco
Fejlesztő: Petroglyph
Megjelenés: 2019.02.01.
Ár: 8990 Ft
Játékosok száma: 1-6
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2 GB
Web: http://www.8bithordes.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
21. Magus7  PlayStation.Community tag
2019.03.09. 21:54:13
LV1
Eddig kimaradtak az ilyen címek,ez jó lenne kezdésnek.
20. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2019.03.09. 21:28:26
LV6
imádni valóak az ilyen stílusú játékok
19. PDHiv  PlayStation.Community tag
2019.03.09. 09:12:02
LV1
Már a trailer alapján kíváncsi lettem rá.
18. Frenzy_G  PlayStation.Community tag
2019.03.09. 09:06:03
LV5
For The Horde!
V for victory! P for platinum!
17. Lotar  PlayStation.Community tag
2019.03.08. 16:56:16
LV17
KELL! AKAROM! SZERETNÉM! JÓ RTS PS4-RE! :)
psn/sen id: pcpmate
16. Otodik  PlayStation.Community tag
2019.03.08. 11:04:47
LV2
Gyerekkorom kedvence volt a warcraft, és azóta is a RTS játékok a kedvenceim, ezért nagyon kíváncsi vagyok erre az indi játékra.
15. amstel80  PlayStation.Community tag
2019.03.08. 07:57:43
LV5
Havernak.
"Megvagy tetvesgörény mostpróbálj meg ugrándozni"
14. Zlathan_hun  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 23:01:25
LV1
A teszt és a képek alapján egész jónak tűnik, szivesen kiprobálnám.
13. Asmodyus  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 21:11:12
LV2
Anno a warcraft játékokat nagyon szerettem. Még sose játszottam konzolon rts-t, lehet érdemes lenne ezzel kezdeni :D A magyar felirat pedig külön plusz pontot ér nálam a retro stílus mellé.
PSN ID: Asmodyus
12. Sektor  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 20:28:15
LV3
Imádtam a Warcraftot.
Mixing.Dj/Progressive
11. Papi1126  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 17:38:09
LV2
Megfogott a stílusa
10. lordszusi  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 14:10:41
LV1
Nagyon bejövősnek néz ki. Stratégiai játékot még nem toltam konzolon emiatt érdekel.
9. gercike  PlayStation.Community tag
2019.03.07. 11:16:25
LV1
Jó a cikk, tetszenek a képek, szép a látvány, szeretem a valós idejű stratégiát: MEGNYERNÉM.
8. Sora  Kingdom Hearts & Koei Fan
2019.03.07. 10:12:10
LV19
Ez faszán néz ki. :)
Mia San Mia
2019.03.07. 10:03:37
LV1
RTS retro stílus megfogott. Kipróbálnám
6. martin  Főszerkesztő
2019.01.23. 16:36:04
LV27
Válasz 4. Zsolt üzenetére:
Szerintem egyértelműen kiderül a tesztből, hogy egyszerűen játszható.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. Andras_01  PlayStation.Community tag
2019.01.23. 15:10:25
LV1
Válasz 4. Zsolt üzenetére:
Ennél egyszerűbb egyik sem lesz, mint a Hordes.
Építesz, sereget készítesz, harcolsz.
4. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.01.23. 14:49:12
LV11
Válasz 3. Andras_01 üzenetére:
Csak az egyszerűeket szeretem. :) Ránézek majd.
3. Andras_01  PlayStation.Community tag
2019.01.23. 14:43:30
LV1
+1
Válasz 1. Zsolt üzenetére:
Ha szeretted anno az egyszerű RTS-eket, akkor érdemes kipróbálnod, hozza azt az érzést.
2. Richard  PlayStation.Community tag
2019.01.23. 14:26:24
LV5
Jól néz ki és ahogy olvastam a tesztet jól is sikerült. Kár, hogy nem vagyok rajta az ilyen játékokon.
1. Zsolt  PlayStation.Community tag
2019.01.23. 14:03:49
LV11
Amikor először megláttam a Store-ban, azt gondoltam, hogy a mostani retro/8bit/minecraft hullámot meglovagolva kiadnak valami gagyit (viszonylag drágán). A cikk árnyalja egy picit a dolgokat, és még akár jó játék is lehet, de mindezek ellenére sem látok benne semmi olyat, amiért rohannom kellene megvenni.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››