PlayStation.Community

2019.01.21. 08:58 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Binder
Értékeld a cikket!
Az UV-sugárzás káros hatásai.

2018 végén, az ünnepek környéki leárazások alkalmával beleugrottam én is a Virtual Reality őrületbe. Azóta rengeteg szuper PlayStation VR élményben volt részem.
Azt kell mondjam, mára a VR-kínálat hatalmas, bőven talál mindenki maga számára megfelelő tartalmat. Természetesen ezek a játékok messze nem azonos minőségűek. Sok produktumról nem találni tesztet sem, így marad a videomegosztó portálokon való leskelődés.
A gond csupán annyi, hogy a VR egy külön univerzum. Mutathatok én nektek videót arról, amit látok, de ez a látványt is csupán nagyjából adja át, az élményt pedig egyáltalán nem. Ennek oka az, hogy a két szemünkre kapott külön kép, kombinálva a szuperpontos fejkövetéssel, olyan valóságosnak ható 3D világot varázsol elénk, hogy akár egy, amúgy ocsmány grafikájú cucctól is leesik az állunk, mert elhisszük, hogy ott vagyunk benne. Aki pedig mellettünk ülve nézi a TV-re kivetített másodlagos 2D-s képet, nem érti, mitől vagyunk elájulva. Erről mesélni ugyan lehet, de legfőképpen érdemes kipróbálni. Erre buzdítok mindenkit. Ma az Arizona Sunshine-ról mesélek nektek.
Az alapjáték 2016 végén jelent meg a Vertigo Games gondozásában. PS4-re egy évvel később érkezett. 2018 tavaszán kapott egy Dead Man elnevezésű DLC-t is.
A videó megtekintése után szerintem nem sok kérdés marad. Ez egy VR-ra és MOVE/AIM kontrollerekre épülő, teljes értékű FPS lövölde. Ja, és ha valakinek elkerülte volna a figyelmét, vannak benne zombik is.
A történet nem túl bonyolult. A világ elromlott, mi pedig próbálunk túlélni. Egy barlangban ébredünk és azonnal belecsapunk a lecsóba. A szoftver minimális módon bevezet ugyan minket a használatba, de konkrét tutorial nincs.
A 7 pályából álló sztori nagyjából 4-5 óra alatt kényelmesen végigtolható, egyedül vagy coop-ban, egy idegennel vagy barátunkkal. Az egész játék egy összefüggő történet, de akárhol becsatlakozhatunk. A pályák különböző hangulatúak. Éjjel, nappal, bányában, kanyonban, vonatállomáson, vagy kisvárosban is meg kell küzdenünk a zombihordákkal.
Imádok trancsírozni, rajongok a zombis dolgokért, nem vagyok egy beszari gyerek. De itt párszor azért tele lett a gatyesz! Egyszerűen leírhatatlan érzés, amikor 3D-ben ott áll előtted az az izé és meg akar zabálni; főleg, ha nem számítasz rá és csak a hörgést hallod a hátad mögül a sötétben.
A pályák viszonylag lineárisak, de elég nagy szabadságunk van, nem érezzük beszorítva magunkat. Pont ellenkezőleg. Leginkább olyan helyzetekbe kényszerít a program, ahol nehezen bevédhető helyeken kell kitartanunk.
Persze nem csak eszetlen darálásról van szó, kulcsokat is kell keresnünk, gépeket beindítanunk a továbbjutásunk érdekében. Semmi extra, de egy kicsit megfűszerezi a játékmenetet.

Story módban a következő egy vagy kétjátékos módokat kapjuk:
- 1. Normal (2 Move) 2 kézifegyver, elemlámpa/fénycső a kezünkben (csak itt van nehézség állítás: Easy, Normal, Hard)
- 2. Two Handed Weapons (AIM vagy DS4) kétkezes fegyverek, fejlámpa
- 3. Apocalyptic (csak single-ben van) mondhatni ez a "valósághű" mod, itt egy csapástól meghalunk
Ezen kívül találhatunk még egy Horda Mode-ot is. Itt a sztoriból ismerős 3 helyszínt kapjuk (kanyon, bánya, öreg ház) kicsit átdolgozva, ahol egy viszonylag kis helyre beszorítva kell a hullámokban érkező zombisereglettel megküzdenünk, minimális lőszerrel, maximum 4 fő részvételével. Egyedül esélytelen helytállni, de még két fővel is necces a dolog.
Lőszer a pálya különböző részein található ládákban (2 tár ládánként), melyek folyamatosan újratermelődnek, ezzel kényszerítve a játékost a folyamatos mozgásra.
Ehhez kaptunk ranglistát is, bár barátlista nem található rajta, így túlzottan nem lesz sok haszna.

Beállítások

Sok minden állítható a főmenüben. (Sajnos csak ott.) Amit viszont nem tudunk állítani, az a fegyver csövének szöge. Más lövöldénél van ilyen opció (pl. Lethal). Sajnos a MOVE fogása miatt lőfegyvernek alkalmatlan. Nagyon más szögben áll a kezünkben, mint egy valódi fegyver. Aki fogott már pisztolyt a kezében (de szerintem aki nem, az is), nagyon kényelmetlennek érzi. Folyamatosan felfelé mutat a fegyver csöve, emiatt szenvedés a célzás. Nem kivitelezhetetlen, de mindenképpen kellemetlen.

Irányítás

A futtatáshoz mindenképp kell a PS Kamera és a PSVR. Az Arizona játszható DS4-gyel, MOVE irányítókkal, és az AIM kontrollerrel is.
A DS4-gyel ugyan használható, de nagyon nem mondanám kellemesnek. Ezt kifejezetten a kézi kütyükre találták ki.
Az AIM kontrollerrel ugyanakkor a legjobb! A MOVE sem rossz, de fontos kiemelni, hogy a két periféria nagyon más élményt és más játékmenetet kínál, így előre ki kell választanunk, melyikkel akarunk nyomulni, menet közben már nem variálhatunk.
Az irányítást kedvünkre testre szabhatjuk. A DS4 és az AIM kontik esetében ugye a két stickkel gond nélkül tudunk mozogni a már megszokott módon, hátránya viszont, hogy nagyon könnyen beakadunk apró dolgokba, ami amellett, hogy idegesítő, durvább szituációkban az életünk múlhat rajta. Ezt a kétkezes fegyverek (DS4, AIM) esetében könnyen megoldhatjuk, mivel ott másodlagos opció a teleportálás.
A MOVE esetében ezt külön be kell állítani. Tehát ott vagy teleportálunk, vagy egy különleges módon irányítjuk a karaktert. A kezünk vagy a fejünk irányába mozgunk az "X" lenyomásakor. Ha mindkét MOVE-on nyomjuk az X-et, akkor futunk.
A forgás is választható. Folyamatos (itt ennek sebességét tudjuk megadni), vagy darabos (ezt fokokban). A folyamatostól mi rosszul lettünk (netszerte többen panaszkodtak erre ennél a játéknál), viszont a darabos forgásnál a 30 fok nagyon bevált. Használható és nem okoz rosszullétet.
A DS4 és az AIM konti kapott még egy okosságot. A jobb analóg kart hátrahúzva 180-at fordulunk.

Fegyverek

Kétkezes fegyverek esetében csak AIM kontrollerrel vagy DS4-gyel játszhatunk. Ha egy barátunkkal szeretnénk tolni, de neki nincs AIM kontija, nem fog problémázni a program, játszhatunk együtt.
Ugyan a MOVE kontrollerekkel is lehet kétkezes fegyvert használni (Sniper pl. van abban a verzióban is), de annyira különbözik a két sztorimód, hogy ezt nem vegyíthetjük.
DS4 és AIM konti váltása sem működik játék közben. Érdekes módon a MOVE probléma nélkül aktiválható (főmenüben), az AIM miatt viszont újra kell indítani a játékot, hiába kapcsoljuk ki a DS4-et.
Egyszerre lehet nálunk több fegyver is. Amit nem használunk, a derekunkra akasztjuk. Kétkezes módban (DS4, AIM) a Háromszöggel váltunk a fegyverek közt, MOVE-okkal játszva viszont fizikailag le kell nyúlnunk érte az övre.
A tárazás is nagyon bután van megoldva. Mondhatni életszerű, mert nem látjuk, mennyi lőszerünk van a fegyverben. A derekunkon látni, mennyi van nálunk (zsebben), de ha tárazunk a tárat eldobja, akkor is, ha van még benne. Ezt utána fel kell venni és "zsebre" rakni, hogy így kiszedjük belőle a maradék lőszert. Ugye azt mondanom sem kell, ez egy kaotikus helyzetben mennyire "praktikus".

Játékmenet

A game minden szempontból nagyon minimál (PC-n is ilyen). A grafika nagyon fapados. Sok tárgy mérete röhejesen aránytalan, a textúrák elnagyoltak, csak nagyon közelről (kb. 5m) élesednek be.
Kívülről elképesztően buta a társunk mozgása. A testünk és a fegyverünk mindenbe belelóg, a karunk brutálisan bugosan mozog.
Az autókat-házakat át kell kutatni muníció után, rengeteg tárgyat tudunk felvenni, de ezek közül szinte semmi sem használható.
A lőszert, fegyvert, gránátot hasznosíthatjuk. Ugyan felszedhetjük a palacsintasütőt vagy a fejszét is, de ezek sem a tereptárgyakra, sem az ellenfeleinkre nincsenek hatással.
Itt ott elszórva találunk maszkokat, kalapokat, ezeket kedvünkre cserélgethetjük.
Ha sztoriban coopban játszunk és az egyikünk meghal, vége a mókának. Nincs nálunk EÜ csomag és a társunk sem tud feléleszteni.
Horda módban, ha az egyikünk meghal, de a másik kitart, a következő hullámmal a halott is visszatérhet a játékba.
A pályán itt-ott találunk húspogácsákat, ezeket felmarkolva és a szánkhoz emelve elfogyasztjuk őket, ezzel töltjük az életünket, de betárazni nem tudunk belőle.
Az életerőnket a karunkon látható órán láthatjuk. Mármint, ha MOVE-val játszunk. A kétkezes fegyverek esetében (DS4, AIM) nem látható a csuklónkon az óra. Itt meg kell nyomni az R1-et, hogy előhozzuk a puskatus mellett a levegőben(?). Ez azért fontos, mert itt tudunk kilépni is. Kétkezesnél a kilépéshez az Options gombot kell megnyomni, egykezesnél viszont rá kell lőnünk az óránkra. Az Options gomb lenyomására ott semmi sem történik. (Mire erre rájöttem, a hajam kihullott...)

Gameplay bemutatók

A játékot Hatrix barátommal vittem végig, amit élőben is közvetítettünk. Ezt utólag aktív idő-linkekkel tűzdelt tartalomjegyzékkel is elláttam, így a fontosabb részeket vagy viccesebb jeleneteket könnyen megtaláljátok a több órás anyagokban. A beállításokat a második videó elején néztük át.

PSVR - Arizona Sunshine - Full story coop 1/2 (with handguns)
PSVR - Arizona Sunshine - Full story coop 2/2 (with AIM controller)
PS VR - Arizona Sunshine - Dead Man DLC Full Coop (with AIM controller)
Dead Man DLC

Pár szót ejtenék erről a kiegészítőről is. Először is mindössze 769Ft-ot kérnek ezért a kis kalandért. Véleményem szerint megéri.
Nagyjából egy órás, izgalmas és hangulatos szórakozást kínál, ütős végkifejlettel. Itt egy Katonai bázison kezdünk, vegyvédelmi felszerelésben. Bejutunk egy bunkerbe, ahonnan egy rakéta kilövése közben kell kijutnunk, majd végre a menekülésünket jelentő katonai erőkkel találkozunk. A befejezés brutális lett!

Verdikt

Összességében azt kell mondjam, játékmechanikailag és grafikailag nagyon fapados ez a cucc, viszont VR-ban elképesztően hangulatos, főleg, ha van egy barátod, akivel tolhatod. Hatrix és én is próbáltuk egyedül, de úgy egyikünknek sem jött be.
Hatalmas hátrány ugyanakkor, hogy érezhetően AIM kontrollerre lett kitalálva az egész buli. Azzal a legjobb az élmény. DS4-gyel szenvedés kezelni a fegyvereket. MOVE-okkal játszani nem rossz, de a cikkben és a videókban is említett problémák miatt mindenképp javaslom egy AIM kontroller beszerzését. Azzal teljesen új szintre lehet emelni a VR-os FPS lövöldéket. Ettől függetlenül maga az összkép szórakoztató tud lenni. De nagyon erősen kompromisszumos.
Mi egy leárazáskor olyan 3000Ft-ért vettük, annyit mindenképp megért. Ha az eredeti árát nézem, azt a 12000Ft-ot inkább másra költeném.
Az 4-5 órás sztori rövidnek tűnhet, de nekünk pont elég volt a végére. Akinek meg nagyon bejön, az a Horda móddal is meglesz jó ideig.
Mint a videókban látható, mi nagyon jól szórakoztunk, de ez jórészt a személyiségünknek volt köszönhető, nem feltétlen a játék érdeme...

(A játék megvásárolható a PlayStation Store-on 12.490 Ft-ért.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Greg  PlayStation.Community tag
2019.01.21. 22:32:25
LV25
Szuper jó ez a game.
LV426
2. HUN_hatrix  The Saboteur
2019.01.21. 14:17:10
LV29
+1
Amit imádok ezekben a VR coop cuccokban, hogy amikor valaki rád néz, akkor a karaktere is rád néz. Nézem az övemet és a karakter is lefele néz keresi, hova tegye a fegyvert. Ha mutat valamire, akkor a karakter is oda mutat (move kontrollerrel). Ez elképesztően jópofa.

Más játékoknál ahol kontrollerrel tolja az ember, ott meg sokszor mutogatunk,... pontosabban mutogatnánk, de nem tudunk, mert ugye kezünk nincs. :D Az baromi fura tud lenni. :D
PSN ID: HUN_hatrixx ... Nincs hiszti! ;)
1. martin  Főszerkesztő
2019.01.21. 13:46:07
LV27
+2
Binder és Hatrix tálalásában a szar játék is jó lesz.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Arizona Sunshine
Jaywalkers Interactive / Vertigo Games
CSAK ÓVATOSAN