PlayStation.Community

2019.01.07. 08:26 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Értékeld a cikket!
Konzolok Fanservice Háborúja.

(A játék bizonyos jeleneteinél használható a PlayStation VR headset, amikor a játékos kettesben van a karakterekkel. Ezek a részek persze headset nélkül is játszhatóak.)

Új év, új Neptunia... vagy csak gondolhatnánk, a franchise ugyanis az utóbbi időben erősen átesett a ló túloldalára, fejét beütve kitalálta, hogy feláldozza a minőséget a fanservice érdekében, hogy a maradék leghardcorabb rajongói rétegét kielégítse, még másokat messzire elkergessen.
A Megadimension Neptunia VIIR tehát nem egy új alkotás, hanem a 2015-ben megjelent Megadimension Neptunia VII
feljavított kiadása. Mi sem mutatja a PS4 öregedését jobban, mint hogy egy generáción belül 2x is megjelent rajta ugyanaz a program, csak 3 év különbséggel, újrakeverve.
A címet megvizsgálva azt hihetnénk, hogy ez a 7. része a sorozatnak, de igazából a Hyperdimension Neptunia Victory
folytatása akarna lenni, tehát ez inkább a Victory 2. Mit keres az R betű a címben? Összeolvasva kiadja a VR-t, tehát a remake mellett VR supportot is kapott a játék. Ez miben nyilvánul meg?

Egy HUB-ként szolgáló szoba fogad minket, a játékost, avagy ez a mi szobánk, ahová látogatóink, avagy Neptune és Histy érkeznek egy portálon keresztül. Később más CPU-k is ellátogatnak hozzánk, ezekhez a látogatásokhoz viselhetünk VR sisakot, és igent vagy nemet bólogatva léphetünk kapcsolatba a lányokkal. A szobában ezen kívül nincs sok minden tennivaló: berendezhetjük feloldott tárgyakkal, visszanézhetünk jeleneteket, artokat, zenéket. A leírás szerint a különböző berendezési tárgyakra máshogy reagálnak a lányok, de ennek sok jelentősége egyébként nincsen.
Ezen kívül belevethetjük magunkat a játékba, ami 3 nagyobb felvonásból áll. Leírások szerint a sztori összesen kb. 60 órás, viszont saját tapasztalat szerint, ha nem vagy fan, igazi szenvedés lesz addig eljutni.
A program inkább egy visual novel, turn based barangolós részekkel, de a mérleg inkább a jelenetek tömkelege felé hajlik. Maga a történet első harmada Neptune és a testvére, Nepgear körül forog, akik egy régi játékkonzol beindítása miatt keresztülesnek egy portálon, és egy majdnem elpusztított világba érkeznek. Itt hamarosan találkoznak egy Uzume nevű lánnyal, akivel a kezdeti összetűzések után összeállnak, hogy felszabadítsák az ottani világot.
Nem vagyok mélyen a Neptunia játékok történetében, rengetegszer ajánlották már, de eddig idegenkedtem tőle, viszont a mostani próbával kívülállóként nem sok jót tudok mondani a jelenlegi sztoriról és játékmenetről. A szkript unalmas és általában fanservice körül forog, emellett a karakterek hangja nem sokat segít rá, mind japánul mind angolul is idegesítő.
A játékmenet nagyjából annyiból áll, hogy fuss körbe egy majdnem teljesen üres pályaszakaszon, ahol 1-3 ellenfél lézeng, akik valamilyen paródiái más franchise-ok karaktereinek. Támadd meg őket vagy ők támadnak (hasonlóan a Personához, csak csigalassúsággal), majd így belekerülsz egy turn based összecsapásba. Ez rendkívül hasonló a NIS game-ekhez, itt is skillt kell választanod, viszont mozgástéren belül oda kell gyalogolnod a szörnyekhez és feléjük irányítani a fegyvered.
Ezekkel a legnagyobb bajom az, hogy a játékban nincsen nehézségi szint, és az összes ellen kidöglik 1-2 képességtől. A nagyobb bossok is borzasztóan ötlettelenek és unalmasak: csak spammeld ugyanazt az ütést 10 percen keresztül, meghalni nem fogsz vagy nagyon ritkán. Több órányi gameplay alatt még nem vesztettem csatát, a karakterek is 2 esetben haltak meg, pedig itt nemhogy nem farmoltam, de el is kerültem direkt az ellenségeket.
Karaktereink át tudnak alakulni a nagyobb formáikba (mellet növesztenek), ezzel csak látványosabb, néha erősebb csapásokat mérnek. Minijátékok, ahogy észrevettem nincsenek, viszont a lánykákat fel tudod öltöztetni talált kincsekkel.

A zenék unalmasak és repetitívek, bár szinkron van, néhány karakter hangja közel elviselhetetlen mind a két szinkron opcióban. A kinézet átlagos, egy két érdekesebb pálya van, amiken gyorsan túl lehet jutni. Javult az előző verziójához képest, de ez nem menti meg.
Maga a remake pár dolgot módosított a VII-hez képest, belekerült a programba egy gyorsfutás opció, grafikai változások, nehézségi igazítások (ez nem nagyon látszik) és néhány combat újítás.

Ha a kevesek egyike vagy, akik megvették az előző game-et, nem igazán fog bármilyen új tartalommal rendelkezni ez a mostani számodra. Az egész program egy fanservice-fürdő; ha bármilyen értelmes RPG-re vágysz, vagy ismerkedni akarnál a sorozattal, ezt inkább messzire kerüld el. Nem is igazán tudom, kinek lehetne ajánlani ezt a játékot... talán, ha szereted a Neptuniákat, de a Victory kimaradt számodra és ezzel pótolnád, tegyél vele egy próbát, amúgy fuss, ha látod.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető tőlük.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
MEGADIMENSION NEPTUNIA VIIR
Idea Factory International
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Gyenge
Hangulat:
Gyenge
4/10
Pozitívum
Fanservice rajongóknak, minimális fejlődés a VII-hez képest, VR támogatás
Negatívum
Van tartalom, viszont élvezhetetlenül repetitív; a játék a rajongókon kívül élvezhetetlen mások számára