PlayStation.Community

2008.11.02. 18:45 Játékteszt
67 hozzászólás
Szerző: kryss777
Megosztás Értékelés
Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills, és az én Lamborghinim.

A 2000-ben útjára indult Midnight Club széria elég nagy ívben elkerült engem (vagy én őt?!). Tudtam róla, hogy létezik, viszont semmi az égvilágon nem vitt rá arra, hogy ki is próbáljam. Valamikor 2006-ban jutott el hozzám az akkoriban már a harmadik részénél járó sorozat; végre megnézhettem, hogy mit képes a híres-neves Rockstar – pontosabban Rockstar San Diego – autós témában nyújtani. Teljesen meglepődtem: jó volt, kiemelkedően jó. A mai napig nem tudnám megmondani, hogy miért, de nekem teljesen más élményt nyújtott, mint az addigi összes underground-tuningos próbálkozás együttvéve.
Nem titok, hogy az idei GC óta veszettül vártam az új részt, és nagyon reménykedtem, hogy a fejlesztőcsapat ismét jó munkát végez. Számítottam rá, hogy jól fog elsülni a negyedik rész is, de hogy egy ennyire komoly Midnight Clubot kapunk, azt még álmomban sem gondoltam volna.

„The best way to see Los Angeles is at 245MPH.”

Gondolom ebből könnyen rá lehetett jönni, hogy a helyszín ezúttal Los Angeles, az angyalok városa. Napsütés, jó idő, szép csajok, menő verdák, még szebb tájak, kib*szott Mary Poppins khm… és őrült sebesség.Megérkezünk a városba, megkapjuk az első autónkat. Kiválasztom a legendás ’83-as VW Golfot – én bizony ezzel fogom bealázni egész LA-t! Elindulok a kötelező versenyeken, rendre elbukom mindet; nem szomorkodom, inkább folytatom a túrát, ismerkedem a várossal.
Los Angeles meglehetősen nagy. Nincs az összes utca és ezzel együtt minden apróság lemodellezve, de az eredménnyel még így is maradéktalanul elégedettek lehetünk. A nevezetességek és a legfontosabb boltok – Gamestop, Pizza Hut, Footlocker – természetesen a játékban is helyet kaptak.
Az első, amit rögtön a kezdésnél kötelezően megcsinálunk, az a gombkiosztást átszabása. Nem tudom, hogy ki volt az az okos, aki alapból a jobb analóg karra helyezte a gáz/fék kombinációt egy arcade autósnál… minimum azzal büntetném, hogy élete végéig csak a Saints Row 2-vel játszhat; szerencsére az előre tárolt többféle variáns közül kiválaszthatjuk azt, ami a legjobban fekszik – én a klasszik ravaszos megoldásra voksoltam.
Nem lehet szó nélkül elmenni, az eddigi legötletesebb és egyben leglátványosabb GPS térkép mellett. Google Maps? Mindenki ismeri, képzeld el ugyanazt a megoldást, csak most éppen a játékba ültetve. Megkeressük és kiválasztjuk a versenyt, a kamera a térképről az autónkra közelít, mehetünk is egyből a kijelölt helyre. Szerencsére a teleport funkciót végleg elfelejtették, ezért minden egyes versenyre külön kell odakocsikázni. Legalább körülnézünk a városban.
Lehet, hogy első blikkre csak egy egyszerű autós tucatgame-ként fogunk a Midnight Clubra tekinteni. Hiba. Persze itt is a versenyeken való részvétel és folyamatos fejlődés lesz a feladatunk, de szerencsére a Rockstar csapat próbált némi változatosságot is belecsempészni a játékba. A karrier mód során a versenyek teljesítése után hírnév (reputation) pontokat kapunk, amelyek egyrészt a sztoriban történő előrehaladáshoz szükségesek, másrészt pedig az elérhető versenyek számát és nehézségét is ez határozza meg. Némi RPG-s ízt kölcsönöz, hogy a megszerzett tapasztalati pontok után verdánkat különböző spéci tulajdonságokkal ruházhatjuk fel, mint például az ellenfeleink lelassítása, vagy az előttünk lévő forgalom elterelése.
A kocsifelhozatal nagyon erős. Az igazi kultautók mellett a legújabb és legnevesebb gyártók csodával is összefuthatunk: izom és egzotikus autók, japán csodák és német műremekek. A sok-sok verda mellett három motorkerékpár is vendégszerepel. Azt sajnos nem tudom, hogy minek kellett a játékba feltétlenül beleerőszakolni ezeket; a lehetőség ott van a kétkerekű koporsók kipróbálására, de az abszolút élvezhetetlen kezelés miatt ajánlom messziről elkerülni őket.Ami a nehézséget illeti, én személy szerint nagyon örülök, hogy nem áldozták be a sorozatot a casual játékosok oltárán. Bőven van benne kihívás, ne lepődjünk meg, ha az elején az összes versenyt egyhuzamban elbukjuk. Nem elég az autó folyamatos tuningolása, nekünk is fejlődnünk kell. Tanulni és szokni kell az irányítást, ki kell ismernünk a várost; továbbá szükséges, hogy az autók különböző menettulajdonságaival kapcsolatos előnyöket miként tudjuk kihasználni. Meglepődve tapasztaltam, hogy arcade autós játékoktól szokatlan módon teljesen érezhető, hogy első-, hátsó-, illetve összkerék meghajtású az adott gép.

A rend éber őrei is tiszteletüket teszik Los Angelesben. Elsőre nyilván kemény diónak tűnhetnek, de amit megjegyeztük a rövidítéseket és titkos rejtekhelyeket, utána már mindennemű probléma nélkül meg tudunk lógni. Ha úgy gondoljuk, akkor a szabályok megszegése után ki is fizethetjük a büntetést; VAGY (a legjobb) szépen megállunk, megvárjuk, míg a zsaruk kiszállnak a kocsiból, amikor pedig mellettünk vannak, akkor rátaposunk a gázpedálra és amilyen gyorsan csak tudunk, elviharzunk a helyszínről.A folyamatosan változó napszakoknak hála az éjjeli versenyzés mellett most már nappal is megmérkőzhetünk kihívóinkkal. A klasszikus körversenyeken felül indulhatunk bajnokságokon, továbbá lehetőségünk van fogadásos, egy-egy elleni versenyeken is részt venni. A tét lehet pénzösszeg, vagy – ha nagyon bátrak vagyunk – akár a saját autónkat is kockára tehetjük. Én is játszottam a nagyfiút, aminek az lett a vége, hogy a kedvenc Focus-omat elvették tőlem… később természetesen visszanyertem, de eltartott néhány óráig, míg sikerült összerakni egy olyan autót, amivel meg is tudtam verni a saját kocsimat. A gépi ellenfelek nem hagyják magukat, csak hibátlan vezetés mellett lehet elsőnek a célba érni. Szerencsére a verseny elindítása után nincs lehetőségünk sem újrakezdeni, sem kilépni – verseny előtt többször is jóvá kell hagyni, hogy biztosak vagyunk a tétben –, nem lehet trükközni; ilyen esetben egyből veszítünk.
A napszakokkal kapcsolatban még annyit megemlítenék, hogy a forgalom a nappali és éjszakai időszakok szerint változik. Egyes esetekben ajánlatos az éjjeli órákban nekivágni az adott versenysorozatnak, elkerülve ezzel a sok-sok utcán közlekedő autót. A „sok-sok” autót itt tényleg úgy is kell érteni, egy időben akár 30-40 jármű is feltűnhet a képernyőn.
Az új Midnight Club látványosság tekintetében teljesen korrekt. Első pillantásra is jól néz ki, de az igazán szemet gyönyörködtető megoldásokkal csak a játék későbbi részeiben fogunk találkozni. Páratlan látvány az eső utáni napsütésben autózni; a napkelte / napnyugta során bemutatott tájak is szintén nagyon hatásosra sikeredtek. Kiválót akkor kapott volna, ha mindezt a színvonalat 60 képkocka/másodperc érték mellett tudta volna teljesíteni.
A game audio része hihetetlenül ízlésesen lett összeválogatva. A külön menüpontból elérhető zenei lista úgy gondolom, mindenkinek az igényeit ki fogja elégíteni. Kapunk stílusok szerinti csoportosítást és sok-sok kiváló muzsikát. A mi feladunk csupán – ezt már többször is hangsúlyoztam – a hangerő felpumpálása lesz.
Ide tartoznak még a különböző effektek és kocsik hangjai. Egyszerűen tökéletes, minden kis részlet a helyén van. A zenék és hangok egyértelműen kiválót kapnak. Felejthetetlen élmény lesz a The Chemical Brothers-t az új Saleen vad zúgásával párosítva hallgatni.

Nagyon örömömre a játékban helyet a kapott egy Photo Mode is, ahol kedvünkre fényképezhetjük legjobban összerakott autóinkat. Elvileg az elkészített képeket könnyedén feltölthetnénk a Rockstar Social Club weboldalára, de nekem ez valamilyen oknál fogva egyszer sem jött össze. Pontosabban az upload funkció működött, csak éppen az internetes oldalra nem tudtam belépni a működő PS Network profilommal. Kár, sok-sok szuper képet lőttem.

Az online lehetőségek szintén dicséretet érdemelnek. A program 16 playert támogat, a megfelelő partnerekkel hosszú-hosszú időre képes lekötni a játékost. Én speciel még a teszt írása közben is toltam – képtelen voltam elszakadni, olyan jó kis társaság jött össze.
Legutóbb a Metal Gear Solid 4 tudott hosszabb időre a tévé elé láncolni. A Midnight Club… nos, pénteken 10 órán keresztül nem tudtam felállni mellőle, egyszerűen lehetetlen volt abbahagyni, egész nap játszottam. Nekem az MC: LA egy minden tekintetben tíz pontos game, egy kihagyhatatlan klasszikusként tekintek rá már most. Ugyanakkor nem merném mindenkinek úgy ajánlani, mint egy tíz pontos játékot. A nagyközönség előtt bátran vállalom a nyolcast, de ne feledd, hogy ez most nekem egy nagyon "tiszta fejjel osztott"" objektív 8 pont.

Gondolom sokan emlékeznek még, hogy tavaly mennyire odavoltam a SEGA Rally-ért. Amit nekem tavaly a SEGA Rally adott, azt idén a Midnight Club: Los Angeles nyújtja. A tökéletes arcade száguldást!

(A játékot tesztelésre szoftverdealerünk, a Platinum Shop biztosította. Köszönjük!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
17. Sipee
2008.11.02. 20:19:44
LV7
Válasz 15. kryss777 üzenetére:
egyébként nagyszerű teszt, köszönjük mester (:
Atomvillanáskor ne állj tank mögé, mert rád olvad.
16. Zoli21  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 20:17:14
LV7
Remek, most akkor segítsetek dönteni mit vegyek, mert még nincs autós játékom: Midnight Club LA, Need For Speed Undercover, Grand Turismo Proluge???
15. kryss777  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 20:15:43
LV7
#4, EmThor: Csak minimálisan - lökhárítók leszakadnak, üvegek betörnek. Bizonyos sérüllés utéán nem megy tovább az autó. Egyébként versenyek után meg lehet javíttatni.

#6, aabelus: Én nem találtam. Egyedül online multi van.

#9, FOX-HOUND300: Azt nem próbáltam, nem fair. Meg úgy őszintén... magaddal b*szol ki. Ha ennyire nem szeretsz kockáztatni, akkor nem kell felajánlani az autódat. :)

#11, Sipee: Van olyan jó a netes része. Összességében nekem sokkal jobban tetszett, mint a Burnout.

Köszönöm a dicsérő szavakat. Ez itt kérem szépen az év autós játéka.
14. GTfan
2008.11.02. 20:09:53
LV12
Válasz 12. EmThor üzenetére:
Olvassál egy kicsit.
"Szerencsére a verseny elindítása után nincs lehetőségünk sem újrakezdeni, sem kilépni"
2008.11.02. 20:07:12
LV4
Nállam eddig a burnout volt a nyerő de itt legalább vannak emberek a kocsikban :D
12. EmThor  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 20:05:59
LV12
Válasz 9. GTfan üzenetére:
gondolom van restart race
11. Sipee
2008.11.02. 20:00:01
LV7
benne van az ami a burnoutból hiányzik.a zsaruk. ha a netes része is hasonló a buroutéhoz(szabadon lehet száguldozni,challengek esetleg) valószínüleg a polcomra kerül :)
Atomvillanáskor ne állj tank mögé, mert rád olvad.
10. GTfan
2008.11.02. 19:56:33
LV12
egyébként szupi teszt
2008.11.02. 19:55:49
LV12
"A gépi ellenfelek nem hagyják magukat, csak hibátlan vezetés mellett lehet elsőnek a célba érni. Szerencsére a verseny elindítása után nincs lehetőségünk sem újrakezdeni, sem kilépni "
ha elrontod a versenyt és nemakarod h az elvesszen ami fontos neked akkor 1 lehetőség van és az mindig bevállik.
a ps3 újrainditása :D
2008.11.02. 19:50:03
LV1
Én silvia-t válsztottam az elején és általában vertem vele. :)
2008.11.02. 19:49:04
LV18
Hmm, ennek a megvételén mostanában erősen gondolkodom. Csak sajna annyi játék jön. :(
2008.11.02. 19:42:57
LV16
split screen nincs? :D
2008.11.02. 19:40:29
LV11
Jó teszt, és ezek szerint jo játék!
"If You only Knew Where I Just Been and what I Saw
4. EmThor  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 19:34:57
LV12
kocsik mennyire törnek? videókban láttam, hogy nem nagyon, remélem nem gáz!
3. Canissa  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 19:34:35
LV7
Remek!
Ezt a tesztet vártam már és most már tuti megveszem.
A PSN-re a belépés nekem sem megy firefox-ból, explorer alatt viszont sima ügy...
2. EmThor  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 19:29:34
LV12
ájj van isten, kösz a tesztet!!
1. GeeFunk  PlayStation.Community tag
2008.11.02. 19:27:14
LV3
Bázeg, ez az egyes Golf über!
2 / 2 oldal
‹‹    1  2  ›  ››
MIDNIGHT CLUB: LOS ANGELES
Rockstar Games
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
8/10
Pozitívum
Utánozhatatlan hangulat, páratlan arcade versenyzés, hosszútávú szórakozás
Negatívum
Stílusánál fogva csak egy relatíve szűk réteget szólít meg
Öt ország, ahol a legtovább él az ember

Az egészségyügyi rendszer mellett a kultúra és az étkezési szokások is döntő szerepet játszanak abban, hogy melyik országban hány évig élnek a polgárok. Egy új kimutatás szerint Japán toronymagasan első.
Várost épít Katar a focivébére

Katar egy komplett várost hoz létre a 2022-es labdarúgó-világbajnokság lebonyolítására. Lesz hipermodern stadion és vidámpark is.
17 millió dolláros villa Greenwichben

Connecticut egyik leggazdagabb városában, Greenwichben vált eladóvá ez a kívül-belül felújított villa.