PlayStation.Community

2019.01.19. 08:54 Különvélemény
16 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Hiányzó tébolyok.

Nem tudom mi történhetett pontosan a valaha legendás Konami céggel, mely a '80-as évektől kezdve futtatott sikersorozatokat és készített olyan műfaj-meghatározó játékokat, mint a Contra, a Castlevania, vagy a Metal Gear Solid (csak, hogy egy párat említsek). Hogy mi vezetett a cég látványos eltávolodásához a videojáték ipartól, valószínűleg egy külön cikket érdemelne, de az biztos, hogy ebben kőkeményen számító, üzleti alapú döntések egész sora játszott közre.
Nem csak egyszerűen csalódott, hanem dühös is vagyok, mert a Konami "kiszállásával" patinás, igazi közönség-kedvenc szériákat hagyott vakvágányra futni.

Az előző ilyen jellegű cikkemhez hasonlóan (link lent), ahol is a kiadatlan Mortal Kombat epizódokról írtam, most a szintén nagy öreg Silent Hill játékainak jártam utána... a sűrű ködben tapogatózva.

Silent Hill DS

Valószínűleg a legutolsó rendszer, amin mindenki szívesen viszontlátná kedvenc horrorsorozatát, az a Nintendo hordozható gépe. Bár a kis kézi masina úttörő volt a maga nemében, technikailag aligha lett volna alkalmas visszaadni a Silent Hill kívánta borzalmakat és atmoszférát. De mivel több mint 150 millió példányt értékesítettek belőle, megszerezve ezzel a legkelendőbb "handheld" konzol titulust, pár fejlesztőbrigád szívesen elhozta volna kedvenc horrorjátékát a dupla- és érintő-képernyővel operáló rendszerre. A Konami minden esetben elzárkózott ettől a lehetőségtől - hogy bölcsen tette-e, azt mindenki döntse el saját maga.

Két esetről tudni, ami a Silent Hillhez köthető DS-en.

A Renegade Kid fejlesztőbrigád még 2007-ben próbálkozott egy SH-játék fabrikálásával. A koncepció egy FPS takart és még a hangulattal sem volt probléma. Hiába működött jól az elképzelés és volt még technikailag is remek (figyelembe véve a gép korlátait), a Konami nem állt a program mellé, mert tartott egy kicsi és ismeretlen cégtől, így a produktum végül Dementium: The Ward címen látta meg a napvilágot. Ezzel megszületett az egyik legjobb DS horror játék, ami végül még a kritikusoknál sem hasalt el (bár a nagyjából százhetvenezres eladási mennyiség nem túl kecsegtető).

A WayForward Technologies techdemójától ugyanakkor az állunkat keressük majd a földön. Nem semmi, mit ki nem lehet sajtolni a Nintendo DS-ből! Megcsináltak egy szobát egy fejtörővel, amiben a második rész főszereplőjét, James Sunderlandet lehet irányítani. A látvány szintén erre a részre hajaz, de azt megfejelve még váltani is lehet a hagyományos és váll mögüli nézet között.
A fejlesztők előtte igazán szuper GBA és DS játékokat készítettek (Shantae, Contra 4, Aliens: Infestation), valamint legutóbb olyan játékkal kényeztettek minket, mint a PS4-re is beszerezhető The Mummy Demastred. A demóból végül nem lett semmi, de kárpótlásul megcsinálhatták Vitára a Silent Hill: Book of Memories-t.

(Képek a galériában: 1-3)

Silent Hill PS3

A Climax Studios-nak köszönhetünk két jól sikerült Silent Hill részt is, a Silent Hill: Origins-t (PSP, PS2) és az egyik kedvencemet, a Shattered Memories-t (Wii, PSP, PS2). Mielőtt ezeket megalkották volna, szerettek volna egy PlayStation 3 exkluzív epizódot is létrehozni. A történet szerint Arizonában, amit valamiért megrontottak Silent Hill múltjának emlékei, egy texasi pap, Hector Santos-t követhettük volna nyomon.
Az Unreal Engine 3-at használó felvonásban a fő "fegyverünk" a szenteltvíz lett volna, amivel különböző rituálékat tudtunk volna véghezvinni, emellett területek tisztítására is használhattuk volna. Több lényt is terveztek visszahozni, köztük a Nővéreket és a Piramisfejet is, de mindhiába. A Konami több év után sem adott zöld utat a projektnek. A Climax az Origins elemeit felhasználva készített egy demót, amiben a hangulatot próbálták volna átadni, több-kevesebb sikerrel. Ennyi, ami fellelhető róla.
A fejlesztők egy idő után, elhagyva a SH címet, teljesen új IP-ként kerestek kiadót a már Broken Covenant címre átkeresztelt projektjükhöz, amit epizodikus formában kívántak a játékosok elé tárni, de senki sem harapott rá, így dobták Hector Santos atya kalandját.

(Képek a galériában: 4-6)

Silent Hill: Cold Heart

Maradjunk kicsit a Climax Studios-nál. A Shattered Memories előtt egy másik SH-címen dolgoztak, Cold Heart névvel. Bár sok mindent átemeltek az SM-be ötleteikből (a játékos pszichológiai profiljának elemzése, a hideg környezet, vagy a Wii irányítók maximális kihasználtsága), mégis nagyon különböző lett volna.
Jessica Chambert, egy sportos, de érzelmileg igencsak sérülékeny főiskolás lányt irányítottunk volna, akit súlyos rémálmok gyötörnek, már-már az őrületbe kergetve őt. Az életére rátelepedő negatív hatások végett hazautazna szüleihez, ám egy hóvihar miatt kénytelen Silent Hill-ben "letáborozni". Miközben feltérképezi a várost, kiutat keresve, szörnyű rémálmai valósággá válnak.
Az alkotók itt egy úgymond "élethűbb" túlélő horrort szerettek volna alkotni. Csak annyi cuccot tudtunk volna magunkkal vinni, amit valóban magunkra tudtunk volna aggatni, vagy a táskába, zsebeinkbe beférnének, és el is bírnánk őket. A hideg miatt a ruházaton és a táplálék bevitelen is nagy hangsúly lett volna, ami nem csak az egészséget, hanem a test hőjét és az állóképességet is biztosította. A dinamikus időjárás és a környezet formáira reagáló ködeffekt is tervben volt, akárcsak a rongálódó közelharci fegyverek, vagy az aktív netes jelenlét segítségével létrehozott aktuális, a valóságnak megfelelő időjárás integrálása a játékba. Ezen felül fotorealisztikus grafika, szinte láthatatlan töltési idő, és a játékos profilozása, ami kihatással van a történet alakulására. Lett volna itt minden, mi szem szájnak ingere... és egyben túl nagy falat a Wii-nek. Gyanítom, ezért is vettek vissza kicsit és alakították a gép erejéhez jobban illő, Shattered Memories címet viselő résszé.

(Képek a galériában: 7-9)

Silent Hill: The Box

Mielőtt rátérnék a P.T.-re, még egy kis kitérő. Egy volt Silicon Knights alkalmazott szivárogtatott ki pár infót egy soha el nem készült Silent Hill epizódról. (A cég sajnos 2014-ben csődöt jelentett, pedig GameCube-ra olyan szuper játékokat fejlesztettek, mint az Eternal Darkness vagy a MGS: The Twin Snakes.)
Sokat nem tudni a The Box-ról, csak annyit, hogy ez lett volna az első Silent Hill rész, ami teljesen nyitott világban játszódott volna (az eddigiek csak félig-meddig azok, hiszen zónákra vannak osztva). A Konami nem karolta fel a projektet, melyek így tovább vándoroltak a SEGA-hoz, majd a THQ-hoz, ahol átnevezték The Ritualyst-ra, majd 2009-ben anyagi okokra hivatkozva végleg dobták a játékot. A fennmaradt pár vázlatból csak az derül ki, hogy a kultuszok és mágiák valószínűleg nagy hangsúlyt kaptak volna.

(Képek a galériában: 10-14)

Silent Hills / P.T.

Az eddig felsorolt kiadatlan Silent Hill játékokról nem sokan tudtak, nem kaptak nagy hírverést, ráadásul legtöbbjük nagyon kezdeti stádiumban volt, így talán nem is annyira fájó hiányuk. A P.T. becenévre hallgató szegmenssel azonban más a helyzet, de ezt valószínű tudod is.
A P.T. (Playable Teaser) a 2014-es Gamescomon debütált és mindjárt fel is került a demója a PS Store-ra. A nem éppen játékosbarát fejtörőkkel operáló demo rögtön népszerű lett. Ijesztő, valósághű, és roppant érdekes volt. Hiába nem volt semmi fogódzkodó, a játékosok mégis élvezettel próbálták megfejteni titkait. Mikor sikerült, akkor érte igazán döbbenet a gamer közösséget! Lefutott egy videó, ami szerint ez Hideo Kojima és Guillermo Del Toro közös játéka, aminek Norman Reedus a főszereplője és nem mellesleg Silent Hills névre hallgat (természetesen közben felcsendült Akira Yamaoka zenéje).
Ez engem akkora sokként ért, mint kevés dolog. Azt hittem, kiugrok a bőrömből! Iszonyat mennyiséget beleöltem órában a demóba, ami ráadásul profi volt. Fájóan gyönyörű és maximálisan profi. Teljesen újra lett volna értelmezve a széria. Aztán telt múlt az idő és nem nagyon akarództak jönni az újabb infómorzsák. Gondoltam megint meglepnek majd. Hát sikerült.
Kreatív nézeteltérések miatt kirúgták a Konamitól Kojimát, ráadásul hatalmas médiavisszhang közepette (ami a Konami gusztustalan hozzáállásból is fakad), így az enyészeté lett a Silent Hills is. És belőlem is egy darabka.
Már csak ez az egyetlen demo nagy kihatással volt más fejlesztőkre, sokan tudtak táplálkozni belőle (pl. Resident Evil VII), így talán több játékban tovább él majd öröksége.

(Képek a galériában: 15-17)

A Konami (nem csak a Silent Hill széria miatt, MGS is például) számomra most már csak egy szánalmas cég, semmi több....

Források: Unseen64, Silent Hill Memories, Siliconera, Destructoid, Silcon Knights Wiki, Game Informer, Gamingbolt, Survivalhorrorfeeder, Silent Hill Wiki
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. GrayFox  Szerkesztő
2019.01.21. 13:06:20
LV9
+1
Válasz 15. DrZaius üzenetére:
Csak a Legacy of Kain cuccokat ne lécci', annak még tavaly nekifogtam, idén befejezem. :)
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
15. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.20. 12:39:40
LV3
Válasz 14. martin üzenetére:
Vicc vót ;)
CoD vagy PGA lesz...
14. martin  Főszerkesztő
2019.01.20. 12:06:19
LV27
+1
Válasz 12. DrZaius üzenetére:
Ennél valami merészebbre gondoltam...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
13. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.01.20. 09:05:50
LV12
+1
Válasz 12. DrZaius üzenetére:
Egy-egy cég érdekesebb kiadatlan játékai lehetnének.;)
"Si vis pacem, para bellum."
12. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.20. 08:37:15
LV3
Válasz 7. martin üzenetére:
A kiadatlan Pokémon (így kell írni?!) vagy Fifa játékokról írjak?
11. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.20. 08:34:28
LV3
+1
Válasz 6. zodiac55 üzenetére:
Igen, valami leírhatatlan érzés lesz úrrá rajtam, mikor a kettővel játszom. Annyival másabb minden játéknál... Ha jönne egy Resi2 szintű kiadás szerintem nem is kérnék mást az életben...
10. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.01.20. 08:14:18
LV12
Válasz 8. jime üzenetére:
Még szét is kenném!
"Si vis pacem, para bellum."
9. jime  non-alcoholic
2019.01.20. 06:30:09
LV29
+2
jó kis írás, nem is tudtam, hogy ennyi volt :O
szomorú, hogy igy elb@szták a sorozatot :((
"wake up, you're dead!"
8. jime  non-alcoholic
2019.01.20. 06:27:48
LV29
+2
Válasz 6. zodiac55 üzenetére:
kézen állva fosnád nyakon magad!! ahogy én is xD
"wake up, you're dead!"
7. martin  Főszerkesztő
2019.01.19. 21:11:57
LV27
Válasz 4. DrZaius üzenetére:
Mi lesz a következő? :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. zodiac55  PlayStation.Community tag
2019.01.19. 20:13:36
LV12
+1
Az a hangulat, ami akkor fog el, amikor elkezdem játszani a SH2-t, illetve elkezdem hallgatni a Theme of Laura-t, elmondhatatlan - ott, akkor valamit a Konami nagyon eltalált. Számomra az egyik leghátborzongatóbb élmény volt James Sunderland története, ha ezt valaha megcsinálnák a Resi2-höz hasonló köntösben... Hát nem tudom mit csinálnék.
"Si vis pacem, para bellum."
5. VictorVance  Szerkesztő
2019.01.19. 19:31:45
LV18
+1
Jó írás!

A Silent Hillre meg (ahogy az MGS-re is) szerintem nyugodtan keresztet vethetünk. Belátható időn belül itt nem lesz semmi, de szerintem a távoli jövőben se.
Örülünk?
4. DrZaius  Szerkesztő
2019.01.19. 19:26:19
LV3
+1
Válasz 1. mentoloshypo üzenetére:
Igazán nincs mit és köszi! :)
Öröm írni Nektek! :)
3. Burzum  PlayStation.Community tag
2019.01.19. 13:19:07
LV2
+1
ha a Konami egyszer megemberelné magát és kiadnának egy csak grafikailag mai szintre hozott remastert az SH2-ből, mint ahogy a SOTC-sal történt nemrég, már akkor elégedett lennék! Utána nyugodtan visszatemethetnék a sírba a sorozatot...
2. nolifeHUN  PlayStation.Community tag
2019.01.19. 09:30:00
LV1
+3
"Hogy mi vezetett a cég látványos eltávolodásához a videojáték ipartól, valószínűleg egy külön cikket érdemelne"
Én olvasnám!
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2019.01.19. 09:05:50
LV28
+2
Köszi a cikket DrZaius, a szokásos profi munka.
Nagyon jó alap ötleteket kukáztak, a PS3 exkluzív papos sztori simán megállhatta volna a helyét, csak nem epizodikus formában.
Belegondolva, hogy eközben a Capcom (egészen a 7. részig) milyen ultra gáz RE epizódokat adott ki simán jöhettek volna ezek e Silent Hill-ek a Konami részéről. De ez a Konami már nem az aki volt anno a hőskorban.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
THE OUTER WORLDS (PLAYSTATION 4)
2019.12.09. 19:02 Játékteszt
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A lelkem (és a testem, meg úgy mindenem) a vállalatot illeti meg.
Yakuza 4 Remastered (PS4, PSN)
2019.12.09. 11:59 Kedvcsináló
2 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A négyfejű sárkány.
Door Kickers: Action Squad (PS4, PSN)
2019.12.06. 12:18 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Szolgálunk és rád rúgjuk az ajtót!
Paper Dolls Original (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:36 PlayStation Network
11 hozzászólás
Szerző: Petunia
Rettegés a Csing-dinasztia korából.
Woodle Tree Adventures Deluxe (PS4, PSN)
2019.12.04. 18:26 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Melyik a legkisebb favicc? A fűrészpor...
TERMINATOR: RESISTANCE (PLAYSTATION 4)
2019.12.02. 14:09 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Trashminátor.
Indivisible (PS4, PSN)
2019.12.01. 14:11 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Kezdünk egy kicsit túl sokan lenni.
Ling: A Road Alone (PS4, PSN)
2019.12.01. 11:29 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: MrZ
Magányos délutáni séta.
Rebel Cops (PS4, PSN)
2019.11.30. 12:37 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A szükség törvényt bont.
Aggelos (PS4, PSN)
2019.11.28. 19:56 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Pixelhős a poligonkorban.