PlayStation.Community

2018.12.26. 13:23 PlayStation Network
10 hozzászólás
Szerző: Dzson
Értékeld a cikket!
Pandóra szerencséje.

(Ez a PSVR game DualShock 4 és PS Move kontrollerekkel is játszható.)

A Borderlands 2-vel való első találkozásom annak volt köszönhető, hogy PS3-on benne volt egyszer a pluszos "ponttegnapvettemmeg" játékok között. Mivel ingyé' volt, így letöltöttem, de elsőre abszolút nem fogott meg a kartonpapírból kivágott jellegű táj, meg az egész design. Toltam fél órát, aztán félretettem, aztán pár hét múlva megint fél órát, de akkor már jobban bejött, és a következőkben az egyik kedvenc játékom lett. Aztán a DLC-ket is végigjátszottam, majd rábuktam az előzményes pre-sequelre is, de az nem fogott meg annyira. Ám amikor valahol olvastam, hogy a "kettő" jön PS VR-ra, rögvest feléledtek a régi emlékek és tudtam, hogy elkerülhetetlen lesz a játék beszerzése. Magára a Borderlands 2-re nem térnék most ki külön, van itt róla az Ajánlóban egy kiváló teszt, egy kiváló 9-es pontozással.

Persze az ember fél, hogy elbaltázzák a véeresítést, hiszen ez egy mondhatni kísérleti platform a mai napig, bár szerencsére, ahogy egyre több cím lesz rá, úgy lesznek jobb visszajelzések arról, mi működik (értsd eladható) és mi nem. Fokozottan érvényes ez azokra a stuffokra, melyeknek van hagyományos verziója is, vagyis mindkét környezetben életképesnek kell lennie mind a koncepciónak, mind pedig a kezelésnek és irányításnak.
Ugye matematikailag négyféle kombináció lehet: simában jó/nem jó és véerben jó/nem jó. Van például pár olyan játék, amik simában uncsi és jellegtelen játékélményt adnak, VR-ban viszont az ember nem csak látványban kerül át egy plusz dimenzióba, hanem játékélményben is. Jó példa erre a Here They Lie és a Stifled, ahol VR-ban teljesedik ki igazán a dolog. Egyértelmű, hogy a régebbi, nem kifejezetten VR-igényeket figyelembe vevő fejlesztések ilyenkor jelentős hátrányba kerülnek, így féltem egy kicsit a B2-től, bár ugye a játék a PS3 érában készült, vagyis a kora és az egyedi (kiváló) design miatt sem kellett olyan nagy grafikai lebutításnak áldozatul esnie.
Az alapok maradtak ugyanazok szinte mindenben, a játszható négy kaszt sem változott, és mivel én a kommandós Axtonnal vittem anno, így most is azt választottam, hogy legyen jó összehasonlítási alapom a VR-es változathoz.
Az intro és az összes átvezető, például a bossok és szereplők bemutatása sajnos maradt két dimenzióban, ami valahol érthető, hiszen ezek csupán filmek, így az elnyomhatatlan bevezető alatt inkább magam mellé tettem a földre a Move kontrollereket, mert elsőre a DS4-es irányításra voltam kíváncsi. A vonatból történő kirobbanás után könnyes szemekkel üdvözöltem CL4P-TP, vagyis Claptrap ismerősömet, aki meglepően nagynak látszott így a (virtuális) valóságban. Később aztán az opciókat átböngészve találtam egy player magasság állíthatóságot, aminek felhúzása után már jobb nézőpontból szemlélhettem az eseményeket.
Az Optionst amúgy is érdemes tanulmányozni, mert alapesetben például ugrálni sem lehet, és a teleportos menés is aktív, amit én nem szeretek. Valamint hányós sem vagyok, így a csőlátásos korlátozásokat is kikapcsolgattam. Az irányítás finomhangolása után mentem egy darabig a DS4-gyel, ami megfelelően kényelmesnek tűnt, majd váltottam fagyira, vagyis két Move kontrollerre, ami kissé macerásabb, de ha megszokja az ember, akkor jobb, "benne vagyok a játékban" élményt ad. Sajnos a puska (Aim) irányító nincs támogatva, ami gondolom a kétkezes, dual wield fegyverhasználat miatt sem lenne szerencsés, amivel Salvador operál adott esetben. Mondjuk úgy megoldhatnák, hogy balkéz fagyi és jobb kéz aim, de végül is mindegy.

Nos, a változások. Pozitívum és kellemes meglepi az elején, hogy Claptrap a betanítást a VR-ra mondja el, ismertetve az esetleges kényelmetlenségeket is, szóval nem csak azt érezni, hogy portolták egy az egyben a régi gamét. Ezen kívül kivettek sokat a fejlődéssel választható skillekből, főleg azok alsó részéből, tehát onnan, ahol már erősen specializálja magát az ember, és betettek pár olyat, ami jobban passzol a VR világához. Ugyancsak csökkentettek a játék szigorúságán, ami jó, mert én csak kétszer haltam meg, míg eljutottam a szentélyig (Sanctuary), amiből az első egy teszt volt arra nézve, hogy ugyanúgy levon-e a cég némi pénzecskét az újjáélesztésünk esetén (igen), a második pedig egy béna hátrálás közbeni tengerbe esés. A szörnyek és egyéb ellenségek érezhetően könnyebben döglenek meg, és a pajzsaink sem csökkennek olyan mértékben érzésem szerint, mint a lapos verzióban.
Az irányításban természetesen feltűnőbbek a változások. Az első, hogy nincs guggolás, ami valószínűleg a VR világban zavaró lenne a hirtelen nézőpontváltás miatt, helyette bekerült egy időlassító funkció, ami a nevéhez illően időt lassít. Ez jól jött nekem sokszor, amikor bénáztam a Move irányítókkal és eldobtam egy gránátot a gépágyú telepítése helyett, vagy a sok kamerába félig belemászó szörny miatt azt sem tudtam, hogy merre vagyok arccal. Az irányításhoz, pontosabban a célzáshoz tartozik még egy lényeges dolog, mégpedig az, hogy nem emeli a fegyvert a szemünk elé, hanem belassult mozgással pontosabban lövünk a célkereszt irányába. Persze fagyizás esetén bármikor átnézhetünk a célzókán, ha igényeljük ezt. Viszont távcsöves cuccoknál sajnos nem sikerült jól megoldani a dolgot. Ilyenkor ugyanis célzáskor egy kis külön képecske jelenik meg a fegyver csövénél, ahol azt látnánk, amit a távcsőben, de mivel a kép kicsi, homályos és nagyon rángatósan jeleníti meg a célterületet, elég hamar használhatatlannak minősítettem. Jó lenne, ha találnának rá valami megoldást patch formájában, mert a sniperkedés lényeges játékelem lenne, ha működne normálisan.

Emberünk mozgását - vagyis a mi mozgásunkat - viszont jól megoldották. DualShock esetén nincs mit magyarázni, esetleg a beállításokban kicsit finomítunk rajta - én például nem szeretem a fokokban való fordulgatást. Move használatával pedig az egyik kezünk a bal joystick, és amerre irányítjuk, arra mozgunk a felső nagy mozgás gombot lenyomva. Strafe-elésnél oldalra, hátrálásnál pedig a hátunk mögé mutatunk vele - ez utóbbi a közelharc ütlegelés mozdulata is, mármint, ha hirtelen csapjuk előre a kezünket onnan. A forgást a jobb markolat X és Kör gombjára tették, ami jó ötlet, mert ez a két gomb nehezen keverhető mással. Én, aki nem nagyon fagyizok a VR mászkákban, olyan negyed óra után már használhatóan belaktam ezt a konfigurációt.
Sajnos a megoldás nem működik túl hatékonyan autókázás esetén, de a járművek kezelése az alapjátékban is a legrosszabb dolgok között volt, szóval eleinte úgy mentem, mint egy tanulóvezető, 2 méter előre, megállás, kormány eltekerése, és újra irányba elindulás. Álló helyzetben kezelhető ugyan a két géppuska, de az autózásról hamar lemondtam. Inkább kiszálltam, ha bonyolult volt az útvonal, és mentem gyalog. Így sokkal jobb volt átélni amúgy is az alacsony gravitáció miatti, bármilyen magasból való szabad leesés mellkasszorító érzését. Mondjuk a Sony kiadhatott volna egy VR-hoz igazított Move irányítót is, ahol a gombok nagyobbak és esetleg fizikailag is megkülönböztethetőek úgy, mint a billentyűzeteken a J és a numerikus 5 gombokon a dudor, mert így elég gyakori volt sajnos a félrenyomás, és gépfegyver telepítés helyett nézhettem a menüképernyőt.
Grafikailag, mint említettem, a játék PS3 szintet képvisel, így nem fog a legszebb VR címre pályázni, de ez nem baj. Baj viszont, hogy a tárgyakba belelóg a kezünk és a fegyver, illetve mi is belelógunk a szörnyekbe, vagy éppen Claptrap belsejébe, és gyakori az is, hogy valami betakar mondjuk a vásárlós menübe, amiből ki kell lépni és tolatni egy métert. Gondolom ezt nehéz lett volna kiküszöbölni, így nem is annyira baj, mint inkább picit zavaró tényező.
A második említésre méltó macera a lootolás, mert nem mindig tudtam normálisan kiválasztani azt, amit akartam, illetve sok esetben a dobozok fölé kellett célozni a mutató kézzel, hogy érzékelje azt. Egy obszesszív-kompulzív zavarra építő (minden dobozt fel KELL nyitni) játéknál ez elég nagy hiba. A harmadik ilyen furaság pedig a néha eléggé látványos távoli pop-up, ami ugyebár a szemünk előtt kreacionista mese módjára a semmiből előpattanó távoli hegyet, vagy egyéb nagyobb tárgyat jelent. Ezt valami finomabb átmenettel, előtűnéssel illett volna megoldani.

A jövőben tehát várok egy patchot a távcsőre meg talán a pop-upokra is, és persze a DLC-ket, amikből a karácsonyost igazán kiadhatták volna a szezonalitásra való tekintettel. A multizás hiánya engem nem nagyon tett depresszióssá, mert nem vagyok nagy multi párti semmiben, de részvétem azoknak, akik emiatt szomorodnak el. A négy csillagot tehát adott esetben át lehet majd írni gondolatban egy ötösre, de addig is egy nagyon masszív, a macerákat könnyen feledtető VR játékot tudhatsz magadénak, ha megveszed.
Moxxxi vár téged…

(Ezt a kiváló PSVR játékot a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PS Store-ban, ára 14.990 Ft.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
10. Dzson  Szerkesztő
2019.03.09. 04:32:51
LV6
Jött patch!

AIM CONTROLLER SUPPORT ( Community Suggestion) – BL2VR is now compatible with the Aim Controller!

Within the Options Menu, options for swapping sticks, buttons, or both are available. We added this to help people who are left-handed or if you want to switch around the layout of your Aim Controller.
Also, the option to make movement relative to the Gun or to the Head is available for the Aim Controller. If your movement is Gun relative, pushing forward on the control stick will move you based on where the gun is pointing. If your movement is Head relative, pushing forward on the control stick will move you based on where you’re looking.

IMPROVED SCOPE ( Community Suggestion) – Performance on the scope has been improved and it is now a much larger window.

CROSSHAIRS TOGGLE ( Community Suggestion) – A new option is available in the Options menu that allows you to turn off the crosshairs.

SCOPE TOGGLE ( Community Suggestion) – A new option is available in the Options menu that allows you to turn off the scope window. You can have all the benefits of scoping without having a giant window in your face.

BUG FIXES

Vault Symbols – Fixed a bug where Vault symbols did not appear correctly.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
9. Dzson  Szerkesztő
2019.03.09. 04:30:41
LV6
Válasz 8. Binder üzenetére:
Nah, bocs, nem néztem a topic felé.

Folyamatos a mozgás.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
8. Binder  Drift & Photo
2019.01.04. 09:38:51
LV22
Lenne egy kérdésem...ami a cikkből nem feltétlen derült ki számomra egyértelműen, az az, hogy a mozgás rendes séta formájában valósul meg, vagy teleportálós módon???
Videókban az utóbbit láttam.

Te azt írtad:
"Move használatával pedig az egyik kezünk a bal joystick, és amerre irányítjuk, arra mozgunk a felső nagy mozgás gombot lenyomva. Strafe-elésnél oldalra, hátrálásnál pedig a hátunk mögé mutatunk vele"

Én a Arizona Sunshine-ból kiindulva ezt folyamatos mozgásnak veszem. Ott ugyanis ez így működik.
7. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.27. 13:51:31
LV28
+1
Válasz 6. martin üzenetére:
Nem.
6. martin  Főszerkesztő
2018.12.27. 09:04:26
LV27
+1
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Tényleg? :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.27. 08:56:00
LV28
+1
Válasz 4. Dzson üzenetére:
Ha sokszor adsz neki nagy összegű jattot akkor behív a hátsó szobába.
4. Dzson  Szerkesztő
2018.12.26. 15:17:24
LV6
+1
Mármint a Moxxxiról, nem a cosplay reklám csajról. :D
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
3. Dzson  Szerkesztő
2018.12.26. 15:00:17
LV6
+1
Be akartam menni hozzá, a melleiről csinálni egy közeli screenshotot, de guggolás hiánya miatt nem fértem át a pulton. Utólag gondoltam, hogy talán teleporttal be tudtam volna menni...
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
2. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.26. 14:06:01
LV28
+1
A fenti képen látható hölgyet meg szívesen blokkolnám.
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.26. 14:05:23
LV28
Így az év utolsó napjaiban befutott 2018 legjobb alcíme.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››