PlayStation.Community

2018.12.20. 09:58 Kedvcsináló
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Értékeld a cikket!
A vadnyugat virtuális játszótere megnyitotta kapuit.

(A Red Dead Online elérhető minden Read Dead Redemption 2 tulajdonos számára.)

A Red Dead Redemption 2 hosszú, aprólékos részletekbe menő méltatásával kapcsolatban feleslegesen tépném a számat, egyrészt azt korábban megtettem a saját tesztemben, másrészt valószínűleg mostanra minden rendszeres és nem rendszeres PSC-olvasóhoz elért a játék monumentális híre. Abban úgyszintén biztos vagyok, hogy kicsi, de erős közösségünk nagy része már büszke tulajdonosa a tárgyalt produktumnak, amit én simán és csont nélkül „az open world-műfaj új alfája és omegájaként” aposztrofáltam – vélhetően nem csak én gondolom így annak tükrében, hogy a játékból a megjelenést követő röpke két hétben több mint 17 millió példányt kapkodtak el. A Rockstar Games tehát ismét durván belenyúlt a tutiba (mondjuk ez náluk már alapkövetelmény lett, mint GTA-ban az autólopás), és „csak úgy mellékesen” elhozta az idei év utolsó nagy durranását.
Természetesen egy kreatív kompániához hűen a csapat nem elégedett meg a káprázatos nyílt világgal, a végtelen-hosszúnak tűnő szingli kampány sztorijával, a bődületes tartalommal, a rengeteg gyűjtögetni valóval, a számtalan mellékküldetéssel, a zseniális véletlenszerű eseményekkel és egyebekkel, ezért nem meglepő módon (mint ahogy tette azt már korábban a GTA sorozat esetében is) az egész koncepciót átültette az online játszóterekre is.
Így lőn Red Dead Online, azaz ugyanaz a változatos és veszélyes vidék, mint az egyjátékos módban, ugyanannyi tartalommal és ugyanazokkal a lehetőségekkel, mint ott – legalábbis valahogy így fog majd kinézni a játék, ha végre elnyeri majd teljes formáját. Az a helyzet ugyanis, hogy az RDO jelenlegi állapotában még szinte gyerekcipőben jár, vagyis kell idő a beindulásához, csiszolásra szorul, több tartalom férne rá, bár a multiplayert játszva már tisztább sejtései lehetnek arról az embernek, hogy milyen is lesz ez, ha a Rockstar kimutatja a foga fehérjét, akár jó, akár rossz értelemben vesszük a dolgot.

Addig is a béta, minden hibájától függetlenül remek táptalajt biztosít egy jó kis vadnyugati szórakozáshoz.
Először is: az RDO saját, a szingli kampánytól teljesen független történettel rendelkezik. Egy részletekbe menő, ugyanakkor elég bénácska karaktergenerálással kezdünk: kedvünkre formálhatjuk főszereplőnket, illetve csak félig-meddig, mert akárhányszor próbálnánk meg egy normális arcú, ne adj isten jóképű pisztolyhőst formálni magunknak, a dolog a végére kudarcba fullad. Egy ragyás és bárgyú vidékimennél többre nemigen futja, jól példázza ezt, hogy jómagam egy Arthur Morgan kaliberű figurát szerettem volna kreálni, erre egy kampós orrú, beesett arcszerkezetű vadnyugati zongorista Adrien Brody-utánzat sikerült – női karakterrel ezek után inkább már nem próbálkoztam, nem akartam tudni, hogy ott milyen lehet a helyzet.
Amint végzünk az alapokkal, rögtön a rácsok mögött találjuk magunkat, mivel kemény bandita hírében állunk, és mint ilyen, a zárka a magunkfajtát nem sokáig tarthatja vissza. Egy rutinszerű fogoly-átszállítás közben kiszabadítanak minket, és elvisznek a táborukba, ahol megismerünk egy öregasszonyt, aki aztán különböző küldetéseket ad nekünk, továbbá általa ismerünk majd meg más személyeket is.
A történet köszönőviszonyban sincs az RDR2-ben látott cselekménnyel, narratívával és karakterekkel, summa-summarum a lényeg a bosszú és a rosszarcúak levadászása, ami maximum néhány óra alatt teljesíthető, afféle töltelék-szagú, tessék-lássék stílusban odaszúrva. A küldetések sem valami változatosak, de legalább szórakoztatóak: legtöbbször négy ember kell egy misszió elindításához, így három mellénk csapódó játékossal együtt hajtsuk fel a zsákmányt, és ha szerencsénk van, azaz ha ügyes kezű felhasználókat és nem ide-oda lövöldöző-szaladgáló playereket kapunk, akkor kifejezetten hangulatos tud lenni (nagyjából nem is lesz más feladatunk, mint bűnbandákat semlegesíteni, vagy élve elkapni), ráadásul a fejlesztők ezt is megspékelték frappáns döntéshelyzetekkel.
Például: egy ízben többedmagunkkal eredünk négy bandita nyomába egy befolyásos üzletember megbízásából. Mindenképp élve kellenek, tehát a nyomukba eredünk, lasszóval elfogjuk őket, majd alkalmi főnökünk parancsára a közeli vasúti sínhez visszük a pórul járt bűnözőket, hogy ott leljék szörnyű halálukat, a nemsokára elszáguldó vonat által. Ámde miután felmarkoljuk a pénzt és lelép a megbízónk, dönthetünk: vagy sorsára hagyjuk őket, vagy elvágva a köteleiket megkegyelmezhetünk nekik. Az, hogy végül mi lesz, egy szavazás dönti el: mindenki leadja a maga voksát, és eszerint alakul tovább a misszió.
A kalandnak egyedül, vagy akár egy társsal is nekiindulhatunk, utóbbi egyébként kifejezetten hasznos, mivel a térképen kóborló playerek tetemes része előszeretettel puffantja le kapásból az embert, és ha igazán felszívjuk magunkat, akkor az ilyen versengéseket hosszú-hosszú ideig elnyújthatjuk. Ha valaki megöl minket, akkor feltámadás után a jelzi a térkép, hogy hol és merre található a gyilkosunk, a bosszút tehát ezüsttálcán nyújtja nekünk a játék, ami nem feltétlen rossz, el lehet vele szórakozni, de bizonyos esetekben azért idegesítő, ha a semmiből arcon lőnek minket, különösen zsúfoltabb helyszíneken. Előfordult, hogy egy-egy várost egy egész csapat foglalt be, és a háztetőkön várta az arra tévedt, mit sem sejtő játékosokat, máskor egy egyszerű, isten háta mögötti romos háznak az átkutatásából lett úgy félórányi adok-kapok, ahol felváltva gyilkoltuk egymást – a közelben lecövekelt golyószóró sokat segített, de a problémát nem oldotta meg, ahogy a hamar odacsődülő mini team sem, akik nem akartak kimaradni a buliból.

Persze az RDO nem csak ennyiből áll, vannak még más lehetőségek is, bár egyik sem lesz ismeretlen.
A „Make It Count” gyakorlatilag egy battle royale opció 32 játékossal, a „Most Wanted”-ben egymásra lövöldözve kell minél több skalpot begyűjtenünk, ami a ránk kiszabott vérdíjat is vészesen növeli, a „Name Your Weapon” előre meghatározott fegyverekkel ölhetünk, a gyengébb pisztolyok-puskák használatáért pedig több pont ütheti a markunkat. És természetesen van sima, csapatos deathmatch is. Ezeket a játékmódokat csak bizonyos, meghatározott helyszíneken játszhatjuk, Saint Denis szűk sikátoraiban és labirintus-szerű utcáiban például kifejezetten adrenalinpumpáló élmény ellenfeleinkre lövöldözni, fedezékről-fedezékre haladni, vagy meglepni egy épp felénk haladó playert.
Egy magára valamit is adó western-játék csak nehezen engedheti meg magának, hogy ne legyen benne lóverseny, így az RDO-ban hátasunkra pattanva is megmérettethetjük magunkat, mely a cucc egyik legmókásabb és legenergikusabb lehetősége. Különösebb extra, eddig soha máshol nem látott dolgok persze nincsenek benne, ugyanakkor a mutatvány nem csak annyi lesz, hogy tisztességes módon, elsőként vágtassunk be a célvonalba. A versenypályákon különböző tokenek vannak elszórva, egyesek lovunk állóképességét töltik vissza, mások viszont fegyvereket adnak a kezünkbe, amivel lepuffanthatjuk ellenfeleinket, hogy így komoly előnyhöz jussunk.
Annak ellenére, hogy még eléggé szűkre vannak szabva a keretek, a rendszer megpróbál gondoskodni róla, hogy ne unatkozzunk túl sokáig. Gyakran kapunk értesítéseket vagy meghívásokat, ha valahol felbukkan egy új esemény, és elfogadva azt a játék rögtön a helyszínre teleportál minket. Ahogy a szingli kampányban, úgy az online felületen is rengeteg melléküldetést ajánlanak fel nekünk, de akár más felhasználók táborát is megtámadhatjuk, ahogy ugyanez megtörténhet a sajátunkkal is, szóval nem árt állandóan készenléti üzemmódban tartani a fegyvereinket.

Apropó fegyverek és egyéb kellékek: az RDO-ban nem szükséges elbattyognunk a boltba, ha valamire szükségünk van, mivel bármikor elővehetjük zsebünkből a katalógust, hogy ételt, italt, gyógyszert, fegyvert, ruhát, és más hasznos tárgyakat vehessünk, az árut pedig bármelyik postahivatalban, vagy akár a táborunkban is átvehetjük. Többféle képességkártya is rendelkezésre áll, amik különböző extra tulajdonságokat adnak – ezekből egyszerre négy lehet nálunk.
Összességében tehát azért van foglalatosság, mégis (és hangsúlyozom, hogy most erősen szubjektív leszek) olyan élettelen az egész. Bár nagyrészt ugyanazokat az elemeket tartalmazza az online szegmens, mint a single player, valahogy mégsem hat annyira élő, lélegző, egységes világként, mint az egyjátékos kampány. Pedig ugyanúgy vannak állatok, madarak, halak, „idegenek”, lovagló emberek, járókelők (bár lényegesen kevesebb), a szép külső némiképp üres belsőt takar.

Az RDO-ban ott a lehetőség egy nagyszerű online játszótér megteremtésére, és mindent egybevéve képes élni a lehetőséggel, viszont még idő kell neki, hogy kiforrjon.
Akik viszont most szeretnének elmerülni a vadnyugat poros-piszkos vidékein és egy hátason boldogan szelni a napszítta prérit, azok készüljenek fel egy rövid sztori-módra, a küldetések teljesítése után kapott szerény pénzdíjakra, drága áron megvásárolható fegyverekre és egyéb ínyencségekre, a jövőben pedig kőkemény mikrotranzakciókra, ami valószínűleg már nagyban hasít, mire kijön ez a cikk. Bár azt hozzá kell tenni, hogy nyilván a béta végeztével a bosszantó problémákat javítani fogják (a Rockstar jelenleg is dolgozik egy fair jutalmazásos rendszeren), és a fejlesztőket ismerve elég esélyes, hogy az RDO is hasonlóan szép, hosszú-hosszú évek óta töretlen karriert fog befutni, mint a Nagy Autólopás multiplayer szegmense.

Csak győzze kivárni az ember.
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. MazaHUN  PlayStation.Community tag
2018.12.27. 17:32:30
LV6
Én már tesztelgetem online;) offline sokat kell gyűjtögetni, szóval sokszor kezdek online 2-3 missebe csatlakozok aztán johett a keresgélés.

Online már megvan a 2. Kincses térkép de még nem keresgéltem.

Szerintem a meglévő (talán)8 mission nagyon hangulatos lett. Pl.: 4 én vonaton amin machine gun van és apritani a botokat az nagy móka.

Rengeteg kis side mission van. Én értem mit akar a Rocky Star. 4 én elvallatok egy küldit ahol 2 szekeret kell leszállítani. És ott jöhet ellenfélnek gépi ellen és online is.

Most még csak kicsi táborom van 1-4 de talán már az elején is lehet 1-7 es tábort építeni. Talán ott több az adó.

Jó lesz ez csak idő kell neki;)
independent
7. Onimushaman  Szerkesztő
2018.12.23. 13:14:17
LV24
Válasz 6. Kenshinxxx üzenetére:
Gagyi beta, tesztelgesse nekik, aki raer erre. Hibakoddal kidobal.
señor
6. Kenshinxxx  PlayStation.Community tag
2018.12.22. 18:10:37
LV4
Ezt is jó sokan nyomhatják online innen. :D
your simple words just don't move me
5. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2018.12.22. 00:57:28
LV3
+1
Az egyszemélyes szegmens életem egyik legjobb élménye, de valamiért totál hidegen hagy az online rész. Ilyen tartalommal rendelkező anyagnak nem is igényelt az online bohóckodás, bár nyilván megéri.
4. martin  Főszerkesztő
2018.12.21. 16:37:25
LV27
Válasz 3. Kenshinxxx üzenetére:
Kb. ennyire érdekelt bárkit is a cucc.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. Kenshinxxx  PlayStation.Community tag
2018.12.21. 16:04:24
LV4
Read Dead... mik vannak. :D
your simple words just don't move me
2. martin  Főszerkesztő
2018.12.20. 19:26:03
LV27
Most láttam egy olyan videót a YT-on, hogy "Red Dead Online is bullshit", vagy valami hasonló.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.20. 18:04:02
LV28
Még megjelenés előtt tervezgettem, hogy mennyire bele fogok merülni a sztori után, ezzel fogok játszani hónapokig mert hogy lehet elcseszni a Red Dead Online-t? Hát így.
Azzal nálam elvágta magát, hogy nem egyezményes a PvP, vagy legalább be lehetne állítani az egész map-ra hogy akarok-e a trollokkal foglalkozni. Pár órát játszottam vele, tetszik meg minden de ez alatt legalább egy tucatszor öltek meg unatkozó gyökerek, köszönöm ebből ilyen formán nem kérek.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
War Tech Fighters (PS4, PSN)
2019.09.23. 15:21 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A gépek háborúja.
The Walking Vegetables: Radical Edition (PS4, PSN)
2019.09.23. 15:14 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Ha unod a banánt.
Mozi - Aki bújt
2019.09.23. 12:34 Cool-Túra
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Mansonék bekaphatják!
We. The Revolution (PS4, PSN)
2019.09.21. 13:07 PlayStation Network
7 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Én. Az igazság?
Solo: Islands of the Heart (PS4, PSN)
2019.09.21. 13:00 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Pár kapcsolat, párkapcsolat.
BORDERLANDS 3 (PS4)
2019.09.19. 10:07 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: HTB
Martin Looter King.
Képregény - Thor: A mennydörgés istene
2019.09.19. 09:49 Cool-Túra
3 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az összes istennek pusztulnia kell!
Effie (PS4, PSN)
2019.09.18. 14:21 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Chester013
Szegény ember Zeldája.
NBA 2K20 (PLAYSTATION 4)
2019.09.17. 13:18 Játékteszt
10 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Egy kosaras naplója.
RAD (PS4, PSN)
2019.09.16. 12:55 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Mondd, te milyen mutációt választa… hagyd a francba, kapsz valamit a kosárból!