PlayStation.Community

2018.12.19. 09:03 Játékteszt
43 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Atomkatasztrófa.

Szinte teljes mértékben üres, objektív fejjel, azonban a széria előzményei által táplált elvárásokkal álltam neki a Fallout 76 abszolválásnak. Ez azért fontos, mert az idő előrehaladtával vegyes érzelmek kezdtek kavarogni bennem - megmondom őszintén, a megjelenés előtt kiadott béta-változat nyomkodása során reméltem, vagy legalább is mertem remélni, hogy ez a történet tud még jó irányba húzni. Aki nem olvasta a bétáról írt élménybeszámolónkat, annak dióhéjban csak annyit jegyeznék meg,hogy a technikailag teljesen átlagos, ám izgalmas online lehetőségekkel felvértezett, legfrissebb Fallout-epizód egy se veled, se nélküled kapcsolatra hasonlít, amelynek végkimenetele akkor még a sorsra volt bízva. Mostanra azonban kirajzolódott, hogy mi is az ítélete ennek a játéknak.

Általában mindig próbálom a végére hagyni a negatívumok felsorolását, azonban most semmi okom rá, hogy kesztyűs kézzel bánjak az új Fallouttal. Nemes egyszerűséggel ugyanis a Bethesda cserbenhagyta és arcon köpte a rajongókat. Ez talán a második bekezdés elején kicsit túlzónak hat, de tökéletesen tükrözi a játék hangulatát.
Rengeteg keményvonalas rajongó van világszerte, akik nem csak a Fallout 3 - New Vegas - Fallout 4 szentháromsággal, de az azokat megelőző, klasszikus Fallout részekkel is képben vannak. Noha lehet bármit mondani az utóbbi két részre, valamilyen szinten mindig tudtak olyan üdítő megoldásokat, történeteket és lehetőségeket tölteni ezekbe a groteszk, de eleven világokba, amelyek érdekessé tették azokat. A szörnyektől kezdve a félelmetes, őrült, tragikus karaktereken át az elgondolkodtató, sokszor hátborzongatóan kies helyszínekig mindig volt valami, ami képes volt úgy beszippantani a játékost, hogy minden körülmény ellenére ne tudja abbahagyni a kalandot. Gyakorlatilag ezen hangulatelemek és a sokrétű, RPG-elemekből merítő, újabban akció köntösbe áthelyezett játékmenet által lopta be magát a Fallout-széria a gamerek szívébe. Véleményem szerint a Bethesda fejlesztői (ki tudja milyen szerek hatására) csak egy kérdést tettek fel maguknak a 76 fejlesztése előtt: hogy tudnánk ezt teljesen elba… ltázni?
Hiszen ez történt: teljes mértékben, a józan ésszel szembemenve egy olyan összecsapott, kísérleti elemekkel ellátott, fél-késznek ható valamit tettek le a fejlesztők az asztalra, amelyet a legjobb indulattal is vernek bizonyos free to play játékok. Sokak számára talán az adja a választ az előbb feltett kérdésre, hogy a mély, single player kalandozást felcserélték egy online-alapú élményre. Ez viszont nem a teljes igazság, illetve, nem feltétlen ez a probléma gyökere, hiszen rengeteg online játék van, amely tökéletesen megállja a helyét és képes egy épkézláb történetet elmesélni szórakoztató gameplay kíséretében. Tovább megyek, a Falloutot már réges-rég alkalmassá szerették volna tenni a neten keresztüli többjátékos módra, még a klasszikus trilógia idején, azonban erre akkor nem került sor. A koncepció azonban mindenképp rejtegetett potenciált, valószínűleg ezt mérlegelhették a srácok is a Bethesdánál is, hiszen a mai világban minden sz@rt el lehet adni, aminek van valami multiplayer módja. Hát nem, főleg, ha mindent elvesznek belőle, amiért az ember szerette.
Ahogyan azt már a bétában átrágtuk, a játékot érdemes többedmagunkkal játszani. Neki lehet ugyan menni egyedül, de itt igen hamar bele fogunk ütközni az egyik legnagyobb hátráltató tényezőbe, ez pedig az ellenfelek szintkülönbsége. Másként nem sikerült beleverni a játékosok fejébe ugyanis, hogy fogjanak össze, sőt, a "magányos farkasok" számára optimalizált rendszernek is búcsút inthetünk.
Itt kérem, aki egyedül van, az pontosan olyan darabosan fog haladni, mint amilyenek a 76 animációi (spoiler). És, hogy miért jó nekünk ez a nagy kaland? Nos, mindössze két nagy pozitívumot tudok kiemelni: az egyik Nyugat-Virginia hegyes-dombos lokációja, amely néha elfeledteti, hogy mennyire fapados az a játék, amelybe implementálták. A másik a "történet", és itt most kicsit ferdítek. A játékban ugyanis nincsenek NPC-k, a hagyományos, megszokott sztori-mesélést elfelejthetjük, ami bántó, hiszen az ismert világ elpusztításához vezető Nagy Háború utáni (kronológiailag) első epizódtól sokat várna az ember. Ezzel szemben fecnikről és holo-szalagokról tudjuk meg, hogy mi történt, mi is a dolgunk, mikor és úgy egyáltalán, miért. A 76 története pedig alapvetően nem is lenne rossz, de a legtöbb játékos nem is jut el a csúcspontig, annyira el tud laposodni addig a játékmenet.
Nagyjából fél tucat küldetéstípus ismétli magát újra és újra, a legelcsépeltebb fajtából. Vannak közben kisebb dolgok, amelyekben részt vehetünk, például az egyetlen igazán élvezetes, de mégsem megfelelően kihasznált bázisépítés (amely szintén a multiplayer aspektust próbálja mélyíteni), azonban a főszál mindig ugyanabból fog állni - menj el ide, szerezd meg ezt, számolj le ezzel. Még csak arra sem vették a fáradtságot, hogy ezután rendes jutalmakat kapjunk és azok ne csak úgy az ölünkbe hulljanak.
Hogy mi a gond ezzel? Minden egyebet úgy kell összekaparnunk a játék során. Legyen szó élelemről, ivóvízről (hogy szükségleteinket enyhítsük), további ellátmányról, gyógyszerről, fegyverről, páncélról, mindenre ügyelnünk kell, ráadásul egyszerre. A 76-ban nagyon kevés az automatizált folyamat, mindent nekünk kell menedzselni és ettől néha (sokszor) agyvérzést lehet kapni. Ezen az sem segít, ha többen vagyunk: jóllehet bizonyos feladatokon meg tudunk osztozni, sőt a képességeinket és perkjeinket is kamatoztathatjuk csapatban, ám a nyögvenyelős pakolászást és rendezkedést magunknak kell lefolytatnunk. Apropó, képességek: ez talán az egyik előremutató pontja a játéknak, a SPECIAL-rendszer egészen jól lett kialakítva, ezt fejleszthetjük újabb perkekért és stat-pontokért, amelyeket így tovább fűzhetünk. Persze, ez a kártyás rendszer még így is nevetséges, teszem azt, a Fallout 3-ban látottakhoz képest, de legalább próbálkoztak.
Sajnos ez az érdemi játékmeneten nem sokat segít. A csapatunk szinte csak azért van, hogy haladjunk, a továbbjutáson kívül szinte semmilyen olyan világrengető online komponens nincs, amely nélkül ne tudnánk elképzelni az életünket a továbbiakban ezen a poszt-apokaliptikus pusztán. Minden a sallang sallangjának tűnik és elmélyíti azt a keserű szájízt, amit a program hagy maga után. Bepróbálhatjuk a PvP, azaz játékosok elleni küzdelmeket, de ez is rövid életű móka lesz, főleg, hogy létezik egy beállítás, amelyet, ha aktiválunk, addig nem sérülünk túlzottan, amíg nem válaszolunk az ellenséges játékosok támadásaira. Ez valahol érthető, azonban pont a kiszámíthatatlan világ esztétikájából von le - amelyre nagyon próbáltak építeni a kedves készítők. A 76 többjátékos módja maximum néhány nagyobb csata és a végjáték során mutatja meg valódi szépségét, mindaddig csak egy hajtóeleme annak, hogy haladni tudjunk. Persze, fel tudjuk tápolni magunkat annyira, hogy egyedül is nekifuthassunk ezeknek az akadályoknak, de az rengeteg idő. Higgyétek el, egyedül még keservesebb megtenni ezt a távot.
A felemás, összetákolt játékmenet és az átgondolatlan körítés mellett azonban van még egy fontos elem, amely a mélybe taszította az idei Falloutot. Ez nem más, mint a motor, amely hajtja. Ez a Creation névre hallgató engine és legfőbb ismertetőjegye, hogy egy 2002 óta tologatott, toldozott-foldozott kód, amelyre folyamatosan építettek, próbálták teletömni mindennel, amely a mai játékok elgurításához kell, ám most látszik csak igazán, ez mennyire banális ötlet volt.
A Creation ugyanis elfáradt, végleg. A 76 kegyetlenül bugos: nem tudnám felsorolni hány fajta hibát lehet felfedezni a random eltűnő ellenfelektől, a pályából kizuhanáson át a véletlenszerű beakadásokig, és ez csak a jéghegy csúcsa. Végtelennek tűnő töltési idők és framerate-esések övezik a játékot, sokszor még a 10-15fps-nek is örülhetünk, ami elfogadhatatlan. Tényleg olyan az egész játék, mintha a Bethesda kétségbeesett öngyilkossági akciója lenne, a legszomorúbb pedig, hogy majdnem sikerült is. Lejáratták saját magukat és a Fallout-franchise-t, amiért átgondolatlanul ugrottak bele egy online "majdnem szerepjáték" fejlesztésébe úgy, hogy szinte minimális kapcsolódó rutinnal rendelkeztek csak.
A Fallout 76-nak még minimum fél év kell ahhoz, hogy normálisan játszható legyen és érdemi tartalommal rendelkezzen, még annak tudatában is, hogy egymásnak adják a kilincset a javító patch-ek. Ezt pedig nem sokan fogják kivárni, ergo, meghalni küldték piacra a játékot, ami veszett nagy kár. Ezt a koncepciót egy ilyen csapatnak sokkal profibban és megfontoltabban kellett volna megközelítenie, pláne úgy, hogy kisujjból rázzák ki az atmoszféra és háttértörténet/lore megalkotását.
Szomorú és dühös vagyok a Fallout 76 miatt, ugyanis ezt tartom az egyik legegyedibb és legötletesebb sorozatnak jó ideje. Kár, hogy ezzel az epizóddal most egy nehezen lekaparható bélyeget sütöttek a névre. Érdemes messze elkerülni, legalább addig, amíg élvezhetőre nem csiszolják a játékmenetet. Kérdés, hogy ez egyáltalán bekövetkezik-e, és hogy vajon akkor majd érdekel-e még valakit ez az egész.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjában, vagy webshopjából a kék linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
43. Papi1126  PlayStation.Community tag
2019.01.01. 21:58:22
LV2
Attól ,hogy valami rossz kritikát kap valakitől,még lehet jó
42. DarthWhite  PlayStation.Community tag
2019.01.01. 18:35:10
LV1
Válasz 35. Dark-Fu üzenetére:
Objektíven nincs értelme véleményt nyilvánítani, meg szerintem nem is lehet. A vélemény egy szubjektum, egy teszt meg nagyrészt egy vélemény. Minden ember a saját érzelmi szűrőjén keresztül vizsgálja azt, ami elé kerül. Objektíven maximum a technikai oldalt lehet megközelíteni, mert az nem lesz se jobb, se rosszabb egyéntől függően. Egy hangulat az teljes mértékben a játékostól függ.
Mondhatják például nekem, hogy milyen hangulatos az RDR2, folyt a nyálam az unalomtól, mire 2 hónap alatt a végére értem. Egy ingyé' Warframe-ről meg 2 hete nem tudok leakadni, mert bevonz az atmoszféra. Ennyi, nem vagyunk egyformák.
Ne azért olvassunk már teszteket, hogy helyettünk döntsék el, mit kell megvenni, vagy megmondják, mit kell hinni. Egy teszt ad egy alapot, főleg, ha olyan írja, akinek a véléményére az olvasó ad. De sosem szentírás, mindenki szabadon eldöntheti, egyetért-e, vagy nem. Nem kell támadni egy tesztet, mert a szerzőnek más az értékrendje, mint a sajátod. Nyugodtan lehírhatod, hogy szerinted ez a játék nem úgy néz ki, mint az okádás, hanem annál jobban. Nem fogunk egyetérteni, és kész. Ettől még egyikünk sem lesz hülye. A világ nem fekete meg fehér, és mindig megy tovább.
Love and Peace
41. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2019.01.01. 12:01:39
LV7
Válasz 29. Dark-Fu üzenetére:
Multi csúnyább? Nem feltétlen igaz. SW:BF2, RDR2
Falloutnak egy Server Close segítene.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
40. REDALERT99  Uncharted 2 Veterán
2019.01.01. 11:51:53
LV7
Ez nem fallout, ez egy oltári nagy bughalmaz. Csak 1 órát néztem share playbe, de több volt a bug, mint égen a csillag. Ingyen se kell.
Bugthesda sok év alatt ennyit tudott összerakni. Jò lesz, ha leteszik a lantot. Fallout 3 is rohadt bugos volt PS3-on. Ott se javitottak semmit.
Egy nyamvadt motort használnak, amit a mai napig nem tudtak megtanulni. Eleve elavult... Ott az ingyenes Unreal Engine, simán jó lenne. Ezek olyanok, hogy ők pascalt tanultak, mást nem ismernek azt is még tanulják. Szégyen, ezen csak nevetni tudok.
PSN ID(UK): Redalert99 -==#1HUN in U2==-
39. Hyaku-Shiki  PlayStation.Community tag
2018.12.31. 14:49:02
LV1
A rossz értékelés ellenére szívesen kipróbálnám.
38. Mancineni  PlayStation.Community tag
2018.12.31. 09:50:51
LV1
Ferinek ès Borinak nászajándèkra szánnám!
"Ha itt a pihenès ideje eljön a Suntory ideje!"
37. kluft  PlayStation.Community tag
2018.12.29. 19:35:15
LV8
MEGNYERNÉM
Semper Fidelis
36. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.24. 09:51:10
LV28
Válasz 33. Dark-Fu üzenetére:
Melyik szereplőre illik rá martin? Kíváncsivá tettél. :)
35. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.12.23. 19:07:40
LV4
Válasz 34. kluft üzenetére:
A The Divisionnel nem játszottam, de a Destiny 2-vel igen. Annak nincs offline módja, eleve onlinera csinálták. Szép a játék, de területek nagyon kicsik, össze sem lehet hasonlítani egy Elder's Scrolls Online monumentalis világával. Nem tudom, hogy pl. az ESO milyen motor, de ott csak a játékos karakterek különbözősége egymástól nagyon sokrétű, míg a D2-ben ugyanarra a fél tucat sémára épül minden. Eleve a D2 karakter generálása is gyenge. Az ESO-ban minden brutál részletgazdag.
Mindenkinek mást jelent a grafika így 2018-ban, azt látom. De továbbra is állítom, hogy egy multi játéknál meg MMO-nál egy "látványosság" teljesen máshogy értékelendő, mint egy single player RPG-nél. Mert az attribútum magában foglalja a multi komplexitását is, nem lehet olyan kompakt, mint egy single.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
34. kluft  PlayStation.Community tag
2018.12.23. 17:59:48
LV8
Válasz 29. Dark-Fu üzenetére:
Manapság már az online multiplayer játékok is nagyon szépek és tudnak látványos dolgokat felmutatni ( pl. The Division vagy a Destiny 2 is kurva szép, pedig online mindkettő ) de a Bethesda-nál teljesen más időszámítás szerint élnek...

Az, hogy sikerült nekik elérni a Fallout 4 által prezentált animációt és grafikai színvonalat ( ami már 3 éve sem volt szépségdíjas, értsd ronda volt mint a bűn ) egy online játékban, bugokkal rendesen megtűzdelve, nem valami nagy teljesítmény. Ehhez azért nem biztos, hogy mindenki őszintén tud tapsolni. Pláne úgy, hogy tudjuk; a Gamebryo nevű engine-t toldozgatják tizenakárhány' éve.
Semper Fidelis
33. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.12.23. 14:27:31
LV4
+1
Válasz 32. martin üzenetére:
Csak azokkal állj szóba, akik egyetértenek veled és egyezik a véleményetek. Ez a legjobb út egy egészséges pszichéhez.
Ne fogadd el senki véleményét. Az elmult egy tucat vitánkban soha egyetlen egyszer sem volt igazam semmiben. Ez többet mondd bármilyen szónál.

Kár, hogy nem játszottad végig az RDR2-t, mert szerepelsz benne. Kicsit láthatnád magad, ahogyan mások látnak.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
32. martin  Főszerkesztő
2018.12.23. 13:47:14
LV27
-1
Válasz 31. Dark-Fu üzenetére:
Ja, ha szerinted a Shadow of the Colossus-nak tré a játszhatósága és ronda, akkor nekünk tényleg nincs miről beszélnünk tovább. Mostantól akkor ehhez tartom magam, és egyben elismerem, hogy egy kibaszott faszság volt részemről veled a múltkoriak után egyáltalán szóba állni.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
31. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.12.23. 13:21:48
LV4
Válasz 30. martin üzenetére:
Nem vitatkozom, hanem leírtam, hogy ez az én véleményem, és külön kiemeltem, hogy nem játszottam a játékkal. Úgyhogy, fölöslegesnek tartom, hogy ezt még külön ki is emeled, és azt hozod fel érvnek.

A 3. ponttal az a bajom, amit a kettővel ezelőtti kommentemnél leírtam. És ezt nemhogy nem cáfoltad meg, hanem meg is erősítetted.

A Shadow of the Colossus játék PS3ra egy tré játszhatósággal párosította a rondaságát, egy üres világban. A hangulata csillagos ötös volt.
A Battlefront 2, többszáz hibája ellenére, hangulat szuper. Semmi köze a többihez, szerintem.

SZERINTEM <--------------

Egy teszt nem objektív, ha nem kezeli külön ezeket a dolgokat.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
30. martin  Főszerkesztő
2018.12.23. 13:07:12
LV27
+1
Válasz 29. Dark-Fu üzenetére:
1 - Az FPS Fallout játékok mindig is gecirondák voltak technikailag és némileg művészileg is (gusztustalan, baltával faragott arcokkal, szögletes objektumokkal, durva textúrákkal), és mindig minden esetben birkóztak a konzolok a megjelenítéssel, ami pl. szaggatást + hasonlókat eredményezett. PS3-on pl. rémálom volt mindegyik technikailag.
A probléma legfőbb oka, és ebben gyakorlatilag a teljes szakma egyetért, az ősrégi, agyonfoltozott motor. 2018-ban, PS4-en egy ilyen minőségű látványt prezentálni minimum arcpirító.

2 - Az, hogy pl. te milyennek látod a grafikát állóképekről és ilyenolyan minőségű YouTube videókról, igazából sokat nem számít, főleg tudván azt, hogy te még a 1080p-s korszakban vagy. Igazából rendes összehasonlítási alapod sincs a te setupoddal, a játékpalettádat értelemszerűen nem ismerem. (Az ingyenes Warfame két open world szegmensének grafikája ehhez képest PS6.)

3 - A hangulat kérdésével kapcsolatban komoly félreértésben vagy, ami azért fura, mert a PSC értékelőjének általános leírásában pontosan meg van fogalmazva első naptól fogva, mit értékelünk mi "hangulat" alatt.
A hangulatot nem az határozza meg egy tesztnél, hogy "hozza a játék a posztapokaliptikus világ hangulatát", vagy sem. A hangulatot a többi 4 értékelési szempont teljesítménye is befolyásolja, azaz ha egy game nem jól játszható, ronda, bugos, idegesítő, zavaró, unalmas, szar mechanikák vannak benne, szar a zenéje és irritáló, átbaszva érzed magad játék közben erkölcsileg és anyagilag, ésatöbbi, ésatöbbi, az is kihat a játékélményre, kvázi a hangulatra.

Összességében a Fallout 76 értékelője szerintem kifejezetten jól van kitöltve és szinkronban áll a teszt meglátásaival. Nem mindig sikerül ez a matek a kollégáimnak, itt most összejött.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
29. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.12.23. 12:36:03
LV4
Válasz 26. martin üzenetére:
Jogos a kérdés. Először is, nem játszottam a játékkal. Ugyanúgy a Darksiders 3-mal sem. Ott viszont a látvány és a hangulat is "jó".

Nekem nem tűnik a játék rondábbnak, mint a fallout 4, és ha hozzáveszem azt, hogy ez egy online játék, akkor én az értékelést ahhoz viszonyítanám. A multi mindig csúnyácskább, legalább is az általam ismert játékoknál, mint a single player. Véleményem szerint, nem is lehet máshogy.
Szóval, ha egy multi hozza egy ugyanazon a platformra kiadott játék szintjét, vagy közel azt a szintet, az sztem nem "átlagos".

Máshogy fogalmazva, a mindenkori maximum érték különbözik egy online és egy offline játék esetében. Nem hasonlíthatod össze, mert más rendszerkövetelményei vannak.

A másik a hangulat. A tesztkategória értékeléséből, hogy "gyenge", arra következtetek, hogy nem hozza a játék a posztapokaliptikus világ hangulatát semennyire. Na, azért ez erős.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
28. martin  Főszerkesztő
2018.12.23. 12:25:05
LV27
Válasz 27. ColdHand üzenetére:
Ezt most nem értem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
27. ColdHand  Szerkesztő
2018.12.23. 11:59:01
LV22
Válasz 25. Dark-Fu üzenetére:
Így a képek alapján semmi gond nincs az "átlagosnak" ítélt grafikával.
...a többit képzeld hozzá.
26. martin  Főszerkesztő
2018.12.23. 10:58:10
LV27
Válasz 25. Dark-Fu üzenetére:
A képeket és videókat nézve te mit adnál a grafikára? És a hangulatra?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
25. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.12.22. 22:56:24
LV4
Értem én, hogy le kell húzni mert szar, biztos szar is, de nem tudok elolvasni egy kritikát objektíven, ami "átlagos"-t ad a grafikára ennél a játéknál. Nézem a képeket, meg a gameplayeket és nem értem. Azt sem, hogy lehet a hangulat "gyenge"? Biztos, hogy helyén vannak kezelve ezek a kategóriák?

Ez kb. olyan, mint amikor a világ legjobb gyereke suliban hármast kap magaviseletből, mert a szorgalma elégséges (true story).
Gőg és Magőg fia vagyok én!
24. PDHiv  PlayStation.Community tag
2018.12.22. 15:47:49
LV1
Én már a fallout 3. részét sem tudtam megemészteni, nevezetesen, hogy nem izometrikus.
23. martin  Főszerkesztő
2018.12.22. 08:21:00
LV27
Válasz 22. PDHiv üzenetére:
Újrafogalmaztam, kezdd újra!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
22. PDHiv  PlayStation.Community tag
2018.12.22. 07:22:34
LV1
"Amikor nekiláttam a Fallout 76-nak, szinte teljes mértékben üres, objektív fejjel, azonban a széria előzményei által valamennyire táplált elvárásokkal álltam neki a játék abszolválásnak"

Nem bírtam továbbolvasni
21. kluft  PlayStation.Community tag
2018.12.20. 22:41:22
LV8
+1
A teszt tartalma és a 3 pont látványa eléggé lehangoló, nem tűnik valami "acélosnak" a játék. Egyébként "vicces", hogy a Fallout rajongók egy része - köztük én is - leginkább azon aggodalmaskodott hogyan fog a sorozatnak állni ez az online, többjátékos megközelítés; közben vannak ettől sokkal nagyobb hibák, hiányosságok is. Most azt mondom az irány, az elképzelés nem volt rossz, sőt... de a megvalósítás agyonvágta az egészet. Csak remélni tudom, hogy innen már csak felfelé vezet az út és nem így lesz vége... és lesz ettől sokkal jobb Fallout is.
Semper Fidelis
20. GrayFox  Szerkesztő
2018.12.20. 12:24:34
LV9
+4
Válasz 19. zoli12i üzenetére:
Megérett a világ egy tisztességes Fallout 1 remake-re.
メタルギアソリッド [METAL GEAR SOLID]
19. zoli12i  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 18:50:03
LV11
+1
Tudom, hogy vannak játékfejlesztők, akik ugyan azzal a motorral dolgoznak de náluk ez működik. A Bethesdanál meg nem ezek szerint.

Remélem ettől az atomcsapás méretű pofontól összeszedik magukat és vissza térnek a helyes útra, mert én imádtam a játékjaikat. :(
18. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.19. 15:52:42
LV28
Válasz 16. Dzson üzenetére:
Nem copy paste hanem költséghatékony. ;)
17. tagor  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 15:39:26
LV3
Fallout 76-ot vásárolnék 1500Ft/db.
Időnként teljesen a hatásom alá kerülök.
16. Dzson  Szerkesztő
2018.12.19. 15:39:18
LV6
Válasz 12. zoli12i üzenetére:
Minden játékuk copy paste.

Oblivion -> Fallout 3 -> Skyrim -> Fallout 4 -> fallout 76

Ami Fallout 3-ban vertibird volt, az lett a Skyrimben sárkány, majd megint vertibird a Fo 4-ben, és főmutáns gyíkféreg boss a Fo 76ban.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
15. bruta-hun  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 14:38:02
LV5
Lemondtam a ps plust es barmelyik oszi jatek helyett vettem hasznaltan egy decathlonos gorgot meg elofizettem trainerroadra, igy tudok edzeni a pinceben. Kurvajo! Hiaba irok barmit is, hogy miert nem jok a jatekok valoszinuleg oregszem... meg erre ravettem volna magam, de igy. Megigerem elalvas elott tisztesseggel vegigolvasom, ha mar tobbet aldoztal a tesztbe mint nehany fejleszto a jatekba, aztan atvaltozom casual gamerre es nyomom a candy crusht XD
sör
14. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.12.19. 14:29:32
LV2
Válasz 12. zoli12i üzenetére:
Insomniac Ratchet & Clank óta ugyanazt a motort bővíti, ezzel nincs baj.
13. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.19. 13:46:58
LV28
Válasz 12. zoli12i üzenetére:
Nem 2018-as a grafikai színvonal de ezzel lenne a legkevesebb bajom.
Mondjuk a feltehetően messzi-messzi jövőben megjelenő Elder Scrolls 6 kaphatna zsír új engine-t.
12. zoli12i  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 13:34:17
LV11
+1
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Valahol azt a pletykát olvastam, hogy ugyan ezzel a grafikai motorral fog jönni csak valamivel tovább fejlesztve. Amit én el is hiszek, mivel tudtommal ez a motor a Morrowind óta van.
11. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.12.19. 13:16:06
LV2
+1
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Valószínűleg itt elkezdtek egy kísérleti projektet, majd belefecceltek annyit, hogy azt mondták, ki is adják, hiába olyan, amilyen.
10. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 13:14:23
LV11
Válasz 2. martin üzenetére:
Kicsymmel akciósba' egyszer vesszük, hatpertíz.
"Si vis pacem, para bellum."
9. Greg  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 12:45:46
LV25
Mondjuk látványra nekem tetszik. Annak ellenére is hogy kissé fakó...
LV426
8. Greg  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 12:39:25
LV25
+1
15. kép XD XD
LV426
7. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.19. 11:44:18
LV28
Válasz 6. ColdHand üzenetére:
Pontosan.
6. ColdHand  Szerkesztő
2018.12.19. 11:17:24
LV22
Válasz 5. mentoloshypo üzenetére:
Mert majd ebből tanulnak?
...a többit képzeld hozzá.
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.19. 10:44:44
LV28
Egyébként a jövőben érkező új Elder Scrolls miatt örülök, hogy olyan lett a Fallout 76 amilyen.
4. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.12.19. 10:42:38
LV28
Válasz 2. martin üzenetére:
Megint a fikázók miatt lett lehúzva az egész mert amúgy nagyon jó a játék nekem tetszik és jó az új irány nekem nem is bugos
3. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.12.19. 10:00:34
LV17
+1
Klassz.
psn/sen id: pcpmate
2. martin  Főszerkesztő
2018.12.19. 09:11:13
LV27
+3
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Nekünk nagyon tetszik és nincs bajunk a látvánnyal és a bugokkal és a mindennel IS sem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. VictorVance  Szerkesztő
2018.12.19. 09:06:42
LV18
+1
Aucs!
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
FALLOUT 76
Bethesda Softworks
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Gyenge
3/10
Pozitívum
Helyenként látványos és magával ragadó táj; érdekes történeti részletek (amennyiben van türelmünk végigjátszani)
Negatívum
Összecsapott, félkész játékmenet; kegyetlen bugmennyiség; átgondolatlan, trehány kivitelezés

MARTIN BELESZÓL
2018 legtalálóbb PSC-s alcíme!