PlayStation.Community

2018.11.29. 11:36 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Lepergett előttem az életem! Másfél óra volt...

A The Mooseman esetében már kifejtettem, hogy nem ártana a művészi attribútumokkal bíró videojátékok mögé tartalmat is pakolni, mert ha kifizetek több ezer forintot egy szoftverért, akkor nekem ne érjen véget pár óra alatt. Az említett, mindenféle kihívást nélkülöző és hamar letudható "kaland"-ban nagyot csalódtam, így szinte belemenekültem a képek alapján ígéretesnek tűnő logikai elemekkel operáló indie játékba, a The Gardens Betweenbe. Nagyobbat nem is koppanhattam volna, hiszen csüggedtségem szép lassan dühvé alakult, amint letelt a másfél óra(!) játékidő.
Igen, dühös vagyok, betelt a pohár! Oké, ez szebb és összetettebb mint a Szarvasember menetelése, de nem lehet ezért elkérni hatezer forintot! Nyilván egy indie-t nem lehet összehasonlítani a AAA címek erőforrásaival és büdzséjével, de tény, hogy azok 19-21 ezer forintba kerülnek, így az ilyen kis szösszenetekért rablás elkérni a 6000 forintot.
Nem fogok azért magas pontszámot adni, mert ötletes és művészi értékeket hordoz. A platina két óra alatt meglett és ráadásul semmi ellenállásba, de még csak egy közepesen erős fejtörőbe sem botlottam. Tudom, én nem alkottam semmit, csak egy fröcsögő tesztelő vagyok, de akkor is erőltessék már meg magukat. Egyetlen ötlettel nem lehet eladni egy játékot. Ez még kevés. Fél siker. És mint a The Mooseman esetében, úgy itt is értetlenül állok a netszerte adott magas pontszámok láttán.
Most, hogy kidühöngtem magam, lássuk mi is ez a cucc. Mert tényleg egy jól kitalált és jól kivitelezett "demóról" van szó.
Arina és Frendt együtt eltöltött, fontosabb gyerekkori emlékeiket kell feltárnunk az idő manipulálásának segítségével. Szomszédok és jó barátok voltak, sok időt töltöttek együtt, de felnőttek és emlékeik megkoptak már. Ami először szembeötlik az a szépen kivitelezett grafikai megvalósítás. Kedvesek és cukik a főszereplők, de nem csak ők, hanem a környezet is. Ehhez még hozzájárul az olajozott technikai oldal és szép animáció is, amik gördülékennyé teszik a játékmenetet. Minden passzol mindenhez, nincsenek idegen vagy félkész megoldások. A hab a tortán a melankolikus zenei oldal, tökéletesen belesimulva a történetmesélésbe.
Az igazi ámulat akkor ért, mikor meg szerettem volna mozdulni valamelyikükkel, ugyanis itt most nem fogunk platformról platformra ugrálva tova haladni a pályákon. Legalább is nem a mi kezünk által. A The Gardens Betweenben tudniillik az időt irányíthatjuk előre-, avagy hátrafelé.
Arina kezében egy lámpást tartva az lesz a feladatunk, hogy egy fénygömböt juttassunk el a szint végére. A lámpást le is tehetjük ugráló kockaszerű lényekre, hogy elvigyék azt a szint egy másik pontjára, de szétoszlathatunk vele ködöt is, ami utunkba áll (valamikor pedig pont e miatt jobb a lámpástól megszabadulni, hogy át tudjunk kelni pl. köd alkotta hidakon).
Frendt pedig csengettyűket vagy harangokat aktiválhat, amik hatására virágok nyílnak ki fényt adva, vagy pont azt elnyelve. Máskor pedig tárgyakat mozgathat, miközben áll az idő (liftet pl.). Ezek mellé pedig bejönnek az idő manipulálásával megoldandó logikai feladatok, amik ötletességére sem lehet panasz. Nem szeretnék ezekbe belemenni, mert mint írtam rövid a játék és nem akarok egy puzzle-t sem elvenni senkitől.

A game rövidsége miatt a karakterek sem tudnak túlzottan a szívünkhöz nőni, így sajnos emocionálisan nem működik valami jól. Egyik szemem sír a másik nevet, mert ötletes, szép és még bugmentes is, ellenben szemtelenül rövid, drága és könnyű, nulla újrajátszhatósági faktorral (a trófeák 90%-a meglett elsőre). Kár érte.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: The Voxel Agents
Fejlesztő: The Voxel Agents
Megjelenés: 2018.09.20.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.58GB
Web: http://thevoxelagents.com/gardensbetween/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. DrZaius  Szerkesztő
2018.11.30. 06:39:05
LV3
Válasz 3. MolonLave üzenetére:
Szerintem is szubjektív az hogy kinek mennyi játékidő elég, de objektív, ha ránézek az ár/idő arányra. Van ahol engem sem zavar a játékidő, és az is igaz, hogy néha nem tudják belőni a kellő hosszt és vontatottá válik a játék. Ha harmad ennyibe kerülne, nem vontam volna le ennyi csillagot. Sajnos, hogy ennyire rövid, semmi sem tud kibontakozni, se a kémia (nem csak a két karakter között, de még a játékossal sem), se a mély játékmenet. PS1-es időkben különb demókat fingottak össze. De persze lehet, hogy valakinek ennyi elég, azt aláírom. Én fejjel a falnak rohantam volna, ha megvettem volna, másfél óra után...

Ugyanakkor ha mondjuk két évvel ezelőtt tesztelem, lehet elnézőbb lettem volna. Annyi ilyen kis szösszenet megfordult a kezeim között, hogy már megszámolni sem tudom. Rá sem gyúrnak sokan a játékidőre. Úgyis mindenütt megkapja a magas pontszámot mert "művészi", és eddig is megkapta minden ilyen jellegű játék... Mintha ezt gondolnák a fejlesztők. Ez is kapja a jobbnál jobb pontokat. A következő játék már csak egy óra lesz és 10 000.-Ft, de művészi lesz, így a metacritic-en 75-80-on fog állni minimum.

Nah, megint kezdem belelovalni magam, inkább leállok, mert nem kapunk több kódot... :D
4. martin  Főszerkesztő
2018.11.30. 00:32:53
LV27
Válasz 3. MolonLave üzenetére:
Nem is csak szubjektív ez, hanem relativ. Néha 2 óra az elég, máskor 20.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. MolonLave  Főszerkesztő-helyettes
2018.11.30. 00:06:21
LV2
Engem speciel nem zavar, ha rövid egy játék - Virginia pl. teljesen megérte azt a pár ezret, adott akkora élményt. De nyilván ez nagyon, nagyon szubjektív.
2. martin  Főszerkesztő
2018.11.29. 13:57:48
LV27
Válasz 1. B_Renato97 üzenetére:
Vagy a tesztelő váltja sajátságosan pénzre a játékélményt...
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. B_Renato97  Szerkesztő
2018.11.29. 12:28:24
LV4
Elég jó órabérben dolgozik a játék. :O
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
The Gardens Between
The Voxel Agents
CSAK ÓVATOSAN