PlayStation.Community

2018.11.22. 11:53 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Két kis kockarobot kalandja.

Megboldogult C64-es korszakom memóriatengerében még hevesen éldegélnek azokkal a játékokkal töltött idők emlékei, amik a klasszikus felülnézetből játszható, ládapakolásokkal és kapcsolóállításokkal tűzdelt, logikát megmozgató sémára épültek. Egy címet sem tudnék már felsorolni, de a TACS Games fejlesztette, és a Poppy Works által átportolt Factotum 90 valahogy ezeket a békebeli időket idézte fel bennem.

A történet szerint egy hatalmas űrhajó kóvályog a végtelen vákuumban, ami belerongyol egy aszteroida mezőbe, ahogy azt kell. Az esemény természetesen nem sérülésmentesen megy végbe, a gigantikus lélekvesztő egyes egységei bekrepálnak, amiket nekünk kell kijavítanunk két kis kockarobot segítségével, akiket a program csak lépegetőknek hív.
Az irányító konzol érzetét keltő képernyő alapból ketté van osztva, mind a kettőn egy-egy robot látható TPS nézetből. Egyszerre csak az egyiket irányíthatjuk, de egy gombnyomással válthatunk közöttük. Míg az egyikkel lenyomva tartunk egy kapcsolót, addig a másikkal átcammoghatunk a megnyitott átjárón, hogy aztán ott is működésbe hozzunk egy szerkezetet, ládákat cipeljünk, vagy fénysugarakat tereljünk a kívánt helyre. A cél a terem túloldalán elhelyezkedő lift elérése, mind a két kis totyogóval.
Akadályként legtöbbször maga a terep fog szolgálni, de ahogy megtaláljuk a platformokat működésbe hozó kapcsolókat és ráállásunkkal aktiváljuk őket, úgy nyílnak meg a tovább vezető utak, amik újabb megoldandó feladatokkal látnak el. Ez így meglehetősen egyszerűen hangzik, de sűrűn fogunk a későbbi pályákon gondolkodóba esni, hogy merre menjünk, hova álljunk, mit merre cipeljünk a kis lépegetőkkel. Főleg, hogy később beszállnak a mókába a bombák, a teleportkapuk, vagy a mozgásunkat leutánozó hologramok.
Grafikailag szerény megjelenítést kapott a cucc, a két megjelenítő alkotta irányítókonzolon enyhén szemcsésen, mosottan látjuk a kicsi robotokat. Emellett megemlítendő az is, hogy a termek külcsínje nem túl változatos.
Hangzás terén sem magas a minőség, a zene búg, csipog a háttérben, a robotok, valamint a környezet hangja meg éppen olyanok, ahogy azokat egy irányítókonzolon keresztül hallanánk. Egyedül a folyamatosan dumáló fickó (a hajó legénységének egyik tagja) hangja kavart bele az élménybe, aki voltaképpen a történetet gördítené tovább, illetve mélyítené, de ehelyett inkább csak idegesített.
Kezelésileg nem adódott sok problémám, némi túlzással élve minden gond nélkül verekedtem át magam a nem túl változatos feladatokat felvonultató, vagy komplexebb megoldásokat követelő pályákon. Eleinte sűrűn estem le a platformok tetejéről és zuhantam a kis topogókkal a mélységbe, de szerencsére ekkor csak visszatér a haver a kiindulópontra. Egyébként ha el- vagy beakadnánk valahol, akkor gombnyomásra resetelhetjük a kis pléhkockákat.

A Factotum 90 a könnyedebb logikai-játék nyújtotta élményre vágyóknak is csak óvatosan merem ajánlani. A fejtörők eleinte meglehetősen könnyűek, de folyamatosan nehezednek, a vége fele pedig rendesen át kell gondolni, hogy miképpen oldjuk meg az adott feladatokat. Hacsak félúton lelkesedésünket nem vesztjük a szegényesebb megjelenés, vagy az önismétlésbe torkoló pályák miatt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
 
Kiadó: WOZNIAK & CARPENDALE, LLC
Fejlesztő: WOZNIAK & CARPENDALE, LLC
Megjelenés: 2017.09.19.
Ár: 1.844 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.58GB
Web: https://www.playstation.com/en-us/games/factotum-90-p...
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Factotum 90
WOZNIAK & CARPENDALE, LLC
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
A C64-es játék, amit említettél, a Paradroid.