.
 

PlayStation.Community

2018.11.14. 10:12 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
A napra lehet nézni, de a bugyikra nem!

(A játék ugyan PS4-re és PS Vitára egyaránt elérhető, de nem Cross-Buy. A teszt a PS Vita verzió alapján készült.)

Mihez kezdesz, ha az általad rendezett és írt játékokról a szakma rendre szuperlatívuszokban beszél, de anyagilag nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket? Belevágsz valami teljesen másba! Ezt gondolhatta legalábbis Kotaro Uchikoshi, a Zero Escape sorozat atyja, aki a visual novel zsánerét újradefiniáló széria első két része után belevágott egy gyökeresen eltérő projektbe, mely a Punch Line címet kapta. Az anime formában megvalósuló ötlet kellően sikeres volt ahhoz, hogy megszavazzanak hozzá egy játékadaptációt, mely megvalósításához szintén Uchikoshit kérték fel. Az így megszülető végeredmény ugyan nem mérhető a ZE epizódok mélységéhez, de ettől függetlenül a végeredmény egy végtelenül szórakoztató játék jópofa sztorival, kedvelhető szereplőkkel és ötletes játékmechanikával megspékelve.
A(z alapvetően teljesen öncélú) bujaságban gazdag kalandban Yuta, a legkevésbé sem átlagos fiatalember felett veheted át az irányítást, aki a női alsóneműk láttán annyira felpörög, hogy ideiglenesen szupererőre tesz szert, melyet sajnos / szerencsére nem epikus mértékű maszturbációkban vezet le, ellenben amikor egy terrorszervezet fanatistái eltérítik a buszt, amivel a Boráros térre utazik, gyorsan közbelép és megmenti a helyzetet. Ünneplésre azonban nincs ok, hiszen a mentőakció vége az lesz, hogy csóri csávó szellemként tér magához az apartmanban, ahol lakik. Ez azonban nem jelenti az ilyen esetekben szokásos szomorú véget hősünknek, hiszen gyakorlatban nem halt meg, hanem a fenti vérgonosz csoportosulás egyik tagja birtokba vette a testét, ezzel kizárva Yuta lelkét a porhüvelyéből.
A srácnak szerencsére nem kell béoldalas Casper klónként végigélnie további életét, hiszen egy semmiből megjelenő szellemmacska közli vele, hogy visszaszerezheti a testét amennyiben a spirituális energiáját sikerül nulla közeli állapotból elfogadható szintre növelni. Ehhez hősünknek segítenie kell a kizárólag szexi nőkből álló lakóközösség(!) tagjain, mely tevékenységgel bájdövéj egyre közelebb kerülsz ahhoz, hogy rálelj egy varázskönyvre, mely képes kiűzni a bitorló lelket, hogy ismét birtokba vehesd a tested.

Szellemként eleinte nem sokat tudsz csinálni a céltalan huhogáson kívül, a fejlődéshez pedig a lakókból kisajtolt félelemre van szükség. Ehhez tévéből loncsos hajjal történő kimászkálás helyett sokkal lájtosabb módon elég elmozdítani egy-egy tárgyat a megfelelő pillanatban, egyfajta családbarát kopogó szellemként, és máris megvan a szükséges adag felszabaduló energia ahhoz, hogy szintet lépj.
A nagyrészt végtelen beszélgetésekre épülő fejezetek végén aztán élesben is be kell mutatnod mit tudsz: ezekben a részekben egy-egy adott helyszínen kell rávenni a lakókat arra, hogy azt tegyék amit szeretnél. Ha valaki esetleg ismeri a Ghost Trick nevű méltatlanul elfeledett Nintendo DS klasszikust, rögtön képben lesz a teendőket illetően: a szobában lévő tárgyakat manipulálva meghatározott számú „trükkből” kell olyan láncreakciót létrehozni, mely végén teljesül az éppen aktuális feladat.
A trükkök számával történő gazdálkodás mellett oda kell figyelni arra is, hogy Yuta ne fusson bele kósza bugyikba, hiszen ha kétszer egymás után felizgul, akkor (és most jön a csavar) elpusztul a világ! Hogy pontosan miért történik mindez és Földünk sorsának milyen módon van köze a kissé perverz főszereplőnek, inkább nem spoilerezném le, legyen elég annyi, hogy életemben nem láttam még olyan játékot, amiben ilyen szégyentelenül az arcodba tolt módon mutogattak volna bugyis mangalányokat. Néha kajak olyan érzésem volt, mintha egy szoftpornó animét néznék. Szerencsére a sztori része a játéknak kifejezetten jól van megalkotva, így megbocsátható a játék alsóneműkre összpontosító felépítése.
A vicces szituációkban gazdag kaland legalább 20 órán át keresztül adagolja a váratlan fordulatokat, melyhez a zsánerben teljesen korrektnek számtó grafikai aláfestés és kiváló japán szinkron társul. Igazán zavaró negatívumot a játékkal kapcsolatban nem lehet felhozni, a karakterek imádni valóak (az önbizalomhiányos kamu médiumtól a szuperhős-pop idolon(!!) keresztül egészen az online játékokba már betegesen beletemetkező játékmániás csajsziig terjed a skála), a zenék a helyén vannak, a japán hangsáv pedig elvárhatóan profi kidolgozást kapott.
A körítés minden bizonnyal sok embert fog elriasztani a Punch Line beszerzésétől és / vagy végigjátszásától. Nyilván aki szereti a tipikusan japán cumókat, nagy valószínűséggel a szemöldökét sem fogja megráncolni a játék legextrémebb fordulatain sem, de teljesen érthető, ha valakinek nem veszi be a gyomra azt, amikor húsz percen keresztül megy egy rosszabb börleszkbe illő jelenetsor, mely során az egyik lakó megpróbál a szappantartó méretű szobájában elrejteni egy medvekölyköt.
Sajnos a sztori kissé lassan halad a végkifejlet felé és iszonyatosan sok debilségen kell átverekedned magad ahhoz, hogy megértsd az események mögött húzódó okokat. Hogy ez mennyire zavaró, az már a befogadó egyéni preferenciájának függvénye - objektíven szemlélve a helyzetet azonban elmondható, hogy a Punch Line egy újabb kötelező eleme a Vita iszonyatosan erős visual novel kínálatának!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-ból PS4-re 14990 Ft-ért vagy PS Vitára 12990 Ft-ért.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.11.15. 08:30:53
LV3
Válasz 3. persuid üzenetére:
A Senran Kagura húzásuk az elégé szíven ütött. Nem jönnek rá, hogy a játék közben ha eléggé elkap a hangulat nem is figyelem ki miben van. Ez a Kagurára hatványozottan igaz, de így voltam a DOA-ban. Meccs közben nem érdekelt bikiniben vannak a csajok vagy sem.
3. persuid  PlayStation.Community tag
2018.11.14. 13:53:03
LV3
Válasz 2. Janinja82 üzenetére:
Nem a te ízléseddel van baj,hanem a Sony-éval.
Az elmúlt fél évben kb öt hasonló japán játékba nyúlt bele,de volt amit be is tiltott,pedig már kész volt a megjelenésre.(Omega Labyrinth Z)
De visszadobta az XSeed új Senran Kagura játékát is,hogy vegyék ki belőle az egyik játékmódot.
Anri,you are the breast...I mean the best
2. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.11.14. 13:26:09
LV3
Szerintem minden oké a programmal. Nem értem miért kellene cenzúrázni!
1. persuid  PlayStation.Community tag
2018.11.14. 10:55:58
LV3
Az tényleg hihetetlen,hogy a Sony nem figyelt fel erre...lehet hogy valami utólagos patch-el törlik majd a kényes részeket.
Anri,you are the breast...I mean the best
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
PUNCH LINE
PQube Ltd.
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
8/10
Pozitívum
Egy kiváló történet szerethető karakterekkel…
Negatívum
...elrejtve 10 tonna debilség alá

MARTIN BELESZÓL
Nocsak, hát ennyi párnázott puni hogy ment át az éber cenzorok figyelme alatt?