.

PlayStation.Community

2018.10.31. 07:54 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Értékeld a cikket!
Rossznak lenni jó!

A LEGO játékok (digitálisak és a rendes építőkészletek) úgy vannak megtervezve, hogy a gyerekek örömmel nyúljanak hozzájuk, bármilyen életkorhoz is tartoznak, hiszen a képességfejlesztés, a képzelet szárnyalása mellett a szórakoztatás a legnagyobb célja a dán cégnek. Videojátékban is szerethetők az emberkéik, hisz az egész világ, amit elénk tárnak egyszerű, letisztult, többségükben visszaköszönnek a már megszokott építőelemek, amelyek fizikai valójukban is léteznek, több készletben is.
Az eddigi programokban csupa pozitív hősöket irányíthattunk, és ha meg is kaptuk a felügyeletet a gonoszok felett, az csak már az adott rész Szabad-játékában volt lehetséges, nagyon nem adtak teret sosem a rosszalkodásra. Ilyenkor én már csak velük gonoszkodtam, romboltam korlátok nélkül, mert jó volt rossznak lenni, kötöttségek nélkül, elvégre, ha zsivány szereplővel pusztítok, az rendben valónak tűnik számomra.
Mostanában jutott el a filmipar a képregény hősökkel oda, ahol a videojátékos világ már egy ideje otthonosan mozog; hogy nem feltétlenül csak a jó oldal kapja a reflektorfényt, hanem fantáziát látnak a rosszak szerepeltetésében is, lásd pl. a kétes minőségű Suicide Squad filmet. Ezen gondolkozhattak el a TT Games vezetői, miszerint van igény a negatív karakterekre, hogy a játékosok kíváncsiak a rosszak motivációira, élvezettel nézik a jófiúknak kiosztott pofonokat. Üdítő frissesség ez a vonal, én kimondottan pártolom ezt, hiszen a Lego világhoz hozzátartozik a káosz, és ha már zsiványkodunk, akkor lényegesen jobban esik akár egy NPC-t elpáholni, vagy egy autót lebontani negatív hőssel, mint az igazság bajnokával, Supermannel. Az ötletet tett követette, amiből megszületett a LEGO DC Super-Villains. Lássuk tehát, hogyan sikerült megvalósítani a gazemberekre fókuszáló különálló játékot!
A legújabb kockás programban az Injustice Leage prominens tagjai kerülnek a kezeink közé, ahol többek között a következő személyekkel fogunk kalandunk során találkozni: Joker, Harley Quinn, Gorilla Grodd, Killer Frost, Poison Ivy, Clayface, Mirror Master, Reverse-Flash, Riddler, Scarecrow, Two-Face, és nem utolsó sorban Lex Luthor. Mind ismerős DC gonosztevő, találkozhattunk velük moziban, tévésorozatban, videojátékban, vagy klasszikus módon képregények lapozása közben.
Megszokhattuk, hogy a TT Games játékaiban rengeteg karaktert sorakoztatnak fel, s mindegyik megszerzése szép kis feladatot ró ránk. Most sem lesz másképpen, hiszen feloldásukhoz oda-vissza be kell barangoljuk Gotham, Metropolis, Arkham, Apokolips, Hall of Doom, és Smallville minden eldugott kis szegletét.
Történet azzal kezdődik, hogy Joker és Harley Quinn szokásos tevékenységüket űzik, tehát keményen fosztogatnak. Az igazság őrei (Justice League) szépen lefülelik őket, viszont nem sokáig örülhetnek a győzelemnek, mert a Föld 3-ról megjelennek a Justice Syndicate tagjai, akik kiköpött másai a liga tagjainak. Megtalálható benne Superman párja Ultraman, Batmané Owlman, Wonder Womant pedig Superwoman személyesíti meg. Pár perccel később a szindikátus elteleportálja a rend őreit egy másik világba, ezzel kiiktatva őket az egyenletből, és magukat dicsőítve átveszik azok helyét a világunkban.
A kezdeti jótettek után szépen lassan fény derül a szindikátus igazi céljára, akik az utolsó darabját keresik az Anti Élet egyenletnek, nem más, mint Darkseid a személyes parancsára. Ezt felismerve Lex Luthor összetoborozza a Legion of Doom egységet, és helyre akarják hozni a világ rendjét, akol nincs helye a szindikátus tagjainak - ők a saját ellenlábasaikat szeretnék visszakapni, akiket már jól ismernek. Bűnöseink egyedül nem boldogulnak a szindikátussal, így a nagyobb cél érdekében az igazságtalanok kénytelenek összeállni az igazságosokkal, nem kevés vicces szituációt okozva ezzel.
Itt vesszük mi fel a fonalat. Igazságtalanjaink élik bűnöző életmódjukat, próbálják elkerülni a szindikátus tagjait, és megakadályozni az Anti Élet egyenlet megalkotását. A játszótér elég nagy, szépen meghízott a térkép, elsőre talán nem is tudjuk, merre induljunk el. Ahogy szépen fedezzük fel területet, egyre több és több elvégzendő feladat jön velünk szembe, ami lehet verseny, bunyó, csupán egy doboz kinyitása, akrobatikus képességeink kamatoztatása, illetve különböző kihívások teljesítése.
A verseny lehet autós, motoros, biciklis, repülős, akrobatikus, vízi, és speedster. Van, amit csak adott tulajdonsággal rendelkező karakterrel tudunk teljesíteni, ilyen például a siklórepülős, amire csak siklásra alkalmas személlyel lehet nevezni (Batman), vagy a speedster, amit Reverse-Flash tud sikeresen teljesíteni.

Minden területnek megvan a sajátos hangulata. Joker része egy vidámpark, ahol felülhetünk a hullámvasútra, körözhetünk az óráskeréken, de akár dodzsemezhetünk is, miközben szól a vurstli minden hangszóróból. Gotham városa sötét, komor, borongós, eső áztatta. Metropolis házai modern, nagy épületek, az ég felé meredeznek, süt a nap, nagyok a kertek, mindenhol csillogás, a világos szín dominál. Smallville, ahol Superman nevelkedett, egy vidéki kisváros hangulatát árasztja, minden kicsi, pár utcából áll csak, található itt farm különféle állattal, és van régi bánya is. Arkham leginkább egy kísértetkastélyra emlékeztet. Apokolips pedig egy lávabolygóra, ahol a túlélés miatt válhattak az emberek erőszakossá.
A Földön az adott mikrokörnyezetben vasúttal is tudunk közlekedni a helyszínek között. Jópofa dolog, de inkább csak érdekesség, mert amint megnyílt az első repülésre képes emberem, inkább csak az eget szeltem a vonatozás, vagy felvonózás helyett. Minden helyszínt emberek és járművek töltenek be, járják az útjukat egészen addig zavartalanul, amíg mi ebbe bele nem rondítunk, hisz pár perc alatt szép kis balhét tudunk okozni. GTA-szerűen nő a ránk irányuló figyelem, minél több zűrt okozunk, annál nagyobb lesz a rendőri jelenlét, s a "szerv" minden erejét és fegyverét ránk irányítja. Azért semmi komolyra ne gondoljunk: szépen szétverjük őket, odébbállunk, és pár perc múlva már nem is köröznek minket.
Smallville-ben találunk egy bizarr küldetést, ahol csirkék felett kell átvennünk az irányítást, és velük kell aktiválnunk nyomógombokat szépen sorban, amíg megnyílik az út az aktuális aranykockához. Elég vicces, végig nevetni fogunk, amíg csirkék vagyunk, elvégre elég ritkán fordul elő ez velünk.
A mosoly végigkísér minket a játék során. Gonoszaink közel sem vehetők komolyan, eltúlzott gesztusokkal kommunikálnak, folyamatosan törik a borsot a szindikátus tagjainak orra alá. Jokernek mindig van egy jó szava Batman felé, hol beszól neki, hol egy közös szelfit nyom vele, sosem hagyja mogorva barátunkat nyugton, de ez igaz Lex Luthorra is, aki Supermanből csinál folyamatosan viccet.

Szépen vannak megvalósítva a pályák, viszonylag nagy területet járunk be, az adott helyszín eredeti hangulata mindig visszaköszön. Amikor az Árnyak Ligáját keressük fel Ras Al Ghul besorozása miatt az olyan, mintha a Last Ninja pályáin járnánk. Fából készült piros-fekete sintó szentélyek, nagy arany gongok, szuronyok fali tartóban, keleties zene, fekete ninja ellenfelek - van itt minden, ami szem szájnak ingere. A TT programozói mindig is igényesek voltak a minőségre, ez itt is érvényes, nagyon jó munkát végeztek, mindegyik résszel öröm játszani, élvezetes végigmenni rajtuk.
Csupán két beragadásom volt, ez végül is elfér egy ekkora programnál. Emiatt, amikor újra kellett kezdenem a részt, szerencsére csak az utolsó ellenőrzési ponttól kellett folytatnom kalandomat, amiből szintenként több is található, így végül nagy veszteség sosem ért.
A DC Super Villains 7+-os besorolású, gyerekeknek szól, vagy gyerek lelkületű felnőtteknek, vagy gyerekes felnőtteknek, így ne várjunk bonyolult feladatokat, végérvényes alakadásokat, A program majdhogynem végig vezeti a kezünket kalandunk során. Ahol speciális karakter szükséges, akkor azt jelöli a program, de ne vegyünk minden képet készpénznek, mert lehet olyan személyt mutat meg, akivel nem rendelkezünk, viszont van másik nálunk, akinek ugyanolyan a képessége. (Például Deathstroke képes irányított célzásra, ugyanúgy, akár Malcolm Merlin.) Lehetőségünk lesz a gyorsasági térben legós elemeket gyűjteni, illetve több alkalommal is pár centisre fogunk összezsugorodni, aminek során egy mini NYÁK labirintusban kell eljutnunk a főkapcsolóig. A cél ennek az átbillentése, ami a továbbjutást nyitja meg számunkra.
A karakterválasztónál külön plusz pont a tulajdonságok szerinti szűrés, hiszen nem várható el a játékostól, hogy minden emberke tulajdonságát fejből vágja. Szépen kategorizálva jeleníti meg nekünk a játék a specializálódott személyeket, kiválasztásuk roppant könnyűvé válik ezáltal.

A gyerekek körében a való világban hódító mobilozás itt is jelen van. Amikor járunk-kelünk, az általunk megsegített személyek üzeneteket küldözgetnek nekünk, hol képeket, hol csak szöveget, ami inkább csak érdekesség, nagy mélysége nincs a dolognak, akárcsak a valóságban. Találkozunk továbbá szelfizős feladatokkal is: hol egy grafiti előtt kell pózolnunk, hol egy NPC-t adott háttér előtt megörökítenünk. (Ez inkább szól a kisebbeknek, mert nem hinném, hogy sokunkat ez lázba fog hozni.) Ezeket a mobilos képeket ki tudjuk vetíteni egy-egy nagy kijelzőre, ami jópofa dolog, nagy élvezeti faktor, hiszen egy jól sikerült képpel addig fogunk találkozni kalandunk során, amíg le nem cseréljük egy másikra. Online multiplayer ugyanakkor most sincs, csak a már évek óta megszokott osztott képernyő. Ez így egyáltalán nem nagy szám, nem fejlődik ez sehova - lehet nem is tervezik ennek a megváltoztatását, ki tudja?
A hangmérnök a már megszokott módon teljesített: a zenék, zörejek mind rendben vannak. A game szépen elmuzsikál a háttérben, a zene egyáltalán nem zavaró, az adott helyszínhez van igazítva, hozza a kötelezőt, de semmi kiemelkedőt nem nyújt. Animáció terén egyedül a szájmozgás nincs szinkronban a beszéddel, ez is csak akkor zavaró, ha erre odafigyelünk, bár ha csak egy személy van a képernyőn, akkor nem nehéz ezt észrevenni.

Összességében hangulatos a zsiványok kalandja. Ha otthon vagy a DC univerzumban, akkor nagyot üt a program, minden eldugott poén betalál, nagyot dob ez az élvezeti értéken, ennek hiányában viszont számodra ez csak egy új legós játék lesz. A család szeretni fogja, végre igazi gazemberek leszünk komoly következmények nélkül, a magunk esetlen és bájos valójában. A temérdek gyűjthető dolog jó időre le fogja kötni a kicsiket, így év vége felé tökéletes ajándék lehet karácsonyra, vagy akár Halloweenre - hiszen még mindig jó kockás játékkal szórakozni!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
4. VictorVance  Szerkesztő
2018.11.02. 18:52:30
LV17
Személy szerint nekem maga a koncepció nagyon vonzó, viszont ismerve az utóbbi évek egysíkú Lego-termését, erre már nem merek beruházni. Talán majd valamikor az uborka-szezonban.
Örülünk?
3. Andras_01  PlayStation.Community tag
2018.10.31. 11:15:56
LV1
+1
Válasz 1. B_Renato97 üzenetére:
Engem inkább zavart a karaktergenerálás, ugrottam volna neki a kalandnak, de még állítsam be a nadrágom mintázatát, a színét, a hangom mélységét, a fegyverem alakját, milyen formájú nyomot kövessek, ha kutakodok. Na ne már! Tényleg ezzel kéne szarakodni?
Sztori szempontjából érthető ez, illetve van egy randomizáló (de szép szó) ami lecsökkenti az erre szánt időt, de az pont elveszi a személyre szabást. Szóval nálam ez az újdonság pont ellentétes érzést keltett.
2. martin  Főszerkesztő
2018.10.31. 09:49:38
LV27
Válasz 1. B_Renato97 üzenetére:
Volt a tesztnek egy másik verziója, abban benne volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. B_Renato97  PlayStation.Community tag
2018.10.31. 09:46:15
LV3
Köszönjük az írást. Hangulatos teszt, ettől függetlenül kár, hogy a saját karakter generálására nem tértél ki. Szerintem ez egy nagyon pofás újítás, ami akár a leendő kockás játékokba is simán helyet kaphat.
Másrészről a kismillió feladat inkább pozitívum véleményem szerint. Én nagyon jól elkalandoztam a sztori alatt és csak külön öröm, hogy utána is maradt jó pár tennivaló.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
LEGO DC SUPER-VILLAINS
Warner Bros. Interactive Entertainment
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Jó történet; nagy és tematikus térkép; családbarát; végre a gonoszok is megkapták a saját önálló játékukat
Negatívum
Nagyon kevés az újdonság; csak lokális multi van; kismillió feladat, ami túl sok; nincs lényeges minőségi ugrás; szokásos beragadások