PlayStation.Community

2018.10.27. 16:49 Játékteszt
3 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Tökéletes Nintendo játék… a Sony-tól.

(A játék kizárólag PSVR headsettel használható.)

A virtuális valóság kihasználása újabb dimenziókat nyithat a megfelelő csapat kezében, meglévő videojáték műfajokat ruházva fel különleges, még sosem látott elemekkel. Ha az eredeti elképzelés szerves része, és megfelelően kihasználja az alkotás, akkor kiváló lehet; ha viszont utólag húzzák rá valamire, és csak egy adalék, akkor kifejezetten zavaró. (Hasonlóan a 3D-hez a filmeknél.) Nos, az ASTRO BOT Rescue Mission előbbi kategória bűbájos, mesteri képviselője, amely az ügyességi játékok egy dicső új fajtáját képviseli.
A program a 2013-as The Playroomban bemutatott Astro Botokról szól, akikkel a PlayStation VR tulajok a 2016-os Playroom VR egyik minijátékában is találkozhattak. A Japan Studio az egyik ilyen rövid robotmentős szegmenst duzzasztotta egy önálló szoftverré, az eredmény pedig a platform és a generáció egyik legjobb 3D platformere lett.
Miután űrhajónkat egy idegen életforma atomjaira bontja, szanaszét röppennek a galaxisban a fehér, kék szemű kis robotok. Célunk tehát kimenekíteni őket a különféle helyszínekről és újból összerakni járművünket. Ehhez pedig egy nagyobb, vezérlő-bot páncéljába bújunk, aki gyakorlatilag egy PS4 kontrollert fog, és akin keresztül szemlélhetjük a kalandot, és általa egy hősies, kék droidot irányíthatunk közvetlenül.
Az ASTRO BOT Rescue Mission a legjobbaktól tanult, és egy roppant egyszerű képletet valósít meg fantasztikusan szórakoztató módon. Minden pályán nyolc kis kollégánkat kell fellelni, plusz találhatunk egy a környezetben lapuló űr-kaméleont is, aki extra pályákat old fel – adott szintek teljesítését követően pedig egy főgonosz állja el az utat. Mini-botunk ugrálva, lebegve és bokszolva képes navigálni a világban és kiiktatni az előtte tipegő rosszbotokat és akadályokat, míg mi magunk permanens kísérőként lebegünk mellette, támogatva különféle módokon.
Mi egy kötött perspektívából látjuk aprócska hősünket, de fejünk elmozdításával és forgatásával bekukucskálhatunk rejtett zugokba, lezúzhatunk akadályokat, és így még több kincset és pajtást szerezhetünk be. A kamerajáték kiváló módon érvényesül: tekintetünkkel állandóan követhetjük karakterünket, aki hol felettünk fut át, hol alattunk szalad végig. A feladat kiszúrni a járható útvonala és a bujkáló zegzugokat, és eljuttatni őt oda, hogy bezsebeljen mindent.
Időnként kontrollerünk extra képességeket szerez, amivel közvetlenebb interakcióba léphetünk a világgal: például dobócsillagokkal építhetünk mászható felületeket vagy kaszálhatunk le óriási bambusznádakat; vagy épp vízsugárral hűthetünk le felhevült fémlemezeket vagy öntözhetünk növényeket.

A különleges és interaktív élményhez hozzáad fenomenális prezentálása. Erdőktől kezdve víz alatti barlangokon át kastélyokon keresztül neonfényes városokig mindenhol megfordulunk a műfaj „hagyományos” helyszínei közül, mindezt pedig életvidám, éles színek teszik igazán maradandóvá. A kis robotok is ennivalóan cukik: vígan röppennek bele a kontrollerünkbe, ha megmentettük őket, a pályák végén pedig teljes valójukkal buliznak cimboráikkal. A képi megjelenítések és a kellemes animáció mellett az audio – a hangeffektek, a muzsika, a neszelések és a pajtik csipogása is – egyszerűen egy csodálatosan bűbájos egészet tesz ki. (Bár a zene kissé monotonná, majd fokozatosan bosszantóvá válhat egy idő után.)
Nyers, tiszta, ösztönös örömöt hoz elő a játékosból a kaland, ahol jutalom maga a tüneményes univerzum, amibe csöppenhetünk a VR szemüveggel. Tele van „AZTAAAAAA” pillanatokkal, akár bekukucskálunk valahova, akár a látványos csaták egyikén próbálunk életbe maradni: epikus, de mégis cuki jelenségek ezek, amelyek intuitív kíváncsiságunkat hozzák elő – sőt, jutalmazzák is azt. Határozottan szórakoztató egyébként kívülről is nézni a történéseket, vagy egyszerűen csak nevetni a játékoson, aki teljesen jól érzi magát a kis figurákkal, és együtt is bulizik velük... ahogy nálunk is történt a teszt során.
A balanszot is remekül eltalálta a Team ASOBi!, akik az alkotás létrehozására álltak össze. (Nevük igazán helyénvaló, ugyanis a szó „szórakozást, játékot” jelent japánul). Az alappályák fokozatosan nehezednek, viszont sosem válnak repetitívvé – talán az ellenségek nem túl változatosak egy idő után. Mindig előkerül egy új mechanika, ami frissen tartja a 6-8 órás ugrabugrálást: ha viszont valaki extra kihívásra vágyik, akkor az említett kaméleonok felkutatásával bónusz, idő- vagy pontlimites szinteket oldhat fel, hosszabbítva a játékidőt és próbára téve képességeit. Egyébként – és ez véletlenül sem negatívum –, nyilvánvaló, hogy mely Nintendo kalandokból merített a csapat: tanult a műfaj mestereitől, felhasználta legjobb technikáikat, de mégis felruházta saját mókáját sajátos egyéniséggel és ötletekkel.

Az ASTRO BOT Rescue Mission profin kivitelezett, kiváló példája annak, hogy minden műfajhoz hozzá tud adni a virtuális valóság a megfelelő kezekben. Elejétől végéig végtelenül szórakoztató és jutalmazó: a sikerélmény valódi és csak tovább fokozza azt a belső, boldog meleg érzést, amit kivált az alkotás. Kimagaslóan a PlayStation VR egyik legjobb alkotása, amely kötelező a műfaj szerelmeseinek, de érdemes belekukkantania mindenkinek – amit meg is tehet, ugyanis demót is kapott a kis csoda. Számomra egy eszméletlenül szerethető új PlayStation hős született, és remélem, hogy a Sony is így véli.

A játékot a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető. A kaland demóval is rendelkezik, aminek letöltése IDE kattintva erősen ajánlott VR jellege miatt.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Old_Raiden  Kitiltott felhasználó
2018.10.28. 11:56:09
LV21
Basszus, 10 pont ! Meg kellene venni.
2. martin  Főszerkesztő
2018.10.28. 11:23:07
LV27
Válasz 1. Zdex üzenetére:
Mi az eredetit, azt a mini verziót is szarrá játszottuk coopban.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. Zdex  PlayStation.Community tag
2018.10.28. 00:47:05
LV3
Ezt a játékot 2016-ban kellett volna kiadni, amikor a vr kijött, szerintem jóval több elkelt volna már (VR) . Megvettem mert jókat olvastam róla, azóta a többi játék nem volt a PS4 -ben. Fantasztikus!
Csak sört iszok, mer' vezetek.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
ASTRO BOT RESCUE MISSION
Sony Interactive Entertainment
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
10/10
Pozitívum
Innovatív játékmenet; gyönyörű képi megjelenítés; fantasztikus hang
Negatívum
Kissé idegesítővé válhat a zene; repetitív ellenségtípusok