.

PlayStation.Community

2018.10.13. 10:00 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
A halál utat tör.

A videojátékozás egyik alapvető gyönyöre a felfedezés öröme. A bóklászás, a kutatás, az új élmények megtapasztalása: kinyitni egy újabb ládát, bekukkantani egy következő ajtó mögé, felfedni egy újabb részletet. Remek érzés valami frissre lelni, és a megfelelő körülmények között olyan, mintha egyedül mi lelnénk valami évszázados titkot – senki más.
Ennek talán eddig legjobban manifesztálódott formája a Metroidvania alműfaj, ahol a játékos egy nagy, különböző pontokon kapcsolódó világot járhat be. Bizonyos szegmensei le vannak zárva, viszont adott szakaszok jutalma egy-egy új képesség vagy eszköz, amellyel mélyebbre merészkedhetünk, illetve a már bejárt részeken is bóklászhatunk. A Dead Cells ezt ragadta meg mesterien, megfűszerezve humorral, kihívással és számos változóval, amitől hosszú órákig hat üdítően, és mindig nyújt valami újat.
„Hősünk” egy balul elsült vegyi kísérlet életben maradt foszlánya, aki egy holt katonába bújva, azt bábként mozgatva indul el egy középkori, sötét fantasy kastély felfedezésére. A történet alapvetően elejtett mondatokból, környezeti leírásokból, valamint rejtett foszlányokból áll össze – bár egyáltalán nem ebben keresendő a Dead Cells tematikai élménye. Harcosunk különböző eszközökre bukkanhat, amelyeket különféle gombokhoz csatolhatunk: kardok, lándzsák, tőrök, íjak, nyílpuskák, bombák, csapdák, pajzsok és varázslatok bármely kombinációjával feszülhetünk neki a kazamatákat kísértő monstrumoknak. A védekezés és kivédés szerelmesei értelemszerűen vértet ragadva háríthatják a bejövő csapásokat, amelyeket roppant praktikusan előre jelez a program; a taktikusak csapdák ötvözetével sújthatnak le váratlanul a rosszfiúkra; míg a harcos szelleműek szemtől szembe szedhetik szét a szörnyeket. A kiváló a játékban az, hogy nincs „helyes út”: bármit választunk, ha jól csináljuk, jutalmaz minket a kaland.

Mindehhez a diverzitáshoz társul egy színes, hangulatos, és meglepően pörgős animáció, amely érezteti a pillanatnyi adrenalint és lüktetést, amely a véres összecsapások alatt születik. Magasabb pozícióból sújtva, vagy épp egy ajtót lerúgva törmelék, szikrák, vércseppek és cafatok röppennek szét, színözönnel díszítve fel a környezetet. Mindez egyfajta plasztikusságot kölcsönöz az egésznek, ahol a mozdulatoknak, csapásoknak, gurulásoknak és hárításoknak súlya van. Ez egy kifejezetten fontos balansz, amelyet ritkán találnak el ennyire jól. Amikor lezúzzuk az ellent, vagy felfedünk rejtett elemeket, akkor sejtekhez, illetve pénzhez jutunk hozzá. Előbbivel fejleszthetjük készségeinket, illetve újabb eszközöket és technikákat oldhatunk fel, míg a pénzből a boltokban vásárolhatunk, vagy a bázison költekezhetünk. Ha pedig elbukunk? Minden újra az elejétől.

No persze ez nem ennyire drasztikus, bár a kezdeti haláloknál fájóan irritáló elhagyni a gondosan összegyűjtött értékeket, vagy elveszíteni egy nyerőnek bizonyuló kombinációt – és szemben a Soulsborne játékokkal, hiába megyünk vissza végzetünk helyére, nincs mit visszaszerezni. Pontosan vissza se tudunk menni, ugyanis a Dead Cells alapparamétereket megőrizve, de minden nekifutásnál újragenerálja a pályát, az ellenségeket, és a felszerelést, már figyelembe véve újításainkat és fejlesztéseinket. Így minden futam valóban frissnek hathat, a megfelelő haladással pedig permanens bónuszokhoz juthatunk, amelyek alternatív útvonalakat és még több látnivalót fednek fel. Így például az utolsó főgonoszhoz nem is egyetlen úton lehet eljutni, és minden alrész saját extrákkal, és a végén egy passzoló undormánnyal fogad minket.
Néhol kissé repetitívvé válhat az élmény, illetve bosszantó lehet egy-két rosszfiú aránytalanul nagy sebzése, de a folyamatos fejlődés lehetősége, a gyors, könnyed, de mégis szórakoztató futamok, és az általánosságban kiváló játékmenet és tervezésbeli megvalósítások egy igazán tartalmas, ötletes és sikeres független projektté teszik – amihez nagy mértékben hozzájárulhatott (és ezt nem tudnám nem említeni), hogy a fejlesztőcsapat minden egyes tagja pontosan ugyanannyit keres. Hiába kapunk ki, tanulhatunk a hibából; hiába bukunk el, egy újabb fejlesztéssel, más megközelítéssel vághatunk bele; és hiába fejezzük be, újabb szintek és extra funkciók várnak elérhetővé.

A rogulike és a Metroidvania szerelmeseinek kötelező vétel a Dead Cells, ugyanis mindent magába foglal, ami jó a klasszikus értelemben vett videojátékozásban: kalandvágy, felfedezés, izgalom, ügyesség és kreativitás, mindez remek köntösbe bújtatva, frappáns ötletekkel és szuper, reszponzív irányítással – ráadásul a játék egy olyan szuper keret, amelyet könnyedén lehet frissíteni, bővíteni, alakítani és formázni, hogy még dúsabb élmény legyen a már amúgy is tartalomtól és tennivalótól duzzadó kaland.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Motion Twin
Fejlesztő: Motion Twin
Megjelenés: 2018.08.07.
Ár: 7490 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 471.86MB
Web: https://dead-cells.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. PDHiv  PlayStation.Community tag
2018.10.14. 13:25:49
LV1
Boldog vagyok, hogy ps4re is kijött!
4. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2018.10.13. 20:43:01
LV6
+1
Most 20$ az USA-n, *gondolkodik*....:)
"Örökké nem eshet"
3. ColdHand  Szerkesztő
2018.10.13. 20:06:02
LV22
Jaj, ez de király lehet!
...a többit képzeld hozzá.
2. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2018.10.13. 13:52:27
LV2
+1
Kiváló játék, minden pénzt megér.
1. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.10.13. 12:00:09
LV14
Már rég kispéciztem magamnak ezt a játékot, örülök, hogy ilyen magas értékelést kapott. :-)
PSN - CountofHell_HUN
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››