.

PlayStation.Community

2018.10.12. 09:16 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Mechanikus Tell Vilmos.

(A játék kizárólag PSVR-ral és két Move kontrollerrel játszható.)

Az Apex Construct – ahogy annyi VR újonc a technológia fogyasztói megjelenését követően – egyszerű ötleteket ötvözve kísérel meg egy nem túl bonyolult, könnyedén elsajátítható, szórakoztató élményt megvalósítani. Ehhez egy szimpla, intuitív játékmechanikához társít egy többször teljesíthető küldetésalapú rendszert, aminek végeredménye bőven igényli a fejlődést, viszont mint alapelképzelés, meglepően jó.

Karakterünk egy poszt-apokaliptikus világban tér magához, ahol egy kataklizma szétzúzta az ismert világot, átrendezve a Földet. A természet újra az úr, benőve a félig összeomlott házakat, miközben a repedt aszfaltot és az egyenetlen talajt fura robotok járják – az emberiség sehol. Kifejezetten biztató nyitás, ahol az ismeretlen és az ismert keveredése a megfelelő színkombinációnak és szép grafikának köszönhetően vonzóvá teszi a játék világát.
Állandó társunk egy hang a fejünkben – „Apáé”, ahogy a játék hívja (angolul FathR) -, aki kifejti,hogy mennyire fontosak vagyunk ahhoz, hogy megakadályozzuk „Anyát” (vagy MothR-t), aki el akar pusztítani mindent, ami az emberiséghez köthető. Így a történet során különféle feladatokat kell teljesítenünk, és megsemmisítenünk a galád robotokat. „Apa” és „Anya” kiváló szinkront kapott, a rideg robotikus hangok humánus érzéseket rejtenek, a történet kibontakozásával pedig komplexebbé válik a szituáció, és a két vezér.
A játékmenet pedig két központi pillérre bontható: harc a futurisztikus íjunkkal, és keresgélés a világban. A két Move kontrollernek hála az íjászat egy nagyon intuitív és szórakoztató módja a gonosz robotok kiiktatásának, de a nehézkes mozgás miatt kissé helyhez kötötté és ezáltal monotonná válhat. Lehetőségünk van pajzsot emelni, illetve idővel robbanó vagy bénító elektromos nyilakat is alkalmazni, ezeket pedig az ellenfelektől vagy rejtett helyekről összeszedett pontokkal mind fejleszthetjük is. Merítve az egyre divatosabbá váló Soulsborne műfajból, ha legyőznek a gonoszok, akkor az adott pálya összes pontját elveszítjük. Ez azért kifejezetten bosszantó, mert egyrészt nem tudjuk sehogy visszakapni őket, másrészt amíg nincs vége az adott szakasznak, nincs módunk se biztosítani, így nagyon óvatosan kell haladni, készülve a váratlan meglepetésekre. Sajnos ez általánosságban mérgezi az egész élményt, frusztrálóvá téve a szegmenseket, és gátolva attól, hogy kísérletezzünk, és új elképzelésekkel próbálkozzunk. Mindent egybevetve azonban a nyilazás jól működik, jó lövöldözni, vagány érzés felhúzni a nyilat és célozni, majd figyelni, ahogy süvítve célba ér – szívesen látnám viszont más alkotásokban is, még jobban kidolgozva, működő körítéssel.
A másik szerves játékmechanikai elem pedig a battyogás, jelszókeresés és tárgybeszerzés. Itt különféle fájlokhoz férhetünk hozzá az elhelyezett számítógépeken, jelszavakat vagy objektumokat szerezve be a továbbhaladáshoz. Kifejezetten ötletes, hogy a Move kontrollerekkel kell bepötyögnünk virtuális ujjainkat használva a PC-k billentyűzetén a megnyitandó fájlneveket, vagy a szükséges jelszavakat. Ez sokkal fizikálisabbá teszi az egészet, és tényleg úgy érezhetjük magunkat, mintha ebben a jövőképben léteznénk. Ez azonban kissé lelassítja a haladást, és bizonyára bosszantó és fárasztó lehet sokak számára. Ugyanennyire zavaró, hogy bizonyos tárgyakat ha elejtünk, vagy rossz helyre rakunk, akkor eltűnhetnek, amitől újra kell kezdeni az egész szakaszt.
Ami azonban határozottan jó ötlet, az a birtokunkban lévő cuccok kezelése: egy gomb lenyomásával jelennek meg, és ki kell emelnünk miniatürizált változatukat, behúzva őket a világban – ez a VR-ban egy nagyon életképes elképzelés és követendő példa.
A tényleges problémák azután következnek, hogy már egy ideje játszunk. Hamar kiderül, hogy viszonylag kevés számú pályát kell újra bejárnunk, néha újabb szakaszaira látogatva el. Ettől hirtelen beszűkül a játéktér, és már kevésbé hat impozánsan a világ, amiben mászkálunk. A harcrendszer leírt hiányosságai, és a feladatok változatlansága pedig a középszerűség lepleként telepedik rá a programra, amitől az ambiciózus ötletek és frappáns elképzelések eltompulnak, az összhatást pedig tovább rontja a félkész és hirtelen bekövetkező finálé.

Az Apex Construct esetében igazán remek ötletek és megvalósítások állnak össze egy középszerű egésszé, a probléma pedig a darabok hibáiban rejlik. Ahogy a pozitívumok együtt sokkal nagyobbat ütnek, úgy cibálják vissza a halmazzá alakuló bakik a benne rejlő lehetőségek kibontakozásától. Így egy ötletes, szórakoztató, de bugyuta és sokszor fárasztó melléfogásokkal teli VR játék született, amiben jó létezni, nem lesz rosszul az ember, jó az irányítása, és ami kiváló képlet lehet akár a csapatnak, akár más fejlesztőknek, akik létrehoznak majd valami tényleg lehengerlőt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Fast Travel Games
Fejlesztő: Fast Travel Games
Megjelenés: 2018.02.20.
Ár: 9190 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Van
Méret: 3.23GB
Web: https://www.apexconstructgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Apex Construct
Fast Travel Games
KÖZÉPSZERŰ