PlayStation.Community

2018.09.17. 18:33 Játékteszt
18 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Visszatérő rali-kaland.

A V-Rally egy igen komoly klasszikusnak tekinthető autós őrület, ami (talán) inkább a veterán játékosok szívét dobogtathatja meg. Jelen teszt alanya a negyedik számozott rész, így nem egy évenként megjelenő szériáról van szó. A legelső epizód még 1997-ben került a boltok polcaira, tehát maga a V-Rally már a PSone idejében is kiszolgálta az effajta igényeket.
Most 2018-ban a Kylotonn Games fejlesztette negyedik résszel tért vissza a legendás sorozat, de a hangulatos sajtóanyagokon és a kedvcsináló videókon kívül nem sokat lehetett sejteni a készülő részről. Amihez nem fér kétség, hogy a piac ki van éhezve egy tökéletes arcade élményt nyújtó, ralis autózásra.
A V-Rally 4 esetében egyértelmű, hogy nem a szimulátoros élmény a fő cél, inkább a könnyed autózás, amihez hűen több játékmóddal és izgalmas helyszínekkel is kedveznek a játékosoknak.

Csak a rend kedvéért: aki idén egy szuperjó WRC játékról álmodik, annak csalódnia kell, hiszen a hivatalos rali-VB játékot is a Kylotonn Games fejleszti, ami idén cakli-pakli kimarad. Ehelyett egy "ereszd el a hajam" szisztémát követő autós stuffot elevenítenek fel nekünk, pilótáknak.
A játék középpontjában a saját karrierünk áll, amit meglepő részletességgel tudunk menedzselni. Ahogy haladunk előre és egyre több pénzünk lesz, úgy kell egyre több mindenre figyelni. Folyamatosan fejleszteni kell a háttérben dolgozó munkatársakat, miközben a versenyeken se árt jól teljesíteni. Amint megnyerünk, vagy legalábbis jó helyen fejezünk be néhány futamot, egyből jönnek az izgalmasabb versenyek, mint például az Extreme Gymkhana, vagy a buggy-összecsapások.

Maga a felállás tehát a szokásos versenyzői karrier formulát követi, avagy a semmiből kell felküzdeni magunkat a legjobbak közé. Folyamatosan jönnek a jobbnál-jobb autók, tapasztaltabb szerelők, ezt pedig az érdekesebb versenytípusok tudják csak feldobni. Ami esetleg plusz változatosságot adhat, azok a jól eltalált helyszínek. Rengeteg érdekes tájon tudjuk terelgetni a négykerekű gépeket: hegyet mászhatunk Kínában, ralikrossz futamokon mérethetjük meg magunkat a nem túl távoli Romániában, vagy felverhetjük a port az afrikai Kenya tájain.
A sokszínűségre tehát nem lehet panasz, hiszen minden autóval egy új élmény végigmenni ezeken a szakaszokon, mégis a legnagyobb hiba pont ott van, ahol egy autós játék fejlesztését és tökéletesítését kezdeni kellene. Borzalmas az irányítás, amitől az egész élmény felemás érzéseket váltott ki belőlem. Az autó olykor úgy csúszkál, mintha jégen mennék, a következő pályán pedig olyan érzése van az embernek, mintha egy sínen vezetne. Az esetek többségében maga a talajtípus dönti el, hogy mennyire lesz kaotikus a vezetési élmény, amit egy idő után ki lehet számítani, de a frusztráció ettől függetlenül megmarad.
Egy gyakorlott gamer-pilóta az ilyen helyzetekben egyből a beállítások felé veszi az útját. A V-Rally esetében ez a részleg is igencsak lebutított formában köszön vissza azok számára, akik nem ma kezdték a szakmát. Az alkalmi csalódás mellett persze továbbra sem mondható, hogy egy rossz rali játékkal lenne dolgunk. Nem kevés autót tudunk kipróbálni 5 külön versenykategóriában, és ez tartalmi szempontból mindenképpen megsüvegelendő.
A kidolgozottságra azt lehet mondani, hogy megüti az elvárható szintet megüti... igaz a törésmodellen azért fejleszthettek volna még egy kicsit, mert közelebb áll a PS3 érához, ami azért elkeserítő, tekintve, hogy mostanra már tudjunk, mi mindent lehet kihozni a PS4-ből.
Random bugos eseményekből sem volt hiány a tesztelés alatt, amik tulajdonképpen teljesen tönkre vágták az adott szakaszt. A véleményeket olvasva pedig nem voltam egyedül a dologgal, egy kellemes "házra felfordulós" screenshotot sikerült is megörökítenem. A semmitől felforduló autó pedig néhány óra játék után már teljesen megszokott dologgá nőtte ki magát...

Az első startnál gyermeki lelkesedéssel álltam hozzá a dolgokhoz. Sajnos, amint kimutatta a foga fehérjét a V-Rally negyedik része, úgy ment el a kedvem fokozatosan. Kihagyott ziccernek érzem, hogy egy remek szériának a felélesztésével ennyire mellé sikerült lőni. Jóformán a Kylotonn, mint sofőr és a Bigben Interactive, mint navigátor, a szakadékba irányította a jó hírű versenygépet. Persze azért ennyire nem rémes a helyzet, közel sem játszhatatlan a produktum, csupán a széria ennél egy jobb folytatást érdemelt volna. A buggy és az extreme-khana versenyek szórakoztatóak, a karrier jó időre leköti majd a játékosok nagy részét, illetve a multiplayer szegmens is működőképes, és lehet jó kis futamokat leszervezni, akár osztott képernyőn vagy online lobby mérkőzéssel. Kidolgozott ranked szisztémára ne számítsunk, viszont ettől függetlenül is lehet jó meccseket vívni, ha megvan hozzá a tudásban hasonló szintű ellenfél.

A V-Rally 4 tehát egy szórakoztató arcade autós játék, kifejezetten olyanok számára, akik csak egy könnyed autós mulatságra vágynak, nyomottabb árazással. Hibáinak nagy része kellő odafigyeléssel elkerülhető lett volna, de talán még egy ráncfelvarró frissítés formájában is javítható, úgyhogy semmi sincs veszve. A "generáció ralijátéka" címet vélhetően nem fogja megkapni, de mindettől függetlenül is egy adrenalindús és tartalmas stuff lehet jelen teszt alanya. Aki keresne, az megtalál a hófedte és kietlen szibériai tájakon, ahogy veretem keresztbe egy E30-as bajor csodagéppel. Agyő, versenytársak!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető a megadott linkre bökve - többféle verzióban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
18. zola0306  SonsOfSaRock
2018.09.20. 05:26:28
LV16
Mintha a V-Rally 3 képeit nézegetném...
"Nem isten az ami ilyennek teremtett!"
17. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.19. 10:12:53
LV6
+1
Válasz 2. zodiac55 üzenetére:
Nem igaz, a PS1-es Vrally nem volt ocsmány, az egyik legjobb grafikával rendelkező gém volt. Az éjszakai versenyek töksötétben csak a fényszóró fényei mellett, nem volt semmi. Irányítása valóban érdekes volt, mint egy hajó, úgy dőlöngélt. A 2. rész már jobb lett irányításra is.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
16. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.09.18. 18:50:10
LV28
Válasz 14. Binder üzenetére:
Nem szóltam. :)
15. Binder  Drift & Photo
2018.09.18. 14:32:47
LV22
+1
Na...most hogy így felmerült...mibe botlok?!?
https://www.gtplanet.net/codemasters-teases-p[...]
14. Binder  Drift & Photo
2018.09.18. 14:23:34
LV22
+2
Válasz 11. mentoloshypo üzenetére:
Nem nehéz...itt van: http://playstationcommunity.hu/note/14693
Kereken 9...de csakj azért, mert martin a nehézsége miatt levont 1-et...xD
2018.09.18. 11:55:27
LV4
Őszintén szólva én vártam ezt a játékot. De milyen kár volt. Ez valami nagyon gyenge produktum, próbálkozásnak is kevés...
PSN ID: BTH_zsalesz
12. martin  Főszerkesztő
2018.09.18. 11:53:02
LV27
+3
Válasz 10. B_Renato97 üzenetére:
Gyakran eszembe jut mostanában, hogy a fejlesztőstúdiók nem alkalmaznak többé tesztelőket, akik megmondanák, hogy gyerekek, ez így nem működőképes?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
11. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.09.18. 10:34:36
LV28
Miért olyan nehéz 9 pontos rally-s játékot készíteni?
10. B_Renato97  Szerkesztő
2018.09.18. 10:17:41
LV4
+2
Válasz 5. Binder üzenetére:
Nyugi én se hittem el először, hogy ez lenne a fizika, pedig de. Úgy érzem van egy bizonyos vonal amit a rali sim és arcade között nem kellene átlépni. A fejlesztők többségének mégis sikerül, aztán meg csodálkoznak, amikor jönnek a negatív kritikák. A teszt hosszát nem akartam túlságosan elnyújtani, mert csak felesleges ócsárlásba ment volna át az egész, annak pedig semmi értelme. A kommentek alapján látom a lényeg azért átjött :D
9. Binder  Drift & Photo
2018.09.18. 08:39:52
LV22
Válasz 6. HolfyTeebee üzenetére:
Igen mert a Dirt 4-et a DirtRally után csinálták, s azért finomították, mert a DirtRally annyira nehéz lett (értsd: jó szim lett) hogy sok, amúgy gyakorlott autós gémernek is beletört a bicskája!
A saját baráti körömben is megesett, hogy biztatni kellett a havert hogy menni fog az csak türelem. Ott meg kell tanulni vezetni!
Én még kontival is kuplung H váltót használtam...ott az KELL!
Nomeg a PikesPeak miatt mindenképp be kell szerezned! ;)

BMW (nézd a porfelhőt mögötte) https://youtu.be/JVt-EISwyOU
PIkesPeak https://youtu.be/jsxAs_RWRHY
8. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.09.18. 07:25:10
LV12
Válasz 4. Binder üzenetére:
Adom, csak én messze nem vagyok az autós játékok szakértője - szvsz semmilyen játék szakértője - másfél évtized alatt egyedül a GT Sport volt az, ami megfogott. (A Burnout Dominatort PSP-n nem számítanám.) Amire emlékeztem a V-Rally szériából, az a keserűség, amiket okozott. (Már PS1-en sem a legjobb volt, a Colin szó szerint köröket vert rá.)
"Si vis pacem, para bellum."
7. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.18. 06:32:31
LV24
+1
Hogy felmásztál a falra. :D
señor
6. HolfyTeebee  PlayStation.Community tag
2018.09.18. 01:05:53
LV4
A dirt4-et próbáltam, de hát az is... hmmm.
Játszható.
A dirtrally nincs meg, de arról jót hallottam csak, utólag beszerzem, elvileg kormánnyal jó élmény.
Na de a gt-hez ne hasonlítsuk...
Ezt meg messze el fogom kerülni, vicc, ahogy az autók mozognak. Inkább leülök Network Q rallyzni... az még mindig jobb a 20 éves technikával
Keresztet fogok a majmának, azt PÁFÓ! :)
5. Binder  Drift & Photo
2018.09.18. 00:04:03
LV22
+1
Én az összevágott kedvcsinálótól is leestem a székről...olyan mozgása/fizikája volt néhány autónak hog ez nekem már videón sok volt...xD
Minden tiszteletem a tied Renátó barátom...:)
Most az egyszer megdicsérlek hogy nem fejtetted kintebb. :)
4. Binder  Drift & Photo
2018.09.18. 00:02:09
LV22
+2
Válasz 2. zodiac55 üzenetére:
Miért a GT-t említed mellette? Ottvan PS4-re a Rally kategóriában a király, a DirtRally. Amellett ez tényleg tök felesleges, mert az tökéletes, aki meg árkádosabb vonalra vágyik, annak ott a Dirt4! Ezek mellett hót felesleges próbálkozni is!
2018.09.17. 21:35:16
LV1
Válasz 2. zodiac55 üzenetére:
Mert rally. 2ezerért jó lesz pár órára majd egyszer, ha épp nincs más :)
2. zodiac55  PlayStation.Community tag
2018.09.17. 19:55:42
LV12
Félelmetesen tudtam gyűlölni a régi, PS1-es részeit ennek a játéknak. Ocsmány volt, irányíthatatlan, ócska szar. Valahogy nem értem, hogy egy GT után miért akarnak próbálkozni ilyenekkel, mégha rally is.
"Si vis pacem, para bellum."
1. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.09.17. 19:28:23
LV5
Valahogy éreztem, hogy ez lesz vele. Hozzáteszem a PSOne érában sem rajongtam érte, de azért reménykedtem kicsit...
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
V-RALLY 4
Bigben Interactive
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Változatos tájak; meglepően sokszínű autóválaszték; használható karriermód
Negatívum
Pontatlan és frusztráló irányítás; kevés beállítás az autók esetében; sok apró bug