.
 

PlayStation.Community

2018.09.18. 12:13 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Értékeld a cikket!
Felérhet a nagyokhoz?

A Naruto To Boruto: Shinobi Striker című anime-adaptációnak nincs könnyű dolga. Nem csak, hogy a Naruto-sorozat körüli óriási hype-nak meg kell felelnie, de még a CyberConnect 2 fantasztikusan létrehozott Ultimate Ninja Storm sorozata által támasztott elvárásoknak is.
A dolog nem meglepő, hiszen ez az első játék a témában, amely az említett széria vége óta megjelent. Ezúttal azonban nem a kitaposott formula mentén indultak el, sőt: a korábbi epizódok a főhős Naruto és barátai történetét mesélték el, 1vs1 bunyókkal övezve. A Shinobi Strikerben az ismert szereplők mellett saját karaktert is generálhatunk és 4vs4 felépítésű tömegverekedésekben vehetünk részt.

Ugyan a Naruto sorozatnak nem vagyok nagy kedvelője, a játéksorozat majd’ mindegyik epizódját kipróbáltam kíváncsiságból. Néhány óra játék után azonban mégsem ezekhez tudnám hasonlítani a Shinobi Strikert, sokkal inkább a Dragon Ball Xenoverse-hez - legalábbis struktúráját tekintve mindenképp. Részt vehetünk szóló és csapatalapú missziókban is más játékosokkal, ezek között pedig egy nagy csomóponton tölthetjük az időnket (ezért is a DBXV összehasonlítás).
Sajnos hiába fantasztikusan szép a helyszín, a lehetőségeink elég korlátozottak. Ugyan nem óriási térről van szó, mégis elég élettelennek hat az egész, főleg azt ismerve, hogy milyen gazdag forrásanyagból dolgoztak a készítők.
A küldetések felépítése is hagy némi kívánnivalót maga után: egy egyszer tutorial módot találunk a játékban, amely felkészít ugyan az alapokra, de a játék kissé in medias res jellegűen kezdődik. A karaktergenerálásra érdemes odafigyelni, ugyanis nem mindegy, milyen típust választunk a négy lehetőség közül.
A brawler a közelharci erejéről ismeretes, a ranged távolról támad, míg a defense és a healer inkább támogató szerepeket töltenek be. Előbbi a védelmi képességekért és technikákért felelős, míg utóbbi főként társai gyógyítására specializálódott. Első nekifutásra az első két kategória valamelyikét érdemes igénybe venni, míg megszokjuk a játék menetét és irányítását.
Mivel csapatalapú játékról van szó, azt fontos megjegyezni, hogy a nyers támadóerő nem lesz elég a győzelemhez. Legalább egy támogató-karakterrel érdemes rendelkeznie csapatnak, de a legideálisabb, ha minden posztra jut valaki, aki ért is az adott karakterhez. Ez pedig az egyik nagy nehezítő tényezője az online módnak, amit remélhetőleg orvosolnak. Az ugyanis rendben van, hogy nem látjuk, az ellenfél milyen csapatot hoz az összecsapáshoz. Viszont, hogy a csapattársaink választását sem látjuk, az tragikomikus. Ez főleg akkor problémás, ha nem megszokott csapattal megyünk és a random bajtársainkkal együtt négy healerrel ugrunk neki a küzdelemnek - értitek.
Viszont, ha már a küldetéseknél tartunk, érdemes kitérni arra, milyen típusú feladatokat kaphatunk. Lesz lehetőségünk különböző karaktereket kísérni és megóvni őket, bizonyos védelmi tevékenységekbe bonyolódni és, ami talán a legérdekesebb, az az óriási bossharcok jelenléte. A kompetitív módokban a hagyományos harcon kívül bázisharcokba, zászlófoglalósdiba, vagy akár a legizgalmasabb, ún. "barrier" játékmódba is belefuthatunk. Ez utóbbi arról szól, hogy egy óriási térképen kell különböző "védőpecséteket" elpusztítanunk, míg a másik csapatnak ezt meg kell akadályoznia. További érdekesség, hogy itt is találkozhatunk a sorozatban és mangában feltűnő megidézhető lényekkel, akikkel harcolhatunk, noha jelentősen kisebbek, mint azt megszokhattuk. Mindenesetre azt szerintem mondhatom néhány óra játék után, hogy ez a játékmód tűnik a legjobbnak, illetve ez volt a játékosok körében is a legnépszerűbb.

Ami kifejezetten szimpatikus volt a játékban, hogy a többnyire nagyméretű pályákon könnyen és dinamikusan lehet haladni. Felrohanhatunk épületeken, falakon, átkelhetünk épületeken, stb. Az irányításnak ez a része egészen szórakoztató és felettébb kézre esik, azonban főleg a PvE játékmódokban tapasztaltam problémákat a támadással. A különleges technikák (jutsu) nem mindig találnak megfelelően célba (és ez nem a játékosok célzási képességeinek köszönhető), sokszor pedig nagy összegabalyodások lehetnek a nagyobb harcok esetében. Ezen mindenképpen kellett volna még dolgozniuk a fejlesztőknek, hiszen hamar frusztrációba fulladhat a sok szerencsétlenkedés. Természetesen semmi olyan, amit egy megfelelő patch ne javíthatna ki, de a rossz szájíz néha még így is megmarad. A játékmenetet hátráltató tényezők közé sorolnám továbbá a karakterek balanszolatlanságát: egyes támadások és kasztok elsöprő erejűek, sokszor szinte már a kezdetektől esélyünk sincs mit tenni. Ez versus bunyó esetében megengedhetetlen, persze érthető: nehéz néha megfelelő egyensúlyt találni a karakterek között, de, ha valamit javítani kell sürgősen, akkor ez az. Sajnos ez kiterjed a matchmakingre is: egy alacsony szintű karaktert simán berak sokkal magasabbak ellen.
Mentőöve a játéknak a hangulat: tényleg olyan, mintha a mangából lépett volna ki az atmoszféra. Remek helyszínek, ötletes karakter személyre szabhatósági opciók, témába vágó zene. Nem csoda, a hangulatkeltés (pontosabban, a forrásanyag hangulatának megőrzése) mindig is nagy pozitívuma volt a Naruto játékoknak. Karakterünket rengetegféleképp alakíthatjuk, tárgyakat és felszereléseket szerezhetünk, amelyek közül sok megmosolyogtatja majd a téma rajongóit, hiszen ismerős dolgok tűnnek fel. Az pedig szintén szót érdemel, hogy a harcok pörgősek, akciódusak és látványosak, akárcsak a sorozatban.
A Shinobi Strikert laikusok számára semmiképp nem ajánlanám első Naruto játék gyanánt, ám a téma kedvelői biztosan megtalálják benne a számításukat. Elsőre nagyon távoli összecsengések vannak csak a korábbi epizódokkal, ám az új játékmenet megszokását követően egész jól lehet érvényesülni. Sajnos a megfelelő sztori hiánya jelentősen ront az élményen, ezt remélhetőleg orvosolják, noha az is igaz, hogy a Boruto manga/anime még nem tart annyira előrehaladott állapotban, hogy érdemi történetet lehessen belőle készíteni (ettől független, lett volna mit átemelni). Az kissé csalódásszagú, hogy az eredeti Narutóban történteket éljük újra virtuális formában (még leírni is borzalmas).

A Naruto to Boruto: Shinobi Striker szinte biztos, hogy megosztó cím lesz, ha más nem, az árcédulája miatt (kb. 18 ezer forint). A szinte csak online-ra használható program sokakat meg fog téveszteni, akik eddig a terebélyes történetszállal rendelkező Naruto játékokhoz szoktak. Nem nevezném kifejezetten rossz játéknak, ám érdemes felmérni a különbségeket az elődökhöz képest, mielőtt beleugrunk. Azt egyelőre nem tudni, milyen fogadtatásban részesül világszerte, ám, ha csak az Ultimate Ninja Stormhoz képest betöltött helyét vesszük számításba, nem biztos, hogy érdemes azonnal rohanni érte a boltba. Valami azt súgja, hogy elég hamar csökkenni fog az ára, addigra pedig talán a fentebb említett hiányosságokat is orvosolják a készítők. Mindenesetre, trónfosztásról egyelőre közel sem beszélhetünk.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető a megadott linkre bökve - többféle verzióban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
NARUTO TO BORUTO: SHINOBI STRIKER
Bandai Namco Entertainment Europe
Látványosság:
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
6/10
Pozitívum
Szuper hangulat és harcok; remek személyre szabhatóság; érdekes új irány
Negatívum
Nem megfelelően balanszolt karakterek; nevetséges sztoriküldetések; egyjátékos módban hamar unalmassá válhat