.

PlayStation.Community

2018.09.13. 09:55 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
A füst és a láng tipikus esete.

Közel fél év telt el a Far Cry 5 megjelenése óta, és mint a tesztben taglaltam, felettébb szórakoztató, de közel sem felejthetetlen alkotást tettek le Ubiék az asztalra. Ez a cikk viszont nem a visszaemlékezésről szól, ugyanis jó modern játék módjára Season Pass-szel érkezett a játék, ami az apróságokon túl 3 nagyobb bővítményt hozott magával. Habár hatalmas újdonságokat kár várni bármelyiktől is - hisz ezért is hívják őket kiegészítőnek -, de a lehetőségekhez képest igen kreatív mókát sugalltak a beharangozó előzetesek.
Most, hogy már mindhárom DLC megjelent, vizsgáljuk meg, valóban megéri-e felmenni értük a PlayStation Store-ba.

Hours of Darkness

A legelső expanzió a vietnami háború véres és kegyetlen világába ránt minket. Itt nyomokban sem fogjuk megtalálni azt a könnyed hangulatot és humort, ami az alapjátékban azért feldobta az eldurvult szekta leigázását. Egy bevetés alatt szedik le helikopterünket a szalmakalapos házigazdák, amit nagy szerencsére az egész csapatunk túlél, cserébe mindenkit el is kapnak. Mi is épp kivégzésünkre várunk a rácsok mögött, amikor odalép hozzánk Vaas sikerül kiszabadulnunk és elrejtőznünk a dzsungelben. Bajtársainkat viszont nem hagyhatjuk magukra, így elindulunk összeszedni őket.

Ez nagyjából az alapszitu, melyhez kapunk egy teljesen új játékteret, ami valamelyest ugyan nyitott, mégis inkább egy igen széles csőnek tűnik. Lineáris azért még nem lesz kalandunk, köszönhetően a tucat opcionális feladatnak. Vannak kisebb bázisok, falvak, légvédelmi ágyúk, és persze mindenhol van mit csinálni. Hol felszedni a dögcédulákat elhullott testvéreink után, hol kiszabadítani a még élőket, hol pedig megsemmisíteni, illetve leszedni a célpontokat. Ugyanúgy megmaradtak a bázisok, melyeket előlegesen feltérképezve, az ellenségeket bejelölve indulhat a haddelhadd.
Amiben újít a kiegészítő, hogy jutalmazza a sunnyogást. Ha zsinórban több katonát szedünk le halkan a susnyásból, úgy nyílik meg 4 plusz perk. Az elsőtől gyorsabban tudunk lapítva haladni és 10 méteren belül bejelölődik minden csúnya bácsi. A másodiktól hangtalanul tudunk mozogni, még futás közben is. A harmadik mutatja nekünk a minket szimatoló ellent. Az utolsó pedig a távcsővel való kémlelésnél a fal takarásában lévő őröket mutatja meg, illetve már 20 méteren tagel mindenkit. Akárhányat szedtünk össze, ahogy egyszer is észrevesznek, kezdhetjük a gyűjtögetést elölről. Viszont ez össz-vissz négy killt jelent, tehát nem egy nagy dolog újra feltölteni.
Eleinte én is motivált voltam ezek használatára, meg az összes mellékfeladat elvégzésére, ám a kaland felétől egyre kevésbé érdekelt az egész. Ahogy az alapjátékban is, itt is ultrakönnyű a harc, a legalapabb pisztollyal simán megy a headshotos instant ölés. Az AI sem PhD-zett genetikából, így hiába fut felénk egy egész csapat vietkong, nem nagy kihívás elbánni velük. Talán az utolsó nagy harc volt az, ami kicsit több odafigyelést igényelt, de az is inkább a túlerő miatt.

Igazából a hangulat és a képi világ viszi el az Hours of Darkness-t, ami ugyan próbál a perk-rendszerrel újítani, de rövid időn belül át fogunk látni a szitán.
Lost On Mars

A folytatásban nem csupán földrészt és időpontot, hanem planétát is váltunk. A legelborultabb epizódban egyenesen a Marsra teleportálunk, a ránk háruló feladat pedig nem kisebb, mint hogy az alapjátékból is megismert igazi redneck idióta, Hurk testrészeit összeszedjük.... meg, ha már ott vagyunk, verjük vissza a Földre pályázó bogárinváziót.
Nem olvastátok félre, itt most Nick Rye pilóta bőrében fogunk randalírozni, akit épp a hazafelé tartó úton ragad magával egy fénynyaláb és helyez át a vörös bolygóra. Mielőtt teljesen elvesznénk, Hurk lebegő feje igazít minket útba és vázolja a szitut. Kicsit elhagyta magát a srác és az új pályán, a mars lankáin kellene megtalálnunk ezeket a biológiai puzzle elemeket. Viszont óvatosan kell eljárnunk, ugyanis elhagyva a sziklás alapokat, ha csak hozzáérünk a vöröses homokhoz, azonnal nyakunkba csődülnek az ocsmány rémek.
Ismerős? Persze, hogy a Tremors ugrik be, ám egy perccel később maga a játék hivatkozik a filmre. Ez a kikacsintós, popkulturális utalásokkal teli poénáradat körbelengi az egész DLC-t. Hurk végig velünk lesz, ilyen vagy olyan formában és be nem áll az arca. Csak ami működött az alapjáték pár percében, az itt közel 7 órában ontja a töményet ránk, ami azért ekkora suttyóságból bizony megterhelő tud ám lenni.

Játékmenet szempontjából teljesen elhagyták a lopakodást, legtöbbször arénaharcokhoz hasonlító küzdelem vár ránk, illetve királynők, amolyan boss-ok vérével kell telegraffitizni a sziklafalat. Ha azt hitted, hogy itt legalább tuti nem lesz régi Far Cry betegség, hát nagyot tévedtél, vannak ugyanis igen magas, mindenféle lebegő platformokkal megspékelt tornyok, melyeket megmászhatunk és akkor nekünk tök jó lesz, mert szilánkdarabokat találunk, amivel biztosíthatjuk a továbbhaladásunkat. A tornyokban és más bázisokon fellelhető 3D nyomtató segítségével futurisztikus fegyvereket kreálhatunk magunknak, ezeknek viszont borsos az áruk. Jó hír viszont, hogy ezen fizetőeszköz az egyetlen bizbasz, ami található és kinyerhető, de kábé' mindenből. Elhagyatott konténerekből, bogártetemekből, királynőkből, mindenhonnan ez a cucc fog hullani és bizony kellenek is a fegyók és egyéb eszközök megvételéhez. Skuló nem kell, hisz minden soklövetű valamilyen lézeres technika, így harc közben csak a túlhevülésre kell odafigyelnünk. Mármint a fegyverekére, na.

Haladásunkat megkönnyítendő, illetve a küzdelmeket valamelyest feldobó új kütyük még a gravitációs öv, ami amolyan jetpack, mellyel képesek vagyunk lebegni és így mozogni, később pedig egy wingsuitot csapunk hátunkra. Valóban jópofa kis csavar, de a világot egyik sem váltja meg. Mint ahogy az egész DLC sem.
A pályadizájn próbálkozik, de egy kietlen, sivatagos helyszín nem kecsegtet túl sok változatossággal, így maradnak a sci-fi pályarészek és barlangok. Igen, tudom, ez sem hangzik túl hívogatóan. A szörnyek kinézetükben nem túl kreatívak, de legalább mindnek van gyenge pontja, melyet érdemes egyből célba venni. Erre a droidok is képesek, melyek később csatlakozhatnak hozzánk, segítve világmegváltó küldetésünket.
Ha valamelyest cinikusnak hat a bemutató, nem tévedtek nagyot. A Lost On Mars nem tudja kihasználni a megváltozott terepet, mindehhez pedig indokolatlanul hosszú és repetitív is. Ezen a savanyú tortán pedig fonnyadt cseresznyeként díszeleg Hurk karaktere, aki olyan rohadt fárasztó és idegesítő, hogy egyre inkább csak utálni fogjuk az egész küldetéscsomagot, nem hogy felkutatni a térkép minden zugát.
Dead Living Zombies

FPS. 2018. DLC. Naná, hogy zombik. Ha már az alapreceptet nem sikerül Michelin-csillagosra elkészíteni, legalább a pincér jó arc. Ez az arc ismét egy régi ismerős, Guy Marvel, a nagyravágyó, ám már egészségtelenül perverz rendező, aki próbál mindenféle elmebeteg zombis sztorit tető alá hozni, melyeket úgy játszunk végig, ahogy azt prezentálja valamelyik fejesnek. Meg kell hagyni, ügyes a srác, de kicsit sokat nyúl a nagy elődökből.

Hét darab (nem) Oscar-gyanús történetet lesz szerencsénk végigtolni és mindegyik hajaz egy vagy több klasszikusra. Van, ahol csendes vidékre zuhan fertőzött repülő, máshol egy híd túloldalára kellene átjutnunk, van szerelmi és elzombult vakációs sztori is. A narrálás folyamatos, miközben mi belsőségekben úszva haladunk végig a pályákon. Ezek nem túl hosszúak, 10-15 percesek, ám ha egyszer is meghalunk, kezdhetjük az egészet elölről.

Alapvetően sajnos az összes chapter ugyanaz. Haladunk, öljük a különböző típusú élőholtakat, néhol bossok is felbukkannak, néhol pedig a konténerekből sugárzó anyagot kell szétlőnünk, különben sosem fogy el a horda. A körítés itt ugyan jópofa és lehet is röhögni ennek a marhának a sületlenségein, meg ahogy szemünk láttára változik valami, ahogy a mesélő rögtönzi az újabb agymenéseit. Ezen túl viszont egy teljesen száraz hentelde az egész, melynek nincs egyetlen saját ötlete sem. Azt, hogy olykor lehet járművel alázni, nem tudnám be annak. Mondanám, hogy co-opban adja a móka, de akkor már vannak sokkal szórakoztatóbb ilyen címek a placcon. Így viszont maradt a sok kikacsintás és az alapból is jól működő gunplay.
Összegzés

Mindent egybevetve dicséretes ugyan, hogy még fogja kezünket a csapat, ám valahogy egyik kiegészítő sem sikerült túl jóra, pláne nem emlékezetesre. A vietnamos történet komoly hangulatával egész fogyasztható, a Marsos kaland unalmas és frusztráló, a Zombi party meg semmit nem tud felmutatni, amit eddig ne láttunk volna. Pacsi jár viszont az elmesélésért, a képregényes felvezetések tényleg jók lettek, ezt kár lenne elvitatni.
Egy, netán több haverral valószínűleg hatványozódik a móka, ám a DLC-k, vagy a teljes Season Pack áráért akkor már inkább valami más címet választanék. Ellenben, ha még vágysz az FC-s mechanikákra és rácsapsz egy frankó kis leértékelésre, akkor eltölthetsz még legalább 15 órát a cuccal.
Nem lehet viszont elmenni szó nélkül amellett a tény mellett, hogy az alapjáték Arcade módja hemzseg a számtalan jópofa és valóban szórakoztató pályától, amit ráadásul a felhasználók dobtak össze. Lehet, érdemesebb lenne arra felé körülnézni. Még a fejlesztőknek is...

(A szezonbérletet a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PS Store-ból 9190 Ft-ért. A kiegészítők külön-külön is megvásárolhatóak, áruk pedig a cikkben megjelenő sorrendben 3690 Ft, 3090 Ft, és 2490 Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2018.09.13. 14:48:58
LV9
+2
Az első kiegészítő nekem tetszett, hangulatos volt, meg volt benne a '80-as évek filmes varázsa számomra.

Az utolsó kettő viszont unalmas és frusztráló lett. Az élőholtak rövidke óráját pedig konkrétan coopra szabták, szenvedek már pár napja a gold ponthatárokkal, de inkább hagytam a francba, mert ez már felváltva untat és frusztrál.

Csak a Far Cry 3 Classic miatt nyomtam rá a szezonbérletre, anélkül egy fillért nem ért volna.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Kedvenc összeesküvés-elméleted
2018.11.18. 11:00 PlayStation.Community
137 hozzászólás
Szerző: martin
Laposföld, Illuminati, gyíkemberek, Annunakik, Mátrix.
My Brother Rabbit (PS4, PSN)
2018.11.16. 10:39 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Petunia
Lengyel szakértelem.
Fallout 76 B.E.T.A. - Első lépéseink a fullos teszt előtt
2018.11.15. 11:21 Kedvcsináló
11 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Új világ, új formula.
PUNCH LINE (PSV, PS4)
2018.11.14. 10:12 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: eszg_
A napra lehet nézni, de a bugyikra nem!
NBA 2K PLAYGROUNDS 2 (PS4)
2018.11.13. 14:49 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: martin
Az óramutató járásával ellentétes irányban.
NICKELODEON KART RACERS (PS4)
2018.11.13. 10:03 PSC egyperces
8 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Már a törpém se a régi.
Jump Force - kipróbáltuk a PS4 bétát
2018.11.12. 13:10 Kedvcsináló
2 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A mangahősök összeütöttek.
Mozi - Bohém rapszódia
2018.11.12. 07:32 Cool-Túra
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
It’s a kind of magic!
Super Pixel Racers (PS4, PSN)
2018.11.11. 13:40 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
RETRO-drifter.
Disgaea 1 Complete (PS4)
2018.11.10. 10:47 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: angyalkus
Ne dobálózzatok démonpingvinekkel!