.

PlayStation.Community

2018.09.06. 09:37 Játékteszt
87 hozzászólás
Szerző: JediEco
Értékeld a cikket!
Lásd be Tigris, megütötted a főnyereményt!

Négy év! Ennyit kellett várnunk, hogy kedvenc Hálószövőnk ismét önálló videojátékot kapjon. Miközben természetesen voltak vendégszereplései ezalatt a négy esztendő alatt (pl. Marvel vs. Capcom: Infinite), utoljára akkor élvezhettünk Póki főszereplésével konzoljátékot, amikor még Andrew Garfield viselte magán a jelmezt a mozikban. (Azóta meg a filmes univerzum is változott kicsikét… btw, Tom Holland is the best!) Persze az űrt némileg enyhítette, hogy Lego játékokban kedvünkre hálóhintázhattunk olykor, de azért az mégsem volt az igazi. Hiszen mennyire megkapó volt annak idején a Neversoft által fejlesztett Spider-Man (2000. PlayStation), hogy végre kényünk-kedvünk szerint hintázhatunk hálónkkal ide-oda, mindezt egy pazar történet keretében? Vagy csak emlékezzünk vissza az Activision Spider-Man 2-jére (2004. PlayStation 2), amelyet nagyon sokáig a legjobb pókemberes játéknak tartottak, amelyben végre az életnagyságú Manhattan utcáin üldözhettük a bűnt. És szerintem sokunk kedvence volt a cell-shaded grafikájú Ultimate Spider-Man (2004. PlayStation 2), ami remekül visszaadta az Ultimate-világ sava-borsát a maga képregényes motívumaival. Idővel túléltük a Beenox által elkövetett „remekműveket”: míg a Spider-Man: Shattered Dimensions (2010., PlayStation 3) hordozott magában némi élvezeti faktort a Noir-univerzum szerepeltetésével, addig a Spider-Man: Edge of Time (2010., PlayStation 3) tekintetében a mai napig nem értem, hogy gurulhatott el a fejlesztők gyógyszere, hogy az egész cselekményt zárt térbe helyezzék. Az ezek után következő filmes adaptáció-játékok, pedig már megjelenésükkor sem érdemeltek túl sok szót… szóval meglehetősen bizsergett már a rajongók pókösztöne egy igazi, vérbeli Pókember-kalandra, amely Marvel's Spider-Man címen meg is érkezett hozzánk exkluzívan!

[Rövid felhívás: Az alábbi teszt teljesen SPOILER-MENTES! Csak olyan dolog kerül említésre, ami már a trailerekben látható volt. A tesztpéldányhoz kaptunk a kiadótól egy részletes spoiler-guide-ot, amiben felhívták a figyelmünket, hogy egy bizonyos központi gonosz karakter kilétét nem fedték fel a trailerekben, ezért mi se tegyük. Hogy ez az élmény ne vesszen el senkinek sem, kérjük, a kommentekben kerüljétek ti is a spoilereket! Részletes kibeszéléshez ajánljuk a játék fórum topic-ját. Köszi!]
Vadiúj világ, vadiúj felelősség

Ezúttal az Insomniac Games vállalta magára Peter Parker, vagyis Pókember legújabb kalandjának lebonyolítását. Őket elsősorban a Ratchet & Clank játékokról, a Resistance sorozatról, valamint a Sunset Overdrive-ról ismerhetjük. Utóbbi játéknak van is némi relevanciája a Marvel's Spider-Manhez, mivel a fejlesztők a Sunset Overdrive motorjának felturbózott verzióját használták fel hozzá. Valamint az SO egy remek referencia lehetett a Sony felé, hogy hogyan is kell egy open world világban megoldani a pergő, akrobatikus, parkouros közlekedést. De erről majd később még szót ejtek.
Rögtön fel is merül a kérdés, hogy akkor most ez a sztori mely ismert Pókember-világban játszódik? Az eredeti 616-os univerzumban, netán az Ultimate (Újvilág) történéseit viszi tovább, vagy esetleg valamelyik másikat? A jó hír az, hogy az MSM egy teljesen új univerzumban játszódik, ahol minden főbb karaktert kicsit újraértelmeztek, vagy, hogy is mondjam, finomhangolták őket.

A játék creative directora, Byran Intihar egy interjúban említette, hogy nagy hatással volt rájuk az Ultimate világ. Hasonlóan sok-sok meglepetést szerettek volna okozni a rajongóknak a készítők, azzal, hogy bizonyos karaktereket átdizájnoltak, valamint egyes szereplőket újraértelmeztek. Egy új univerzum megalkotása nagyobb kreatív szabadságot is eredményezett számukra, ezért nem kellett már ismert narratívához igazodni, és így megalkothatták a saját Parkerüket, Mary Jane-jüket, valamint Pókemberüket. Viszont igyekeztek megtartani néhány már agyonismert motívumot is, mert nem szerettek volna újra eredettörténetet létrehozni.
Azt már mindenki ismeri, már mindenki látta nyolcféleképpen, úgyhogy ez egy remek döntés volt a készítők részéről. A pók kosztüm megalkotásánál is az volt a szempont, hogy olyan mezt alkossanak meg, ami addig sehol sem volt látható, de mégis magán hordozza a jellegzetes Pókember jellegeket. Ennek eredménye lett a fehér szín megjelenése a piros-kék ruhán, amely által, ha ránézünk, rögtön tudjuk, hogy igen, ez az Insomniac-os Pókember! Ez a szembetűnőség már csak amiatt is lényeges, mert az ebben a játékban található Póki része a jelenleg futó Spider-Geddon storyline-nak.
Welcome, True believers and newcomers alike!

A készítők sokat törték a fejüket, hogy milyen korú Peter Parker legyen a történetük fő motorja. A tinédzser éveket már kimaxolta az Újvilág univerzum, a felnőtt évekről pedig már szintén sokat olvashattunk, illetve játszhattunk. A megoldást abban találták meg, hogy az MSM-ben egy fiatal felnőtt Parker/Pókember lesz a főszereplő, ennek a korszaknak minden nyűgével-bajával. Erősen érződik néhol Dan Slott írói jelenléte, akinek többek között a The Superior Spider-Man sorozatot is köszönhetjük.
Az Insomniac Univerzumban (jobb híján nevezzük így) Peter 23 éves, már befejezte az egyetemet, frissen elhelyezkedett első munkahelyén egy kutatólaborban, és a sztori egyik főbb mozgatórugója a magánélet, a munkahely, és a szuperhősködés közti egyensúly megtalálása, ami nem is olyan egyszerű.
Már a kezdő képsorok remek miliőfestéssel operálnak; ahogy végigpásztázzák Peter szobáját, tökéletesen tudni fogjuk milyen állapotban, anyagi helyzetben, vagy technikai tudás birtokában van főszereplőnk. További játszató karakter egyes küldetéseknél: Mary Jane, aki kicsit olyan Lois Lane-es lett (riporter a Hírharsonánál), valamint sokak kedvence, Miles Morales szintén megjelenik (ám hogy vele pontosan mi a szitu, az legyen meglepetés). De ahogy említettem, minden főbb ismert karakter kapott valamilyen restaurációt (a karakter-dizájnereket innen is csókoltatom).
A bemutatott trailerekből már tudható hogy Mr. Negatív lesz az egyik főkópé, aki megnehezíti Pókemberünk életét, valamint Elektro, Rínó, Skorpió, Rengető, Keselyű és a Vezér jelenléte is köztudott. Ám hogy ki, vagy esetleg kik mozgatják a főbb szálakat, azt már természetesen nem fedem fel.

Maga a sztori egyébként egész jó lett, amelyet (ha valaki nagyon rohanni akarna), kb. 20-25 óra körül lehet teljesíteni. Aki valamilyen grandiózusabb sztorira vágyik, az lehet picit csalódni fog, mivel ez a történet sokkal emberközelibb, sokkal inkább Péter érzelmi hullámvasútján van a hangsúly. Nem kell félni, nem egy full emo-sztorit kapunk, bőségesen teli van főgonoszokkal való hajcihővel, sőt még ezen is csavartak egy picit a fejlesztők, és nem az unalmas „pálya végén boss” elvet követték, ami dicséretes.
A készítők azt szerették volna, hogy olyan nehézségek elé állítsák a játékost, amelyekkel még nem találkozhatott videojátékokban. És ez sikerült is! Sajnálatosan viszont a sztori közepe némileg laposra sikeredett, picit leül ott a történet. Mr. Negatív karakterével kapcsolatban valamelyest ambivalens érzéseim vannak, mivel egyébként nagyon jó választás volt, hogy picit előtérbe állították, hiszen nem is igen nagyon szerepelt még videojátékban, valamint az erejének sokrétűsége miatt, remek fő-főgonoszi szerepet tölthetett be (mások megdelejezése, erejének átadása, stb.), viszont ismervén már az egész sztorit, lehet valamivel kevesebb játékidő is elég lett volna számára. A titkolt gonosz karakterrel szintén vannak problémáim, de ezt csak spoileresen tudnám kifejteni, így ezt most hagyjuk. A történet végére viszont behúztak egy merészet a készítők, amiért grat az íróknak, és természetesen a történet készen áll a folytatásra.
Mindenképpen pozitívnak tudom jellemezni azt a hozzáállást, hogy minél inkább igyekeztek újfajta megközelítéseket létrehozni a történetben (bár én még el tudtam volna viselni még merészebb lépéseket), és ez a szemlélet a játékmenetre is kihatott.

Peter Parkour

Az izgő-mozgó New York leképezése remekül sikerült. Már-már digitális turisztikai katalógusnak is megfelelne. A játék open world jellegéből adódóan hatalmas területeket kell bejárnunk, na és itt jön a játék egyik legmegkapóbb feature-re, mégpedig a hálóhintázás. Gyerekek… ennyire élethű, ennyire dinamikus, ennyire feelgood hintázásban még nem volt részünk egyetlen Pókember-játékban sem! Iszonyatosan hangulatbomba az utazás, sokszor azon kaptam magam, hogy csak hálózgattam, ugráltam ide-oda és közben néztem a várost. Úgy alkották meg Pókember ezen mozdulatait, hogy parkour elemekkel vegyítették a már ismert hálóhintázási manővereket, ezáltal olyan fluiddá vált ez az egész, hogy páratlan élményben lesz részünk. Nagyon sok mozdulatot rögzítettek motion capture-rel. Olyan apróságokra is figyeltek, hogy ha például egy falon tűzlépcsővel találkozunk, akkor nem akad be Póki, nem keresztülmászik rajtuk hülyén, hanem szépen elegánsan végigszökdécsel rajtuk. Ezért válik olyan folyékonnyá az egész. A sebesség, a hálóhintázás intenzitása is könnyedén befolyásolható, ha kicsit megszoktuk a kezelést, ami baromira kézre áll és egyszerű. De arra ugyancsak van lehetőség, hogy menet közben kicsit lelassítsuk az időt, és manuálisan hálótapadási pontra célozzunk, ha konkrét helyre szeretnénk érkezni.
Go get them, Tiger!

Ha már Pókember mozgásrepertoárjánál tartunk, akkor néhány szót ejtenék a küzdőstílusáról és a harcrendszerről is. Hősünk harci üzemmódban sem hazudtolja meg magát, és e téren szintén roppant dinamikus mozgáskultúrával örvendeztet meg minket. Némi capoeira és lucha libre stílus keveredett Póki bunyós stílusába, ami igazán látványos küzdelmeket eredményez. A harcrendszer a Batman Arkham-sorozatának rendszerét idézi. A támadások közepette figyelnünk kell, hogy megfelelő időben kitérjünk a minket sújtó attack-ok elől, és ha megfelelően időzítettünk, akkor nem törik meg a kombinációnk láncolata. Minél magasabb a kombószámunk, annál hamarabb feltöltődik a Focus-méterünk, amitől erősebbek leszünk, vagy gyógyításra lehet használni, vagy hirtelen gyors kivégzésre. Azt mindenképp szeretném megjegyezni, hogy a veszély érzékeltetése igazán jól sikerült. Sokkal jobb, mint a Batman játékokban, ahol a nagyobb tömegeknél olykor nehéz volt követni szemmel, hogy mikor kell counterezni. Pókember esetében a Pókösztön egy hosszú vékony csíkkal köti össze buksinkat az épp távolban támadásra készülő gazfickóval, és ahogy egyre jobban vörösödik ez a vonal, annál időszerűbb lesz rányomni a kitérés gombra. Nagyon jó vizuális segédlet ez a Pókösztön, mindig pontosan tudtam, hogy honnan fog jönni a távoli áldás, mindezek ellenére egyáltalán nem lett túl könnyű a bunyós rész. Már normál fokozaton is megfelelő kihívást fog nyújtani, a főellenségek pedig kivétel nélkül finom feladatok (kevés QTE befigyel, de egyáltalán nem vészes).

Az ellenséges NPC-k kellően változatosak, idővel újabb és újabb variánsok érkeznek, és az intelligenciájuk is rendben van (btw: nagyon megéri dagadtnak lenni ebben a világban, mert ők aztán az OP ellenfelek). Mindamellett egyáltalán nem unalmas egy kis adok-kapokba belemenni, mert annyiféle lehetőségünk van az ellenfelek likvidálására. Olykor teljesen olyan érzésem volt, mintha egy jó kis hack and slash játékban lennék, és úgy csapkodom az ellenfeleket, ahogy az nekem tetszik: alul, felül, levegőben, levegőből, ezután átnyúlok hálóval egy távolabbi ellenfélre, kitérek, felkapok egy tereptárgyat és hozzávágom egy másikhoz, és még sorolhatnám. Itt egyetlen egy gomb folyamatos nyomogatásával nem fogunk boldogulni, a Move List nevezetű menüt többször érdemes átfutni.
Ahogy már kiderülhetett, természetesen hálóval is operálhatunk a csaták alatt. Beszőhetjük ellenfeleinket, a levegőbe felütve gyorsan leránthatjuk hálóval a delikvenst, hogy a padló adja a másikat, lövöldözhetünk elterelés céljából és így tovább. Számos különféle hálóvető és egyéb felszerelés fejleszthető ki idővel a játék során; ezek közül a harcok alatt is válogathatunk egy gyorsmenü alkalmazásával. Valamint az sem mindegy, hogy milyen kosztümöt viselünk, mivel azok szintén rendelkeznek egy-egy speciális képességgel, támadással. Több mint 25 különféle öltözék nyitható meg (vagyis craftolható) a játék során. Szerencsére, ezek a speckó ruhatámadások nincsenek „hozzávarrva” az adott hacukához, így ha az egyik nagyon megtetszik, akkor azt beállíthatjuk egy másik ruha alá is.

A küldetések teljesítése után meglepő módon tapasztalati pontokat kapunk, és kellő mennyiség után szinteket lépünk, amellyel erősödünk. Ezek után kapjuk a skill pointokat, amelyeket három (nem túl nagy) fejlesztési fán költhetünk el. Így nyílnak meg a különféle támadási opciók, manőverek, vagy hálóhintázási kunsztok. A ruhákhoz, a kiegészítő fegyverekhez (hálóvetők, egyéb eszközök), valamint azok upgrade-eléséhez viszont különböző tokeneket kell összegyűjtenünk és azokért vásárolhatjuk meg őket.
A térképen a főbb story és sidequest küldetések mellett, számos mellékfeladat közül választhatunk és ezek teljesítésével lootolhatjuk a különféle tokeneket. Ezekből hat típus van:

• bűntény-tokeneket a városban előforduló random bűntények megakadályozásával lehet szerezni;
• hátizsák-tokeneket a Peter által korábban szétszórt tatyóinak felkutatásával lehet kapni;
• bázis-tokeneket ellenséges főhadiszállások leverésével szerezhetünk, ahol több hullámban érkeznek a genyók;
• kihívás-tokeneket időre vagy pontszámra kihegyezett challenge feladtok megoldásával kapunk;
• kutatás-tokenek puzzle feladatok megoldásával vagy egyéb környezetkímélő missziók teljesítésével érkeznek;
• látnivaló-tokeneket pedig New York látványosságainak lefényképezésével szerezhetünk.

Meglepő módon ezek a tokenes küldetések típusokon belül is eléggé változatosak. Naivan azt gondolnánk, hogy például a bűntények megakadályozása New Yorkban körülbelül annyi lesz, hogy odamegyünk és leverünk mindenkit. Holott van itt autósüldözéstől kezdve mindenféle nyalánkság is, szóval aggodalomra semmi ok. A logikai kis csőelvezető vagy minta-összerakó puzzle játékok ötletesek, a challenge feladatokat arany, ezüst, és bronz eredménnyel is kivitelezhetőek (minél jobbak vagyunk annál több tokent kapunk), a hátizsákok és látnivalók felkutatásához használjuk a radarlátásunkat, és ha mindez még nem elég, akkor fényképezőnkkel kutassuk fel Fekete Macska nyomait, vagy vadásszunk galambokra (side note: gyűlölöm őket). Szóval van mit gyűjtögetni, na!

Does whatever a spider can…

A Marvel's Spider-Man játékmenete kétségkívül törekszik a változatosságra. Remekül váltják egymást az akciódúsabb küldetések, a kicsit pihentetőbb logikai, vagy éppen a sztori haladását elősegítő beszélgetős részek. Nem csak annyiból áll Pókember hősködése, hogy mindenhova elmegy és szétver mindenkit (bár lehet így is), sok küldetésben a lopakodás kap főszerepet. Ez a szisztéma szintén ismerős lesz az Arkham-játékosoknak. Általában valamilyen magaslati ponton guggolva figyelhetjük a járőröző NPC-ket, és radarnézetünkkel azonosíthatjuk, hogy épp biztonságos, vagy veszélyes lenne az illetőt elkapni, mert netán valakinek épp a látóterében van. Ha nem lát senki, akkor egy gombnyomással a falra ragaszthatjuk a delikvenst, vagy lesből lecsaphatjuk. A lopakodós küldetéseknél gonoszkodhatunk picit a kifejlesztett hálós eszközeinkkel. Elterelhetjük az őrök figyelmét, vagy akár lézeres hálócsapdákat is elhelyezhetünk (ha keresztülmegy a pacák a nyalábon, máris faldekoráció lesz belőle). Sajnos a stealth részek kevés lehetőséget tartalmaznak és ez nem lesz jobb, amikor MJ-t, vagy Miles kell irányítanunk, mivel velük csak lopakodós küldetéseken vehetünk részt, viszont még kevesebb arzenállal.

A játék technikailag teljes mértékben rendben van, sőt ez már a kiemelkedő szint. Gyönyörűen néz ki az egész game, főként napos időben, és a pocsolyák is megfelelő méretűek (lemértük mindet térfogatra is). Többféle napszakban, és időjárásban fogunk hintázni, kivétel nélkül mindegyiknek megvan a maga varázsa (esti időszakban nem annyira látványos a grafika, de ha ekkor kimész a Time Square-re máris jobban fogod érezni magad). A töltési idők rendkívül rövidek, szépen röccenés nélkül, sebesen fut a program. A zene pedig egyszerűen fenomenális! Hálóhintázás közben enyhén pátoszos aláfestő zene szól, amely igazán remek hangulatot eredményez. De a játék más részén sem lehet panaszunk a zenékre, zseniális az összes. Az egyéb tárgyi hangok is rendben vannak, a szinkronmunka pedig egyszerűen profi. Csak figyeljétek meg Parkert, vagy MJ-t mikor küldetés közben beszélnek, ha odafordítod a kamerát, még akkor is tökéletes szájmozgást fogsz látni, ami követi a beszédet. Egyébként az átvezető filmek animációi döbbenetesen szépek lettek. Ilyen realisztikus arcmimikát régen láttam, a bőr textúra pedig szintén első osztályú.

Peter általában hintázás közben bonyolítja a telefonbeszélgetéseit (és többnyire ilyen módon ismertetik a küldetéseket), melyeket érdemes meghallgatni. Nagyon is poénos hangulatában van Parker/Póki ezen párbeszédek alatt. Bomba szövegei vannak, és ezt a humort az egész játék alatt élvezhetjük. Azt ugye említenem sem kell, hogy mindezekhez magyar felirat is dukál, amely egész jól sikerült (pro tipp: a PS4-nek a nyelvét állítsátok át magyarra, és akkor lesz magyar nyelvű a játék).
Az open world világ miatt természetesen van opció gyorsutazásra (metró), amelyeket más játékokban én előszeretettel szoktam alkalmazni, de ezúttal sokkal jobban preferáltam a hagyományos közlekedést (azért, mert az f*szább). További hangulatfokozó, hogy az utazásaink során nem egyszer fog felcsendülni J. Jonah Jameson beszélgetős podcastje, amelyek roppant szórakoztatóak, ahogy próbálná hősünket befeketíteni, de az interjúalanyai valamiért nem osztják a nézeteit. A fotózás szintén egy remek kikapcsolódás, és megannyi easter egget fedezhetünk fel bizonyos épületeknél (pl. menj el a wakandai nagykövetségre, vagy keresd meg Dr. Strange házát).
Ráadásul még egy speckó photo mode is belekerült a játékba, amellyel akciójeleneteknél megállíthatod a kamerát, amelyet körbeforgathatsz, és onnan lőhetsz képet ahonnan neked tetszik, amelyet aztán még tovább cicomázhatsz matricákkal (ezt az opciót sajnos nem bírtam kipróbálni, mert a Day 1 Patch-csel érkezik, de a trailere ezekről árulkodik). Aztán ha mindez még mindig nem volna elég, akkor három DLC fog még érkezni a jövőben…
Your Friendly Neighborhood Spider-Man

Minden kétséget kizáróan a legkönnyebben kijelenthető, hogy ez a game az eddigi legjobb Spider-Man játék, evör! Ez már tény, és kész! Az a munka, amit a készítők beletettek abszolút kiemelkedő. Szinte minden tökéletes, hibát is csak nagyítóval lehet találni (buggal csak egyszer-kétszer találkoztam, mikor beleragadt egy ellenfél egy házba, de egy open world játéknál ez semmiség). Csodálatos a vizuális megjelenítés, a hangok, zenék szuperek, a játékmenet igazán játékosbarát, szórakoztató, telis-teli kihívásokkal. Még a nagyon csúnya videojáték-tesztelői kifogást, a repetitív jelzőt sem tudom ráaggatni, mert meglepően változatosak a mellékküldetések. Fránya loot-boxokkal sem szívatnak minket, és a játék hosszúságára, újrajátszási faktorára sem lehet panasz. Szóval, ha minden rendben van, akkor mégis mi a baj, miért nem lett 10 pont?

Minden játékmechanikai elem, amivel találkozunk ebben a játékban, majdhogynem kifogástalanul lett megalkotva, viszont ne menjünk el amellett a tény mellett, hogy mindezeket már láttuk valahol. Annyi előnye van mindennek, hogy ez a vadiúj játék rögtön ismerősen fog hatni, ezúttal nagyon kényelmes és játékosbarát lesz, pontosan tudható mikor mit kell csinálni. A harcrendszer, az open worldre jellemző sajátosságok, a játékmenet, és még sorolhatnám, csúcskategóriás minőségben lettek megalkotva, de valamilyen egyedi újítás, innovatív megoldás, ami picit előrébb vinné a zsánert, amiről még évekig beszélni fogunk, sajnos nem került a játékba.
A másik tényező pedig, ami még hatással volt a végleges pontszám kialakulásánál, az a történet, ami viszont eléggé szubjektív dolog. Emésztettem sokat a sztorit, többször átgondoltam, hogy a készítők dramaturgiailag mit miért tettek, és teljesen értem a koncepciójukat. De akárhogy is nézem, ez a történet sem hordoz olyan elemet, amit valahol, valamilyen formában már ne láttunk volna (és itt most nem az egyes karakterek újrafazonírozására gondolok, hanem a főbb történésekre). Ha valamilyen teljesen kiszámíthatatlan, maximálisan meghökkentő dolgot sikerült volna belecsempészni, akkor semmilyen problémám nem lenne. Viszont ahogy említettem, ez egy elég szubjektív és relatív dolog, kinek mi a meglepő. Ha valaki még csak uzsonnás dobozon találkozott Pókemberrel, az százszázalékosan elégedett lesz, és a hű rajongóknak is tetszeni fog, csak nem tökéletes.

Pontozás tekintetében még soha nem agyaltam ennyit egy végeredményen. Sokáig hajlottam a 10 pont felé. De ha már győzködnie kell magát az embernek a tízes felé, akkor az már nem tíz pont. Ha adnánk fél pontokat is, akkor a 9,5 lenne a tökéletes pontszám, viszont aki nem szokott ilyen játékokkal játszani, és Pókit sem ismeri annyira, az nyugodtan felkerekítheti. Plusz a magyar feliratot se feledjük bónuszként! Ez a játék pontosan olyan, mint a főszereplője: roppant barátságos minden téren (friendly), olyan, mint egy jól ismert, közkedvelt szomszéd (neighborhood), és olyan jó, mint Pókember szuperhősként, aki az egyik legjobb, ha nem a legjobb (Spider-Man)!

(Ezt a kiváló játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető a megadott linkre bökve - többféle verzióban is.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
87. Gwolf  PlayStation.Community tag
2018.09.17. 15:51:31
LV1
Végre egy játék ami megéri a pénzét! Jogos a 9 pont!
Élő szövet a fémvázon!
86. JediEco  Szerkesztő
2018.09.16. 00:01:19
LV3
Válasz 85. DaveUnchained üzenetére:
Köszi Dave! :)
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
85. DaveUnchained  PlayStation.Community tag
2018.09.14. 15:13:56
LV1
Szórakoztató, alapos teszt, amivel teljesen egyet tudok érteni, Jedi! Az MSM nagyon jól sikerült darab, már rég kötötte le valami ennyire a figyelmem! Külön értékeltem, hogy milyen letisztult, "polished" volt a játék már az első napokban is, és nem kellett hozzá egy hét és 10 gigányi patch, hogy játszható legyen
84. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.09.11. 11:22:16
LV3
Azért a Sony most megcsinálta a tutit. A GoW egy dolog, mert sztem kevesebb embert érdekel, mint egy Spider-Man (főleg amerikában), de most majd rohannak az emberek PS4-et venni az tuti. És külön rá van írva a játékra, hogy PRO-n még nagyobb az élmény, azon jót röhögtem :D

Az év játéka nálam. Annyi sztori van benne, mintha elolvasnál vagy 200 Pókember képregényt. És azon kívül is van mit csinálni a mapon.
Manhattan fantaszikusan meg lett csinálna. Majdnem az összes nevezetes épületet meg lehet találni, zseniális. A Plaza Hotel (Reszkessetek Betörők 2) pl nincs benne a Central Park sarkán, mert ott van nem messze az Oscorp torony és az kiszorított mindent a környékről :D
Amúgy állati jól megcsinálták, hogy ahova Marvel Univerzumból akartak épületeket betenni, azokat általában valami pláza helyére tették, nem nem valami régi épületet kukáztak ki. Ilyen pl FISK főhadiszállása is a Columbus Circle-ön.
1WTC, hogy miért nincs benne az számomra teljesen rejtély. Időben ott lehetne, a sztoriból megtudjuk, hogy Ben bácsi 2010-ben halt meg, asszem, és azóta már jópár év eltelt.
Ministry of Hopkick
83. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2018.09.10. 17:49:00
LV2
Most már én is játszottam vele egy 5-6 órát és sokkal jobban tetszik, mint gondoltam volna. Egy tökéletes kilenc pontos játék. Semmi forradalmi, de minden ami benne van az szinte hibátlan. Manhattan pedig zseniálisan van megalkotva.
82. MrZ  La Peste Noire
2018.09.09. 22:25:27
LV12
Bárcsak több szabadidőm lenne a játékra. Sajnos csak 5-6 órát sikerült tolni, valami 20% járok. Amúgy minden fasza. A látvány atom, a harc szerintem totál átlátható, látványos, pókis. Nem bántam meg az első napos vételt. Viszont szerintem a magyar felirat borzalmas. Azt hanyagolni fogom, de azért illett kipróbálni.
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
81. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.09. 09:54:15
LV22
Válasz 80. martin üzenetére:
Pedig de poén lenne!
...a többit képzeld hozzá.
80. martin  Főszerkesztő
2018.09.09. 09:31:18
LV26
Válasz 79. ColdHand üzenetére:
Általában a lopakodás ennyiből áll, ritkán van arra opció, hogy közben az alsónadrágjukat is a fejükre húzd. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
79. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 16:34:03
LV22
Válasz 78. mentoloshypo üzenetére:
Annyiból állt eddig, hogy az ellenfelek mögé sétáltam és sunyiba takedown-oltam őket, majd egy magasabb pontra visszamásztam. Ha meglátnak felverődik a vércukruk, szóval a szokásos séma, semmi extrát nem találtam benne, de nem is kerestem.
...a többit képzeld hozzá.
78. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.09.08. 15:33:00
LV28
Válasz 77. ColdHand üzenetére:
És a lopakodás működik?
77. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 13:53:55
LV22
-1
Na, így 4-5 órányi játék után sem változott a véleményem. A harc lehetne jobb és átláthatóbb, mert ha öt ellenfélnél több van, akkor teljesen káosz az egész számomra. Valahogy nincs ritmusa, üteme az egésznek, valamint néha gond van az inputtal, vagy az hogy a megvásárolt képességek egyszerűen nem működnek. Ennél a Batman Arkham játékok messze kiforrottabbak voltak. Azoknál éreztem a harcot, és irányítottam is, minden úgy ment, ahogy akartam. Itt valahogy kifolyik a kezemből a kontroll.

Amúgy tetszik! Aktiváltam is az összes tornyot, és felcsaptam minden hátitatyót. :)
...a többit képzeld hozzá.
76. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.08. 10:39:20
LV24
Válasz 75. ColdHand üzenetére:
Megnyomod a kört és onnan folytatod. :)

Baromira tetszett, hogy az ellenfelek egymást is lelövik ilyenkor.
señor
75. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 10:36:48
LV22
Válasz 73. Onimushaman üzenetére:
Már ha van időd kombózni, és nem jelez be a pókösztön, hogy hat óra irányból tockos várható.
...a többit képzeld hozzá.
74. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.08. 10:35:06
LV24
Válasz 72. Greg üzenetére:
Sok lehetőséged van, de annyira folyékony az egész, valamint a kitérés is remekül lett megoldva. A saját fantáziádra van bízva, nyílván eléldegélhetsz a felütés utáni 4x ütés meg hálóvetés kezdőcsomagból is. Minden mozdulat remekül be van mutatva a command listbe, videóval ilusztrálva opcionálisan magyar nyelven.
señor
73. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.08. 10:30:23
LV24
+1
Válasz 69. Greg üzenetére:
Kajak nem szeretnék senkit megbántani, de ha gondot okoz hány négyzet után nyomj háromszöget... Ennyiben merül ki a kombózás.
señor
72. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.08. 10:24:51
LV24
Válasz 70. ColdHand üzenetére:
A videok alapján az jött le, hogy rengeteg a lehetőség bunyó közben.
LV426
71. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.08. 10:23:10
LV24
Válasz 68. ColdHand üzenetére:
Pedig szerintem fontos. Ki vagyok a játékban ?! Honnan indulok ?! Mi a cél ?! Stb stb. A QD játékoknak egyedi a játékmenetük/mechanikájuk. Úgy mestermű mindegyik ahogy össze van rakva.
LV426
70. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 10:19:15
LV22
Válasz 69. Greg üzenetére:
A millió lehetőségnél még nem tartok. :D
...a többit képzeld hozzá.
69. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.08. 10:18:32
LV24
Válasz 63. Onimushaman üzenetére:
Én is ettől féltem hogy marha jól néz ki harc közben ez a millió lehetőség csak ez könnyen káoszba tud fulladni. Egy idő után egyeseknek átláthatatlan már a kombóhegyek sorozata....
LV426
68. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 10:17:04
LV22
Válasz 66. Greg üzenetére:
Aha...akkor nem értem miért szerettük annyira a játékot, amikor a történetéből szinte semmit se vágtunk anno. A jó történet az olyan játékokba kell, ami nem képes egy komplexebb játékmenetet/mechanikát felmutatni. Pl. a QD címek.
Nem azt mondom, hogy szükségtelen egy kiforrott, izgalmas sztorit pakolni a játékokba, de ne attól tartsuk már jónak őket!
...a többit képzeld hozzá.
67. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.08. 10:15:32
LV24
Válasz 55. VictorVance üzenetére:
Mondjuk ezt megértem. Én csak azt nem értem hogy miért nem tudnak a erre a mintára egy ugyanilyen jó Spawn játékot csinálni.
LV426
66. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.08. 10:13:10
LV24
Válasz 61. ColdHand üzenetére:
Pedig jó sztori nélkül nincs igazán jó játék (a bunyós játékokat kivéve) lásd pont a Metal Gear. ;)
LV426
65. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.08. 09:40:23
LV22
Válasz 64. martin üzenetére:
„A lélek forma, mely a testben ölt alakot”. ;)
...a többit képzeld hozzá.
64. martin  Főszerkesztő
2018.09.08. 08:33:09
LV26
Válasz 61. ColdHand üzenetére:
Akkor ezért mondják rólad a csajok, hogy téged csak a nők teste érdekel, a lelke nem. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
63. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.08. 08:14:18
LV24
Válasz 57. ColdHand üzenetére:
Káosz? Ne má Coldi.
señor
62. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.07. 23:06:21
LV22
Válasz 59. Noob üzenetére:
Egészségükre!
...a többit képzeld hozzá.
61. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.07. 23:05:31
LV22
Válasz 60. VictorVance üzenetére:
A történet szokott a legkevésbé érdekelni a játékoknál. Játékos vagyok, nem történész. Azt aláírom, hogy SM fanoknak ez Kánaán (nem vagyok az), de mint játék nálam szétesik itt-ott. Lehet tényleg csak szokás kérdése. De egyelőre a harcoknál jobbára össze-vissza nyomogatom a gombokat, mintsem tudatosan harcoljak. Viszont a közlekedés...az elragadó!
...a többit képzeld hozzá.
60. VictorVance  Szerkesztő
2018.09.07. 22:54:00
LV17
Válasz 57. ColdHand üzenetére:
Nyomd még egy órát, vagy kettőt, és át fogod értékelni. Kicsit szokni kell, a sztori is lassan indul be, de végül nagyon megszolgálja a türelmet.
Képregényolvasóknak és Pókember rajongóknak pedig maga a megtestesült Kánaán.
Örülünk?
59. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 22:50:03
LV4
Válasz 58. ColdHand üzenetére:
A GoW sokaknak unalmas és monoton.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
58. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.07. 22:29:43
LV22
+2
Válasz 51. VictorVance üzenetére:
Pusztán mint játék a GoW megeszi ezt a pókot.
...a többit képzeld hozzá.
57. ColdHand  Szerkesztő
2018.09.07. 22:28:52
LV22
Kb. egy órája nyomom. A játékmechanikát a kezeléssel együtt egy rohadt nagy káosznak érzem - a tutorial küldetés konkrétan egy rossz vicc. Érezhető, hogy "lopott" egy-két játékból, de anno jóval kiforrottabb volt pl. a Batman Arkham Asylum. Viszont rohadt hangulatos az egész. Jó lesz ez, de valahogy eddig megoszlik a véleményem. :)
...a többit képzeld hozzá.
56. ufonauta  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 22:20:13
LV14
"Nemá hogy ennyire jó , meg kell vegyem .
55. VictorVance  Szerkesztő
2018.09.07. 21:47:54
LV17
+1
Válasz 53. Greg üzenetére:
Ez a négy hónap nálam már nem oszt, nem szoroz. Igen, biztos kiszabott jó lesz az új Tomb Raider, meg az új Red Dead Redemption, de nálam Pókica olyan magasra tette a lécet most, hogy jóideig nem fogok magamhoz térni ettől a csodálatos élménytől.
Örülünk?
54. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 21:45:13
LV24
Válasz 52. Noob üzenetére:
TheVR ?!
LV426
53. Greg  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 21:44:42
LV24
Válasz 51. VictorVance üzenetére:
Év játéka ?! Várjál még odébb van az év vége. ;)
LV426
52. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 21:01:09
LV4
Néztem Twitchen, ahogy a két népszerű gyógyegér játszott vele, tényleg elképesztően jó játék.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
51. VictorVance  Szerkesztő
2018.09.07. 20:18:07
LV17
Ma reggel elkezdtem. Egészen estig toltam, majdnem 50 százalékra megcsináltam. Nem hittem volna, hogy idén fogja valami überelni a GoW-ot ,de nekem ez egyértelműen és megingathatatlanul az Év Játéka.
Örülünk?
50. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 17:50:34
LV4
Az Insomniac games is profi csapat, rossz játékot tőle sem kapunk! Én is megvettem és bele is vágok hamarosan!
I love games!
49. soliduss  A Krónikás
2018.09.07. 15:07:05
LV24
Válasz 40. Ocelot_hun üzenetére:
Ebből is látszik, hogy majdnem ugyan azon koncepciót is lehet még jobbá tenni.

Ha megnézed bármely más Pókemberes Activisonos címet mindegyikben benne volt a fent látható játékelemek nagy része, de mégsem állt össze egy erős közepestől jobbá.

Ez már az öreg insomniacos fiuk zsenije. Így visszanézve a polcra a sunset és a Fuse kívül mindegyik címük ott csücsül a polcon.

Várom az eladási adatokat... de szerintem tuti megint 1 hónapig ott lesz az élen... vagy a top 10-ben...
48. JediEco  Szerkesztő
2018.09.07. 13:07:53
LV3
Válasz 47. martin üzenetére:
Te kis önélzetes latol! :D
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
47. martin  Főszerkesztő
2018.09.07. 13:01:51
LV26
Válasz 45. JediEco üzenetére:
És néger létedre még zsidózol? :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
46. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 11:50:57
LV2
+2
Olyan részletek vannak a gémben, hogy csak pislogok. :o
Még csak egy órát tudtam nyomni vele, de pár fotó már kattant...

http://twitter.com/batotaq/status/10378470187[...]
http://twitter.com/batotaq/status/10379527490[...]
Laguna V6
45. JediEco  Szerkesztő
2018.09.07. 10:43:39
LV3
Válasz 43. martin üzenetére:
Ne gonoszkodj maLtin! ;)
"Néha tanácstalan vagyok, mint egy kisközség!"
44. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.07. 10:24:31
LV24
Válasz 43. martin üzenetére:
Kis biztatas a meg gondolkodo vasarloknak sosem art.
señor
43. martin  Főszerkesztő
2018.09.07. 09:58:10
LV26
Válasz 42. Onimushaman üzenetére:
Kedvesek ezek az "én már tudom" autista spoilerek. :)
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
42. Onimushaman  Szerkesztő
2018.09.07. 09:52:10
LV24
Beszarás volt az egyik felvonás vége, póki kedvelők ezt nagyon fogják csípni!
señor
41. LaXiKa_hun  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 09:09:24
LV8
hú megnyugodtam, higy rendben vannak a pocsolyák, mert nálam ez volt a vízválasztó, így megveszem. viccet félretéve, nagyon viszket a zsebem, hogy megvegyem már most, de ott van még a final xii meg a hat in time, guacamelee 2, és a dead cells, szóval ez meg a dq11 még várat magára. abban biztos vagyok, hogy kb annyira fogom imádni ezt a cumót, mint a god of war-t. póki az egyik kedvenc szuperhősöm, marvel univerzumom belül pedig a numero uno!
PSN ID: LaXiKa_hun
2018.09.07. 08:59:55
LV6
+1
Merésznek éreztem, hogy a sony bevállalta ezt a játékot mint ex címet (az utóbbi idők Pókember játékai nem voltak a toppon annyira). De le a kalappal az Insomniac előtt, nem csalódtam bennük. Látszik hogy szívvel lélekkel csinálták. Külön piros pont, hogy ez is kapott magyar vonatkozást.
Stan Lee meg tényleg nem hiányozhat semmilyen Marvel cumóból, hatalmas! :)
"Slaughter is the best medicine."
39. martin  Főszerkesztő
2018.09.06. 22:06:48
LV26
Válasz 38. VictorVance üzenetére:
Ez szép volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
38. VictorVance  Szerkesztő
2018.09.06. 21:36:33
LV17
+8
Előrendeltem, de végül lemondtam. Inkább megvettem Store-on, nem volt kedvem fél napig azon idegeskedni, hogy jön e a futár a játékkal, vagy sem.
Holnap szabi, előttem egy hosszú hétvége, ami alatt biztos vagyok benne, hogy széles mosollyal, könnyes szemekkel fogok játszani ezzel a játékkal, 6 éves, képregényszerető kiskölyökké visszaváltozva, aki még olvasni sem tudott, mégis a világon mindent megígért az anyukájának, amikor az újságosnál meglátta az aktuális Pókember-képregényt.
Örülünk?
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
MARVEL'S SPIDER-MAN
Insomniac Games / SIE
Látványosság:
Kiemelkedő
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
9/10
Pozitívum
A legjobb Pókember videojátékos élmény, ami valaha készült; meseszép vizuális és audio megoldások; érzelemdús történet és remek karakterdizájnok; dinamikus, nagyon kézre álló harcrendszer; hálóhinta
Negatívum
Ismerős open world szisztéma és játékelemek; a meglepő fordulat hiánya; apróbb bugok; gyenge lopakodós játékmenet; nem lehet J. Jonah Jamesonnal találkozni és kefefejűnek nevezni őt

MARTIN BELESZÓL
Bárki is válogatja össze mostanában a PlayStation 4 exkluzív kínálatát, kiváló érzékkel rendelkezik. Ezt pontosan így kell csinálni, ilyen exkluzív játékokkal kell uralni a konzolpiacot!