PlayStation.Community

2018.08.30. 10:16 Játékteszt
16 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Öveket becsatolni!

Természetesen idén nyáron sem maradtunk hivatalosan licencelt F1 nélkül, amit ismét a Codemasters csapata szállított le, a már megszokott módon. Sok játék esetében megkérdőjelezhető a licencek birtoklásának jogossága, viszont az utóbbi években egyértelművé vált, hogy száguldó cirkuszhoz kapcsolódó jogok jó kézben vannak.
Megjelenés előtt már több hangzatos újítás is felütötte fejét trailerek és különböző pletykák formájában. A legegyértelműbb, hogy a retro autós szekció további fejlesztésekkel bővül, hiszen a 2017-es részben a játékosok egyik kedvence lett. További célkitűzés volt a karriermód javítása, és az apró finomhangolások. Drasztikus újítással tehát idén sem kecsegtetnek a fejlesztők. A nagy kérdés, hogy ennek ellenére érdemes-e befizetni az idei kiadásra. Más szóval nézzük, hogy sikerült az F1 2018!
A játék indítását követően a statikus menün és az új F1 logón kívül nem sok változást véltem felfedezni, úgyhogy egyből a karriermód felé vettem az irányt. Gyors pilótakreálást követően a szebb napokat megélt Williams istálló megmentése okán választottam egy gyengébb csapatot, és mire kettőt pislogtam, már az idény első futamán találtam magam Ausztráliában. Néhány gyors interjút követően bemutatták nekem a vezérlőtermet, ahol mindenféle beállításokat eszközölhetünk, illetve a tavalyinál egy kicsit egyszerűbb, de átgondoltabb fejlesztési rendszert kapunk. A feladat nem változott: tehát a futamra, időmérőre, illetve a szabadedzésekre kitűzött feladatok teljesítése után fejlesztési pontokat kapunk, amiket különböző területeken oszthatunk szét annak függvényében, hogy motorban vagy aerodinamikában érezzük gyengébbnek a kocsit.
Ahogy kigurultam a pályára, egyből érezni lehetett az autó mozgásán, hogy ezt bizony szokni kell a tavalyi rész után. Úgy tűnt, mintha több lenne a kontakt a játékos és az alatta repesztő gép között. A kezdeti finomkodást követően hamar el lehet kapni a fonalat, ha pedig túl nehéz a kezdet, nyugodt szívvel kapcsoljunk be pár segítséget, az automata fékezéstől elkezdve a kerékblokkolás letiltásáig. Szimulátorszintű beállításokra ne számítsunk, hiszen néhány óra játék után a No Assist gombra rátenyerelve sem kellett vért izzadnom, úgyhogy továbbra is kijelenthető, hogy az idei F1 is inkább az arcade játékosok felé húz.

Ami a királykategória valós problémája az életben, az itt a játékban is ugyanúgy visszatükröződik, akár pozitív vagy negatív vonatkozásról beszélünk. Az első, talán legszembetűnőbb, a glória, azaz a plusz védelem jelenléte az autókon. Pont a megjelenéskor zajló belga nagydíj során nyert tanúbizonyságot a pilótát védő bukókeret létjogosultsága, hiszen Alonso felrepülő, majd másik versenyzőre történő ráesését követően derült ki, hogy nem kis része volt a glóriának abban, hogy nem lett nagyobb baj. A dolog árnyoldala, hogy a kilátást jelentősen akadályozza, legfőképpen, ha belső nézetből szeretünk játszani.
Erre nyújt megoldást a kikapcsolható, első rögzítési pont, ami, ha nem is túl valósághű, vannak játékosok, akiknek sokat segíthet. Másik zavaró tényező, hogy ma már a modern technikának és a hibrid erőforrásoknak köszönhetően az energia-visszanyerő eszköz is folyamatosan fejlődik, így a pilótákra is egyre több feladat hárul futam közben. Az első néhány futamon nem egyszer csaptam falnak az autót azért, mert a D-pad nyomkodásával próbáltam átállítani az energia visszatöltést, mivel egy előzés során kritikusan lemerítettem.
Hogy legyen valami öröm az ürömben, a folyamatosan fejlődő versenyzők-nézők közötti kapcsolat is kapott néhány újítást, így rendszeresen kell interjút adnunk, aminek kihatásai vannak a karrierünkre, hiszen nem minden csapatfőnök szereti a nagyszájú versenyzőket.

Akadnak játékosok, akik csak néhány egyszerű futamra vágynak, mindenféle extra körítés nélkül, ezért kihagyhatatlan elemként tudunk menni pár kört a Grand Prix és a Time Trial szekciót választva. Ha pedig egy általunk összeállított bajnokságot szeretnénk, akkor erre is megvan lehetőségünk. Kedvünk szerint tudunk válogatni az idei év 21 helyszíne közül, amihez pluszba hozzácsaptak néhány rövidített vonalvezetésű alternatívát is, ezzel bővítve az amúgy sem gyenge felhozatalt. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor beülhetünk jó pár legendás autóba 1972-től egészen 2010-ig. Mondanom sem kell, hatalmas élmény ezeket vezetni, legyen szó akár egy régi Lotus-ról, vagy az első évében világbajnok Brawn GP-ről, ami a többszörös világbajnok Mercedes AMG közvetlen utódja. Idén ez a klasszikus részleg is nyolc új autóval bővül, amiből kettőt DLC-kód formájában válthatunk be. Ez egy igazán jó húzás volt a Codemasters részéről, viszont a nagy durranás az lenne, ha egy komplett évet lenyomhatnánk ezekkel az idejétmúlt gépcsodákkal.
Újdonság még az Event játékmód, ahol a fejlesztők által kreált eseményeket kell valahogy megoldanunk. Gondolok itt olyan finomságokra, mint szétstrapált gumikkal megőrizni a pozíciónkat, vagy szorult helyzetből megelőzni az ellenfelünket. Ezek a kis apróságok nem írják újra az egész élményt, viszont pont annyi változatosságot, hoznak a játékba, hogy időről-időre megéri elővenni.

Teljes reformot kapott az online szegmens is, ami egy okos újítás,mert a játék ezen része vitathatatlanul gyenge volt az utóbbi években, és a hibák csak gyűltek, így a tavalyi rész egyik nagy gyengesége volt a többjátékos mód. Mostantól jól megírt ranked rendszerben is tudunk versenyezni, illetve, ha csak úgy egy meccsbe akarunk belépni a haverokkal, akkor arra is megvan a lehetőségünk. Aki szokott online játszani pontosan tudja, mennyire fontos egy használható ranked szisztéma, hiszen így elkerülhető a flúgos futam effektus, amikor mindenki megy, mint az őrült, akad néhány nagymenő, aki rajt-cél győzelmet arat, a többiek pedig a roncsderbizésben élik ki csalódottságukat. Ezen próbáltak meg javítani a készítők és azt kell, hogy mondjam egész jó lett az összkép. Persze most is akad néhány profi és pár kezdőbb játékos, de már nem akkora a differencia. Ha pedig jól teljesítünk, előre léphetünk a szamárlétrán.
Ami miatt kissé fanyaloghatunk, az a grafika. A játék EGO 4.0 motorját persze továbbfejlesztették, viszont érdemi fejlődés nem érhető tetten, amitől az állunkat keresnénk. A PS4 Pro és 4K TV tulajdonosok persze megkapják a már-már kihagyhatatlan 4K felbontást, illetve a HDR funkciót is tudja a játék, de ezek a táj kidolgozatlanságán és a néhol elhanyagolt textúrákon nem változtatnak. Mindennek ellenére a játék nem nevezhető rondának, az autók igazán szépek, az eső és a lemenő nap fénye valami zseniális összhatást kelt, úgyhogy az egész egyben van, de némi újítást elbírt volna a látványvilág is.
Érdemes pár mondatban kitérni az animációkra is, hiszen ezek sem a legütősebbek. Néhány óra játék után már az összeset ismerni fogjuk, ami továbbra is azt sugallja, hogy azért itt is elkelne egy vérfrissítés.

Összességében, idén kitette magát a Codemasters, hogy megalkossa a valaha volt legjobb hivatalos F1 játékot. Újítások terén elbírt volna még pár apróságot a széria, illetve a game alatt futó engine is kezd kiöregedni, ami legjobban a grafika és az animációk minőségének stagnálása tükröz vissza. Aki él-hal az száguldó cirkuszért, annak érdemes befizetnie az idei részre is, garantáltan nem tesz rossz lóra. Eget verő újításokkal ne számoljunk, viszont az apró fejlesztéssekkel dukáló F1 2018 jó ideig elfogja szórakoztatni a nagyérdemű közönséget.

(A játékot a forgalmazó Magnew Kft. biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető - csak bökj a kék lin re!)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
16. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.05. 22:22:34
LV5
Válasz 15. B_Renato97 üzenetére:
Nem zavar. A játék legyen rendben.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
15. B_Renato97  Szerkesztő
2018.09.01. 14:30:17
LV4
Válasz 14. Noob üzenetére:
Nem zavar, hogy a pilóták és a pályák nem az idei szezon felhozatalát tükrözik?
14. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.01. 13:47:50
LV5
+1
Válasz 12. B_Renato97 üzenetére:
A 2015-ös F1-et tolom, már ott rendben volt a tartalom és az autók irányítása. A grafika az egyetlen komoly problémája, és nem arról van szóm, hogy Gran Turismo szintű minőséget várunk el.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
13. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.01. 13:45:16
LV5
Válasz 11. Shamat_Otaq üzenetére:
Steamen. Úgy demo, hogy kipróbáltam a játékot.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
12. B_Renato97  Szerkesztő
2018.09.01. 13:16:18
LV4
Válasz 10. Noob üzenetére:
Egyetértek! A karrier elég tartalmas, az online rész is élhető, retro autók is királyak lettek, most már a grafikával is kezdhetnének valamit a kódmester srácok.
11. Shamat_Otaq  PlayStation.Community tag
2018.09.01. 12:23:31
LV2
Válasz 10. Noob üzenetére:
Na várjunk. Hol van ebből Demo? :o
M52TUB28
10. Noob  PlayStation.Community tag
2018.09.01. 12:02:43
LV5
A demot kipróbálva a grafika az, ami túró. Lassan olyan lesz az F1 is, mint a Fifa.
Én mindig igazat mondtam, akkor is, ha hazudtam.
9. B_Renato97  Szerkesztő
2018.08.31. 20:47:10
LV4
Válasz 6. Luke üzenetére:
Szerintem idén sokat javult a multi.
8. Luke  PlayStation.Community tag
2018.08.31. 20:25:51
LV2
Válasz 7. martin üzenetére:
Jaja vagom, csak nem kiabranditoan volt rossz !
Luke
7. martin  Főszerkesztő
2018.08.31. 14:33:56
LV27
Válasz 6. Luke üzenetére:
A gyerek is a multiról beszélt, azzal volt baja.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. Luke  PlayStation.Community tag
2018.08.31. 14:28:01
LV2
Válasz 4. martin üzenetére:
A multiban voltak apro bugok, de amugy jatszhato volt. Kivancsi leszek az idei online rancfelvarrasra, rafert mar.
Luke
5. Onimushaman  Szerkesztő
2018.08.31. 12:01:23
LV24
+1
Válasz 3. B_Renato97 üzenetére:
A V Rally, az mozgatja a fantaziam. ;)
señor
4. martin  Főszerkesztő
2018.08.31. 09:57:18
LV27
Válasz 2. Luke üzenetére:
Őszintén, nem is értettem a "szakmai okfejtést", mi volt a baj a játékkal. Csak közvetítettem, amit hallottam.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. B_Renato97  Szerkesztő
2018.08.31. 08:20:12
LV4
Válasz 1. Onimushaman üzenetére:
Nem érzed úgy, hogy le vagy maradva F1 téren? :D Én segíthetek rajtad.
2. Luke  PlayStation.Community tag
2018.08.31. 03:21:03
LV2
"Nagyban (online) versenyző kisbarátom mondta, hogy a tavalyi játék miatt sokan kiábrándultak a szériából, ezért ezt már meg sem veszik... "
En is "nagyban" toltam online es nem volt semmi gondom a tavalyi jatekkal....
Luke
1. Onimushaman  Szerkesztő
2018.08.30. 23:18:32
LV24
+1
PS1-en nyomtam utoljára, nem engedte levágni a kanyarokat.
señor
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
F1 2018
Codemasters
Látványosság:
Játszhatóság:
Kiemelkedő
Szavatosság:
Kiemelkedő
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
9/10
Pozitívum
Rengeteg apró újítás és bugfix; folyamatosan frissülő Event mód; újragondolt online részleg; még több oldtimer F1 autó
Negatívum
Változatlan grafika és animáció; egy újabb év igazán nagy és ütős fejlesztés nélkül

MARTIN BELESZÓL
Nagyban (online) versenyző kisbarátom mondta, hogy a tavalyi játék miatt sokan kiábrándultak a szériából, ezért ezt már meg sem veszik...