PlayStation.Community

2018.09.25. 13:36 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Értékeld a cikket!
Piramistúra redneck módra.

A CremaGames úgy döntött, hogy kiküld igényes megjelenésükről, intelligens eszmecseréikről, valamint családszeretetükről híres redneckek közül egy mintapéldányt Egyiptomba antilopvadászatra. Hősünkön és járművén kifog a préda, valamint egy szakadék, amibe bele is zuhan. Redneckünk eszméletét veszti, majd egyszer csak arra ébred, hogy mindenféle groteszk alak csavarja testét gézbe, majd végezvén a művelettel bezárják egy szarkofágba (jókofág nem volt éppen kéznél).
Hősünk, miután kipihente magát, kitör vertikális sezlonjából, majd úgy dönt, hogy elindul és fegyvereivel halottá nyilvánít minden útjába kerülő mozgó entitást, mert igényli a bosszút. Ezzel kezdődik az Immortal Redneck című, némi roguelike esszenciát tartalmazó old school FPS.

Feladatunk három piramis bejárása és az azok végén tanyázó boss-ok eliminálása. A tutorial szépen betanítja az alap dolgokat, majd a program már tessékel is be minket az első sírhelybe. Minden egyes piramis hét szintes, legfelül természetesen a főellenség tanyázik. A szintek kisebb-nagyobb termekből, csarnokokból állnak, amiket a gép véletlenszerűen pakol le. Amint egy terembe beérünk, az ajtók lezárulnak és addig ki sem nyílnak, míg a helyi lakosokat meg nem fosztjuk a létezés örömeitől. Szobáról-szobára haladva egyszer csak eljutnunk a felfelé vezető lépcsőig, s a következő szinten ugyanúgy kell majd továbbhaladnunk, csak az ellenfelek kicsit szívósabbak lesznek, de a loot is jobban fog esni (minden értelemben). Így kell feljutnunk a hetedik szintre, ahol a boss várja a vállalkozókedvű redneckeket, de mire oda eljutnánk többször fogunk fűbe harapni, mint egy mezei nyúl.
Ha valahol életünket vesztenénk, akkor a piramisok között megbúvó kis oázison fogunk respawnolni a szarkofágunkban. Nálunk lesz minden arany, amit addig összeharácsoltunk, ami a fejlesztésekhez szükséges. (Merthogy hősünk képességei, illetve tulajdonságai fejleszthetőek, amit a kis fánál tudunk megtenni az oázis közepén.) A növénnyel interakcióba lépve elő is ugrik a skill-tree menü, ahol nehezen szerzett pénzünket különféle tuningokra – mint például több HP, nagyobb sebzés, stb. – válthatjuk be. Ahogy fejlődünk és nyitjuk meg egymás után a képességeket, a kis fa úgy nő és fejlődik a menüben, és az oázisban is egyaránt (skill-tree – képességfa, érted).
Érdemes annyi pénzt elkölteni, amennyit csak lehet, mert a következő próbálkozásnál a piramis bejáratánál levámolják rólunk az összes aranyat, így ne is álmodjunk arról, hogy a drágább képességeket majd több menetből gyűjtögetjük össze.
Kezdő arzenálunkat mindössze egy pisztoly, egy sörétes, valamint egy pár csomag eldobható dinamit fogja képezni, de a pályákon elszórva találhatunk új gyilkolóeszközöket, amikre lecserélhetjük a nálunk lévő vackokat. Fegyvereinken kívül van még egy gombnyomásra aktiválható képességünk is, ami hősünknél a gyorsabb tüzelést jelenti. Ha ezekkel nem boldogulnánk, akkor ott vannak a különböző istenek, akiknek az áldását megvéve az ő arzenáljukkal is elkezdhetjük a piramispucolást. Ezen túl másfajta passzív, illetve aktív képességekkel rendelkeznek, amikkel lehet, hogy könnyebben fogunk boldogulni, mint mezei redneckünkkel.
Ha mindez kevésnek bizonyulna, akkor a pályákon elszórva nem csak fegyvereket, hanem perkeket is felvehetünk pergamentekercsek képében. Ez lehet a folyamatos gyógyulástól kezdve dupla életerő, gyorsabb képesség-visszatöltődés, vagy az, hogy a termekben tucatszám található és széttörhető köcsögök lootot fognak tartalmazni. Természetesen halálunkkor minden megszerzett fegyver, illetve perk megy a levesbe. A kimúlást az ellenfelekből kiszóródó húsdarabok befalásával tudjuk elkerülni, de leginkább csak lőszer esik belőlük.
Egyes termek tartalmaznak rejtett zugokat, amik mindenféle értékes tárgyakat, perkeket, fegyvereket bújtató ládáknak ad otthont. Emellett lesznek olyan csarnokok, amik próbatételek elé állítanak minket, ami a legtöbbször abból áll, hogy sérülés nélkül jussunk el a kincsig, mert ha a temérdek csapdából bármelyik is hozzánk ér, akkor a cucc eltűnik.

Látványilag a program meglepően jól fest, a termek rendesen ki vannak dekorálva, amiket még megdobnak a fények effektjei. Kezelése a régi old school FPS-eket idézi, ahogy maga a játékmenet sem a modern, fedezékről-fedezékre haladó sémát, hanem a folyamatos mozgásban történő aprítós tematikát részesíti előnyben. Az ellenfelek sem az az intelligens, taktikás fajta, addig jönnek utánunk és támadnak, amíg meg nem döglenek – vagy mi. Tartalmilag a három piramis összesen 18 szintet, valamint 3 főellenséget tartalmaz, illetve egyes szinteken találhatunk kisebb boss-okat is, akikkel tengelyt akaszthatunk. A képességfa elegendő mennyiségű tulajdonságot, illetve istent enged kifejleszteni, amikkel jócskán megnövelhetjük a túlélési esélyünket.
Hangok terén csak dicsérni tudom a játékot, mivel nem egyszer kaptam fel a fejemet az akciót hevítő muzsikák hallatán, valamint nem mellékes, hogy egy terembe érve már a hangokból meg tudjuk állapítani, hogy merre, milyen ellenlábas sertepertél. Hangulatilag is teljesen rendben van a cucc, a helyszínek csak úgy ontják magukból az ókori Egyiptom atmoszféráját, nem egyszer meg is idézték bennem az első Tomb Raider játék egyiptomi szegmenseit – legalábbis a legelső piramis. Mert ahogy haladunk a gigantikus sírhelyek kipucolásával, úgy válnak egyre futurisztikusabbá a helyszínek. E mellé még bejátszik az is, hogy nincs két egyforma futam, minden egyes próbálkozás teljesen egyedi lesz hála a véletlenszerűen lepakolt termeknek – amiknek típusukat tekintve nincsenek kevesen –, fegyvereknek, perkeknek, vagy a választott istenek fegyverzetének. Kint az oázison pedig mindig más napszakban köszönt ránk a respawn.
Negatívumként nagyobb hibát nem tudok megemlíteni, maximum a befejezést, mert az legalább akkora "komolyság", mint maga az intro. Valamint azt sajnálom még némileg, hogy a főszereplő bástya nem kommentál sűrűbben az eseményeket, néha elég jó monológokat lő el.

Összegezvén a dolgokat az Immortal Redneck kellemes meglepetésként ért, látszik, hogy dolgoztak rajta rendesen. Jó volt a hangulatos helyszíneken régimódian irtani mindent, ami mozog, elhalálozás, illetve az azt követő fejlesztések után pedig a "most mind megdöglötök" mosollyal az arcomon újra belépni a piramisokba. Szerencsére a roguelike faktor itt nem társul vallatásra alkalmas nehézséggel, ettől függetlenül meg kell küzdeni a továbbjutásért.
Old school FPS fanoknak ajánlom leginkább, valamint azoknak, akik szívesen ismerkednének a roguelike tematikával, mivel itt nincs elriasztó nehézsége. Mindenesetre komolyabb történetet, vagy bármiféle sztorivezetést ne várjunk. Itt a játék a lényeg, mint a néhai Painkillernél, a Serious Samnél, vagy az Exhumednél.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: CremaGames
Fejlesztő: CremaGames
Megjelenés: 2018.02.27.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 4.26GB
Web: http://cremagames.com/blog/category/immortal-redneck...
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. Dzson  Szerkesztő
2018.09.26. 03:38:50
LV6
Egy Powerslave (Exhumed PAL-ban de nekem amerikai PS-em volt) folytatás jól jönne. :(
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.09.25. 15:34:35
LV28
Egy éve még azt mondtam volna, hogy jó kis PS Plus töltelék. Most már (szerencsére) ott is sértés lenne.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››