PlayStation.Community

2018.08.20. 20:13 Kedvcsináló
98 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
NeverEnding story.

Nincs olyan gamer, aki ne hallott volna a Shenmue-ról. Mivel egy év híján húsz éves alkotásról van szó, sokunk valóban csak hallott róla, esetleg képek, videók után ismerte meg. De a krisztusi kor környékén levő, vagy azt már elhagyó játékosok sem valószínű, hogy mind játszották a Shenmue-t, hiszen csak és kizárólag a hányatott sorsú Dreamcast rendszerre jelent meg.
Egy biztos: ha játszottál vele, ha nem, ha tetszett a stuff, ha nem, azt tudod, hogy érdemeit elvitatni nem lehet. Minden idők egyik legjobb szoftveréről van szó, egy olyan nagyságrendűről, ami a videojáték történelem egyik legfontosabb és megkerülhetetlen darabja, ami ambiciózusságát tekintve felér a Zelda és Metal Gear Solid sorozatokhoz. Hogy mi történt ezzel a sorozattal, miért tűnt el 2001 után, és a történet miért csak 2019-ben folytatódik, annak drámai (valóban drámai) okai vannak, amiket lentebb szeretnék is kifejteni.

Mivel számomra fontos darabról van szó, szerepel a TOP 10-es videojáték listámon (miket beszélek... a TOP 3-ban is benne van...), így régóta vártam már, hogy írhassak róla, így a most megjelenő Shenmue I & II remek apropót szolgáltatott.
Ennek megfelelően három részre osztom cikkem, így könnyedén kikeresheted azt a részt, ami érdekel. Először arról írnék, hogy mi is a Shenmue, mit adott a gamer-társadalomnak, így ha nem vagy képben vele kapcsolatban, akkor most megismerheted. Majd kifejtem, hogy milyen is ma ez a közel húsz éves műalkotás, játszható-e ennyi év távlatából is vajon? Végül ismertetem a port minőségét, hogy a Dreamcast rendszerről hogyan is sikerült az átültetés. Mert ez nem remake, mint a zseniális Shadow of the Colossus, de még csak nem is olyan remaster, mint a Dark Souls, hanem egy "egyszerű" újrakiadás, port.
A Shenmue anno

A játék ötlete Yu Suzuki árkád istenség fejéből pattant ki, aki az 1980-as és '90-es évek meghatározó alakja volt a játéktermekben és egyben a SEGA AM2 csapatának vezetője is tizennyolc évig. Nevéhez olyan alapművek kötődnek, mint a Hang-On, Space Harrier, After Burner, Out Run, Virtua Fighter, Virtua Cop, és ezek folytatásai. A Virtua Fighter idején kacérkodott el azzal az ötlettel, hogy jó lenne egy monumentális videojátékot alkotni, aminek nem csak pár percnyi a élvezetet nyújt, hanem több tucat órára képes a gamert a képernyő elé szegezni és ennek megfelelően immár az otthonukban.
1996-ban gőzerővel meg is kezdődtek a munkálatok, ami Yu Suzukinak nem kis feladatott adott, hiszen immár 300 fős csapatot kellett irányítania, ráadásul nem is volt tapasztalata egy ilyen bonyolult program létrehozásában. A célplatform az akkori SEGA home system volt, a Sega Saturn, ami az első PlayStation konkurenciájának felelt meg. A Guppy munkacímet elhagyva átváltottak a sokat sejtető és sokkal izgalmasabb Virtua Fighter RPG: Akira's Story címre. Szép lassan egyre jobban duzzadt a projekt, szó szerint epikus méreteket kezdett ölteni az alkotás, köszönhetően Suzuki maximalizmusának, aki közben kénytelen volt már színészeket, forgatókönyvírót és rendezőt is bevonni, hogy megvalósulhasson az akkoriban még nem tapasztalt megoldásokat felvonultató eposzi, tizenhat fejezetre megírt műalkotás. Közben 1998-ban megjelent a SEGA újgenerációs gépe a Dreamcast, így már 1997-ben szépen csendben "át is cuccolt" oda az AM2, terméküket már Shenmue-nak nevezve. A Saturn verzióval egyébként már nagyon jól haladtak. A neten fel is lelhetőek videók róla, amiken látni, hogy már a harmadik-negyedik fejezeteken is dolgoztak már. A Shenmue első része egyébként az első, míg a második része a második, harmadik, valamint a negyedik fejezeteket dolgozza fel.

Egy évvel az 1999-es decemberi japáni megjelenés előtt (nálunk 2000 decemberében debütált), már a hibajavításokon dolgoztak. Volt, hogy naponta százával irtották a bugokat a kornák megfelelően excel táblázatokban. Igen, akkoriban még a megjelenés előtt törekedtek egyesek a bugok szinte teljes kiirtására, nem pedig megjelenés után - kedves Ubisoft, Bethesda, EA.
A gigászi játékhoz gigászi költség is dukált. Nehéz megmondani pontosan, hogy mennyibe is került a program, hiszen egyszerre dolgoztak több részen is, de marketinggel együtt valahol 47 millió (Suzuki szerint) és 70 millió (SEGA szerint) dollár között volt a büdzsé. Akármennyi is volt, ez az összeg példátlanul magas volt akkoriban, amire a SEGA nagyon csúnyán megérzett. Végül a kritikusok és gamerek által is piedesztálra emelt játék ide, technikai maximalizmus oda, az első részből "csupán" 1,12 millió darabot értékesítettek, ami a Dreamcast csekély térhódításának (kilencmillió eladott gép világszerte) és a burjánzó kalóziparnak is köszönhető volt. A Gamesradar szerint minden Dreamcast tulajdonosnak kétszer kellett volna megvennie a Shenmue-t, hogy profitot termeljen. Bele sem merek gondolni hogyan alakult volna a történelem, ha PlayStation 2-re adják ki ezt a sorozatot...

Közhely, de igaz: a Shenmue megelőzte korát és forradalmasította is a játékipart. Talán ami a legközelebb áll hozzá műfajon belül, az a 2005-ben debütált konzolfronton Sony exkluzív Yakuza sorozat. Olyan stílusokat formált meg és tett emberibbé, mint az "open world", de "Quick Time Event"-eket is ettől fogva nevezik nevén.

A történet szerint a japán Ryo Hazuki apját, Iwao-t meggyilkolja a kínai Lan Di, megszerezvén a Dragon Mirrort. Ryo elhatározza, hogy kerül bármibe is, de bosszút áll. Utána járván, mi is az a Dragon Mirror, felvilágosítják hősünket, hogy van még egy apja birtokán elrejtve, a Phoenix Mirror. Mik ezek a tárgyak? Ki az a Lan Di? Ki figyelmeztette levélben halála előtt kínaiul Iwao-t? Egyáltalán egy 18 éves kölyök, hogy győzheti le egy kínai kartell vezetőjét? Izgalmas és nagyívű történet ez, tele érzelmekkel.

2001 elején, mikor betettem szeretett Dreamcastomba a lemezt, nem hittem a szememnek. Miután lement a bevezető jelenet és megkaptam az irányítást, csak kamilláztam. Ugyanolyan minőségben játszhatok, mint azt láttam az intróban? Bizony. Az akkori korhoz képest magas volt a karakterek poligonszáma, lehengerlő részletességet prezentálva, amire addig még nem volt példa. Csak ámultam. Minden akkori játékon túlmutatott, legyen az konzolos vagy PC-s. Emlékszem, azon akadtam ki, hogy Ryo-nak még a szemhéja is 3D-s! Hát ki csinál ilyet? Az átvezetők mind real-time futnak, akciófilmekre hajazó rendezéssel. Itt éreztem azt, hogy a francnak kell már FMV videó, ha ilyen jó a játék minősége. Bár csak a főbb szereplők ennyire részletesek, de a mellékkarakterek is pofásabbak, mint akkor bármi más. Ryo mindent megfog, úgy tarja ujjait, ahogy' kell, forgatja a tárgyakat. Milyen ritka már ez manapság is? Általában csak beletűnnek inventory-nkba a tárgyak egy pofás hangeffektet követően. Hányszor találkozunk már azzal is, hogy egy gigászi, "májer" FPS-ben lenézünk és nem is látjuk lábainkat, mert egyszerűen nem csinálták meg azokat. Tudom, ez rengeteg plusz költséggel és munkával jár, de a beleélésért igencsak felelős.
Az animációk is briliánsak. Nem azt mondom, hogy mind a 300 NPC-nek külön mozgást adtak, de sokan már messziről felismerhetőek egyedi mozdulataikról, testtartásukról, míg ma is szeretik csak egy tucat különböző NPC-vel elárasztani az adott játékot (de tudok olyat is nem is olyan régről, ahol egy bizonyos pályán, csak egyféle NPC volt). Egyébként minden NPC a napszaknak megfelelően végzi a dolgát, ami anno szintén újdonság volt. Reggel kinyitják boltjukat, dolgoznak, majd este lehúzzák a rolót és hazamennek. És nem csak bele a vakvilágba, azt' eltűnnek, hanem HAZA. Még arra is figyeltek, hogy a vegyeskereskedésben ne mindig ugyanaz dolgozzon, váltják egymást. Hát hol van ma már ilyen? Mindenkivel lehet beszélgetni, bár néhányan csak leráznak, de sokan megpróbálnak segítségükkel hozzájárulni nyomozásunkhoz.
Ahogyan az idő múlik, úgy váltakozik az időjárás is: esik eső, de még hó is, az emberek az utcán előveszik ernyőiket. Miközben forraljuk a bosszút, fejleszthetjük is magunkat és tanulhatunk meg új mozgásokat is, amiknek hasznát is vesszük a Virtua Fighter jellegű harcok közben. Ha pedig éppen ráérünk, elüthetjük az időt gyakorlással, tombolával, játékkapszulák vásárlásával, mellékküldetésekkel, félkarú rablóval, vagy bemehetünk a helyi játékterembe is, ahol játszhatunk dartsot, reflexjátékokat, de még a Space Harrier, vagy a Hang-On tökéletes arcade átirataival is szerencsét próbálhatunk. Gyűjthetünk magnókazettákat is, amiket le is játszhatunk, míg várjuk a buszt munkába menet, ugyanis egy szakaszon még targoncáznunk is kell fizetségért, hogy egy bűnszervezet közelébe kerüljünk. Ismétlem, 1999-es a játék...

A helyszínek is maximálisan részletesek, egy csomó helyre be lehet menni, meg lehet fogni dolgokat, kinyitni szekrényeket. Amikor megtaláltam Iwao rejtett szobáját, hát még most is koppant az állam. Sötét volt, így kellett keresni elemlámpát. De ha gondoljuk gyertyát is gyújthatunk (ha van gyufánk), de ki is helyezhetünk plusz gyertyákat is a nagyobb fény érdekében (most mondjam, hogy a gyertyák leégnek?). De ha vettünk a boltban izzót, akkor azt is becsavarhatjuk a foglalatba - és lőn világosság. Minimum egy jó fél órát eltöltöttem a kis szobában, annyira részletesen minden felfedezhető és érdekes benne.
Sokan nem szeretik a QTE eventeket sem, de én úgy vagyok vele, hogy inkább nyomkodom a gombokat átvezetők közben, minthogy csak bámuljam azokat. Ráadásul itt hibázhatunk is egy párszor, aminek külön-külön animációja is van, így igencsak élethűek, látványosak. Némely játékban nem is történik semmi ha hibázunk, csak "x" hiba után kezdhetjük elölről.
Izgalmas, ötletes, tartalmas, és ami a legfontosabb, élő és lélegző, valósághű helyszíneket alkottak. Látszik, hogy odafigyeléssel tervezték meg és rendezték be a több mint 1200 szobát és helyszínt. A játék zenéi mesések, és ha valamibe egyáltalán bele lehet kötni, akkor az az angol szinkron. A hangminőséggel és átéléssel is vannak gondok. Jobban jár mindenki a kicsit túltolt japán hanggal.

(SPOILER) Amibe még bele tudnék kötni, az a kaland "semmilyen" vége. Nem tudtak, de nem is lehetett nagy ívű befejezést prezentálni, hiszen csak az első fejezetről van szó. (SPOILER VÉGE)

A Shenmue II elején megérkezünk Hongkongba és folytatjuk nyomozásunk. A második részben mindent túlszárnyaltak az elsőhöz képest és nem roppant össze tőle. Nagyobbak a bejárható területek. (Sokkal nagyobbak. Van egy hotel például, aminek minden szobájába bemehetünk. Nem kell, de megtehetjük.) Több az NPC, fordulatosabb és változatosabb a cselekmény. Még a poligonszámokon is tudtak növelni. Az irányítás kényelmesebb és gyorsabb, kapunk térképet is. Maga a játék is hosszabb. Az NPC-kkel már többféle dolgokról diskurálhatunk, nem csak az éppen aktuális sztorival kapcsolatban. Útbaigazítást kérhetünk, érdeklődhetünk munkalehetőségekről, vagy személyekről, ismét bárkit(!) megszólítva. A második részből, ami már a DC hattyúdala idején jelent meg, csupán 0,5 millió darabot értékesítettek világszerte és ebben már az Xbox verzió is benne van (az Egyesült Államokban csak erre a rendszerre adták ki). Azt hiszem már értitek, hogy miért tűnt el a sorozat.
A Shenmue napjainkban

Az újrakiadás elérkeztével jogosan merül fel a kérdés: vajon ma is játszható még? Nem avult már el? Mivel most végigvittem újra (legalábbis az egyet, a kettő folyamatban van), azt kell, hogy mondjam, hogy a mai trendekhez és ingerekhez képest nagyon lassú a Shenmue játékmenete. Hiába open world játék, rengetegszer tölt. Ha a városban vagyunk, minden ajtónként és nagyobb helyszínenként. A GTA-k meg Assassin's Creedek korában ez több, mint feltűnő. Az animációk az élethűségnek köszönhetően nagyon elnyújtottak és lassú lefolyásúak. Nincs gyors utazás, csak otthonról, nem lehet felgyorsítani a várakozást (ha például este van találkozónk valakivel), és az első rész esetében az átvezetőket sem lehet átnyomni. Olyan, mintha húsz évet mentünk volna vissza az időben. Ja, és tényleg! Látszik, hogy a Shenmue némely esetben csak kitaposta az utat a Yakuza és az előbb említett címek előtt.
Ha játszottál már vele, biztos nem így emlékszel rá. Én legalábbis egy sokkal "fluidabb" játékmenetre emlékeztem. A boltban sem lehet egyszerre több mindent megvenni, egyesével kell minden vacakkal a kasszához fáradni és bájcseverészni. A párbeszédek néha gyerekesek és primitívek (bár ennek köszönhetően a nem perfekt angolosok is könnyedén megértik), a harcok - igaz elsőre nem annak tűnnek, de - egyszerűek, és természetesen a grafikai megjelenítés is avítt már.
DE! Ha pont az a vágyad, hogy kiszakadj egy kicsit ebből az őrült tempójú világból, és Trevor, valamint sleppje helyett egy ártatlanabb és szerethetőbb közegbe kerülj, akkor bátran fuss neki a kalandoknak. Nekem kb. 4-5 órába került átállnom, de megérte, hiszen csak az első rész játékideje 25-30 óra, és akkor még ott a második etap is. Igazán jólesett a GTA gusztustalan, erőszakos, kurvás világát leváltani erre a szerethető és szívvel teli kalandra. És nem csak a sztori miatt érdemes végezni az eggyel, mielőtt belevágsz a kettőbe, hanem mert átviheted a mentett állásod által a pénzed, fejlettséged, sőt cuccaid is.

Ha új játékos vagy, a fentiek tudatában fogj bele, lebegjen a szemed előtt a Shenmue kora és a videojáték történelemben elfoglalt helye. Ne rohanj benne fejvesztve a küldetésed végett. Állj meg kicsit, nézelődj, foglalkozz számodra kedves dolgokkal, vegyél kaját a macskának, szkanderezz, hagyd, hogy beszippantson a játék. Végül is hova sietnél, nem ráérsz? 1999 óta vár rád ez a csoda, fedezd hát fel. Ebben azért segítenek majd a portolás végett jött változtatások.
Shenmue I & II - a port

Mint a bevezetőben írtam senki se számítson Shadow of the Colossus minőségre. Egyszerű újrakiadás, pár plusz kényelmi funkcióval. A nagyfelbontású képnek hála tűéles minden, és a szép színeknek hála szinte lemászik a képernyőről. Kapunk végre 16:9-es képarányt is, de sajnos csak akkor, mikor mi irányítjuk Ryo-t. Az átvezetők sajnos 4:3-as arányúak - csak azt nem értem, hogy miért, amikor minden real time? Biztos megvan az oka, hiszen nem vagyok programozó, de néha, mikor pár másodpercenként váltakozik az arány, az azért zavaró. Egyébként átállíthatjuk a képet 4:3-ra is és kisfelbontásúra, de még így is szebb lesz, mint Dreamcaston (tudom, mert összeraktam miatta újra a DC-t, hogy megnézhessem). Újítás még, hogy bárhol lehet menteni, nem kell hazaslattyogni. Ez nagyban megkönnyíti a játékot, főleg, ha rákattansz a szerencsejátékra. Az irányítást is átgyúrták, végre már-már hasonlít egy mai stufféhoz: tudsz kényelmesen egyszerre sétálni és nézelődni, ugyanis a Dreamcast kontrollere más kialakítású volt, egy analóg karral. Az inventory-t átrajzolták és átalakították, rá sem lehet ismerni. Nem lett valami szép és kényelmes sem, szerintem hozzá sem kellett volna nyúlni. A Dreamcast nem tudta időben betölteni az NPC-ket, volt, hogy előtted karnyújtásnyira töltötte be őket. Nos ezt itt nem sikerült orvosolni. A helyzet jobb ugyan, de ez megint egy olyan pont, amit nem értem, hogy miért nem tudtak javítani. Ha már töltés: sokkal gyorsabban adja be az új helyszíneket, 2-3 másodperc alatt legtöbb esetben, az eredeti akár 30-40 másodpercével szemben.

Vannak apró bugok is, amik a megjelenésre elvileg orvosolva lesznek egy patch formájában. Így remélem megszűnnek az olyan dolgok, mint az eltűnő vagy beragadó hangeffektek és hibás HUD ikonok. De ezek ritkán jöttek elő, bár tény, hogy DC-en sosem voltak. Azt sem értem, hogy az iránytű miért van kint állandóan, így az átvezetőknél pörög, mint egy szélkakas a folyamatos kameraszög változásoknak hála. (DC-n szépen eltűnik az iránytű ilyenkor.) Képfrissítési problémákat is kapunk, ráadásul általában ott, ahol az eredeti játékban. Harminc fölé nem mehet a másodpercenkénti képek száma a motor sajátosságai miatt, de azért alá sem kéne, egy ilyen idős cím esetében szerintem.

Ami jó húzás volt, az az, hogy a második rész esetében az Xbox verziót portolták, így a dreamcastos variánshoz képest nagyobb poligonszámot, szebb vízeffektust, és király árnyékeffektusokat kapunk, többek közt. És hadd rugózzak még egy kicsit a képarányon. A kettőben szélesvásznat kaptak a 4:3-as átvezetők eredetileg, de ez az újrakiadás ezt rakja 4:3-ba, tehát még kisebb képben élvezhetjük az intermezzókat. Ennek mi értelme? Miért nem zoomoltak rá egyszerűen...?
Verdikt

Egyik szemem sír, a másik nevet. Örülök, hogy nagyfelbontásban és jobb irányítással újrajátszhattam e csodát, de az is igaz, hogy többet érdemelt volna egy emulátorokra hajazó portnál. (Ráadásul még kevesebbet is kapunk, hiszen hiányzik az első részhez adott "Passport" lemez, ami háttérinfókat és karaktermodelleket is tartalmazott.) A kaland pótlása ennek ellenére mindenkinek ajánlott, hisz remek felkészítő és kedvcsináló a jövőre érkező harmadik rész előtt, ami mögött szintén a Mester, Yu Suzuki áll!

(A játékot a magyar forgalmazó Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy webshopjából e linkre bökve meg is rendelhető.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
98. szikla85  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 23:18:44
LV14
Teljesen kimaradt, be kellene szerezni hiánypotlásként.
I'm never asked for this
2018.11.24. 23:10:13
LV1
Válasz 84. Dark-Fu üzenetére:
Meg csak nem is hallottam errol a gammarol, kosz a tippet. Majd jol meg jutyubolom, hatha erdemes lesz beszereznem.
96. blountex  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 21:12:44
LV5
Sokat hallottam róla, így hogy most már nem csak DC-re érhető el, ideje belepillantani a játék mélységeibe.
PSN ID: blountex_HUN
2018.11.24. 20:21:12
LV1
Az egyik legkedvesebb videojátékos emlékem. Sajnos azóta sem a Dreamcast nincs meg, sem a Shenmue, de igazán sokat jelentene, ha újra átélhetném :)
2018.11.24. 18:38:09
LV1
Sokat hallottam már róla, de valamiért kimaradt a szórásból. Szíves örömest pótolnám.
93. tihibaby  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 14:40:22
LV1
Dc-n egyik kedvenc játékom a mai napig!
92. Zangetsu  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 12:40:03
LV5
3. rész bejelentésénél nem értettem miért volt minden oldalon ahol lehozták hírként üdvrivalgás. Utána nézve(akkoriban nem nagyon érdekeltek a konzolok pc mellett) az 1-2 résznek én is megértettem miért örültek sokan a 3. rész bejelentésének. Le a kalappal a fejlesztőknek, hogy az akkori technológiai lehetőségek mellett ilyen játékot összehoztak. Azt is meg merném kockáztatni, hogy Shenmue nélkül nem kaptunk volna olyan minőségben Yakuza illetve GTA játékokat. Én ezért szeretném bepótolni, hogy tudjam miről maradtam ki anno.
91. street5daniel  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 10:46:25
LV4
Az első részt játszottam és jó emlékeim vannak,a 2. az sajna kimaradt mert nem volt xbox classic-om. Most jó lenne vele megint játszani.
Bearanyozhatjuk a szart attól még az szar marad!!!
90. Asher  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 09:26:14
LV2
Eddigi, szánalmas kis életemből kimaradt ez a remek kis játék. Na de amint lehet pótolom.
PSN ID: Asher0482
89. Ritual893  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 07:39:25
LV2
aaa gyerekkoromba mindig neztem a magazinokba ezt a jatekot es szerettem volna vele jatszani de akkoriban nem volt hozza valo konzolom
88. Tuco  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 02:44:23
LV1
Annyi jót hallottam már erről a játékról, hogy muszály kipróbálnom. Anno sajnos kimaradt mert ps tulajként nem volt se dreamcastem se xboxom de most végre jött a kedvenc platformunkra is szóval szívesen belenéznék!!!
87. mark910624  PlayStation.Community tag
2018.11.24. 01:00:05
LV4
Még nem játszottam vele, de azt mondják egy mérföldkő a 2. része. avideojátékok történelmében :)
86. Hyaku-Shiki  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 23:03:02
LV1
Annak idején nem volt Dreamcastem, és Xbox Classicon is csak belenéztem a második részbe. Aztán PS3 idején megismerkedtem a Yakuza sorozattal, mely máig az egyik kedvenc játéksorozatom. Sokan mondják a Shenmue részeket a Yakuza játékok elődjének, így legfőképp azért pótolnám, hogy lássam, hogy miből lett a cserebogár, valamint megismerjek egy érdekes történetet.
85. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 21:38:00
LV4
+1
Válasz 67. ufonauta üzenetére:
Ácsi! Te azt feltételezed, hogy nem a véletlenem múlik a dolog? Mi az, hogy "megszántok"? :)
Én még soha nem nyertem ezen az oldalon semmit, csak ellenségeket :D
Gőg és Magőg fia vagyok én!
84. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 21:36:20
LV4
Válasz 69. Zioncsabi üzenetére:
Nekem még mindig megvan a Dreamcastem csak 1 eredeti játékkal és a többit már nem olvassa. 2 irányítóval.
Nagyon jó üzletet csináltál.

MGS, Úristen, de jó volt.
Meg nem tudom ismered-e a Draconust, na az volt az a játék amit végigvittem vagy 20x
Gőg és Magőg fia vagyok én!
83. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 19:14:08
LV7
Nagy kedvenc, jó lenne ps4-en is végigjátszani.
"Örökké nem eshet"
82. Tidus-Famous  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 18:38:56
LV1
Egy hatalmas nagy mérföldkő a videojáték történelembe és még is egy meg nem értett alkotás.Számomra a zene,történet és a karakterek miatt ,olyan egyedi hanguata van a Shenmue saga-nak ami mai napig páratlan.
81. Zsolti  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 17:58:28
LV1
Sok jót hallottam róla, de nem volt lehetőségem játszani vele.
psn id: K_Zsolti
80. istu82  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 15:16:33
LV1
Mèg DC-on toltam az első részt! Nagyon megfogott, konkrétan ezért vettem a konzolt! Mai napig kellemes emlékekkel gondolok rá! Azóta szereztem én is targonca vizsgát ;)
79. totyak  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 14:58:53
LV1
Azért szeretném megnyerni a játékot, mert egy régi klasszikus, amit most némileg felújítva, új platformon lehet kipróbálni.
78. qwertyasderf  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 11:53:43
LV9
Sosem volt hozzá szerencsém és érdekel, hogy a játék amely megelőzte a korát, mégis mennyire öregedett jól.
77. Snake  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 10:57:40
LV1
Mert még sosem volt hozzá szerencsém. Mást nem tudok :-(
76. 5oultrain  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 10:21:07
LV1
Szeretnék ezzel a legendával játszai.
75. soliduss  A Krónikás
2018.11.23. 09:35:42
LV25
Anno kimaradt nekem is ez a mestermű. Jó lesz majd újra pótolni.
74. HUN_Chris0129  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 09:04:45
LV4
Annó kimaradt, de szívesen pótolnám.
PSN ID: HUN_Chris0129
2018.11.23. 08:50:14
LV1
Ez förtelmesen néz ki!
72. Oliv3r  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 08:25:02
LV3
Annak idején kimaradt nekem. Most megvan az összes PS4-en elérhető Yakuza epizód és imádom, szóval mindenképpen érdekel ez is.
PSN ID: Oliver900303
71. MonstAir23  PlayStation.Community tag
2018.11.23. 06:57:04
LV3
Annak idején nem volt Drímkesztem és izgalmasakat írtak az eredeti játékról, érdekel...
2018.11.23. 03:15:51
LV1
Válasz 69. Zioncsabi üzenetére:
(Francba... a telefonon veletlenul az elkuldes gombot nyomtam meg, mikozben javitani akartam egy felreutest...)

Szoval: elveszik az elvezet sajnos.


Es most jonne az, hogy aztakartam volna irni, hogy azert akarnam megnyerni, hogy nagykepernyon,normal minosegben vegigjatszhassam, de igazabol szerintem en szerencses vagyok, hogy ez mar nekem megvolt tobbszor is, sot... bizonyos megszoritassal meg most is megvan.

Szoval inkabb azt szeretnem kerni attol aki lebonyolitja, hogy engem vegyen ki a resztvevok nevsorabol es remelem, hogy olyanhoz fog kerulni, akinek nagyon nagy elmenyt fog tud adni ez a jatek.
2018.11.23. 03:04:55
LV1
Tavasszal bementem az egyik CEX-be ( egy muszaki second hand kereskedeslanc) es mikozben en adtam el a telefonomat, akozben egy csavo mellettem behozta a reg nem hasznalt Dreamcast-jat 2 kontrollerel es 2 VMU-val (meg par szamomra erdektelen jatekkal). Amikor megmondtak neki, hogy 20 font 30 penny-t adnak erte es a csavo rabolintott, akkor 2 mp gondolkozas utan ramozdultam, hogy most adok neki 25 fontot. O jol jar, mert ha a 20-as eleg neki, akkor a 25 meg jobb, en meg azert jarok jol, mert nem 45-ert veszem meg a gepet memoriakartyak es extra kontroller nelkul.
Az uzlet megvolt, elkezdtem keresni a jatekokat hozza. Shenmue 1-2 alap. Akedvenc jatekom. Megosztva az MGS-el. Meg is talaltam jo allapotban 35 font az elso reszert, 60 a masodikert. (Meg a Rez-re faj a fogam, de az meg olcson is 90-be kerul.)
Elkezdtem vele jatszani. Negyedszerre indultam neki. Meg az Asszonka is leult mellem, hogy nezze,mert amikor X-en toltam vagy 7 eve, az nagyon tetszett neki es kivsncsi volt az elejere.
Es jott a kellemtlenseg. A DC az CRT tevere van kifejlesztve es az esti jelenetek konkretan nem latszanak... Probalkoztam egy hetig, hathatuk tudok lendulni, de nem. Egyszeruen eleszik majdnem osszes
68. Kazama_Jin  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 23:47:59
LV6
azért szeretném megnyerni, mert anno kimaradt
67. ufonauta  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 22:24:26
LV15
Hát igazából csak szeretném megnyerni :D Sose játszottam vele . Évek óta nem nyertem semmit hátha megszántok XD
66. Headarias  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 21:53:24
LV2
Válasz 65. Lucyarias üzenetére:
Nem csak annak tűnik. Az is. A Sega mesterműve. Szívesen újrajátszanám.
65. Lucyarias  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 21:46:01
LV2
még nem játszottam vele,jónak tűnik, kipróbálnám
Archeológus
64. Greg  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 21:28:17
LV25
Válasz 45. MazaHUN üzenetére:
Akkor még nem volt Martin beleszól "rovat".
LV426
63. Dark-Fu  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 21:17:43
LV4
Dreamcast-emet anno e miatt a játék miatt vettem. Nagy rajongója voltam a Virtua Fighter játékoknak és nagyon megfogott a Shenmue-ban, hogy a VF karakterekre épülő harcrendszere van, ráadásul egy epikus sztorival. Újra kéne játszani.
Gőg és Magőg fia vagyok én!
62. MagicT
2018.11.22. 20:50:48
LV1
Újra játszanám szívesen, így közel 20 év után.. :) A 3. Rész előtt :)
61. Kenny29  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 20:38:26
LV1
Volt Dreamcast-om, de nekem is kimaradt. Azóta sokszor eszembe jutott, hogy be kellene pótolni.Mindenki csak jót mond róla.Vagy megnyerem vagy megveszem, de nem hagyom ki. :-)
60. Itachi  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 19:43:33
LV2
Az 1 kimaradt, a 2 t meg haver xboxán vittem végig. Annyira imádtam azt a játékot, hogy még az ellenséggel is lepaktáltam, csak hogy tudjak vele játszani.
ヤレヤレ、ダゼ。
59. cloudi  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 19:11:26
LV1
Kimaradt,de dreamcastes Dezsi havernál láttam és azóta ki akartam próbálni.Most itt lehet az alkalom:)
Néha keverem szavakat a össze!
58. Ayame90  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 18:59:37
LV13
Anno kimaradt és mivel sok jót olvastam/hallottam róla felkeltette az érdeklődésemet. Szívesen kijátszanám.
Praise the Sun
57. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 18:56:15
LV15
Régen volt dreamcastom de sohasem játszottam még egyik Shenmue játékkal sem. Szivesen átélném, hogy milyen kalandokról maradtam le.
PSN - CountofHell_HUN
56. alucccard  A retkes
2018.11.22. 18:55:55
LV22
Drimkesztre megvan, de azon mar nem jatszanam ki.
55. Vinnie  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 17:59:06
LV2
Yakuza játékok nagyon tetszenek, állítólag ez nagyban hasonlít rá, jó lenne kipróbálni !
54. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.11.22. 17:21:52
LV3
Mert imádom! Dreamcaston xboxon is hülyére játszottam. Itt is azt akarom :)
53. SteveY  the gunner
2018.11.22. 17:18:30
LV22
Dreamcasten toltam az első részt, ideje lenne befejezni.
Kedvellek öreg, de bántani foglak!
52. Magus7  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 17:14:41
LV1
Sajnos eddig kimaradt,az olvasottak alapján,ez is a "kötelező" játékok közé tartozik,amit szívesen pótolnék.
51. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 16:56:49
LV17
Csak a II. részt játszottam végig, uh asszem eléggé egyértelmű, hogy miért szeretném NAGYON! :) Az első rész pótlásra vár!
psn/sen id: pcpmate
50. Uzsonna  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 16:33:29
LV1
Emlékszem, a Konzol magazinban olvastam a dreamcastes tesztet, és soha nem fordult még elő olyan, hogy más gépekre megjelent játékok után epekedjek, de ez után nagyon irigykedtem. Ott volt psre a final fantasy, metal gear solid meg a többi finomság, de ilyen és ehhez hasonló egy sem. Soha nem próbáltam ki végül és mai szemmel a látvány az előzetes videók után nem nyűgözött le, de a sztori, a játékmechanika, ja és a sztori :) továbbra is nagyon érdekel!
49. Zsolt  PlayStation.Community tag
2018.11.22. 15:55:17
LV11
Már 18 éve ki akarom próbálni. :) PS-re amúgy majdnem megvan az összes Dreamcast játék, amit átírtak (Crazy Taxi, Jet Set Radio, Rez, Resident Code Veroncia, Space Channel
5...)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Mozi - Volt egyszer egy... Hollywood
2019.08.20. 12:31 Cool-Túra
18 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Hollywoodi (rém)álom.
Everybody's Golf VR (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.20. 12:19 PlayStation Network
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Akkor sem megyek ki a szabadba golfozni!
Blast Zone! Tournament (PS4, PSN)
2019.08.16. 09:15 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: GrayFox
A lemásolt házifeladat esete.
Songbird Symphony (PS4, PSN)
2019.08.15. 12:01 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
"Hajnalonta engemet / gerle-galamb költöget"
Mozi - Halálos iramban: Hobbs & Shaw
2019.08.15. 11:48 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A macsó kopasz bácsik visszatértek.
Attack of the Earthlings (PS4, PSN)
2019.08.14. 11:30 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: HTB
A vadkapitalizmus túlkapásai.
Wolfenstein: Cyberpilot (PS4, PSVR, PSN)
2019.08.12. 20:19 PlayStation Network
14 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Cyber-langweilig.
Etherborn (PS4, PSN)
2019.08.11. 23:41 PSC egyperces
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Délutáni fejtörő.
Toki (PS4, PSN)
2019.08.10. 20:07 PlayStation Network
6 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Retro majomkodás.
Képregény - Megtorló: Végszó
2019.08.09. 19:00 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Egy utolsó megtorlás.