.
 

PlayStation.Community

2018.08.03. 11:06 Kedvcsináló
3 hozzászólás
Szerző: angyalkus
Értékeld a cikket!
Sárkányos musical.

Az elmúlt pár évben többször esett meg, hogy jóval a japán megjelenés után került a nyugati játékosokhoz egy rejtett RPG ékkő, a „jobb későn, mint soha” mondás jegyében. Ilyen volt például a Ni No Kuni, ami eredetileg egy Nintendo DS cím volt, és évekkel később jutott el hozzánk a PlayStation 3 remake-jével. A játék jött, látott és meghódította a szívünket. Tavaly ilyen volt a Persona 5, ami bár csak egy éves késéssel jött, és amire mindenki számított, csak arra nem, hogy ekkorát fog ütni.
Ilyen játéknak érzem a Shining Resonance Refraint is, bár valószínűleg ez ettől függetlenül, továbbra is rejtve fog maradni a nagyközönség előtt.
Ennek okait kereshetjük a játékszéria történetében. Bizony, „széria”. A Shining játékok több, mint 25 éves múltra tekintenek vissza, bár nagyon kevés rész lett lokalizálva a sorozatból. A fejlesztők hírhedtek voltak arról, hogy folyamatosan váltogatták a játékok típusait: dungeon crawlerből avanzsált Fire Emblem-szerű, stratégiai játékká, majd később váltott az akció-szerepjátékok felé. A történetek szerencsére nem nagyon kapcsolódtak egymáshoz, hasonlóan a Final Fantasy játékokhoz.
Jelenlegi alanyunk a sorozat legújabb (bár nem legfiatalabb) tagja, a PS4-re megjelent Shining Resonance Refrain, amiről a kiadó már a trailerben is boldogan hirdeti: az első lokalizált Shining epizód az elmúlt 10 év során. A lokalizáció eltarthatott egy darabig, ugyanis a game eredetileg Shining Resonance címen jelent meg Japánban, PS3-ra, 2014-ben.
Miben változott a remake az eredeti verzióhoz képest? A grafika frissítésen esett át, az eredeti szoftverhez megjelent összes DLC-t hozzácsapták a Refrainhez, visszajelzések alapján igazítottak egyes játékelemeken (ami rendkívül ritka ilyen remake-eknél), és kaptunk egy új „mi lett volna, ha” Refrain módot. Ez a mód a game betöltése után azonnal elérhetővé válik, bár figyelmeztetnek, hogy inkább játszd végig az eredeti történetet mielőtt belekezdenél, mert így az eredeti sztori ismerete nélkül nem fogsz túl sokat érteni belőle.

Történetünk raboskodó főszereplőnk, Yuma kiszabadításával kezdődik. Yuma vállát egy rettenetes teher nyomja: képes sárkánnyá változni. Eredetileg a világ sárkányok lakta hely volt, viszont a távoli múltban bekövetkezett, Ragnarok néven ismertté vált esemény során a sárkányok majdnem kipusztultak, az emberiséget és az elfeket csak a Shining Dragon (ragyogó sárkány) közbeavatkozása mentette meg.
Jelen korunkban az Imperial Army (császári hadsereg) hódítása fenyegeti a kontinenset, őket már csak egy királyság, Astoria próbálja megállítani. Yumát is az Imperial Army tartja fogságban, hallották erejének hírét, és ezért kísérleti alanynak használják. Innen szökteti meg őt az astoriai ellenállás, és veszi kezdetét a történet.
Kicsoda is Yuma, miért rendelkezik a sárkány erejével? Mi a célja az Imperial Army-nak, és mit akarnak kezdeni a sárkányok erejével?
Bár a történet eléggé sablonos, de ahogy a Final Fantasy XV-öt, ezt is a prezentáció és a karakterek mentik meg, és teszik jóvá.

A játék központi témája a zene. Mivel ez nem egy ritmusjáték, hanem akció-RPG, ez eléggé érdekesen nyilvánul meg. A folyamatosan bővülő csapatunk tagjai hangszer-fegyverekkel rendelkeznek, amiket fejleszteni is „hangolással” lehet. A parancsokat a támadások során is karmesteri vezényletnek nevezik. A legérdekesebb funkció a B.A.N.D. , ami egy harc közben bevethető mechanika: ki kell választani egy dalt, amit a karaktereid előadnak, mindezt nagyon látványosan, egy rövid jelenetben, a csata közepén. Ez felerősíti a csapatodat. A zenei hatás ennek megfelelően rendkívül erős pontja a játéknak, hisz bárhová mész, megfelelő hangulatot teremt, a dalok is jók (bár van angol és japán szinkron, a dalok csak japánul hangzanak el), és a harc során bekövetkező hangszeres támadások hangja külön fénypont.
Prezentáció téren tehát a játék rendkívül jól teljesít: animés hatást kelt, rendkívül jól használva a fény-árnyék effekteket. Nem emlékszem, mikor éreztem át utoljára ennyire a környezet atmoszféráját, egy folyosórendszert használó RPG-ben. A város tele van lakókkal, emberekkel, állatokkal, a háttérben hegyek, vízesések látszanak mindenfelé, levelek szállnak a szélben, az erdő zöldell virágoktól és fűtől.
Ennek viszont sajnos ellenpontja is van. Ha a kamerát túl közel visszük a növényzethez, vagy az ikonokhoz, borzalmas pixeles katyvaszt kapunk, aminek nem kéne jelen lennie ebben a generációban. Értem én, hogy ez egy PS3 port, ami fut Xbox One-on és Nintendo Switch-en is, de ez nem mentség erre, ha közben elvileg PS4 Pro-ra is optimalizálva van.

Kezelhetőség téren kiváló a program, a harcok hasonlóan zajlanak az új Tales of.. játékokhoz, alap ütéseket és mágiát is használva. Az ellenfelek szabadon mászkálnak, őket megközelítve bonyolódhatunk csatába.
Ha már a Tales of... szériát említettem, esélyesnek tartom, hogy az ihlette a játékban megjelenő titulus-rendszert, amit viszont a Shining egyáltalán nem magyaráz el nekünk. Ahogy haladunk előre és nyílnak meg az új karakterek, egyre több ilyen kapcsolati titulust nyithatunk meg, amiket egy kapcsolati térképen kell elhelyeznünk, és ezek segítenek majd minket bónuszokkal a csatában. Milyen bónuszok? Fogalmam sincs, egyiknek sincsen leírása, csak tippelni lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az item szekcióban a key items résznél találhatóak a mellékelt (egykori) DLC jelmezek, néhányt felöltve új title-ket oldhatunk fel.
Külön érdekesség a dating, avagy randi funkció, ami a játékban szerepet kapott: csapattársainkat, legyen az fiú vagy lány, elvihetjük találkákra, majd később beszélgetve velük erősíthetjük a kapcsolatot, ezt majd ajándékokkal, és megnyitható befejezésekkel hálálják meg. Vannak gyűjtögethető figurák, feloldható dungeonök, tárgykészítés, időjárás változására befolyásolt váltakozó ellenfelek és küldetések, tehát egyáltalán nem fogunk unatkozni.
Mindenképpen ajánlom a Shining Resonance Refraint a JRPG-ket szerető játékosoknak! A játék demója egyébiránt elérhető a Store-on, tegyetek vele egy próbát!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha érdekel a kaland, akkor megvásárolhatod partnerünk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, vagy a linkre kattintva meg is rendelheted.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.09.07. 10:46:08
LV14
Végre angolul is megjelent.
PSN - CountofHell_HUN
2. Angyalkus  PlayStation.Community tag
2018.08.03. 14:26:30
LV2
Válasz 1. persuid üzenetére:
Nagyon tetszett, hogy mindenhol található trait, és úgy vezetik fel mintha nagyon fontos lenne, ehhez képest senki nem tudja mire való. Kb úgy néz ki, mintha ránéztek volna a mangákban gyakori kapcsolattérképre, -de jó ötlet - felkiáltással belerakták, majd nem volt ötletük mit kezdjenek vele, ezért a Tales of.. mintájára harci bónuszokat akartak adni, csak amég ott bonyorult, de remek rendszer elérhető a tervezgetéshez, ez itt teljesen kimaradt. Ettől eltekintve tényleg élvezetesebbek itt a harcok.
Prinny DooD!
1. persuid  PlayStation.Community tag
2018.08.03. 12:06:45
LV3
Nekem nagyon bejött a játék!
A 6.fejezetben tartok és bátran ajánlom én is minden JRPG kedvelőnek!
Egyébként valamennyire emlékeztet a játék a Tales of... sorozatra,de nekem ez a harcrendszer sokkal érthetőbb és játékosbarátabb.

A trait-rendszerről nekem annyit sikerült kideríteni egy japán oldalról,hogy ha bizonyos trait-eket beállítasz a diagramon a karaktereknek,akkor megnyílik egy harci bónusz,ami az adott karakterek közt létrejöhet csata közben.
De ennek ismertetése botrányosan hiányos,fórumokon is mindenki ezt találgatja.
Éljenek a körökre osztott harcú JRPG-k!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Drogok, drogosok, drogozás
2018.10.21. 11:00 PlayStation.Community
141 hozzászólás
Szerző: martin
Belőtték maguknak a marihónajját a kábítósok.
SUPER STREET: THE GAME (PLAYSTATION 4)
2018.10.19. 16:40 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Autós-tuningolós förmedvény.
FIFA 19 (PLAYSTATION 4)
2018.10.18. 12:51 Játékteszt
20 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Újabb év, újabb foci.
Vesta (PS4, PSN)
2018.10.17. 14:04 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Andras_01
Na, még csak egy pályát befejezek, és megyek...
Sinner: Sacrifice for Redemption (PS4, PSN)
2018.10.16. 08:00 PlayStation Network
75 hozzászólás
Szerző: martin
Bűneidért szenvedésre ítéltettél.
Mega Man 11 (PS4, PSN)
2018.10.15. 12:26 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: d80
A ritmus - lenne - a lényeg...
Mozi - Venom
2018.10.14. 10:15 Cool-Túra
20 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Pókember-univerzum Pókember nélkül, avagy a gumiszörny közbelép.
Dead Cells (PS4, PSN)
2018.10.13. 10:00 PlayStation Network
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
A halál utat tör.
Destiny 2 - Forsaken DLC
2018.10.12. 16:07 Kedvcsináló
29 hozzászólás
Szerző: soliduss
Folyamatos megújulás.
Apex Construct (PS4, PSVR, PSN)
2018.10.12. 09:16 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Mechanikus Tell Vilmos.