PlayStation.Community

2018.07.26. 10:19 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
A kiválóan kivitelezett félkész elképzelés.

Az évek során hosszas csiszolódáson és átalakuláson estek át a műfajok, a virtuális valóság azonban ezeket gyakran eredeti formájukban használja. Ennek egyik oka, hogy a technikai korlátok és az új élmény megnehezíti a komplexitás működőképességét; a másik, hogy a kivitelezés is egyszerűbb, elvégre más jellegű erőforrások állnak a fejlesztők rendelkezésére. A Symphony of the Machine így egy roppant egyszerű, de hangulatos és relaxáló logikai érdekesség, amellyel pár röpke órát el lehet csapni.

Hősünk a semmi közepén ébred, majd feljut egy hatalmas, a táj felé ágaskodó toronyra, ahol hozzácsapódik egy apró, repülő robotocska. Az épület tetején szimbólumokkal ellátott kövek és egy lézersugár vár minket, majd hamar rájöhetünk, hogy az időjárás manipulációjával lehet különböző apró, cserepes növényeket termeszteni. Ezt a sugár terelésével érhetjük el, ahol mindegyik kő egy adott meteorológiai történésnek felel meg. Tükrökkel, elosztókkal, majd később újabb eszközökkel kell úgy terelgetni a fényt, hogy kikerülje az akadályokat, és a megfelelő kombinációjú pontokra jusson el. A siker növénykénk virágzásához vezet, majd jöhet a következő.
A mozgástér elég alacsony, de kontrollerünkkel, vagy Move párosunkkal a levegőben bárhol elhelyezhetjük az objektumokat, csalafintán irányítgatva a lézert végpontjaihoz. Sokszor azonban elég bosszantó tud lenni a kezelés, és vagy elrepülnek a tárgyak, vagy egyszerűen visszakerülnek eredeti helyükre – néha úgy éreztem magam, mint a világ legügyetlenebb raktárosa, akinek pár, bárhova elhelyezhető cuccal is meggyűlik a baja.
A távolban pedig megszemlélhetjük tetteink foganatját: az eső és a szél ötvözése vihart idéz a nap és az eső pedig szivárványt. Idővel már a fagy és a hő is közrejátszik, amit tükröznek az animációk és a színkombinációk. Egy-egy elem aktiválásával különböző védőpajzsok jelennek meg, tovább bonyolítva a feladványokat, építve leleményességünkre és térbeli gondolkodásunkra. Nem túl bonyolultak a feladatok, de azért finoman stimulálják szürkeállományunkat, és néha kifejezetten jó hátralépni, és megszemlélni, miként fejtettük meg az adott problémát.

És nagyjából ennyi, amennyit tud a Symphony of the Machine – az már más kérdés, hogy ebben az árfekvésben mennyire jó ötlet belefektetni. Egyszerű, és jópofa, bár sajnos az irányítás sokszor az élmény ellen dolgozik. Ezen kívül azonban kicsit üresnek hat, és egy szűk réteg lelheti benne örömét, mivel tevékenységünk kontextusa sincs kifejtve, így picit öncélúnak hathat. Talán egy akció keretein belül jobb lecsapni az ilyen alkotásokra, amelyek valahol az ötlet és a kiforrott koncepció között helyezkednek el – bár a VR megbocsájthatóvá tesz (még) számos hiányosságot.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Stirfire Studios
Fejlesztő: Stirfire Studios
Megjelenés: 2017.04.26.
Ár: 5190 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p
Demo: Nincs
Méret: 1.7GB
Web: https://symphony.stirfire.net/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
Symphony of the Machine
Stirfire Studios
ÁTLAGOS