.
 

PlayStation.Community

2018.09.21. 20:11 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Értékeld a cikket!
Rettentő szimmetria.

A mai modern és felgyorsult világban, illetve a jelenkori videojátékos berendezkedésben egyre több olyan zsánert lehetne felsorolni, ami, ha nem is halt ki teljesen, de lényegesen kevesebb friss képviselője van, mint teszem azt tíz vagy húsz évvel ezelőtt. Én a klasszikus vonalat képviselő, gyűjtögetős, építkezős és felfedezős alkotásokat is zokszó nélkül idevenném – hiszen akármennyire is népszerűek manapság a kizárólag a lövöldözésre és akcióra kihegyezett, pörgős, adrenalinpumpáló címek, időnként az ilyen lassabb tempójú, agyalósabb stuffok is jól tudják lakatni az embert.
Valószínűleg valami ilyesmi járhatott a Sleepless Clinics fejlesztőinek a fejében, amikor tető alá hozták a Symmetry című játékukat. A cucc minden ízében ennek a mostanság mellőzött műfajnak az elemeit, tulajdonságait és hangulatát szeretné visszahozni, egyedi, kissé kubista képi világgal, valamint science fiction ízzel dúsítva.

Utóbbi kettő többé-kevésbé sikerül is. A grafika letisztult, a színkezelés egyszerű, már-már rajzfilmes, de pont ezek összessége adja meg a vonzó feelinget, és teremt jellegzetes atmoszférát a koncepció alá. Ami a sci-fi vonalat illeti, egy ezerszer látott, olvasott és játszott felütést kapunk: a Symmetry története egy idegen, szimplán csak Tiltott Bolygó névre hallgató planétán játszódik, ahol az ember még nem vetette meg a lábát. Ám ez hamarosan megváltozik, amikor ismeretlen jeleket fognak be a bolygóról, ezért egy kutatócsapat elindul oda, hogy feltérképezze a terepet és magyarázatot adjon a különös történésekre.
Azonban az expedíció nem indul valami fényesen, a landolás rosszul sül el, így a legénységből csak három ember marad életben – erre a kis csoportra vár tehát az ismeretlen bolygó felfedezése, miközben nap-nap után küzdeniük kell a szélsőséges időjárással, földrengésekkel, és egyéb veszélyes éghajlati jelenségekkel.
És ezen kívül még valami mással is: hamar kiderül ugyanis, hogy a bolygón él valami, valami sötét és gonosz, ami nagyon nem tűri meg maga mellett az újonnan érkezőket. Már kalandunk legelejétől kezdve messzi, hangos üvöltések visszhangzanak a bázison, a legénységet pedig hátborzongató víziók és megmagyarázhatatlan álmok kerítik hatalmukba.
A fejlesztők tehát a szokásos túlélős metodika mellett némi horroros vonalat is belevittek a játékba. De lényeg mégsem ezen van, hanem a mindennapos küzdelmen és a fontos feladatok elvégzésén, melyeknek segítségével életben maradhatunk. Lényegében három nagy, nélkülözhetetlen teendőnk lesz: legyen elég élelem, elég tűzifa és emellett elegendő elektronikai hulladék, mivel abból lehet alapanyagot kinyerni a javításokhoz és a fejlesztésekhez. Nyilván ehhez pont kapóra jön a legénység három életben maradt tagja, akiket így ezen három feladat valamelyikére oszthatunk be – azon felül, hogy időnként meg kell etetnünk, illetve aludni küldenünk őket.
A negatívumok itt kezdődnek, mivel a Symmetry-ben nincs semmiféle automatizálási lehetőség, a karaktereket folyamatosan utasítgatni kell, ennél fogva a legalapvetőbb cselekedetek kiszabása is ránk hárul. Ez odáig fajul, hogy ha például nem adunk nekik enni, és az éhségi mutatójuk megüti a nullát, akkor konkrétan átváltanak kannibál-üzemmódba és megeszik egymást – hiába van a hűtőben elég élelmiszer, akkor is.
És ez csak egy probléma a sok közül: a játék rengeteg gonddal küzd, de a legnagyobb az, hogy nagyon rövid időn belül elkerülhetetlenül önismétlővé válik. Véletlenszerű események nincsenek, a játékteret pedig kizárólag a bázis és a néhány lépésnyi szabad terület jelenti, lényegében semmi sem zökkenti ki a játékost a mindennapi rutinból, ugyanazok a feladatok váltják egymást.

A monotonitás alól a horror-vonal jelenthetett volna némi feloldozást, de összességében nem sok vizet zavar ez a töltet sem. A Symmetry bármennyire is szeretett volna feltámasztani egy manapság sajnálatosan mellőzött zsánert, nem sikerül neki, a dolog pedig az alapvető elemek rossz kihasználtsága miatt bukik el.
Az alapötlet önmagában még egész jó is lehetne, ha az alkotásban rejlő potenciált értő kezek dédelgetnék. Mindazonáltal a stuff egyáltalán nem játszhatatlan: akik már ki vannak éhezve egy ilyen pepecselősebb kalandra, azok könnyen megtalálhatják benne a számításaikat, ugyanakkor az élmény egyáltalán nem lesz maradandó és a bája is hamar tovatűnik, így az elhatározás, hogy az emberfia beszerezze-e, már sokkal nehezebb – ráadásul a minőséggel egyáltalán nem összhangban lévő áron.
Az ilyen címekre szokás mondani, hogy „kár érte”.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: IMGN.PRO
Fejlesztő: Sleepless Clinic
Megjelenés: 2018.02.20.
Ár: 4490 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 180.62MB
Web: http://sleeplessclinic.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Olvasói vélemények