.
 

PlayStation.Community

2018.07.16. 08:04 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Petunia
Értékeld a cikket!
Gone to space.

Akik számára ismerősen cseng az emlékeim szerint egyszer PS Plus-ban is rendelkezésünkre bocsátott Gone Home című játék neve, azoknak a fejlesztő független stúdió, az egykori BioShock 2-sökből verbuválódott, mindösszesen nyolc főt számláló Fullbright sem lehet teljesen ismeretlen. Láttuk, hogy mire képes a – többek között – BAFTA díjas első gyermek, melyről jómagam is értekeztem itt a PSC hasábjain. A csapatnak három évébe került második csemetéjük, a Tacoma életre hívása, és a Gone Home-hoz hasonlóan ez a játék is emlékezetes lesz mindenki számára, aki nekiül.

A Tacoma az egyéb platformokon 2017-ben történt megjelenése után idén májusban debütált kedvenc konzolunkon. A Gone Home '90-es években és egy családi házban játszódó története után most közel száz évet ugrunk előre az időben, és egy űrállomáson, a Tacomán találjuk magunkat, mely egy áruátrakó pont a Föld és a Venturius nevű nagyvállalatnak a Holdon kialakított Zenith Üdülőhelye között. A Tacoma legénységét hat specialista és az ODIN (Operational Data Interface Network) mesterséges intelligencia alkotja, akik egyszer csak minden nyom nélkül eltűnnek – nagyjából úgy, mint az Everybody’s Gone To The Rapture-ben. Hogy a történések mikéntjét kinyomozzák, a Venturius a Tacomára küldi tulajdonképpeni protagonistánkat, Amitjyoti (Amy) Ferriert, akinek feladata, hogy az űrállomás egyes részeiből az adatokat összegyűjtve visszaállítsa az ODIN fizikai processzorát. Miközben hősnőnk átkutatja a helyet, az AR, vagyis a kiterjesztett virtuális valóság segítségével képes rekonstruálni a Tacomán történteket.
Jelen játék is egyes szám első személyben játszódik, és a hangsúly természetesen az elmesélt történeten, valamint a mászkáláson van, melyből egyenesen következik, hogy ismét egy walking simulatorral van dolgunk. A Tacoma legnagyobb húzása maga az AR rendszer, ami zseniálisan lett kitalálva: mikor megérkezünk egy alkalmas helyre, színes sziluetteket látunk, akik az űrállomás legénységét szimbolizálják. A képernyő alján egy lejátszó foglal helyet. Elindítva elkezdődik egy jelenet, és a lejátszó sávon kérdőjelek jelzik, melyik karakterhez kell odamennünk, hogy kulcsfontosságú információkat szerezzünk. Mindenkit más szín és ikon jelöl. Amikor a kérdéses ponthoz érünk a lejátszósávon, megállítjuk, és az adott karaktert megtalálva nála kell kibontanunk az AR virtuális interface-e segítségével a továbbiakat: beszélgetéseket, chateket vagy egyéb dokumentumokat. Az adott jelenet nemcsak több karakter egymással folytatott interakcióját tömöríti magában, de egyszerre különböző helyiségekben is játszódik, vagyis szimultán folyó jeleneteket követhetünk végig, függetlenül attól, hogy a lejátszó szerint éppen melyik szereplőhöz vagy pároshoz kell odamennünk. Mondanom sem kell, hogy több szívbe markoló sztorit fogunk hallani, és persze a végkifejlet megértéséhez szükséges is, hogy minél több történetről, információról tudomást szerezzünk. De nemcsak a szereplők, hanem a tárgyak is beszédesek; gyakorlatilag mindent fel lehet venni, megvizsgálni, átolvasni. Eszméletlenül aprólékosan van kidolgozva a környezet, és hihetetlenül hangulatosan lett megalkotva minden egyes kisebb vagy nagyobb részegység.

Mint a Gone Home-ban, most is van lehetőségünk a fejlesztői kommentárok meghallgatására, melyet melegen ajánlok mindenkinek, ha nem is az első, de a második körben. Ugyan a játék nem több, mint három-négy óra alatt abszolválható, ez az idő bőven megnövekedhet, minél többet piszmogunk a felfedezéssel, nézelődéssel. Nemcsak a grafika, de a szinkron is kiváló lett. Ugyan sajnos bugot is találtam: egyszer kifagyott a progi visszatöltéskor, illetve szemmel láthatóan az űrállomás egyes szintjei közötti áthaladás is komoly erőfeszítésébe kerül a kódnak, de hát valami bajnak is kell lennie. Összességében a műfaj szimpatizánsai közül mindenkinek ajánlom ezt a hihetetlenül hangulatos és elgondolkodtató játékot.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Fullbright
Fejlesztő: Fullbright
Megjelenés: 2018.05.08.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 1.59GB
Web: https://tacoma.game/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2018.07.18. 11:20:25
LV1
Nekem nagyon bejön ezek a stílusú játékok. Egy kis kikapcsolódás 2 Nier play through között.
1. ALF22  Son of Liberty
2018.07.16. 08:42:00
LV26
Off
Próbáltam megszerezni ezt a stílust,de a futás nagyon hiányzik nálam egy ilyen nézetből. Tudom nem passzol bele,de amikor elindulok vmerre és nem tudok gyorsabban haladni már frusztráló. Firewatchnal a stílusa, a látványa miatt ezt el tudtam feledni.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››