.

PlayStation.Community

2018.07.08. 12:16 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: eszg_
Értékeld a cikket!
A modellezés új dimenziója megérkezett.

Szinte hihetetlen belegondolni, hogy a mecha témájú anime-sorozatok egyik alappilléreként emlegetett Gundam 1979 óta töretlen népszerűségnek örvend milliónyi spin-offal, filmmel, mangával, és természetesen videojáték adaptációval. Ez utóbbiak általánosságban szemlélve a helyzetet meglehetősen hullámzó minőségben érkeztek, azonban a tesztalanyunk előzményeként szolgáló Gundam Breaker szériának sikerült egy stabil, színvonalas, részről-részre javuló tendenciát mutató sorozatot kialakítani, ami a Gundam Breaker 3-ban csúcsosodott ki, melyre több helyütt a valaha készült legjobb epizódként hivatkoznak.
A New Gundam Breaker esetében ilyen előzményekkel nyilván nem mehet semmi félre ugye? UGYE? Nos, a címben szereplő „New” esetünkben nem csak azt jelzi, hogy az eddigiektől eltérő tartalmakkal találkozhatsz, hanem, hogy a korábbi részek tökéletesre csiszolt elemeit elengedve egy új megközelítéssel próbálkozott a korábbi részekért felelős stúdiót leváltó Bandai Namco. Sajnos a fejlesztőváltás erősen érződik a játékmeneten, mellyel kapcsolatban az „instabil” jelző még egészen kulturált megfogalmazása a szomorú igazságnak...
Sokkoló módon a NGB legjobban működő része a sztori. A sztori, melyben a klisés anime személyiségjegyekbe öltöztetett fiatalok küzdenek a szabadságért, igazságért, és persze a tinik életében elsődleges fontossággal bíró szerelemért. A világmegváltó elemekkel (nem) rendelkező cselekmény a Gundam Breaker Private Academy falai között játszódik, ahol az általad irányított középlúzer karakter frissen érkezik a régiójának egyik legprofibb ifjúsági Gunpla építő tehetségeként.
Érdemes egy pár mondat elejéig kitérni arra, hogy ez pontosan mit is takar, mert a játék annyira evidenciának veszi, hogy egyáltalán nem is foglalkozik a kifejtésével. Maga Gunpla kifejezés a „Gundam Plastic Model” szavak összegyúrásából keletkezett és a sorozat legendás mechájainak modellverzióit jelöli, melyek természetesen léteznek a valóságban is, hogy az egyszeri Gundam rajongók maguk állíthassák összes némi kézügyességgel és rengeteg türelemmel a kedvenc gépszörnyeiket. A Bandai zseniális marketingesének hála mindez meg is jelenik a játékban (tulajdonképpen az egész cucc egy gigantikus reklám a megvásárolható modelleknek), azzal a különbséggel, hogy ebben világban a létező összes kisebb-nagyobb nézeteltérést ezekkel a kis robotokkal oldalnak meg egy virtuális térben.

Amint fent írtam, a sztori során frissel érkezel az egyik legnevesebb Gunpla akadémiára, ahol azzal a szomorú helyzettel kell szembesülnöd, hogy a suli surmóbb diákjai kvázi következmények nélkül molesztálhatják gyenge / önbizalomhiányos / nőnemű társaikat, ami itt kivételesen nem a hátrányos helyzetű szülőknek vagy a nemtörődöm tanerőknek köszönhető, hanem egy múltbéli puccsnak a diák önkormányzatnál. Ezen a szomorú kimenetelű esemény következtében nem csak a légkör változott meg az egykor vidám és bulis intézményben, de érthetetlen módon új szabályok és házirend került bevezetésre, ami némileg különbözik a hasonló iskolai testületek valós tevékenységétől (lásd: fontoskodva semmit nem csinálni), de okés, fogadjuk el, hogy a Gunpla sulikban ez full normális. Offkorz hősünk az első napjának cirka ötödik percében belekeveredik egy konfliktusba és újabb két perc múlva már a diákönkormányzat leváltására irányuló forradalom élharcosává válik. Pontosan ahogy az lenni szokott az efféle animékben és játékokban...

Akármennyire is nem így tűnik az eddig leírtakból, de a történetmesélés a New Gundam Breakerben kifejezetten hangsúlyos szerepet tölt be, a visual novel elemek konkrétan hosszabbak, mint a cselekménybe lépten-nyomon beleerőszakolt harcok, ami persze nem gáz, mert minden kliséje ellenére egy meglepően korrekten összerakott sztoriról van szó, jól megírt női karakterekkel, melyek mindegyike saját célokkal és vágyakkal rendelkezik... és persze majd megdöglik hősünkért.

Katasztrófa turista mentalitással rendelkező olvasóink akár itt is kezdhetik a cikk olvasását, mert a tényleges játékmenet az a rész, ahol a NGB csúnyán elvérzik. Alapvetően ugye egy klasszik' aréna alapú, third person hekkenszlessként kell elképzelni a játékot, ahol a hullámokban érkező ellenfelek elpusztítása mellett / helyett konkrét feladatokat kell megoldani, hogy a meccsekből győztesen kerülj ki. Ezek a mini questek az opponenseid módszeres leabálása mellett bizonyos tárgyak összegyűjtésére és ládák segítségével történő kiteleportálására is irányulhatnak, de összességében ez nem elég ahhoz, hogy a játékmenet ne fulladjon hosszú távon unalomba, nem is beszélve arról mennyire nehéz követni az egyes feladatok aktuális állását, ha éppen vagy 4 fajta aktív belőlük egyszerre. Az unalom egyébként nem feltétlenül az a jelző, ami elsőként eszedbe juthat a játékról, ha belecsöppensz a hatfős harcokba, melyek az őskáoszt idézik meg a TV képernyődre. A saját, illetve ellenséges csapatok mellett temérdek kisebb ellenfél is jelen van folyamatosan az összecsapásoknál, ami a rengeteg robbanás és minden irányba süvítő lövedékek kereszttüzében közel lehetetlenné teszi az aktuális szituáció átlátását.

Hogy valami jót is írjak, nagyon jópofa újítás a korábbi részekhez képest, hogy az ellenfeleidből kivert különféle testrészeket immár nem csak pályák között szerelheted fel a mechedre, hanem egyetlen gombnyomással akár rögtön „át is öltözhetsz”. Az effekt kétségkívül látványos és jól rá is flesseltem első pár alkalommal, ahogy teljesen megváltozott a karakterem kinézete, de sajnos a felvett tárgyak hiába rendelkeznek papíron teljesen eltérő tulajdonságokkal, látványos változást nem hoznak magukkal, ami a valóban masszív kusztomizációs rendszert ledegradálja egy sima dizájnfunkció szintjére.

A különböző felosztású (1 v1 vagy 3 v 3) meccsek végén győztesként megtarthatsz minden olyan alkatrészt, amit a küzdelmek közben a pályákon elszórt ládák segítségével sikerült kiteleportálnod, ami kellemesen izgalmassá teszi a csatákat, hiszen az aktuális küldetések mellett arra is figyelned kell, hogy a rajtad lévő alkatrészeket időben kijuttasd. Persze a pályák között a boltban is megvásárolhatod a kívánt kiegészítőket, de olyan durva árakkal dolgozik a kereskedő, amit a nyári fesztiválok kajáldáinak és italpultjainak szervezői is elismerő hümmögéssel nyugtáznának. Ha egy teljes szettet szeretnéd mondjuk a kedvenc modelledből, ahhoz kőkeményen kell spórolnod vagy imádkozni, hogy az egyik csata során ingyen hozzájuthass a kívánt kiegészítőhöz.
A balanszírozatlan játékmenet újabb példája az a „zseniális” húzás, mely az általad irányított Gunplát minden csata végén visszalöki egyes szintre, így az összecsapások első pár perce minden esetben azzal fog telni, hogy kétségbeesetten próbálod emberi szintre tornászni a karaktered, mivel csak így lehet esélyed a combosabb ellenfelekkel szemben. A fantáziátlan játékmenetet mellett technikai jellegű hibák széles választéka egészíti ki, melyekből a gombok lenyomása és érzékelés közti látványos késés és az általános lag sajnálatos módon a legtöbb meccs szomorú velejárójává válik, de az is előfordulhat, hogy pár másodpercre egyszerűen megáll minden (beszédes tény, hogy a fejlesztők már előre bejelentették, hogy júliusban ÉS augusztusban is érkezik majd egy-egy meglehetősen masszívnak ígérkező patch a játékhoz).

Mindez hatványozottan igaz a cucc online részére, melyben egyszerre tetőzik a fent említett káosz, illetve a lag. A New Gundam Breaker sajnos az elvesztegetett lehetőségek tárháza, melynek bűnös élvezetekben gazdag sztori módja és jópofa öltetei nem képesek leplezni a játékmenetben tátongó hiányosságokat.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha érdekel a móka, akkor beszerezheted a PlayStation Store-ból 17990 Ft-ért.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. Hyaku-Shiki  PlayStation.Community tag
2018.07.12. 23:07:09
LV1
Köszönöm szépen a tesztet, mivel nagy Gundam fan vagyok, egyszer sorra kerül ez a játék is. A szingapúri PS Storeból nemrég vettem meg a Gundam Breaker 3 Break Editiont, így először azt fogom végigjátszani.
Idén vettem PS2-t is, így pont most pótlom a PS2-es Gundam kínálatot is. Egyelőre a Gundam 00 Gundam Meisters, Mobile Suit Gundam Seed Destiny: Rengou vs. Z.A.F.T. II és egy oldalnézetes Gundam Seed játékot találtam még a mai szemmel is játszhatónak/élvezhetőnek. Általában a Gundam Versus játékok mai napig gond nélkül játszhatóak, viszont a többi Gundam játék közül már nem mindegyik öregedett jól.

Az alábbiakkal játszottam PS3, PS4, PS Vita gépeken, ezeket tudom javasolni akit érdekel a téma:

PS3
Mobile Suit Gundam Battlefield Record U.C. 0081
Mobile Suit Gundam Unicorn
Dynasty Warriors: Gundam 3
Dynasty Warriors Gundam Reborn
Mobile Suit Gundam: Extreme Vs.
Mobile Suit Gundam: Extreme Vs. Full Boost

PS4
Gundam Versus
Gundam Breaker 3

PS Vita
Gundam SEED Battle Destiny
Mobile Suit Gundam Extreme Vs Force
7. MrZ  La Peste Noire
2018.07.09. 21:44:40
LV12
Majdnem megvettem....de én úgy megvenném :(
" Egy bolond százat csinál....ez az én hobbim. "
6. kurogane  PlayStation.Community tag
2018.07.09. 13:32:17
LV6
Válasz 5. GrayFox üzenetére:
Amit Soliduss linkelt mar hajaznak a Zeonic Frontra de a versusok soha nem tetszettek. Dynasty Warriorsbol is eleg volt egy resz.
5. GrayFox  Szerkesztő
2018.07.09. 13:27:15
LV8
Válasz 3. kurogane üzenetére:
Azért ez erős költői tulzás, noha lehet, hogy inkább a japán címekből kéne szemezgetned. A Gundam 00 Gundam Meisters, Gundam v Gundam, de pl. a tavalyi Gundam Versus is szuper, mai napig tolom. Egyszerűen nincs igény a nem rapid akcióból álló, sztoriközpontú Gundamra Japánon kívül.
30 YEARS OF METAL GEAR - メタルギア30周年
4. soliduss  A Krónikás
2018.07.09. 12:36:43
LV24
+1
Válasz 3. kurogane üzenetére:
Tessék jó szemezgetést.

https://hlj.com/search/go?w=RX-78

Volt jó gundam játék azóta is... ps3-ra 2db elég minőségi cucc is jött, de sajnos only japan. Az elsőből szerintem egyike vagyok annak a 10-15 eu-s példányszámnak amit itt értékesítettek :D

https://www.youtube.com/watch?v=hJ5-cDEq-T0

https://www.youtube.com/watch?v=JySrDhlP-OY
3. kurogane  PlayStation.Community tag
2018.07.09. 11:21:17
LV6
Válasz 1. soliduss üzenetére:
Egy RX-78 makettet szeretnek en is. Zeonic Front ota nem volt jo gundames jatek.
2. martin  Főszerkesztő
2018.07.09. 11:10:19
LV26
Cuki ez a PS2 minőség, ami a Gundam játékok örök védjegye lett.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. soliduss  A Krónikás
2018.07.09. 09:43:16
LV24
Nagy robot makett fan vagyok mint tudjátok. Most is a kisfiammal egy Rx-79 Blue Destiny Ver 3 rakok össze. De ez a virtuális makettoz
ás nekem túl sok.

Egy jó önálló gundam game bármikor jöhet... de ez a hybrid megoldás nekem nem gyere be.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
NEW GUNDAM BREAKER
Bandai Namco Entertainment Europe
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Hangulat:
Átlagos
5/10
Pozitívum
Új játékelemek és egy bűnös élvezetekben gazdag sztori mód
Negatívum
Technikai hibák garmadája; unalmas küldetések; káoszos játékmenet

MARTIN BELESZÓL
A Gguy macik benne vannak, ugye?