.

PlayStation.Community

2018.06.26. 10:51 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: Chester013
Értékeld a cikket!
Száműzött barbár száműzött barbárnak farkasa.

A Conan Exiles az a játék, amelyben már pusztán a saját túlélésünk is pokoli nehéz feladatnak bizonyul a legtöbb esetben. Ennek tudatában különösen ironikus, hogy még mindig ez a program legegyszerűbben kivitelezhető feladata.
Túlélőjátékokkal tele a padlás, elég ha csak a The Forest - DayZ - ARK szentháromságra gondolunk, de úgy vélem, hogy ehhez a zsánerhez még sosem született olyan tökéletes párosítás játékvilág szempontjából, mint a Conan Exiles esetében. Robert E. Howard hardfantasy novellái tökéletes táptalajnak bizonyultak az Exiles sötét, erőtől duzzadó, barbarisztikus világához, melyben a mágiánál csak a nyers kegyetlenség a nagyobb úr.

A Conan Exiles világa ezúttal már a játék első perceiben pofán vágja a gyanútlan játékost, aki a meglepően részletes karaktergenerálás után száműzöttként ébred egy keresztre feszítve a sivatag közepén, miközben egy óriási homokvihar készül épp bekebelezni minden útjába kerülő eleven és nem élő dolgot egyaránt. Hatalmas szerencsénkre a címszereplő barbár épp erre kóborolva ellátja deus ex machina szerepét, és eloldozza kötelékeinket, hogy a halál ne a játék első pillanataiban, hanem megközelítőleg öt perccel később csípjen nyakon minket. Szabadok lettünk egy kitaszítottak által benépesített világban, ahol a nyers erő, és a természet az úr. Nem biztos, hogy ez annyira kedves tett volt a kimmériai barbártól.
Miután a vihar elvonul, mi egy szál ágyékkötőben (nyersebb szerverbeállításokon még abban sem) maradunk a sivatag közepén, ahol kezdetét veszi a túlélésünkért vívott küzdelem, ami most jelen esetben még kimerül annyiban, hogy lehetőség szerint ne haljunk éhen és szomjan, na meg hogy lehetőleg ne süljünk ropogósra a tűző napon. Mivel narratív történet nincs, így teljes mértékben ránk van bízva, hogy mihez kezdjünk. Persze vannak támpontjaink, mivel a program mindig kijelez három aktuális „mérföldkövet”, ami azért jó, mert így legalább elég jól végigvezeti a játékost azokon a pontokon, amik feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy ne harapjon fűbe az „éppen csak frusztrálónál” számosabb alkalommal. Figyelni kell karakterünk éhség illetve szomjúság érzetére, valamint teherbírására és pillanatnyi állóképességére, majd ezek elsajátítása után jöhet a bonyolultabb játékmechanikák használatának elsajátítása.
Kezdetben elkezdünk az összegyűjtögetett ágakból, levelekből, kövekből ruhát, szerszámot, fegyvert készíteni. A ruha védi testünket, a szerszámokkal még több és jobb nyersanyagot termelhetünk ki, a fegyverek pedig egyértelműen azt a célt szolgálják, hogy kevésbé legyünk védtelenek a természet erői, és a világ többi kitaszítottjai ellen. Ezen a ponton kezd érdekessé válni a dolog, ugyanis az eddig begyakorolt mechanikák itt lesznek egyre szerteágazóbbak lenni és egymásba fonódni. Bár szerepjátékos szintlépés nincs, a már említett „mérföldkövek” teljesítése után képesség, és képzettségpontok járnak, amiket elosztva túlélőnk fizikumát, illetve kézügyességét fejleszthetjük.
A fizikum egyértelmű: jobbá válunk a harcban, nem kell félnünk ételmérgezésektől, valamint az időjárás viszontagságait is sokkal jobban viseljük. A kézügyességünk pedig meghatározza, milyen dolgokat tudunk alkotni. Gyárthatunk fegyvert, páncélt, különböző tárgyakat, de ami a legfontosabb: akár épületeket is felhúzhatunk a semmiből. Persze ez az elején max egy vályogviskót jelent rogyadozó zsúpfedéllel, de kellő kitartással, egyre pofásabb és erősebb menedék építhető, előbb-utóbb pedig már akár kész erődöt is felállíthatunk egy arra alkalmas helyen.
Az erőd már csak azért is jó, mert ilyenkor halál esetén van egy hely, ahová visszakerülve nem kell ismét a sivatag közepétől pucér seggel rohanva elölről kezdeni az egész gyűjtögetést, ugyanis itt tudjuk tárolni a nehezen összeharácsolt szajrénkat. Ugyanakkor itt még egy állandó veszélyforrás vár minket a fosztogatók, illetve PvP szerveren játszva az egyéb játékosok képében.
Apropó PvP szerver: az egész játék ezeken a szervereken él igazán, itt mutatja meg a foga fehérjét. A PvE szerverek és a single player privát szerver jóindulattal is csak kóstoló abból, amilyen élményt ad az, amennyiben más játékosok is aktívan alakítják a világot, és növelik a kihívást. PvE szerveren hamar monoton grindolásba fullad a játék, míg PvP-n állandó a feszültség és a kihívás.
Mivel alapvetés a Conan Exiles világában, hogy könnyebb elvenni más dolgait, mint magunknak összegyűjtögetni azt, így tulajdonképpen sosem lesz nyugtunk, kivéve ha erődünket bebiztosítjuk saját embereinkkel. Ez a lehetőség szintén csavar egyet a dolgokon. Portyázásaink során a túlélés érdekében nem csak rabolhatunk és fosztogathatunk, hanem rabszolgákat is ejthetünk, akiket rabigába téve annyira megtörhetünk, hogy onnan fogva minket szolgáljon. Szolgáink szakértelme pedig a mi javunkat szolgálja: vannak szolgák, akik jó harcosok, ők védik a táborunkat a portyázóktól, vannak, akik jó szakemberek, fegyver és páncélkovácsok, esetleg építészek, ők segítenek még kiválóbb eszközöket gyártani, és jobb épületeket építeni. A szolgáink gyakorlatilag a sokszorosára duzzasztják lehetőségeinket.
Ám mint már mondtam, teljes biztonságban sosem érezhetjük magunkat ebben a játékban: ha a természet erőin és ellenlábasainkon felülkerekedünk, akkor jön még a „Purge”, ami egy bármikor bekövetkezhető, randomizált esemény, melynek során a játékos karakterek építményeit szinte véget nem érő hullámokban érkező szörny és/vagy barbár hordák veszik ostrom alá, biztosítva azt, hogy egy percre se érjen véget a játékos konstans szívatása. De hát ezért szeretik az emberek a túlélő játékokat, nemde?
Bár a játék kegyetlen és kaotikus világán nem uralkodhatunk, a többi kitaszított is legalább annyira kiszolgáltatott, mint mi magunk. Ez alatt értem azt, hogy kellően felszerelkezve mi is bátran kirabolhatunk bárkit, porig égethetjük az erődítményét, vagy ha éppen túl erőssé vált egy illető, akkor természetfeletti segítséget is hívhatunk annak érdekében, hogy borsot törjünk az orra alá. Karakteralkotáskor választott vallásunk nem csak bizonyos statisztikákat javít karakterünkön, hanem kellően elmélyülve az adott istenség tanaiban, és teljesítve annak áldozatköveteléseit, akár meg is idézhetjük a legfelsőbb lényeket, akik hegycsúcsokkal vetekedő testi méretüknek, valamint nem evilági fizikai erejüknek hála egy perc alatt teljesen átrendezhetik a világ erőviszonyait.
Tulajdonképpen ez a játék legszebb vonása: az állandó változás, és a folyamatos kihívás. Lehet az ember bármekkora király, akármilyen erős harcos, vagy fifikás túlélő, végső soron mindig lesz majd valaki, vagy valami, ami bizonyítja, hogy ez nem így van. Mi pedig (akárcsak karakterünk életútjának elején is) tántoríthatatlan túlélőként, erőtől duzzadó harcosként, örök kitaszítottként úgyis mindig vissza fogunk térni...
(Nem ejtettem különösebb szót a program technikai oldaláról és kezelhetőségéről, mivel azok funkcionalitásukon kívül semmi különösebb extrát nem nyújtanak, ellentétben a művészeti oldallal, ami zeneileg és világalkotásban is kimagasló hangulatot áraszt. Magyarul: a grafika elmegy, néhol fura animációk és időnkénti szaggatások keresztezik az egyszeri barbár útját, de a környezetre öröm ránézni, az izmos hangzású főtémát meg napok múlva is dúdolni fogod magadban.)

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Ha érdekel, akkor a PlayStation Store-ban lecsaphatsz rá 14990 Ft-ért.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
8. Sakamoto_14  A bölcs
2018.06.26. 23:01:46
LV20
Válasz 6. KAMIKAZE-HUN üzenetére:
Én is ugyanígy reagáltam.
7. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.06.26. 21:18:07
LV4
Ezt a játékot is csak online lehet játszani?
I love games!
6. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2018.06.26. 20:54:51
LV6
7 pont?
Ezen meglepődtem, amit én láttam belőle max 3 pontra számítottam!
"Örökké nem eshet"
5. Lucsy  PlayStation.Community tag
2018.06.26. 15:27:08
LV12
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
https://www.youtube.com/watch?v=PkbB-X9654s
nagy volt a pofam, elnezest kerek
4. martin  Főszerkesztő
2018.06.26. 12:51:34
LV27
Válasz 3. VictorVance üzenetére:
Pont annyi. Az [insert akármi] érkezéséig [szigorúan többesszám] elleszünk vele.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. VictorVance  Szerkesztő
2018.06.26. 11:18:35
LV17
Válasz 2. martin üzenetére:
Egy erős 10/6 megvan?
Örülünk?
2. martin  Főszerkesztő
2018.06.26. 11:14:18
LV27
Válasz 1. VictorVance üzenetére:
Párommal nyomtuk, egynek jó volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1. VictorVance  Szerkesztő
2018.06.26. 11:09:55
LV17
Gyerekkorom óta lelkesen olvasom Robert E. Howard műveit, az első Schwarzeneggeres Conant már vagy ötmilliószor láttam, szóval azt hiszem rajongónak mondhatom magamat, ez a játék valahogy mégsem érdekel komolyabban.

https://www.youtube.com/watch?v=OBGOQ7SsJrw
Örülünk?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
CONAN EXILES
Funcom
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
Kiemelkedő
7/10
Pozitívum
Állandó kihívás; Robert E. Howard fantasy világának nagyszerű hangulata; mély és tartalmas játékmechanika
Negatívum
PvE szerveren hamar monotóniába fullad; néhány animáció megmosolyogtatóan suta

MARTIN BELESZÓL
Vér és bél. Brutalitás. Káromkodós nyelvezet. Meztelenség. Alkoholfogyasztás ábrázolása.