.

PlayStation.Community

2018.06.19. 23:36 [E3] 2018
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Előzetes az E3-ról, avagy mennyiben változik meg a megszokott Soulsborne szisztéma?

(Ez a cikk teljes egészében a PlayStation Lifestyle írása alapján készült. Ők egy fejlesztői gameplay-bemutató után írták meg első tapasztalataikat.)

A FromSoftware játékai - többek között - brutális nehézségükről ismertek, s melyek a tapasztalat, a tudás, és a harcokban megjelenő játékmechanikák kiismerése által fejlesztik a playereket. Ugyan a Sekiro: Shadows Die Twice kissé továbblép majd a Soulsborne kalandok játékmeneti "körforgásától" (harc, halál, vissza a tetemhez), azért továbbra is kihívást jelent megtanulni komplex harcrendszerét. Kettőnél - biztosan - sokkal többször halunk majd meg az alkotás kiismerése során, még a legegyszerűbb ütközeteknél is.

Egy érdekes új IP-ről beszélünk, amelynél a FromSoftware ezúttal az Activisionnel együtt dolgozik - utóbbi lesz a kiadó. Kiderült hát, hogy az a bizonyos tavalyi kis ízelítő nem a Bloodborne folytatását villantotta, mint azt sokan gondolták. A Shinobi fantázianevű multifunkcionális műkar közeli felvételét láthattuk, amelyet hősünk ebben a játékban használ.
A felkelő nap országában járunk, az 1500-as évek végén - vagy legalábbis egy általa inspirált miliőben -, ahol a brutális és sötét kaland a régi Japán lágy gyönyörűségével áll kontrasztban.

A kaland főszereplője egy nindzsa, kinek neve egyben a játék címét is adja. Sekirót legyőztek, elvesztette karját, és azóta keresi elrabolt mesterét, akit egyelőre csak "A Fiatal Lordként" emlegetnek. Ez a rejtélyes küldetés hősünket egy a Rivális névre hallgató sötét erővel hozza össze. Sekiro célja egyszerűen csak megmenteni a mestert és bosszút állni elveszett karjáért - bár utóbbi tulajdonképpen nem is annyira nehéz teher, elvégre a műkar tele van hasznos trükkökkel és eszközökkel.
A Shinobi egyik fő funkciója egy csáklya, amivel gyorsan elérhetünk egyébként megközelíthetetlen helyszíneket. A játékmechanika ettől sokkal "vertikálisabbá" válik (azaz elszakad a megszokott horizontális felállástól), mint általában a FromSoftware korábbi alkotásainál. Ez a vertikalitás - beleértve a mászást és az ugrálást - a közlekedésben és a harcban egyaránt szerepet játszik majd, opciók széles tárházát biztosítva a játékosnak. Olyan lehetőségekét, melyek eddig szinte soha nem álltak rendelkezésre a Souls sorozatban.
Korábban az ellenségek legyőzése hagyományosan egy kitanult mintára épült, amelyet szinte hibátlanul kellett kivitelezni. Ugyan a Sekiro: Shadows Die Twice továbbra is roppant nehéz marad, de ezúttal immár több irányból közelítheti- és vívhatja meg a játékos a küzdelmeket. Kicsit az Assassin's Creedre hajaz ez az egész, ahogy a nindzsa akár a falakon és tetőkön is csücsülhet, várva a tökéletes alkalmat, hogy leugorjon és némán lesújtson.

Készítsd a pengéd

Miután azonban elkezdődik a harc, már tényleg kemény küzdelemre számíthatsz. Bár én magam [a PlayStation Lifestyle szerkesztője] nem tudtam kipróbálni a dolgot, az élő játékmenet demonstrációt nézve is egyértelművé vált, hogy milyen kemények az ellenfelek. Annyira, hogy még az egyik fejlesztő is hibázott párszor; és ami egyébként még egy érdekes új aspektusát emelte ki a játéknak, tudva azt, hogy egy FromSoftware alkotásról van szó. A halál ezúttal nem kötelező játékmechanika - legalábbis nem a stúdiótól megszokott módon. Vannak határozottan érdekes dolgok, amikkel lehet szórakozni: ilyen például az ellenségeket váratlanul érő, [trailerben is látható] meglepetésszerű "feltámadás" - de amikor tényleg meghalsz, egyszerűen újraindulhatsz a legközelebbi checkpointtól, és nekivághatsz megint.

A felvett harci póz kulcsfontosságú a nyílt küzdelemben, ugyanis Sekiro és az ellenségek is próbálják olyan helyzetbe juttatni a másikat, hogy egy brutális kivégzéssel iktassák ki. Ez egyértelműen nem egy hack 'n' slash játék lesz. Nagyon sokat kell majd védekezni. Biztos, hogy a védés gombja jobban elkopik majd, mint a támadásé, miközben fokozatosan puhítjuk az ellenséget, keresve a legkisebb lehetőséget is a lesújtásra.

A demóban megjelenő miniboss-jelenet lehetőséget adott rá, hogy még több Shinobi technikát megismerjünk A petárdák megvakítják az ellenségeket, mi pedig gyorsan lecsaphatunk rájuk; plusz meggyújthatjuk a kardunkat is, amitől az ellenségek is lángra kaphatnak. Akad egy elég genyó "vérfelhő" is, ami megzavar mindenkit, aki belesétál. Oké, de honnan jön az a vér, kedves FromSoftware? A dobócsillag és az "összecsukható fejsze" (egy hatalmas balta, amely a könyökünkből jön elő) is a képességek részét képezik, valamint láthattunk komoly kombó-mozdulatokat is a rosszfiúk lecsapásához.
A harc azonban nem az egyetlen opció, néha lopakodnunk is kell. A macska-egér játék a nagyobb ellenségekkel sok bujkálást követel. A fejlesztők a demóban egy hatalmas és rémisztő, realisztikus kinézetű kígyót mutattak be, amely elől többször el kellett rejtőzködnie Sekirónak, kihasználva a legkisebb lehetőségeket is a cél eléréséhez. Biztos vagyok benne [a PlayStation Lifestyle szerkesztője], hogy előbb-utóbb harcolni is kell vele, majd kinyírni ezt a nagy undormányt, de egyelőre csak a lopakodás volt az életben maradás fő célja.

A demo egy lidérccel való küzdelemmel ért véget, ami felvonultatta és próbára tette az eddig tanultakat. Kikerülés, védekezés a megfelelő időben, a legkisebb lehetőség kihasználása, támadás, visszavonulás, ismétlés. Az egész harc egy hídon történt, ahol gyönyörű, rózsaszín szirmok hullottak a környező fákról, kiemelve a feudális Japán szépségét, kontrasztba állítva Sekiro kalandjának brutális rémségeivel.

A bemutatónak köszönhetően kétségtelenül többet tudhattunk meg a Sekiro: Shadows Die Twice-ról, még 2019-es megjelenése előtt, és egy dologban biztosak lehetünk a demo alapján: ez határozottan a FromSoftware stílusa. Lehet, hogy némileg különbözik az eddig ismert alkotásaiktól, de a rövid bemutató alatt az is egyértelművé vált, hogy a FromSoftware immár szeretne továbbfejlődni. Megmaradt az a kulcs FromSoftware aspektus, amit megszerettek a játékosok, de az élmény mégis eredeti és friss, érdekes egyvelege a megszokottnak és az ismeretlennek.
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. KAMIKAZE-HUN  PlayStation.Community tag
2018.06.23. 13:04:19
LV6
Válasz 3. martin üzenetére:
Az biztos:)
"Örökké nem eshet"
4. CountofHell  PlayStation.Community tag
2018.06.21. 06:24:19
LV14
Már most nagyon tetszik.
PSN - CountofHell_HUN
3. martin  Főszerkesztő
2018.06.20. 09:33:09
LV26
Válasz 1. ralphcliff75 üzenetére:
Valaki nagyon-nagyon sok pénzt csengethetett ki ezért.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
2. DrZaius  Szerkesztő
2018.06.20. 04:45:39
LV2
Tyüh bammeg ez nagyon ígéretesnek tűnik! Kicsit félek a platformelemektől, mert a DS játékokban szerintem szörnyen van kivitelzve az ugrabugra (van, h egy kissebb akadályt nem lehet átugrani, de néha még csak átlépni sem tud bizonyos dolgokat, arról nem is beszélve, mikor a játék egyszerűen "eltol" ugrás közben, mert "arra nem lehet menni"). Itt meg központi elem lesz ezek szerint. Bár, ha tényleg fejlődik a FS, akkor ok.

Amúgy le a kalappal előttük. Örülök, h új IP-be fogtak, és még tetszetős is (bár azért remélem, h v'milyen DS v BB játékon ügyködnek a háttérben). Ami viszont érdekes és "szokatlan" számomra, h nincs online szegmense. A földre írkálás, vérfolt nézegetés, ily' módon társak behívása roppant egyedivé tette a Souls játékokat. Kicsit sajnálom, h ezt ide nem emelték át.
1. ralphcliff75  PlayStation.Community tag
2018.06.20. 00:31:43
LV2
Nagyon jól néz ki és eszméletlen ígéretes, csak azt nehéz megeméztenem, hogy Activision.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Hová utaznál legszívesebben?
2018.09.23. 09:00 PlayStation.Community
50 hozzászólás
Szerző: martin
Ha bárhova mehetnél a világon. És hová semmiképp?
SHADOW OF THE TOMB RAIDER (PS4)
2018.09.22. 12:20 Játékteszt
8 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Sírrabló születik.
Sword Art Online: Fatal Bullet - Szezonbérlet tartalmak (PS4, PSN)
2018.09.22. 10:45 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Masamune
A fegyverem a legjobb barátnőm...
Symmetry (PS4, PSN)
2018.09.21. 20:11 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Rettentő szimmetria.
Classic PS - Star Wars: Rebel Assault II
2018.09.21. 12:21 Classic PlayStation
10 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A Felkelést a remény élteti.
NBA 2K19 (PLAYSTATION 4)
2018.09.20. 10:44 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Jó fejlesztő holtig tanul.
VALKYRIA CHRONICLES 4 (PS4)
2018.09.19. 12:00 Játékteszt
9 hozzászólás
Szerző: HTB
Szelekkel suttogó.
Mozi - Predator - A Ragadozó
2018.09.19. 09:14 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A sportvadászat és a gerinckitépés filozófiája.
NARUTO TO BORUTO: SHINOBI STRIKER (PS4)
2018.09.18. 12:13 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Felérhet a nagyokhoz?
MUV-LUV ALTERNATIVE (PLAYSTATION VITA)
2018.09.18. 09:16 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: eszg_
Az év legepikusabb játéka megérkezett… PlayStation Vitára!