.

PlayStation.Community

2018.06.16. 16:53 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Értékeld a cikket!
Hogyan tartsunk életben egy királyságot?

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nemesi származású édesapa, aki halálos ágyán egy családi titkot osztott meg gyermekeivel: famíliájuk nem csupán egy egyszerű nemesi család, hanem egy távoli királyság jogos örököse, ami azonban elbukott az idők során. A gyermekek apjuk kívánságát követve felkeresik a királyság romjait, a hátrahagyott vagyon érdekében. Azonban csak romokat, széthullott népet, egy kastélyt és egy szellemet találnak. Így kezdődik a Regalia: Of Men and Monarchs – Royal Edition, és a mi feladatunk lesz sikerre vinni a trónörökösök törekvéseit, és újjáépíteni a királyságot.

A felállás ismerős lehet a Disgaea nevű játékból, és a hasonlóság itt nem ér véget. A történet rendkívül humorosan, szinte önmagát parodizálva tárul elénk, a karakterek nem nagyon tisztelik egymást, és ezt hangoztatják, amikor csak lehet (viszont a jelenetek gyakran túl vannak nyújtva, 10-15 perces hosszúságúak is lehetnek). A rajzstílus is az említett sorozatot idézi, hozzáadva a kellemes, nyugati stílusú, mesekönyvszerű vonalat.
A játék műfaja szintén stratégiai-RPG, tehát egy térképen kell karaktereinket vezérelni körönként, és megtervezni a csatákat. A harcok felépítése sokat merít a japán stratégiai-RPG elődökből (Fire Emblem, Disgaea, Final Fantasy Tactics, Persona), és egyfajta olvasztótégellyé válik. Mintha a készítők úgy gondolták volna, hogy megfognak minden nekik tetsző mechanikát a felsorolt sorozatokból, összekeverik, megrázzák, és kapnak egy tökéletes játékot. Sajnos azonban egy kissé átestek a ló túloldalára.
A kezdőképernyőn például a beállításoknál érdekes módon belenyúlhatsz magába a játékmenetbe, állítva a támadásaid erősségén, az ellenfelek reakcióin. Ez számos kétséget ébresztett bennem, és később valóra is váltak. Egy nagyon fontos opció viszont hiányzik, a képernyő méretén való változtatás. Néhány monitoron teljesen vagy részlegesen a felső menü levágásra kerül, és az eleve túlbonyolított menü kezelését képes tovább rontani.
Többfajta nehézségi fokozat is elérhető, de a normál is már elég nagy kihívást hoz.
A feladatunk az, hogy megadott idő kereten belül (1 játékbeli hónap) teljesítsük a kiírt számú küldetést. Ezeket bármilyen sorrendben bárhogyan elérhetjük: szabadon kalandozhatunk, építhetjük barátságunkat a segítőinkkel (Persona, Fire Emblem) és számomra kedves opció, hogy fejleszthetjük a városunkat. Az utóbbi lehetőséget rendkívül jó ötletnek találtam, más hasonló játékokban általában nincs lehetőség erre. Ha sikeresen teljesítettük a megadott számú küldetést, a játék folytatódik egy új hónappal.
A kalandozás egy térképen zajlik, ahol különböző dungeonökbe léphetünk be, ezek viszont napokat vesznek el a megadott időnkből. A dungeonökben találjuk a csatákat, amik hasonlóan zajlanak más stratégiai játékokhoz, azonban nincs lehetőség a gyógyításra, és a counter lehetőségét is elvették.

A gyógyítást helyettesíti a vértezés képessége. Itt a karakter élet helyett pajzspontot tölt vissza - a pajzspontjait részesíti előnyben a rendszer, így ha ezek elfogynak, csak akkor veszítesz az életedből. Emellett van egy Field of View is, tehát az adott karakternek látnia kell a célpontot a támadáshoz. Mivel rendkívül sok pálya van teleszórva az ezt blokkoló objektummal, ez gyakran keresztezi majd a terveidet. A másik gondot okozó dolog a célzás. A rendszer itt gyakran csal, viszont ezt később ki lehet játszani. A térképek gyakran nehezen átláthatók, ezt a nagyítás, a forgatás hiánya, és az esetenkénti zsúfoltság okozza. A pályadizájn sem a legjobb, néha egészen elfogadható, máskor zavaros, de néha lecsúszik egy általános iskolás festményének szintjére.
Azonban a dungeonökben helyet kap egy régi, mégis manapság ritkán használt funkció is, a szöveg alapú kaland. Itt csak egy szöveget kapunk, és a választásainktól függ a kimenetel: jutalmak, semmi (menekülés), vagy csata. Ezeket gyakran jobban élveztem, mint a harcokat.
Az utolsó funkció,ami itt található a pihenő, itt két karakterünkkel is fejleszthetjük a kapcsolatot, aludhatunk (ami feléleszti egyszer az elhullott csapattagokat), vagy menthetünk. Érdemes mindig menteni, mert a rendszer alig végez automatikus mentéseket. Néhány pihenőnél borzalmas az irányítás, mintha folyamatosan jégen csúszkálnánk, ezért érdemes az ajánlott gombkiosztással választani opciót a járás helyett.
A királyságunk központjában folyamatosan nyílnak majd a kapcsolatok, boltok, itt fogjuk a legtöbb időt eltölteni. Ha felfejlesztünk vagy építünk egy épületet, változás látszódik a térképen is. Az innen elérhető menü és kapcsolattáblázat csak elsőre tűnik kaotikusnak, idővel hozzá lehet szokni. A folyamatosan megnyíló világgal és szereplőkkel kapcsolatos bejegyzések tovább mélyítik a történetet, jól lettek megírva. Az elérhető, folyamatosan bővülő szereplőbázis a Persona sorozatban látott social linkekre építkezik, bár ezek le lettek butítva, inkább a játék előnyére, mint hátrányára (sajnos ez a többi játékmechanikával nem így sikerült). Egy játékbeli napot használnak fel, a jeleneteik a történettel ellentétben rövidebbek. Egy-egy kapcsolat új képességeket, eszközöket, tárgyakat szolgáltathat. A bolt katasztrofális, nem mutatja meg a jelenlegi és a vásárolni kívánt felszerelés közti különbséget, itt érezhető az elhanyagoltság. A karakterek fejlesztése sem a legjobb, a fejlődés csak ablakokat nyit meg, ahová a neked tetsző státusz bónuszokat,perkeket pakolhatod.

Ennek ellenére érezni lehet a fejlesztők szeretetét a zsáner iránt, és ha kicsit nehézkes is a játék, a hangulata kiváló. A zene kellemes, de felejthető, a történet viszont érdekes, gyakran azért folytattam a harcok miatti idegesség után is, hogy lássam a vicces interakciókat, és a karakterek is kifejezetten jól lettek megírva. Tartalom terén kiváló a game és eléggé nagy kihívást ígér. Átlagos, casual kalandokat kereső játékosoknak nem ajánlom, viszont akik szeretik a stratégiai RPG-ket, azoknak jó szórakozást ígért, gyakori kikacsintgatásokkal a nagy elődökre. Ár-érték arányban egészen jó, mivel indie cím, így a „nagy” SRPG-k árának csupán a felébe kerül.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Crunching Koalas
Fejlesztő: Pixelated Milk
Megjelenés: 2018.04.10.
Ár: 7690 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 4.27GB
Web: https://regaliagame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. Angyalkus  PlayStation.Community tag
2018.06.16. 21:56:19
LV2
Válasz 1. PSti üzenetére:
Köszi szépen! :D
Prinny DooD!
1. PSti  PlayStation.Community tag
2018.06.16. 19:53:36
LV5
+1
A játék nem az én stílusom, viszont a leírás pazar. Angyalkus csak így tovább!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Regalia: Of Men and Monarchs - Royal Edition
Crunching Koalas
KÖZÉPSZERŰ

MARTIN BELESZÓL
Angyalkus "Játéktesztelőket keresünk" felhívásunkra jelentkezett. Fogadjátok - olvassátok, véleményezzétek - bemutatkozó írását szeretettel!