PlayStation.Community

2018.06.15. 10:00 Játékteszt
7 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Értékeld a cikket!
Száguldó roncsderbi.

A Codemasters a DriveClub és a MotorStorm fejlesztőivel karöltve próbát tesz arra, hogy a generáció legjobb arcade autós őrületét elhozza nekünk. A célkitűzés egyértelmű, a fő kérdés inkább az, hogy milyen formában fog ez megvalósulni? Joggal reménykedhetünk egy teljesen új MotorStorm-reinkarnációban, azonban balgaság lenne azt gondolni, hogy a Onrush nem próbálkozik meg valami újjal.

Mielőtt komolyabb részletekbe belemennénk, érdemes még a teszt legelején tisztába tenni, hogy a játékban a helyezések nem a hagyományos módon kerülnek kiosztásra. Adott egy kék és egy narancssárga csapat, akiknek a fő feladatuk mindig más lesz. A megszokott arcade versenyek rendszerét teljesen elfelejthetjük. Tulajdonképpen tökmindegy, hogy pozíció szerint elsők vagy utolsók vagyunk-e a pályán, mert ha túlságosan előre húztunk vagy lemaradtunk, akkor a gép visszarak minket az események közepébe.
Felmerül tehát a kérdés, hogy akkor miről is szól az Onrush? A végső győzelemhez bizonyos célokat kell teljesíteni, amely által pontokat kap a csapat. Első és legfontosabb, hogy a négy lehetséges játékmód közül felmérjük az éppen aktuális feladatot. A cél mindegyike egyszerű, szinte pár másodperc elteltével egyértelművé válik, mi is a feladatunk.
Név szerint ismertetve: az Overdrive játékmód a folyamatos nitrózásról szól, amit zúzással és ugratással nyerhetünk el. Minél többet használjuk a gyorsítást elősegítő nitró, avagy Rush gombot, annál több pontot kap a csapat. Aki pedig eléri a tízezret, az nyert.
Az én személyes kedvencem a Countdown, ahol zöld színnel jelölt, a pálya méretéhez képest keskeny ellenőrző pontokon kell átmenni, amiért cserébe kapunk egy másodpercet. Ebben a módban ezt sokan elfelejtik, vagy csak szimplán nem foglalkoznak a csapat fő céljával, avagy azzal, hogy ne járjon le az idő. Ha kicsit résen vagy, és nem mész bele egy felesleges adok-kapok gyűrésbe az ellenféllel, akkor értékes időt szerezhetsz, ami akár egy gyors győzelemhez is vezethet.
A Lockdown esetében egy adott területen belül kell tartózkodni lehetőleg minél tovább és minél többen. Jóformán egymásnak van eresztve a két csapat egy nagyon kicsi zónában, aminek következtében őrületes zúzásokat élhetünk át.
Utolsónak a Switch maradt, ahol minden kategóriában van egy életünk, így vigyázni kell, nehogy "leütközzenek" minket, vagy ha ügyesek vagyunk, akkor dózerként mehetünk végig a pályán.

A mérkőzések tehát a kategóriájukból fakadóan változatosak, és akkor még szó sem esett a járművekről, amik ugyancsak megérnek egy misét. Itt is több osztályból választhatunk, de mielőtt szükségtelen felsorolásba bocsátkoznék, megjegyzem, hogy nagyon könnyen kiismerhető, melyik mire való. A legjobb dolog az egész Onrush során, hogy posztokat kell betöltenünk, így a játék mindvégig változatos marad.
Lehetőségünk lesz motorral végigszáguldani, és a remek irányításnak, plusz a motorokra jellemző mozgékonyságnak köszönhetően játszi könnyedséggel tudjuk behülyíteni az ellenfeleket. Ezt követi az első autós kategória, ahol kissé versenyautó jellegű gépekkel tudunk manőverezni és a motorosok után eredni, ha nagyon elkanászodnának. Nagy gépek ellen csak nagy gépekkel tudunk csatába szállni, úgyhogy ennek tudatában érdemes számításba venni a lomha és nehezen irányítható géposztályokat is, amik már inkább egy kamionra emlékeztetnek. Hatékonyságuk igazából csak a pusztításban érhető tetten, viszont akkor igencsak jó szolgálatot tehetnek.
Ha úgy tarja kedvünk, módosítani is tudjuk a kocsink és motorunk kinézetét, viszont szigorúan csak a kinézetet, ami a lootboxok tudatában megnyugtató, így egyáltalán nem zavar a jelenlétük. Minden szintfejlődés után kapunk egyet, illetve vannak bizonyos napi küldetések, amikor úgyszintén esélyt kapunk beszerezni párat - ha pedig nagyon megtetszik valami, akkor a futamok után szerzett virtuális pénzből is megvásárolhatjuk.
A pályák mennyisége és részletessége ugyancsak rendben van. A különlegesnek mondható játékstílusra ráfűzve én mondjuk szívesen láttam volna néhány extrém pályát, ahol Hot Wheels-szerű loop és egyéb extrém elem vár minket. Ettől függetlenül, megvan a maguk feelingje és a dinamikus időjárás csak pluszba rádob az egészre.
És ha már a pályáknál tartunk, érdemes egy kicsit itt is kitérni a szokásos versenyektől való eltérésre. Alapvetően szimpla köröket megyünk, hiszen egy-egy tereptárgy többször is feltűnik, azonban az adott meccsnek csak a fő cél teljesítése után van vége, így hivatalos célvonal nincsen. Amire oda kell figyelni, az az, hogy a tereptárgyakat nagy ívben kerüljük el, mert a legtöbb esetben fájdalmas lesz a találkozás, és ha kiesünk, akkor több másodpercen keresztül a Lobbyban kell várnunk. Szerencsére az nincs lekorlátozva, hogy hányszor térhetünk vissza a versenybe, ami jó hír, viszont ha sokszor kiesünk, akkor pontokat se tudunk szerezni, ezért nem árt, ha minél többet a pályán tartózkodunk.

Mielőtt túl hamar belemennék a legkomolyabb online küzdelmekbe, ajánlott pár gyakorló menetet menni egy általunk összerakott Custom játékban, vagy a Single részben. A béta alapján elsőre úgy tűnt, a fejlesztők az online szegmensre mentek rá, de így a megjelenést követően látható, hogy egy igen tartalmas karrier áll rendelkezésünkre, ahol mindenféle történet nélkül csak úgy "bele a nagyvilágba" tudunk futamokon részt venni. Úgy hiszem, ez egy tökéletes lehetőség az összes pálya, játékmód, és jármű megismerésére, illetve egy bemelegítő menetnek is kiváló. Sajnos a Ranked részleg a teszteléskor még nem volt elérhető, így csak online Quick meccseket tudtam menni, de remélhetőleg pár hét múlva egy jól működő rangsorolt online részt is kap az Onrush.
Mielőtt valaki a vásárlás mellett dönt, javaslom, hogy nézzen pár gameplay videót, nehogy a merőben más játékstílusnak csalódás legyen a vége. A program fő attrakciója egyértelműen a hatalmas zúzás és a célok változatossága, ennek ellenére sokszor teljesen kaotikus értelmetlenség lett a vége a dolgoknak, amikor sok ellenfél csak arra ment rá, hogy kiüssön, de cél teljesítését teljesen elhanyagolták. Multiplayer játékoknál mindig előfordul az ilyesmi, de azért örültem volna, ha több motiváció van arra, hogy ki nyerje az adott kört.
Másik fő probléma, hogy nem egyértelműek a hitboxok. Sok esetben szimplán lepattantam a fáról, amikor telibe neki kellett volna mennem, máskor pedig az ellenfél motorosa simán továbbment, pedig én jóformán magam alá gyűrtem. Ezek az esetek persze fordítva is igazak, tehát egy lepkepukitól is képesek vagyunk felborulni. Sajnos, az ilyen hibáktól frusztrálóan kiszámíthatatlan nem lesz a játék és ez az, ami teljesen megöli a hangulatot.
A zenei felhozatal és a grafika rendben van, ámbár egyik se fog senkit sem lenyűgözni. Kifejezetten jó és egész tartalmas iparos munka, de ennél semmiféleképpen nem több az Onrush. Ami inkább fontos és kiemelkedő, hogy a stabil 60fps számot tudja tartani a játék, így rendkívül folyamatosnak hat az élmény. A rombolható környezet jól működik, a fejlesztők gondoskodtak arról, hogy legyen mit törni, ha épp nincs a közelben senki. Ami kicsit hiányzott nekem, az egy jól kidolgozott törésmodell és egy belső nézetet használó kameraállítási lehetőség. Ezek az apróságok jól feldobták volna a játékmenetet, és ha már ennyire az multis lehetőségekre épít a játék, egy osztott képernyős lehetőséget is elbírt volna véleményem szerint. Kihagyott lehetőség, de meglehet, hogy már csak én maradtam egyedül, aki szeret a haverokkal leülni és egy kijelzőt bámulva versengeni.

Az ígéreteket beváltotta az Onrush, és ha elkapjuk a fonalat, akár órákig ellehetünk vele, hát még ha találunk magunk mellé valakit, akivel közösen vághatunk neki az online résznek. Ennek ellenére, ha a Codemasters nem gondoskodik a folyamatos tartalomól, akkor elég hamar megunhatóvá válik az őrület, ami a futamokra jellemző.
Aki odavan az online mókákért és az autós tartalmak se riasztják vissza, az mindenféleképpen tegyen vele egy próbát, mert lehet ez lesz élete legjobb arcade játéka. Viszont azok, akik egy szimpla autós játékot keresnek, ahol körversenyeket kell menni, azoknak nem biztos, hogy tetszeni a fog a folyamatos pörgés és a sokszor adrenalintól túlfűtött események sokasága.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható partnerünk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, vagy a webshopjából könnyedén meg is rendelhető.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2019.02.21. 17:44:57
LV1
Sziasztok. Valaki találkozott már olyan problémával, hogy a superstar challenge kinullázódott? Platina trófeára hajtottam. Még egy kihívás kellett volna, hogy meglegyen. Este gép kikapcs,másnap beléptem, először kidobott a játék egy hibaüzenettel, megpróbáltam újra belépni, amikor is azt írta a játék hogy a mentéseim törölve lettek. A pénz, a ubertagek a matricák, minden megmaradt, még a profilomba is azt irja a játékon belül, hogy a superstars challebge 99,1 % on van. A 100 as szintem is megmaradt. Csak a kihívások nullázódtak le. Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban? Köszi a választ.
6. Zsolt  PlayStation.Community tag
2018.12.28. 09:23:53
LV11
Most nyomom, nekem nagyon bejön. Gyors, pörgős, néha látványos is, jók a zenék, izgalmasak a versenyek, van benne tartalom.
5. Binder  Drift & Photo
2018.06.21. 13:26:30
LV22
Válasz 3. Zdex üzenetére:
Igen mondjuk a zenéről véleményt mondani felesleges mert az nagyon izlésfüggő hogy kinek mi jön be vagy mi nem.
Az autók / köryezet hangja az amit egy ilyen cuccban ki lehet vesézni.
4. B_Renato97  Szerkesztő
2018.06.18. 14:59:30
LV4
Válasz 3. Zdex üzenetére:
A zének valóban egyediek és pörgősek, kár hogy az autók hangjára már nen figyeltek ennyire.
3. Zdex  PlayStation.Community tag
2018.06.17. 23:17:41
LV3
Nekem tetszik a játék, kellemesen csalódtam benne, főleg a Gravel után.. A zenéje pedig tök jó pörgős, rockos, átlagosnak nem nevezném.
Csak sört iszok, mer' vezetek.
2. Binder  Drift & Photo
2018.06.17. 21:42:43
LV22
Hát a Driveclub után nem ezt vártam...xD
1. gugello  PlayStation.Community tag
2018.06.17. 19:45:17
LV14
Számomra teljesen jellegtelen az egész játék, semmiféle élvezeti faktor nincs jelen "verseny" közben. A fizika mintha nem is létezne. Úgy sz@r az egész koncepció ahogy van!
Sajnos a Codemaster bábáskodott, adta ki a koncepciót, az Evolutions csak megcsinálta a programot.

Új Motorstormot akarok...
- lazíts ha bírsz -
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
ONRUSH
Deep Silver
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
7/10
Pozitívum
Új színfolt a versenyjátékok világban; hangulatos feszültséglevezető; számos járműosztály
Negatívum
Játékmenetet befolyásoló bugok; felejthető fizika; elférne még pár játékmód

MARTIN BELESZÓL
Így olvasva érdekesnek tűnik, hogy az egyedi szabályoknak hála nem az első hely megszerzése a fő cél. Kár, hogy ezt multiban nehéz lesz megértenie a kis Száguldó Szilárdoknak és Bajnok Barnabásoknak.