.
 

PlayStation.Community

2018.06.10. 09:30 PlayStation.Community
62 hozzászólás
Szerző: martin
Értékeld a cikket!
És a magyar videojáték fejlesztőkről, fejlesztésekről?

Számomra a mai napig rendkívül furcsa és meglehetősen misztikus, ugyanakkor valahol nagyon tipikus is a magyar videojáték fejlesztés egész témaköre úgy, ahogy van.

Vegyük például az első világhírű magyar videojátékot, az Ecco the Dolphint (mely persze gyakorlatilag nem az első hazai próbálkozás volt, de mindenképpen a legnagyobb volumenű), ami SEGA MegaDrive szoftverként látta meg a napvilágot, és bár hazánkban is ismert és sikeres címmé nőtte ki magát, nem csak a nagyvilágban, a mai napig sokan nem tudják róla, hogy magyarok készítették.
Mindenféle rosszindulat nélkül mondom: mi magyarok hajlamosak vagyunk rá, hogy a legapróbb bolhából is mellünket döngetve gyártsunk hatalmas elefántot, ha nemzethy büszkeségről van szó, a magyar videojátékos fejlesztések mégis abba a kategóriába esnek, melyeket valami érthetetlen oknál fogva évtizedek óta inkább a titkolnak, mintsem a világba kürtölnék őket és rivaldafényben fürdenének.
A Novotrade fejlesztői például egy patinás budai utca szinte jelöletlen irodaházában megbújva készítették el a delfines szoftvert, olyan "nyugati" körülmények között, melynek bemutatása már a '90-es évek zabolátlan forgatagában is szenzációnak számított volna, mégis, az elmúlt több mint 20 évben alig foglalkozott ezzel valaki. Tökéletes példa erre az egész abszurdumra a programba - teljes titoktartás mellett - beépített magyar szöveg is, mely lassacskán azért fog feledésbe merülni, mert már nem lesz élő ember, aki egyáltalán emlékezne létezésére; arra meg főleg nem, hogyan kell előcsalni...

És hiába telt el az Ecco óta húsz+ év, az alapfelállás azóta sem változott.

A magyar ZEN Studios ZEN Pinball / Pinball FX3 szoftvere például nem csak minden idők legjobb flippere, de egyenesen miden idők egyik legjobban összerakott és kitalált, töretlenül fejlődő projektje, mégis, már maga a ZEN létezése is inkább csak mendemonda hazai gémer-berkekben. Én soha nem láttam még, hogy mondjuk az RTL Klub nagy csinnadrattával kivonult volna hozzájuk, és készített volna velük egy remek műsort, hogy ország-világ megtudja, milyen kiváló nemzet is vagyunk virtuális flipperben - ehelyett inkább úgy tűnik, hogy a ZEN-esek még azt is igyekeznek titokban tartani, hogy itt élnek közöttünk.
De felhozhatnám példának akár az immár PS4-re is elérhető Sine Mora shoot'em upot is. Ha történetesen nincs pár olyan srác a fejlesztő csapatban, akik az 576 Konzol révén váltak a magyar videojátékos szcéna ismert neveivé (Reiker, Dae, Vega), és ezek a formák nem írogatnak privát felhasználóként magyar online videojátékos fórumokra, tizedannyi playerhez sem jut el az információ, hogy "OMG a legendás japán Goichi Suda-féle Grasshopper Manufacture egy magyar csapattal együtt hozta tető alá a remek lövöldét".
És a sornak még ezzel sincs vége. Ott van a Warhammer: Mark Of Chaos díjnyertes intróját elkövető, de teljes sötétségbe burkolózó Digic Pictures, akikről szinte semmit sem hallani a nagy nyilvánosság előtt, és ott vannak a hiper-giga-modern, Budapest belvárosában megbúvó stúdiókban a Ubisoftnak játékot tesztelő, láthatatlan és ismeretlen magyar srácok is, kiknek létezése inkább legenda, mint ismert tény.

A világszínvonalú magyar játékfejlesztés tehát évtizedek óta itt jár... valahol közöttünk, de megléte mindig is a legjobban féltett titkok közé tartozott. Teljesen egyértelmű, hogy azok a magyar srácok, akik itt Magyarországon odajutnak ennek a csodálatos és érdekfeszítő "nyugati" világnak a közelébe, a nagyközönség számára megszűnnek létezni, mi gémerek pedig maximum akkor értesülünk róluk, ha esetleg egy végigvitt game stáblistájában véletlenül felfedezzük az ismerős magyar neveket.
Ecco the Dolphin, Imperium Galactica, TEREP2, Sine Mora, SkyDrift, Van Helsing, Reunion, Warhammer 40,000: Inquisitor Martyr - néhány játékcím a teljesség igénye nélkül, melyet magyarok készítettek. Miért nem tud ezekről a széles magyar nagyközönség? Miért nem hallottunk a mainstream médiában ezekről a magyar fejlesztésekről?

A PSC ezen elmélkedő cikkében arra vagyunk kíváncsiak, te egyáltalán mit tudsz a magyar videojáték történetéről, fejlesztésről, összességében a magyar gyártmányú videojátékokról? Mi a véleményed a magyar game-ekről? Miket ismersz? Miket próbáltál?
Mi a kedvenc magyar játékod? Jelent neked valami plusz / mínuszt, ha egy játékról kiderül, hogy magyar fejlesztés? Van bármilyen érzelmi többlet, egy kis hazafias érzet, vagy valami, ha az ember magyar játékkal játszik? Szívesebben adsz ki pénzt játékra, ha tudjuk hogy az magyar?
De menjünk egy kicsit tovább: dolgoznál ilyen helyen? Tudsz erről valamit? Érdekes lehet ez az egész téma? Szerinted miért nem kap a magyar videojátékos elég nyilvánosságot? Vagy én tudom rosszul, és valójában kap?

Meséljetek!

Számít-e neked a konzolos visszafelé kompatibilitás?
Régen tényleg minden játék jobb volt?
Miért szeretjük rajongásig a Soulsborne játékokat?
A Top 5 legemlékezetesebb pillanat/jelenet számodra...
Milyen nagy bejelentéseket vársz az E3 2018-tól?
Mi a véleményed az Xbox-ról...
Elmélkedő - Mi a véleményed a Nintendo-ról...
Van kapcsolat politika és videojátékok között?
Mit szólnál egy olyanhoz, hogy Magyar Videojátékos Párt?
Hogy viszonyul környezeted ahhoz, hogy videojátékos vagy?
Mi a véleményed a magyar és külföldi játékosokról?
Megérte / megéri szerinted PS4 Pro-ra váltani?
Mennyire fontos neked videojátékban a magyar nyelv?
Melyik szerinted a legjobb Metal Gear játék?
Exkluzív PlayStation szériák epizódértékelője - #2 rész
Exkluzív PlayStation szériák epizódértékelője - #1 rész
Melyik játékból szeretnél PS4-es újrafeldolgozást?
Szerinted melyik gyártó nyeri végül a konzolháborút?
Melyik szerinted az eddigi legjobb PS4 játék?
Változtatott az életeden a videojátékozás?
Milyen hosszú számodra az ideális videojáték?
Mennyire fontosak neked a PlayStation trófeák?
Buli, buli, buli Szilveszter este?
Mit jelent neked a Karácsony?
Hol-merre élsz jelenleg?
Miért az lett a PSC-s nickneved, ami?
Mi a véleményed a PlayStation Plus szolgáltatásról?
Milyen platform(ok)on játszol még PlayStation mellett?
Te hogyan képzeled el a videojátékozás jövőjét?
Számít-e az neked valamit, ki/mi egy játék főhőse?
Hogy fér össze család / kapcsolat / gyerek / munka és videojáték?
Milyen szintű játékosnak tartod magad?
Mit gondolsz a videojátékos bloggerekről és YouTube-erekről?
Te milyen videojátékot készítenél?
Szerinted luxushobbi a videojátékozás?
Hogyan és mikor lettél videojátékos?
Milyen érzés számodra videojátékban gyilkolni?
Az eddigi legjobb / legrosszabb Online játékélményed
Könnyeztél már meg videojátékot?
Életed legnagyobb videojátékos csalódása
Életed legmeghatározóbb játéktesztje
Olvasói vélemények
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
62. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2018.06.23. 11:48:17
LV1
Nekem a kedvenc magyar fejlesztésű játékaim az imperium galactica 1-2 és a egy ingyenes régi rpg makeres játék az amnézia volt úgy kb 99-2001 körül.

máig elérhető az azóta már megszűnt fejlesztő még létező oldalán a
http://moondragon.hu/
címen.


a revenge on triológia fejlesztőjéről sajna a 90es évek óta semmi hír...
61. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.16. 20:54:05
LV12
Válasz 55. Richard üzenetére:
EA meg a blahánál volt.
UBI is volt valahol, de az egy akkora mocsadék banda, hogy fúj. Azt se bánnám ha beszántanák az egészet, csak a beyondgoodevil2-t után, ha lehet :)
We all feed on tragedy
60. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.16. 20:52:45
LV12
Válasz 58. martin üzenetére:
Ben Daglish képzett zenész. Zenész családból, persze hogy ért hozzá, hogy hogyan fog jól szólni. :)

Olyan, mint a Vincenzoo (csak Vincsi magyar. hehe), aki amúgy a Project Cars-ba gyártott hangokat, meg dolgozott a Witcher szériákon is. És a mai napig generál c64-re zenéket. Gondolom idei Árok partira is hoz valami jóság zenét, ami úgy fog szólni, hogy húbammeg.
Szabadidejében meg ilyesmiket szervez össze:
https://www.youtube.com/watch?v=H-7Winw-HYk
We all feed on tragedy
59. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.16. 20:35:41
LV12
Válasz 57. martin üzenetére:
Ben Daglish a legjobb C64 bazsevátor.
Bár vannak, akik gyártottak jókat, de Daglish a legmenőbb.
Irigyellek, hogy volt okot a kósza könnycsepp elmorzsolásra :D

Martin Galway meg akkor jó, amikor Reyn Ouwehand tolja... :)
https://www.youtube.com/watch?v=PTSUR3RHh9M
We all feed on tragedy
58. martin  Főszerkesztő
2018.06.14. 19:18:06
LV26
Ben Daglish erősebb zenéket írt, mint amilyenek a játékok lettek, amik alatt szóltak a számai. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
57. martin  Főszerkesztő
2018.06.14. 19:16:58
LV26
Válasz 50. trx üzenetére:
Egyszer egy hosszú pillanatra Ben Daglish mellett állhattam egy rendezvényen. Mivel #1 C64 zenészem, egy könnycsepp is kiugrott talán, de gyorsan elmorzsoltam. Tudom, hogy Magyarországon inkább Martin Galway volt a menő, odavoltam érte is, de nekem akkor is az Ark Pandora meg a Future Knight volt a mindenem.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
56. MagicT
2018.06.14. 19:09:36
LV1
+1
A The escape / OnEscape amiga ( es pc ) játék, amellett h augusztusba újra kiadásra kerül sega dreamcastre..
1:00 tol látszik h magyarok készítették..
És a '90 -es évek akció kaland jatekaira hajaz.. ( another world, flashback - ezek szint jonnek dreamcast re ) ..
Annak idején ez kimaradt nekem mert a1200 re jött, nekem csak amiga 500 an volt, szóval nagyon várom :)

https://youtu.be/DLCSwHYWgqI
55. Richard  PlayStation.Community tag
2018.06.14. 08:46:34
LV5
Válasz 53. trx üzenetére:
Most hogy mondod, lehet velük kevertem a Ubit.
54. Zsolt  PlayStation.Community tag
2018.06.13. 09:23:50
LV11
Őszintén szólva nekem nem jelent plusz értéket, ha egy játék magyar fejlesztés. Ettől még ugyanúgy nem tetszik az Ecco vagy a Sine Mora. A ZEN Pinball viszont durvajó, PS3-on és iPad-en is nagyon sokat játszottam.
53. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 21:29:52
LV12
Válasz 39. Richard üzenetére:
CrytekHU is a Dorottya udvarban volt. Belőlük se lehetett sokmindent kiszedni, max annyit, hogy mekkora szar dolog installer generátort scriptelni. De azt azóta már én is megtapasztaltam :P
We all feed on tragedy
52. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 21:23:13
LV12
Válasz 30. hunlogi üzenetére:
DR-t meg(v)ette a Docler... Na, annak akkor lett vége.
Nem szép sztori az se.
We all feed on tragedy
51. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 21:19:41
LV12
Válasz 21. PDHiv üzenetére:
háháhá. Newcomer!!!
Gyere Árok Partyra! :)
We all feed on tragedy
50. trx  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 21:10:04
LV12
exfőnök kódolta a heroes6 3d motorját (meg warhammer40000-ét is). másik haver a Sine Mora alattit.
A Perpetuum Online nevű robotos izéről nem is beszélek, azt meg a Conspiracy nevű demócsapatunk tagjai rakták le.
Nomeg anno c64-re az Alternative World Games. Azt is magyarok rakták le, és Ben Daglish csinált hozzá zenét. rohadt jó volt.
Meg az Impossible Mission... És amúgy a Last Ninját is magyarok kezdték el, de aztán át lettek ba..va...
We all feed on tragedy
49. futu-retro  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 15:39:35
LV1
+1
Válasz 48. TCr64EU üzenetére:
Ha tudnád mennyi ideig gyűjtöttem ezekre a játékokra. Egyszer beállítottam az 576-ba egy dunsztosüvegnyi 10-essel és 20-assal. Láttad volna az eladó arcát. A Novotrade boltjában nem is vásároltam, mert iszonyat silány minőségű kazikat forgalmaztak.
Őszintén szólva a kazis játékokat mindig jobban bírtam. Vettem egy 90 perceset és telemásoltam játékokkal a copypartykon. Egyedül a betöltési idő, a fejbeállítás csavarhúzóval, meg a Turbo betöltése volt szüttyögős, de aztán vettem egy Turbo cartridge-t, amin volt fejbeállító progi is és onnantól már csak 10-20 perceket kellett várni.
A többlemezes (6-8) játékoknál mindig szívtam, mert az utolsót rendszerint nem tudta betölteni a gép. Másolásnál meg vagdoshattam ki a Parrot lemezek sarkait. Régi szép idők...
48. TCr64EU  Choose life
2018.06.12. 14:08:13
LV22
Válasz 43. futu-retro üzenetére:
Te gazdag voltál.
Nekem csak kazettás jutott.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
2018.06.12. 13:25:50
LV1
Válasz 23. cue üzenetére:
Az oktatással kapcsolatban voltak/vannak próbálkozások, persze nem hivatalos úton. 6-7 évvel ezelőtt volt pár összejövetel az amatőr, fiatal játékfejlesztőkkel, de ezek inkább 18+, sörözős alkalmak voltak. Állandónak tűnik az igény egy kicsit "gyakorlatiasabb", "hogy induljunk el" kurzusra, előadásra, de megszervezni már bonyolultabb, pedig nekem az a tapasztalatom,hogy egy csomó fiatalnak csak útmutató kéne. (Meg némi türelem, de ezen a szakmai oktatás nem nagyon segít, ha nincs.)
46. futu-retro  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 12:17:31
LV1
Válasz 44. martin üzenetére:
Az mekkora! 1001 játékban olvastam róla először a végigjátszást aztán rohantam is megvenni. Hiába volt meg a leírás, számtalanszor elakadtam benne (pl.: a papnál nem tudtam, hogy imádkozni kell). Volt, hogy hetekre félretettem. A hozzá írt másolásvédelemtől is letettem a hajam akkoriban (még jó, hogy kiadás előtt kiszivárgott a játék és így mindenki tolhatta a kalóz verziót). Rátkaitól a Bosszú is ütött (főcímzenéje is szuper), meg Olessák Robitól a Gálya.
45. KURO  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 12:10:37
LV1
+2
Életem egyik álma részt venni egy videojáték fejlesztésében. Jelentkeztem is egy ismerősnél, hogy szívesen megyek hozzájuk a Neocore-ba gyakornoknak, sounddesigner/foley artist/zeneszerzős melót csinálni full ingyen, vagy akár kávét főzni, kivinni a szemetet, de sajnos Mo-n vagyunk, mindenki úgy félti a szaros kis melóját, hogy még az ingyen segítséget sem fogadják el, nehogy kiderüljön, hogy valaki más is ért hozzá...
44. martin  Főszerkesztő
2018.06.12. 11:42:45
LV26
Válasz 43. futu-retro üzenetére:
Időrégész C64!
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
43. futu-retro  PlayStation.Community tag
2018.06.12. 11:32:23
LV1
+2
Magyar videojátékok? Most hirtelen ezt a három kedvencemet sikerült előhalásznom:

Long Life (C64): http://kepkuldes.com/images/75ba83be64f84ddb4[...]

No Limit (C64): http://kepkuldes.com/images/3b6bc6818ab8ad344[...]

Sword of Honour: http://kepkuldes.com/images/6848ff0b9cf3835fd[...]

De ezeken a fantasztikus címeken kívül megvan még a BBurago Rally, A Kastély, A Pokol Angyala, Newcomer, Új vadnyugat és még sorolhatnám. Kiváló mestermunka mind! Hihetetlen, hogy hazai fejlesztők mit ki nem tudtak hozni a C64 erőművéből.
A kedvencek közül egyedül a Tetris & Kikugi és a BOOM hiányzik.

Mellesleg a hazai fejlesztők által életre hívott játékok közül nálam a mai napig a Last Ninja a favorit.
Ha a mai világban legalább annyi reklámot kapnának a magyar játékok, mint amennyit az 576 szánt rájuk a 90-es években, akkor talán többen ismernék őket.
42. Tevez11  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 21:18:40
LV23
Nem nagyon ismerem őket.
Az egyre szélesebb körben bővülő magyar lokalizációnak viszont nagyon örülök!
"A fakezemmel,lekaszabolok pár Baszadékot"ArgFan75
41. PDHiv  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 20:38:01
LV1
+1
Válasz 30. hunlogi üzenetére:
Tök igazad van, első körben a magyar "szak" sajtónak kell kialakítani a kapcsolatot velük. Tolni kellene őket, szívesen olvasnék róluk. A Vakondok sorozat is tele volt tök jó infókkal sajnos nem láttam végig mindet.
40. Palmatex  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 16:21:22
LV1
Anno az Armies of Exigoval nyomattam amit a Blackhole Entertainment adott ki 2004-ben. Sajnálom hogy az első játékuk volt a legértelmesebb az összes közül.
"Never tell me the odds."
39. Richard  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 15:00:07
LV5
+1
A Dorottya udvarban dolgozatam 10 éve. Ott voltak a Ubisoftos srácok, de soha semmi infot nem sikerült kicsalnom belőlük. :)

Nem tudtam, hogy az Ecco the Dolphin magyar, de most már ezt is tudom.
Ha tudod Martin, hogy hogy lehet a magyar nyelvet előhozni benne, oszd meg!

A Zen pinball nagyon jó, a fejlesztők tényleg nagyobb ismertséget/elismerést érdemelnének.
38. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.06.11. 14:21:33
LV28
Válasz 35. hunlogi üzenetére:
Azért mert nem itthon dolgoznak engem ugyanúgy érdekel a munkájuk. Nyilván megvan az oka, hogy nem idehaza boldogulnak (ne keverjük ide az aktuálpolitikás "kimenekülnek mert itthon éhen halnának" történettel) feltételezem nem igazán van elhelyezkedési lehetőség ebben a szakmában kis hazánkban. Gondolom nem véletlen, hogy egy nagy kiadó sem töri magát, hogy magyar fejlesztő irodát nyisson.
37. hunlogi  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 13:48:02
LV1
+1
Válasz 36. Avanti üzenetére:
Az Istencsászár áldja meg őket!
36. Avanti  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 13:45:33
LV1
WH40K Inquisitor Martyr piszok jó lett. Gratulálok a NeocoreGames csapatnak, büszkék lehetünk rájuk!
Üdv.: egy eretnek aki PC-n tolja
35. hunlogi  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 13:42:20
LV1
Válasz 34. mentoloshypo üzenetére:
Nekünk az érdekünk pont az lenne hogy ők hazajöjjenek, hozzák haza a megszerzett tudásukat (adják át) esetleg pénzüket és alkossanak itthon is valamit. Na akkor érdekelnének igazán. Addig míg idegenben másnak termelik a profitot, addig mindez szép és jó, de kit érdekel Andrew Toth?
34. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.06.11. 12:47:01
LV28
Válasz 33. hunlogi üzenetére:
Félre értettél, nem azt mondtam hogy le kell szarni minden haza fejlesztőt, csak nem érdemelnek akkora figyelmet mint azt te szeretnéd. Szerintem.
Biztos vagyok benne, hogy külföldön sokkal többet leraknak a magyarok az asztalra, csak szokás szerint idehaza alig tudunk róluk valamit.
33. hunlogi  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 11:59:33
LV1
Válasz 32. mentoloshypo üzenetére:
Na akkor innen fúj a szél.
Szóval egy Inqusitor Martyr vagy egy Sudden Strike 4 nem üti meg azt a szintet hogy érdekes legyen számunkra??? Értem én hogy nem GOW vagy Warcraft, de akkor is itt készül. Egyébként ez nálunk népbetegség, ha valakinek nincs luxus autója vagy faszom tudja hanyas Iphonja az már nem is ember....
32. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.06.11. 10:25:19
LV28
Válasz 30. hunlogi üzenetére:
Mondjuk meg őszintén, egy laza cikket leszámítva nincs is mivel foglalkozni idehaza. Sokkal nagyobb figyelmet érdemelnének azok a magyar fejlesztők akik külföldi stúdióknál dolgoznak.
31. hunlogi  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 08:45:48
LV1
Válasz 30. hunlogi üzenetére:
*Martyr értékelése
30. hunlogi  PlayStation.Community tag
2018.06.11. 08:45:05
LV1
Válasz 25. foulier üzenetére:
Valahogy mindíg is baxta a csőröm hogy a magyar fejlesztésű játékokkal szinte sehogy nem foglalkozik a magyar gamer sajtó. Egyenesen vérlázítónak találom hogy olyan csapatokról mint a Neocore, Stormregion, Digital Reality stb. szinte semmit nem tudunk!? Nem hogy exkluzív infok nincsenek, de még azt se tudjuk szinte hogy működnek-e még. Vicc az egész, lehet itt is a tipikus magyar irigység húzódik a háttérben? A Neocore első játékos értékelése 1-es!!!! Elég nagy pénzt rámernék tenni hogy egy szájbakúrt elzavart volt fejlesztő ejtetette meg a csapat tájékáról..... Szégyen.
29. Onimushaman  Szerkesztő
2018.06.11. 00:18:08
LV24
+1
Válasz 25. foulier üzenetére:
Találkoztam az egyik grafikussal egy rendezvényen, nagyon félénk csapat.
señor
28. duckdany  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 23:29:47
LV5
Ha már ennyire próbáljuk tolni itt a magyar játékokat, szerintem nem ártotta volna a tavalyi sikert is megemlíteni.
Még ps4re is megjelent!
Kite Games (Dohány utcában vannak) - Sudden Strike 4
www.ilovewp.net
27. Sakamoto_14  A bölcs
2018.06.10. 22:27:03
LV19
Egyiket sem próbáltam, de ZEN-ről hallottam, hogy magyar munka. Komolyabb játékok stáblistáiban viszont itt-ott felbukkannak külhonba szakadt magyarok. Ott van a technológia meg a pénz, gondolom. Legutóbb asszem a Hellblade-ben láttam kiemelt pozícióban magyar nevet.
2018.06.10. 21:59:43
LV1
Válasz 7. ati7hun üzenetére:
Pinball FX VR-ban egyszerűen zseniális. Minden forintot megér. Gyakorlatilag van egy flippered a szobában, illetve több. Faraghatsz hozzá autentikus kontrollert is:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks-mZH2n4bE

Ha viszont az eredeti asztalok érdekelnek, akkor viszont Pinball Arcade, bár azt lehet tolni mobilon is "olcsón".
25. foulier  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 21:20:28
LV1
Mondjuk a felvetett RTL Klub-os példára reagálva, a magyar gamer sajtó miért nem vonul ki a Zen Studio-hoz, teszem azt pont a PSC? A stúdió nem nyitott az ilyesmire? Az olvasók részéről van érdektelenség a témával kapcsolatban? Vagy a szerkesztők nem akarnak energiát feccölni egy interjúba/stúdió látogatásba?
Egyébként ha valakit érdekel ilyesmi, a Chekpoint podcestet tudom ajánlani, nagyon profik a srácok és több régi stúdiót is kiveséztek, megszóltatva régi kulcs embereket. Retro tematikájú a podcast, úgyhogy aktuális fejlesztőkkel nagyon nem beszélgettek.
24. vinike  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 19:21:52
LV1
+1
Ecco The Dolphin - Defender of the future szamomra a top 5-ben benne van. Amikor azt meglattam Dreamcast-en, addig nem nyugodtam, mig meg nem lett a konzol. A zenejet is imadtam, tokeletes jatek volt szamomra. Ha ujra lenne belole valami remake....de jo is lenne.
23. cue  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 18:59:48
LV1
A Newcomer a C64 legmonumentálisabb, és az egyik legjobban kidolgozott játéka volt, minden tekintetben. Csak túl sokáig készült ahhoz, hogy megkapja a megérdemelt sikert. Ha lett volna tőke a fejlesztés mögött, biztosan nem így történt volna.

Az OnEscapee az egyik legjobb akció/kaland volt Amigára - simán ütötte a Flashbacket. Csak későn jött.

Tehetség, ötlet van az országban - merem állítani, hogy simán felvehetnénk a versenyt bárkivel. Szervezőképes személyek és valódi tőke viszont nincs. Ahogy oktatás sincs... A most 12 éves fiam sokat játszik, persze, hogy mozgatja a fantáziáját a játékfejlesztés. Mikor kérdi, hogy hol kell továbbtanulni, hogy játékokat csinálhasson, nem tudok mit mondani... Magyarországon csinálni lehet, tanulni nem - mint annyira nagyon sok dolgot. :/
22. SavUdvar  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 18:49:10
LV1
+1
Haegemonia ez egy nagyon jó játék és még szinkronos is.
21. PDHiv  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 18:18:18
LV1
Azért azon filózni miért nincs nyilvánossága a játékgyártásnak a mai magyar média állapotát és igényeit elnézve, irreális.

Newcomer!
2018.06.10. 18:17:59
LV2
A Neocore-os srácok új ambiciózus Warhammer prjectjét már előrendeltem.De sajnos nagy bánatomra megint arrébb rugdosták a premiert.Remélem hogy a július eleji dátum már nem fog változni.Örülnék a magyar feliratnak,mondjuk illene hozzá csapni ha már hazai fejlesztés.Imperium Edition előrendelve.
19. eandre  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 16:59:44
LV11
Sine Mora Zen Pinball jó játék.
18. martin  Főszerkesztő
2018.06.10. 16:24:41
LV26
Válasz 17. mentoloshypo üzenetére:
Ki tudja? Jobban titkolják, mint az államtitkokat.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
17. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.06.10. 16:17:46
LV28
Válasz 12. martin üzenetére:
Náluk milyen stúdiók irodái vannak?
Ubisoft az biztos.
16. edem  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 14:34:05
LV1
+2
Régebben nagy gyűjteményem volt eredeti Commodore 64 játékokból, aztán pár éve eladtam. Az egyetlen játék, amit megtartottam A Kastély. Imádtam azt a játékot, sokszor végigjátszottam. Emlékszem milyen nagy izgalommal vittem haza, miután megvettem az 576 boltban. Ennek már 25 éve...
15. talos86  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 13:51:08
LV3
A Nexus: Jupiter Incident is jó volt. Igaz csak részben magyar fejlesztés, de kivette a részét belőle az Eidos Hungary.
14. rottenbull  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 13:08:42
LV9
+2
A Stormregion jatekai szinte mind kimagasloan jok voltak. SWINE, Codename Panzers, Rush for Berlin.
A Crysis Warhed szinten remekul sikerult.
Az elasto maniat meg egy az egyben nyulta az Ubi a tobb mint sikeres Trials jatekaihoz.
Az Imperium Galactica is ok volt, meg a Van Helsing is.
13. Quentaro  PlayStation.Community tag
2018.06.10. 13:04:53
LV5
Válasz 11. Quentaro üzenetére:
Találtam egy jó cikket, stúdióbejárást, nem akarok konkurenciát linkelni, aki tudja használni a Google-t, megtalálja. (Tudom, ez most off, meg csúnya is, de képzeljétek, egyre több emberrel találkozom, aki NEM tudja!)
1 / 2 oldal
‹‹  ‹  1  2    ››
Elmélkedő - Mitől lesz igazán jó egy E3?
2018.06.24. 10:00 PlayStation.Community
31 hozzászólás
Szerző: MolonLave
És mi a véleményed az ideiről?
AGONY (PLAYSTATION 4)
2018.06.23. 13:15 Játékteszt
4 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Retúrjegy a pokolba.
SPACE HULK: DEATHWING – ENHANCED EDITION (PS4)
2018.06.21. 12:18 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Isten hozott a 40. évezredben, ahol nincs más, csak monoton gyilkolás!
Sekiro: Shadows Die Twice - egy új irány a FromSoftware-nél?
2018.06.19. 23:36 [E3] 2018
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Előzetes az E3-ról, avagy mennyiben változik meg a megszokott Soulsborne szisztéma?
Mozi - Jurassic World: Bukott birodalom
2018.06.19. 10:05 Cool-Túra
4 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az élet utat tör.
VAMPYR (PS4)
2018.06.18. 10:15 Játékteszt
38 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Nagyon nem mindegy, hogy a szemfog melyik végén állsz.
EXTINCTION (PLAYSTATION 4)
2018.06.17. 11:28 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Kihalunk az unalomtól.
Regalia: Of Men and Monarchs - Royal Edition (PS4, PSN)
2018.06.16. 16:53 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Angyalkus
Hogyan tartsunk életben egy királyságot?
ONRUSH (PLAYSTATION 4)
2018.06.15. 10:00 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Száguldó roncsderbi.
Far Cry 3 Classic Edition (PS4, PSN)
2018.06.14. 10:28 Kedvcsináló
7 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Felmelegített töltöttkáposzta, trópusi módra