PlayStation.Community

2018.05.31. 14:58 Kedvcsináló
1 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Galadriel életlen pengéje és a meglepően ötletes sivárság.

(Mivel a szezonbérlet tartalma az alapjáték után játszódik, ezért a cikk értelemszerűen SPOILEREKET tartalmaz.)

A Middle-earth: Shadow of War elődje üdítő játékmechanikájára épített, és ugyan túl sok innovációt nem nyújtott, stabilan bővítette annak kiváló formuláját. A végeredmény egy grandiózus, pörgős élmény lett, amelynél ugyan érvényes lehetett volna a „kevesebb néha több” mantra, de mégis elég szórakoztató volt ahhoz, hogy megállja a helyét folytatásként. A történet azonban az alapjáték hosszúra és macerásra nyújtott végjátéka és az ez által megnyitható valódi befejezése után sem ért véget, ugyanis a Monolith egy szezonbérlettel és egyéb frissítésekkel igyekezett duzzasztani az élményt. Hogy ez mennyire sikerült? Sajnos nem igazán, de lássuk hát a kiegészítőket.
The Blade of Galadriel

Az első sztori bővítményben Eltarielt, Galadriel tünde orvgyilkosát irányíthatjuk, aki Taliont segíti a fő sztori Árnyháborúival párhuzamosan, levadászva a Nazgűlokat. A harcosnő két karddal és saját képességeivel, valamint felszerelésével indul neki küldetésének.
A legfőbb probléma, ami gyakorlatilag érdektelenné teszi az egész DLC-t az, hogy az eredeti játék meghatározó, központi Nemezisz rendszere itt nincs jelen. Mivel Eltariel nem akar az uralma alá hajtani orkokat – annak ellenére, hogy rendelkezik egy Gyűrűvel –, megfosztja a játékost a centrális mechanikától, szinte kibelezve a fő játékmenetet. Ezen túl fájdalmasan rövid, és a párbeszédek, valamint összekötő jelenetek oly mértékben érdektelenek, hogy még én is – aki általában falja a sztorimondatokat és elolvas mindent, amit csak lehet – komoly energia befektetéssel voltam csak képes koncentrálni. Ezzel szemben jópofa és humoros karakterek indulnak útjukra, de mivel minden egyéb sallang és a középszerűség definíciója, nincs, ahol kibontakozzanak.
A hősnő Galadriel Fényét alkalmazza, amely elsőre látványosan porlasztja atomjaira ellenfeleinket, de hamarosan kifullad, és a csoportok fénymorzsákká égetése is hamar unalmas lesz. A feladatok néha visznek egy kis ízt a homok ízű összességbe, plusz a hírhedt Nazgűlokkal zajló összecsapások izgalmasak, de mégis hamar kifullad és üresnek hat az egész.
Tündénk számos új, és hasznos felszerelésre tehet szert, de ezeket nem lehet átemelni az alapjátékba, így a gyűjtögetés, a monoton, sablonszerű mellékfeladatok és az erősebbnél erősebb ork vezérek likvidálása teljesen értelmetlenné válik, elvégre nincs hol kamatoztatni a cuccainkat, a kiegészítő pedig – ismét fájóan éreztetve a Nemezisz rendszer után maradt űrt – a nagy csatákra se biztosít lehetőséget.
A történet szempontjából se számítson senki nagy csavarokra, így önmagában csak a legelvakultabb, vagy maximalista játékosoknak ajánlanám, mert a The Blade of Galadriel a kiegészítők kiváló ellenpéldája, főleg ár-érték arányban.
The Desolation of Mordor

A második bővítmény szerencsére már alapjaiban sokkal kreatívabban és bevállalósabban kezd, mint az előző, ugyanis Baranort, Minas Ithil kapitányát irányítjuk Lithlad sivatagában. Harcosunk a helyi zsoldosok megbízásával szeretné meghódítani a régió erődjét, küldetése során pedig összefut az első részből ismerhető törpével, Torvinnal, valamint kiderül, hogy a martalócok vezére nem más, mint rég elveszett testvére.
Baranor missziója sem túl hosszú, de annál izgalmasabb opciókat vet a játékosok elé. Egyrészt adott egy teljesen új, sivatagos táj, amely a Dűne kötelező formajegyeit hordozza, beleértve a hatalmas, a föld alatt cikázó gyilkos óriásgilisztákat. A bérencek bázisa egy barlangrendszerben található, míg a kopárságba egy hatalmas koponya szakítja meg az egyhangúságot. A környezetváltozás kifejezetten előnyös, főleg, mivel Eltariel kalandja a már velőig rágott területeken zajlott.
Harcosunk nem rendelkezik gyűrűvel, így ő sem hajthatja uralma alá mocskos ellenségeit: ez azonban itt már nem egy negatívum, hanem egy alternatív megközelítés első eleme. Egyrészt ha meghalunk, akkor adott fejlesztéseken kívül újra kell kezdeni az egész kampányt, ami enyhe roguelike elemeket visz az élménybe. Másrészt Baranor újdonsült törpe cimborájától egy multifunkcionális kesztyűt kap, amely a Batman: Arkham kütyüit idézi. Ehhez azonban össze kell szedni a kincses térképekként funkcionáló rajzok alapján a megfelelő bővítéseket, amelyekkel a csodakesztyű egyre több dologra lesz képes: például pajzzsá alakulva rohanhatunk a rosszfiúk közé, ostorral csaphatunk közéjük, vagy megmérgezhetjük őket. És persze van egy ejtőernyőnk is, amivel a földből feltörő gőzcsóvákat kihasználva sebesen haladhatunk a pályán, együtt alkalmazva a gyors mászást lehetővé tevő kötelünkkel.
Ettől tényleg másként hat az élmény, hiszen más taktikákat kell bevetnünk, ahol nem a varázserő, hanem a leleményesség és a technikai fejlettség a túlélés eszköze. Orkok betörése helyett pedig zsoldosokat bérelhetünk, fokozatosan darálva le az ellenállást, gyengítve az erődöt, előkészítve a végső hódításra. Az újrajátszhatóság érdekében ha teljesítettük feladatunkat és véget ért a szintén nem túl érdekes, de annál könnyedebb történet, akkor újból belevághatunk egy nagyobb pontszám megszerzése érdekében, ahol a gyorsaság az egyik fő tényező – ez pedig az első rész kiegészítőit és extra módjait kísérli meg visszahozni. Plusz, Talionnal is ellátogathatunk Lithladba, elfoglalhatjuk „hagyományosan” a vészjóslóan a magasba emelkedő erődöt, és teljesíthetünk extra feladatokat Celebrimborral.
Szemben a The Blade of Galadriellel, a The Desolation of Mordor vállalta a szezonbérlet árának jelentős részét, ugyanis az ötletek és megvalósítás vonatkozásában is inkább egy tényleges, valódi kiegészítőre hajaz – bár távol áll az etalonoktól -, minthogy egy űrkitöltő pénzsüllyesztőre. Így érdemesebb is külön beruházni rá, ha az alternatívák és a többszöri, idő elleni végigjátszás vonzó elképzelés a számodra. Sőt, kifejezetten izgalmas nem egy szuperhőst, hanem egy katonát irányítani.
A két „sztori” DLC mellett – teszem idézőjelbe, ugyanis a történet a lehető leggyengébb aspektusuk – két újabb törzs is részét képzi a csomagnak. A vérszomjas Slaughter brigád szeret játszani az étellel, húscafatokkal, vérrel, bőrrel és groteszk testrészekkel díszítve magukat és épületeiket; míg a törvényen kívüli Outlaw csapat a káosz megtestesítője, akik nem hajlandóak senkinek behódolni. Legalábbis ez lenne a rövid jellemzésük, de a játékmechanika szempontjából teljesen jellegtelenek, és a különféle külsőségi jellemzőkön túl inkább egy „nesze semmi, fogd meg jól” addíciói a szezonbérletnek, amiről elmondhatják, hogy „na, ezt is megkapjátok”, mintsem jelentős extrák.

Összességében tehát csak a kényszereseknek, a trófeavadászoknak vagy a lelkes, feltétel nélkül szerető rajongóknak merném ajánlani a Middle-earth: Shadow of War Expansion Passét, mert ennyi pénzért valami izgalmasabba is belevághatnak a játékosok, anélkül, hogy bármit veszítenének. Baranor története kifejezetten ötletes, és érdekes lenne látni hasonló elképzeléseket a jövőben, de ő rá érdemes külön lecsapni, és nem bedőlni a pakk hamis ígéreteinek.

(A tartalmat a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A bérlet megvásárolható egyben a PS Store-on 12490 Ft-ért, illetve csak a két epizód 7690 Ft-ért.Sőt, külön-külön is bezsebelheted őket: a The Blade of Galadriel 4590 Ft, míg a The Desolation of Mordor 5990 Ft.)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
1. lesliebuz1977  PlayStation.Community tag
2018.06.03. 08:34:11
LV4
Az alapjátékot most szereztem be.
I love games!
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Virtuális Futballigazság Döntő
2019.07.25. 22:00 PlayStation.Community
12 hozzászólás
Szerző: martin
...azaz csapatért játékot, vagy játékért csapatot?
Slay the Spire (PS4, PSN)
2019.07.19. 09:42 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Na még egyszer, utoljára.
DRAGON QUEST BUILDERS 2 (PS4)
2019.07.17. 17:06 Játékteszt
7 hozzászólás
Világokat építünk!
18 Floors (PS4, PSVR, PSN)
2019.07.16. 09:47 PlayStation Network
9 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Négyemeletnyi borzalom.
Képregény - A sötét lovag visszatér
2019.07.14. 10:35 Cool-Túra
7 hozzászólás
Szerző: VictorVance
Az utolsó szuperhős-képregény.
Vaporum (PS4, PSN)
2019.07.14. 10:21 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: ColdHand
Egy elfeledett zsáner feltámadása, ráadásul magyar nyelven!
Sorozat - Stranger Things: Season 3 (2019)
2019.07.13. 18:10 Cool-Túra
5 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Végtelen történet.
BLOODSTAINED: RITUAL OF THE NIGHT (PS4)
2019.07.12. 13:34 Játékteszt
12 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Klasszikus képlet, komoly vérfrissítés.
Irony Curtain: From Matryoshka With Love (PS4, PSN)
2019.07.11. 11:27 PlayStation Network
1 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Oroszország anyácskában point and click játszani végig téged.
F1 2019 (PLAYSTATION 4)
2019.07.10. 09:16 Játékteszt
6 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Újabb esztendőnyi formaautózás.