PlayStation.Community

2018.05.30. 21:24 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Bug Quest.

Egy tizenkét éves játék felett nem a legszerencsésebb pálcát törni. Többféleképpen lehet közelíteni hozzá, minden variánshoz lehet érveket felsorakoztatni pro és kontra.
Az ítéletvégrehajtó vajon játszott vele korábban?
Ha igen, úgy kötik hozzá kellemes, nosztalgikus emlékek, amiknek hatásai végett érdemben változhat a végső verdikt?
Vagy most találkozik vele először?
Amennyiben igen, akkor figyelembe veszi az eltelt időt, vagy mivel most jelent meg a stuff, a hasonszőrű termékekhez hasonlítja?
És akkor még bonyolíthatja a helyzetet, ha időközben hozzányúltak a produktumhoz és kisebb-nagyobb változtatásokat eszközöltek rajta. Ebbe a kategóriába esik a Titan Quest: Console Edition is.

Én egy olyan kategóriába esem, hogy bár játszottam a Titan Questtel nyolc-tíz éve laptopon, de az ereimet nem vágtam fel tőle. Ugyan jó munkának véltem, tetszett a grafika, a körítés meg a hangulat, a varázslatok sokasága és vegyítése, de egy idő után untam a monoton püfölést, amit a uncsi, ötlettelen és ismétlődő helyszínek csak tetéztek. Ha anno értékelem, körülbelül nyolc pontot adok rá, de nem lett volna releváns teszt, ugyanis a többjátékos módot nem próbáltam. Ugyanakkor, ha most értékelném, akkor a Diablo III fényében csúnyán elhasalna a game, így úgy döntöttem, hogy mint retró cím nyolc pont, mint PS4 port, nos... látjátok az értékelőt.
Azt hittem, hogy az élvezeti faktor a várt többjátékos teszttel csak nőni fog, de nem is tévedhettem nagyobbat. Napról-napra csökkent a csillagok száma, amit szándékoztam rá adni, annyira zavart a port trehánysága, amit ráadásul úgy próbálnak eladni, hogy mekkora nagy gonddal és odafigyeléssel szabták rá PS4-re, legyen szó optimalizációról, vagy kontrollerre igazításról.
Nem telt bele öt perc és már a fejem fogtam a lehetetlen irányítástól. Számítógépen az egérmutató bizonyos helyre való kattintásával lehet életre kelteni hősünket, itt erre most a bal analógunk szolgál, nélkülözve minden finom, aprólékos, vagy precíz mozgást. Olyan érzésem volt végig, mintha fogták volna a "WASD" vezérlési metódust és rászabták volna az analógra. Van, hogy gondol egyet és 45 fokban irányt vált emberünk, majd vissza az eredetileg tervezett irányba. Az ellenfeleket random lockolja, és persze sohasem a kézenfekvőt! Természetesen a távolabbit, a tömeg közepén, vagy olyat, aki a hátunk mögött van, esetleg nem is látjuk. A támadásgomb folyamatos nyomva tartásával NAGYJÁBÓL kiválaszthatjuk, hogy kire rohamozzunk, ami baromi kényelmetlen, de utána minden kezdődik elölről, megint random és a logikát totál mellőzve állunk be másra. A nagy kapkodás és ütök-vágok közepette még arra is figyelnünk kell, hogy ne nyomjunk egymás után gyorsan különböző gombokat a különféle támadásfélék végett, hanem szépen várjuk meg, míg figuránk abbahagyja az animációt, majd akkor jöhet az újabb támadás vagy varázslat.

Sajnos az is jól mutatja a port lusta mivoltát, hogy tizenkét év után sem voltak képesek local co-op-ot tenni bele, mint a 2012-es Diablo III-ba, pedig online lehet többen csatározni. De talán jobb is így, ugyanis online játszva hatványozódott a bosszantó, a Titan Questet játszhatatlanná tévő megoldások és bugok tömkelege. Olyanokba futottunk bele Melfyce fórumtárssal, amikkel egyszer-egyszer már találkoztunk különböző játékokban, de itt minden létező bug újra és újra előjött folyamatosan, már-már egymásra licitálva.
Egy fél óra termése következik: Melfyce, bár sebezni tudta az ellent, megölni már nem; mindenki mást feltöltött energiával minduntalan (még a nyamvadt, teli energiával rendelkező idézett lényeket is), csak engem nem; az oldalunkra állított, ideiglenesen velünk harcoló szörnyre folyamatosan ráállt karakterünk, holott nem is kellett volna; nem tudtam támadni, hiába nyomtam a gombot, át kellett váltanom másik ellenségre; item-menedzselés közben néha magától és véletlenszerűen ledobott a földre cuccokat; egyáltalán nem, vagy nem is a kezemben lévő fegyverrel hasonlította össze a földön fekvő tárgyat; először Melfyce-t, majd tíz perccel később engem dobott ki a játék hibaüzenettel a PS4 menüjébe; eltűnt a fegyver a kezünkből; Melfyce úgy látta, hogy egy helyben állok, közben teljesen máshol csatároztam. Hadd ne folytassam...
Akárhányszor nekiugrottunk a játéknak, MINDIG előjöttek a bugok és MINDIG találkoztunk újakkal. Ehhez hozzáadjuk még a botrányos irányítást, és már világos is a két csillag. Azért nem egy, mert az alapok, a tartalom, és meglepetésként még a grafika is jó, valamint egyedül játszva talán nem is annyira bugos program. De ha egy nappal tovább játszom, lehet bevarrom neki az egy csillagot.

...és mielőtt nekem esne egy rajongó, tisztázzuk még egyszer: az értékelés a port minőségét tükrözi, nem a játékét. Ha ilyen jellegű stuffal nyomulnál, inkább a Diablo III-at vidd végig, akár még egyszer...

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: THQ Nordic
Fejlesztő: Black Forest Games
Megjelenés: 2018. 03. 20.
Ár: 8990 Ft, akciósan 5.990 Ft
Játékosok száma: Offline: 1, Online: 2-6
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 10.31GB
Web: https://titanquestgame.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. Hidari_HUN  PlayStation.Community tag
2018.06.03. 23:26:36
LV17
Hat igen, elegge elszartak.
2. DrZaius  Szerkesztő
2018.05.31. 06:28:34
LV3
Válasz 1. rottenbull üzenetére:
A 2013-as X-360-asban volt, mert azt úgy vittük végig 4-en (2-2 local-ban). De a többi portban is van ofc (PS3, PS4, XO). Erre most nézem, h PC-re nincs local co-op... Ez meg hogy' lehet?! Erre nem is gondoltam volna. A Cooptimus is ezt írja. Meredek
1. rottenbull  PlayStation.Community tag
2018.05.31. 00:50:08
LV9
a 2012-es diablo3-ban volt local coop?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Titan Quest: Console Edition
THQ Nordic
CSAK ÓVATOSAN

MARTIN BELESZÓL
Sajnálom, határozottan pofásnak tűnik a videókon.