.
 

PlayStation.Community

2018.05.23. 10:57 PlayStation Network
3 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Live. Fly. Die. Repeat.

(A teszt a minden DLC-t magába foglaló Stellar Edition alapján készült.)

Képzeld el, hogy egy űrbázisról kell menekülőre fognod, minden emlék nélkül. Egy hajód van, az azt kezelő Mesterséges Intelligencia, és a cél: a világűr másik oldala.
Képzeld el, hogy utazásod hajnalán kutatod az alapanyagokat, amikor rád támad egy csapat kívülálló és ripityára lőnek. Aztán képzeld el, hogy kalandod itt nem ér véget, sőt, még csak most kezdődik!
Nem vagyunk eleresztve űrhajós programokkal, így mindenképp üdvözölendő a német Rockfish Games első komolyabb projektje, az Everspace, melyet a közösség erejével hoztak tető alá, egy sikeres Kickstarter-futamnak köszönhetően. Velejéig arcade mókáról van szó: nem lesz mély menedzsment, utasok és áruk szállítása, dokkolási nehézségek és hasonlók. Repkedni fogunk, keresgélni és lövöldözni. Célunk végtelenül egyszerű: átverekedni magunkat az egész galaxison, mely több régióra (chapter) van felbontva, azokon belül is vannak a szakaszok, vagyis a maguk a pályák. Ezen pontok nem lineárisan követik egymást, többször mi döntjük el, hogy a két vagy több irány melyikébe óhajtunk továbbrepülni.

Megérkezünk egy ilyen minivilágba, ahol célszerű körbecirkálni és minden mozdíthatót felszedni, kiszipolyozni az értékes kristályokat, valamint megküzdeni az ellenséges vadászokkal. Vannak olykor mellékküldetések, kereskedők, és más pilóták is kérhetnek segítséget, illetve feltölthetjük, netán cserélhetjük készleteinket az arra alkalmas állomásokon. De mindez csakis rajtunk múlik, mivel a pályakezdést követően szinte azonnal fel is tűnik a továbbjutás lehetősége. Ha akarunk ezerrel lootolhatunk, minden meteor mögé benézhetünk, megtámadhatunk bárkit, sőt, várhatunk az erősítésre. Ha viszont a haladásra fókuszálunk, akkor szinte átszökdellhetjük az egész galaxist. Egészen addig a pontig, amíg ki nem lőnek minket - és akkor el is érkeztünk a csavarig!
Ugyanis ezt az élvezetes kis space-dogfight kalandot megspékelték egy, a stílustól eddig meglehetősen idegen mechanikával, a rougelike játékmenettel. Ez annyit jelent, hogy ha a játék bármely pontján elhalálozunk, a legelejétől kell újra kezdenünk, annyi segítséggel, hogy az addig összekapirgált javainkat megtarthatjuk és hasznosíthatjuk. Így újabb nekifutásunkra máris fejlettebbek és tapasztaltabbak leszünk... amíg persze megint szét nem rúgják hátsónkat a rosszarcúak. Fontos tehát már a legelején leszögezni, hogy sűrűn fogunk eggyé válni a légüres térrel, de ez mind fontos menete fejlődésünknek, úgyhogy ne frusztráljon senkit. Néhány próba után úgyis észre fogjátok venni, hogy egyre közelebb és közelebb sikerül jutni a célhoz, már egyre ismerősebben mozogtok a világűr sötétjében és ügyesebben manővereztek a harcok közben.
Egyfelől valóban a kiismerésre alapozva, másrészről pedig azért mert kudarcok után egy hangárba visszakerülve lehet elkölteni értékes kreditjeinket. Több hajó közül is válogathatunk, van amelyik gyorsabb, de alig van páncélja, és van a behemót, melynek tűzereje a gyengéje. A fontos rész viszont a Perk-rendszer, vagyis ahol fejlődhetünk. Itt rengeteg olyan részletet turbózhatunk fel, melyek segítségével tovább maradhatunk életben. Több pajzs, nagyobb sebzés, hatékonyabb javítás, teljesen rajtunk múlik mire szeretnénk inkább pakolni, milyen stílusban kívánunk játszani.
A közösségi kampány elején sokan nehezményezték, hogy gyakorlatilag nem volt egy épkézláb történet, amire gyorsan megígérték fejlesztőink, hogy összehoznak valamit és ezt végül is sikerült tartani.
Névtelen, amnéziás pilótánk a fedélzeti mesterséges intelligenciával diskurálva, pályáról-pályára ismeri meg a világ szabályait és viszonyrendszerét, melynek köszönhetően a menüben elérhető kódexünk is folyamatosan bővül. Emellett egészen ötletesen megmagyarázzák a folyamatos újjáéledés kérdését is, lesz itt átverés, ismerős ismeretlenek, és a többi. Ezt amúgy képregényes állóképek formájában tálalják nekünk, mely egészen illik is témához. Messziről lerí persze, hogy alibi-sztoriról van szó, mely pusztán csak egy minimális háttérként szolgál a sok űrkalandhoz, de itt nem is ezen van a hangsúly...
...hanem magáról a gameplayről, ami viszont rendkívül szórakoztató lett. Az irányítás remek, teljesen követhető a teljes 3D-s manőverezés, a szokásos irányokon kívül van oldalazás is, mely idővel az egyik leghasznosabb technika lesz a harcok során. Kettő tanácsot viszont adnék nektek: először is vegyétek le a célzás érzékenységét a minimumra, valamint nekem a 4. irányítási mód állt leginkább a kézre, bátran válogassatok. Akárcsak a nézetek között, teljesen más a fülkében, vagy kívülről nézve szlalomozni a roncsok között.

A legnagyobb pozitívum viszont a külalak: a cucc egészen csodásan fest! A meteorok, űrszemetek, a nagyobb hajók és azok roncsai, valamint a változatos háttér a bevilágítással olyan hangulatot és látványvilágot prezentál, amitől minden sci-fi rajongó megnyalja a szája szélét. Ráadásul a pályákat procedurálisan generálja a program, tehát minden újraindításnál változik valamelyest a kép, persze az adott alapokból dolgozva. Természetesen közelről nézve nem túlságosan részletesek a tárgyak, és egy idő után feltűnik a sok önismétlő elem, de annyira fel van csavarva az összes effekt, hogy nincs miért problémázni rajta. Azt pedig különgarantálom, hogy az első jég-meteor öv, vagy elektromos mező láttán az állatokat fogjátok keresni.
Zene- és szinkronügyileg is rendben vagyunk. Az időközben lecserélt főszereplő hangja remekül hozza a cinikus és nagyképű pilótát, remek párbeszédeket hallhatunk közte és a sokszor kioktató stílusú MI között. Az aláfestő zenék rendelkeznek némi gumizene feelinggel, de így is hangulatosak. Van kicsit pörgősebb, rockosabb beütésű, de például a főmenüben is hallható, sejtelmes és nyomasztó dallamok is a helyükön vannak. A megfelelő játékpakk megvásárlásánál a soundtracket külön is megkapjuk, azt azért nehezen hiszem, hogy ez a két és fél órás lista lesz valaki kedvence a négyeshatoson zötyögve.

A game jellegétől tekintve viszont tud unalmas lenni, hisz rengeteg kutakodás és újrapróbálkozás kell ahhoz, hogy végül sikeresen zárjuk missziónkat. Ráadásul nem is egy könnyű címmel van dolgunk, nyugodtan kezdjétek easy fokozaton, ne riasszon el a kevesebb jutalom, ráértek majd a Hard szint több lootjára. A nehézséget amúgy minden halál után újraválaszthatjuk, szóval próbálkozzatok csak nyugodtan.
Ugyanezt tudom tanácsolni a program egészére is. Megéri, mert hiánypótló és remek árkád űrharcokkal szórakozhatunk, egy jó nagy adag felfedezéssel körítve, ami miatt viszont a kisebb adagokban való fogyasztást javaslom. Elsőre, aztán úgyis egyre tovább fogtok jutni az űr halálos sötétségébe, ahonnan már nincs visszaút.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Rockfish Games
Fejlesztő: Rockfish Games
Megjelenés: 2018.05.22.
Ár: 12.490 Ft, az alapjáték pedig 8.990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 5.13GB
Web: https://everspace-game.com/
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
3. ati7hun  PlayStation.Community tag
2018.05.23. 11:56:55
LV1
+1
Sokkal szebb és kidolgozottabb mint a hasonló témát feldolgozó Rebel Galaxy. Jó, hogy vannak ilyen "könnyebb" űrkalandok is az Elite mellett.
2. TCr64EU  Choose life
2018.05.23. 11:17:07
LV22
Jó lett a kedvcsináló, köszönjük!
Kell.
"Mert a kamion a miénk és el akarunk menni vele!"
1. martin  Főszerkesztő
2018.05.23. 11:13:12
LV27
Ez tényleg igen jól néz ki.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››