.
 

PlayStation.Community

2018.06.08. 12:06 Játékteszt
5 hozzászólás
Szerző: Onimushaman
Értékeld a cikket!
De csúf macska vagy Sanyi, a ku...

Húsz éve áll a nép szolgálatában az Omega Force stúdió. A Tecmo Koei fejlesztő divíziójaként folyamatosan és töretlenül (volt olyan év, amikor 6-7 programot is kipottyantottak!) szállítja a mára már csak musou-nak nevezhető sorozatait, anime adaptációit.
Ezek a többnyire kétgombos, a monotonitás szinonimájaként aposztrofálható alkotások elég közel állnak hozzám is. A jelen cikkem tárgyát képező franchise első részről már értekeztem (link alább az ajánlóban), most pediglen a sikeres anime 2. évadának apropójából elkészült a videojátékos folytatás. Ennek létjogosultságát fogom kitárgyalni a következőkben.
Azok, akik követik az eredeti művet, valamint volt szerencséjük a korábbi felvonáshoz, rögtön szimatot foghatnak, hogy sok érdemlegességet valószínűleg nem tud hozzáadni a mostani game a formulához. Az anime 2. évadjának cselekménye nagyon rövid, így egy vadi új epizódot nem tudna elvinni a hátán (lásd például a Fist of the North Start, vagy a történetívenként bővülő One Piece-t). Jó szokásukhoz híven a készítők újfent az elejéről kezdik a sztorit, de ezáltal egy általunk kreált "néma levente" szemszögéből, illetve naplójából kerülnek napvilágra az események. Ellenben az előzménnyel kevésbé szájbarágós, vontatott a mesélés.
Az összes ismert kadét és tiszt megjelenik az emberiség menedékeként épített falakon belül. Velük szóba elegyedhetünk, bratyizhatunk, ha éppen nem valamilyen küldetésen veszünk részt. A barátkozás fontos, hiszen a bajtársak szintlépésenként gyakran jutalmaznak meg egy új képességgel, vagy hasznos buffal. Kapcsolatainkat a megfelelő drága ajándékokkal is feljebb tornázhatjuk, de akár meg is invitálhatjuk a kiszemelt alanyt egy felderítésre. Saját szintünk függvényében a megadott ponthatáron belül ezeket bepakolhatjuk, ami által rengeteg előnyhöz juthatunk a csatározások alatt. Egy ponton túl pedig az adott barink az Another játékmód választható harcosainak sorát fogja erősíteni.

Összecsapásaink többnyire nyílt terepeken, fenyvesekben, néha pedig a falakon belül játszódnak. A pókemberezéshez hasonló játékmechanika megmaradt, de kibővült néhány ponton. Ilyen például a „sneak attack”, amikor kukkerünkbe belepillantva befoghatjuk a 150 méternél közelebbi titánokat, majd egy gyors mozdulattal odakígyózva kivégezhetjük a monstrát. A másik újítás pedig a „hook dive”, ami egy utolsó pillanatban történő elugrásnak felel meg, a jutalma szintén kivégzés. A támogató bajtársak lehívása segítség gyanánt, valamint a bevethető tárgyak kiválasztása is gördülékenyebbé vált. Társaink többféle csoportba tartoznak, ezekre külön jelölést fedezhetünk fel. Vannak simán a kijelölt célpontra támadók (akár specifikus végtagokra is), egyesek páros támadást hajtanak végre velünk a nyakszirtre, esetleg közösen csonkíthatunk. Akadnak csupán medikus, vagy elterelésként bevethetőek, megint mások amellett hogy komolyan ledarálják a végtagokat még egy előnyös aurával is megajándékoznak (nagyon fontos a pengéink és üzemanyagunk mennyisége, élessége, ebben a kék állapotban ezek nem fogynak).

Ami számomra nagyon idegesítő volt, az a pucér óriások őrjöngése. Amikor észrevesznek, rövid időn belül átváltanak egy stádiumba, ahol az idő lelassul a környezetünkre és vörösben látszik az ellenség. A korábban begyakorolt kivédős mozdulattal hamar pontot tehetünk az ügy végére, de egy fényrakéta fellövése is kizökkenti őket ebből az állapotból. Az első órákban eléggé frusztráló tud lenni a dolog, de később sima ujjgyakorlatként hat.
A különféle méretbeli, testi adottságú, és viselkedés modorban eltérő egyedeket kedvünk szerint elkaphatjuk. A busás fizetségen túl egy játékmódban pár perc erejéig irányíthatjuk ezeket a titánokat, ami ötletnek jó, de a kivitelezése pocsék. Több szereplő is képes titán alakot ölteni a kadétok közül, ami az első részben egy percre kiszolgálta a musou játékstílust. Most vagy az én emlékeim fakultak meg, vagy a szívem keményedett meg jócskán, de ez itt most egy kabarénak felel meg. Olyan érzés őket irányítani, mintha valami '90-es évekbeli gyanús első 3D-s próbálkozással vergődnénk. Fájdalmas még nézni is, ez nem lett átgondolva rendesen. A Godzilla ugrott be elsőre, de ott szándékosan van jelen a fájdalmas, lassú bocis kezelés.
Maga az anime az egyik legszebben animált jelenkori alkotás, ami bivalyerős kontrasztot képez, ha az adaptációra pillantunk. Gyenge, csúnyácska, a képfrissítés sokszor a béka segge alá zuhan. Játék közben engem nem zavart a dolog, a figurák szépek, a titánok felismerhetőek, a környezet, ami igazán gáz. Az eredeti japán szinkron viszont kiváló, az akciódús zúzós témák, illetve az áriázós szólamok kiváló elegyet képeznek. Már-már elfeledtetik a grafikai hiányosságokat.
A hangulat "titános", jó repkedni és csonkítani a benga semmirekellőket, szóval azt kapjuk, amit a témától elvárunk, kivonva belőle a korábban taglalt igénytelenségeket.
A szavatosságra sem lehet panasz, maximum a fejlesztők szokásos pofátlanságára a követelményekkel és a farmolással kapcsolatban. Én 50-60 óra alatt csontoztam ki a normál történetes módot (minden pálya dupla S, valamint a 80 felderítő küldetés is teljesítve), és legalább ennyi idő kellene még, ha az összes fegyvert ki szeretném fejleszteni. Mindezt egy új körben, egy bivaly erős fokozaton, ami szintén a grindolásra épülne. Viszont az online felderítésekhez szinte mindig találni embert, kár hogy a sztori szinteket nem lehet csapatosan nyomni.

Összefoglalva az Attack on Titan 2 inkább egy 1,5-nek, vagy ha szigorúbban nézzük egy 1.2 verziónak felel meg. Tartalom ugyan van benne, de a pár újítás és 2 fejezet nem indokolta meg a létrejöttét. Továbbá a stílusából adódva kemény monotonitás-tűrést igényel. Ajánlani tudom a téma iránt érdeklődőknek, mert el lehet vele ütni az időt. Egy harmadik felvonáshoz viszont ilyen kevés érdemi újítás már nem fog klappolni.

(A játékot partnerünk, a Platinum Shop biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható budapesti üzleteiben, vagy a webshopjából könnyedén meg is rendelhető.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
5. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2018.06.14. 12:04:15
LV1
a játék szokásos DW service, az animét kell nézni.
asia.playstation.com www.play-asia.com
4. Onimushaman  Szerkesztő
2018.06.09. 10:39:51
LV24
+1
Ezért irtottam őket, hogy jobban aludjatok.
señor
3. Penge70  Veterán PSC tag
2018.06.08. 19:14:24
LV22
Nézem a karaktereket, és betegesen borzalom mindegyik.
Nem értem azokat akik az ilyenekre gerjednek
2. Resiskull  PlayStation.Community tag
2018.06.08. 17:53:01
LV21
dlc szint, max ha valaki már előrébb akar jutni mint az anime akkor van rá esély.
1. CortezCorleone  PlayStation.Community tag
2018.06.08. 14:52:39
LV5
Nekem már a Wings of Freedom se tetszett :\
物の哀れ
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
A.O.T. 2
Koei Tecmo
Látványosság:
Gyenge
Játszhatóság:
Átlagos
Szavatosság:
Zene / Hang:
Kiemelkedő
Hangulat:
7/10
Pozitívum
A hangulat és a tartalom végett több tíz órára a képernyő elé szegezhet egy szűk keresztmetszetnyi gamert
Negatívum
Kevés az érdemleges újítás, hogy teljes értékű 2. résznek nevezhesse magát; a fejlesztőkre jellemző olcsó húzások felfedezhetők

MARTIN BELESZÓL
Ezt az egész titán-izét sokadszorra látom, de felfogni még mindig nem tudom.