.
 

PlayStation.Community

2018.05.08. 19:10 PlayStation Network
2 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Értékeld a cikket!
Jégbefagyott ambíciók.

Átfagyva ébredsz, a gyomrod maróan kínoz. Alig ettél valamit, mikor visszaértél a táborba a legutóbbi portyázás után. Felülsz a kiszakadt matracodon, melyet a nagy igyekezetben olyan hanyagul dobtál a templom sarkába. Itt most nem a komfort a lényeg. Odabotorkálsz a nagy tűzrakáshoz, az egyetlen meleget adó helyhez az épületben és végignézel a megfáradt arcokon. Csupán négyen pihennek az izzó fadarabok és deszkák körül, ám mindenkitől kapsz egy apró mosolyt, mikor pillantásotok összeér. Tegnap este már megtárgyaltátok a tervet, nincs idő bájcsevegni. Hátadra kapod kiürített táskádat, kezedbe veszel egy babkonzervet és útnak indulsz a szabadba.
Még mindig veszettül havazik. Nem is fog egyhamar felbukkanni a nap. Azoknak az időknek már vége. A becsapódó meteor mindent megváltoztatott, örök jégkorszakra ítélve a Földet. Alig teszel meg pár lépést gondolataidba merülve, mikor figyelmes leszel valamire…


Ezzel az alapfelállással nyit az összesen 5 főt számláló Mojo Bones munkája, az Impact Winter. Túlélőjátékkal van dolgunk, melyben az örök fagy, az éhínség, és az olykor felbukkanó ellenséges erők, illetve vadállatok ellen kell felvenni a harcot. De van remény, csupán 30 napot kell kibírni és érkezik a felmentősereg. A közelünkben landoló kis BD-750-es drón, alias Ako-Light, melyet a játék elején találunk, értesít minket arról, hogy egy hónap múlva jönnek értünk. Innentől már csak életben kell tartan hősünket, Jacob-ot és négy társát, akikkel a kataklizma bekövetkeztekor cuccolt össze.
Bizony, hiába irányítjuk egyedül őt, mégsem csak vele és szükségleteivel (energia, kihűlés, éhség, szomjúság) kell foglalkoznunk, hanem ugyanúgy kollégáival is. Ám ez a biznisz oda-vissza megéri. Minden karakter ért valamihez és ha segítünk nekik óhajaikat teljesíteni, akkor cserébe ők is adnak vagy fejlesztenek valamit.

Ott van Christophe, a kis ezermester, aki főleg robotunk fejlesztéséből veszi ki a részét. Ez fontos is, mivel Ako-Light végig velünk lesz utunk során, hasznos társként segíti ténykedéseinket. Nagyobb radar, több férőhely az inventoryban, tartósabb aksi és egyéb hasonló trükkök. Wendy finomabb és táplálóbb ételeket főz nekünk, ha hozunk neki alapanyagokat és konyhai berendezéseket. Maggie, hasznos dolgokat fejleszt ideiglenes otthonunk számára. Segítségével például tovább fog égni a tűz, így ritkábban kell visszatérnünk még egy deszkát dobni rá. Végül itt van Bane, aki szintén igazi túlélő, a kinti cudar világ megpróbáltatásait fogja megkönnyíteni számunkra.
Ugyan a játék folyamatosan tájékoztat minket az egyének állapotáról, ki lett éhesebb, vagy depisebb, ezen szükségleteiket azért ellátják maguk, ám a már említett tűzrakás karbantartásához ránk van szükség. Emellett ahogy haladunk előre a játékban, úgy tudunk amolyan perkeket kiosztani, melyek egyszerre járnak egy előnnyel és egy hátránnyal. Ezek igazából szerepek (role) és egyet kaphat mindenki, például lassabban fognak craftolni, de biztos nem sérülnek le, vagy alvás közben jobban felkúszik a morál, de lassabban az energia. Jópofa apróság és bázisunkon bármikor újraoszthatjuk ezeket, érdemes taktikázni.

De nézzük, hogyan is néz ki ez az előrehaladás. Kis bázisunkat menedzselhetjük a templomban tartózkodva. Kaját oszthatunk el a tagok között, beszélgethetünk velük, így jutva újabb küldetésekhez. Általában mind készíteni akarnak valamit, de ehhez alapanyagra, hozzávalókra van szükségük. Indulás előtt feltankoljuk Jacobot és elindulunk a vadonba.
Havas, kegyetlen világ vár rank odakint, melyet meglehetősen visszafogott, mégis hangulatos vizuális megoldások tárnak elénk. A jól ismert Unity motornak köszönhetően, a házak tetejéig érő hóban taposva, ahol néha épp hogy látszik a lámpaoszlopok teteje, tényleg bele tudjuk élni magunkat a történetbe. Szépnek semmiképp nem mondanám, de a célját eléri.
Meglehetősen nagy a játéktér és nincs hagyományos minimap. Van egy radarunk, ahol csak a már felfedezett és az arra érdemes helyek látszódnak, illetve egy statikus térkép, mely csak egy kép, nem látszik rajta helyzetünk.
Így indulunk neki a gyűjtögetésnek. Eleinte nem sok hely van szütyőnkben, de később bővítéssel és postaládák megtalálásával segíthetünk a helyzeten. A környéken rengeteg ház, autó és egyéb felfedezni, valamint kifosztani való helyet találhatunk, amik tele is vannak cumókkal. Lesz itt minden, a romlott szendvicstől kezdve a csavarokon át a használt zokniig.
Ekkor kezd viszont érdekes lenni a kaland. Ugyanis ha ész nélkül gyűjtögetünk, villámsebességgel telik meg pakkunk és mehetünk haza, pazarolva így az energiát és az időt. Célszerű követni, mire is van igazán szüksége embereinknek, illetve nekünk. Érdemes mondjuk a templomot fejleszteni, hogy tovább maradjon önellátó távollétünkben, így több ideig maradhatunk odakint. Ugyan specifikusan keresünk tárgyakat, mégsem hagyhatunk ott ételt, vagy egyéb fontos tartozékot. Volt úgy, hogy a tűz miatt haza kellett már indulnom, de még szinte üres volt a tatyó, így félúton leereszkedtem az edzőterembe, mert emlékeztem, hogy van két teljesen feltöltött italautomata. Legalább nem üres kézzel mentem vissza.
Amiért a fejlesztéseken túl érdemes végrehajtani a küldetéseket, az az, hogy ezzel szinteket lépünk, amiktől tekerünk kicsit azon a 30 napon, így kerülve közelebb célunkhoz. Kell is ez a féle motiváció, ugyanis kis idő múlva érezni fogjuk, hogy valami mégsem gömbölyű…

Ami először arcon vágott, és fog titeket is, ha nekikezdtek, az a botrányos optimalizálatlanság. Folyamatosan reccen, szaggat a szoftver. A viszonylag hosszú töltések után is még két-három másodpercig beakad az egész játék. A grafika és a program mérete egyáltalán nem indokolja ezt, így csupán a fejlesztők hanyagsága lehet az ok. Valamint olykor kiszámíthatatlanul beakadunk a tereptárgyak, vagy környezeti elemek közé.
Emellett a zene sem segíti dolgunkat. Ami az elején még "fílinges", az később elképesztően unalmas lesz és repetitívvé válik.
Ahogy nagyjából az egész game is. Van benne némi kihívás, de nehéznek egyáltalán nem mondanám. Így aztán a legpörgősebb hangulatban is fél órára van szükség a játékkal, hogy teljesen bealudjunk. Maximum az új helyszínek felfedezése vagy a random események (betörés a hajlékunkba, farkasok, rablók támadása) tudják felkavarni az állóvizet, melyet kicsorgott nyálunk hagyott a szőnyegen.
Túlélő-bolondoknak és Holnapután rajongóknak simán ajánlom, mert amúgy el lehet vele szöszölni, ha elkap a hangulat, de a többiek várják meg a következő Digital Dealt, hátha...

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Bandai Namco Entertainment Europe
Fejlesztő: Mojo Bones
Megjelenés: 2018.04.05.
Ár: 5990 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 3.49GB
Web: https://en.bandainamcoent.eu/impact-winter
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
2. xerox  PlayStation.Community tag
2018.05.09. 09:00:28
LV17
Sajnos nálam is hamar kifulladt, de ez szerintem nem a játék hibája. Egy GOW vagy a hamarosan megjelenő Detroit árnyékában nem igazán van most létjogosultsága. Várom a pillanatot, hogy elkapjon megint az izometrikus téma iránti vágy, de a Wasteland 2 és a Torment csillapította valamelyest. (Ahol egyébként ugyanezek az érthetetlen képfrissítési problémák jelen vannak)
Talán majd télen, egy jó forralt bor mellett...
1. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.05.08. 20:31:02
LV28
Akut álmatlanság kezelésére teljesen jó lehet.
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Impact Winter
Bandai Namco Entertainment
KÖZÉPSZERŰ