.
 

PlayStation.Community

2018.05.21. 11:05 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Értékeld a cikket!
Nem könnyű a diákélet.

A koreai illetőségű Devespresso Games kicsiny csapata mindjárt első játékukkal igen kellemeset alkotott. Bár a szaksajtó nem emelte piedesztálra, számomra mégis emlékezetes marad. Mondjuk az tény, hogy eredetiséget nagyítóval kell keresni benne és sajnos terjedelemre is csak maximum két éjszakás kaland, de ezzel ennyi is a súlyosabb negatívumok sora.

A szintén Koreában játszódó történet szerint a gimnazista Youngho miután a vizsgára készülődés végett áttanulta a fél éjszakát, el is késik iskolájából. De sem ez, sem az nem szabhat gátat az egzámennek, hogy iskolatársát a szeme láttára vitte el a mentő, mert az öngyilkossági kísérletet hajtott végre.
Youngho a próbatétel közben, jó diákhoz mérten szépen el is alszik a padban. Mikor felébred döbbenten veszi észre, hogy egyedül van a teremben és még be is esteledett. Nyilván ezernyi kérdés cikázik a fejében, de ez hatványozódik, amint észreveszi, hogy be is van zárva és az épületet ellepték a természetfeletti lények, megbabonázva a diákokat és tanárokat, akik az életére törnek.
A mai "sétahorror" játékoknak megfelelően főhősünk majdnem életképtelen, így nem áll módunkban felvenni a harcot ellenlábasainkkal - marad hát a menekülés és a bujkálás. Alapjáraton már herótom van ettől a lerágott és túlhasznált mechanikától, de itt a körítés átlendíti a középszerűség horizontján a The Coma-t.
Igaz ez a félelemfaktort szinte nullára degradálja, ugyanakkor nagyon jól áll a játéknak a kézzel rajzolt, 2D-s megjelenítés. Mint egy megelevenedett képregény! Az átvezetők is állóképek. Kevés karakterrel és helyszínnel operálnak a fejlesztők, de minden részletes, és ami még fontosabb, érdekes. Öröm kutatni, a kíváncsiság hajt előre minduntalan. Tonnányi jegyzetet lehet találni, amik jó szájízt adnak a sztorihoz, meg (többek között) energiatöltő ételeket, pénzérméket, amiket elkölthetünk automatáknál. És költeni is fogunk bőven, ugyanis valahogy kezelni kell a gyorsan fogyó sztaminánk, a könnyen megcsappanó életerőnk, de a vérzést és mérgezést is javallott megfékezni valahogy.

Elemlámpánk fényében észrevehetjük az itemeket, de ez egyben vonzza is a minket kergetőt, és ha ránk talál, legfeljebb dodge-olhatunk, aztán iszkiri elbújni valahova. Könnyű lerázni, mert a mesterséges intelligencia sem tombol túlzottan. Táskánkban több cuccot is hordozhatunk, és ha elakadnánk, akkor Youngho-t is szóra bírhatjuk: közli velünk, hogy hol is tartunk éppen, mit is kéne csinálni (ami annyiból áll, hogy most menj ide, vedd fel a kulcsot, menj oda, vedd fel a kártyát). A térkép korrektül működik, jelzi hol vagyunk, mi a célunk, bár nem ártott volna, ha emberünk jelöli rajta az infókat (zárt ajtók, féregjáratok).
Az irányításba néha bele lehet gabalyodni (egy gombbal megy át ajtón, vesz fel tárgyat és sprintel...), de összességében jól muzsikál. Apropó muzsika: ebben jó lett volna, ha emlékezetesebb a program, mert sajnos teljesen jellegtelen a talpalávaló, a hangeffekteket pedig már mind hallottuk valahol.

A legrosszabb viszont az, hogy mire rendesen belerázódik az ember, kiismeri a játékot, várja az új helyszínt és nagyobb kihívást, puff, vége az egésznek. Pedig mindent egybevetve élvezetes és érdekes lett a Coma. Ez a három csillag most egy nagyon erős három csillag, már majdnem négy, nem sok hiányzott hozzá. A Devespresso következő alkotása egy roguelike fantasy 2D kaland lesz, Vambrace néven, ami elég ígéretesnek tűnik. Ezek után rajta tartom a szemem!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

Kiadó: Digerati Distribution
Fejlesztő: Devespresso
Megjelenés: 2017.09.20.
Ár: 4590 Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 456.85 MB
Web: http://www.devespressogames.com/the-coma-recut
PSN feltöltőkártya: Platinum Shop
Képgaléria
Olvasói vélemények
The Coma: Recut
Digerati Distribution
KÖZÉPSZERŰ