.
 

PlayStation.Community

2018.04.25. 09:21 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: Masamune
Értékeld a cikket!
Metroszexuális, kislány kinézetű fiú nagy pén...

...fegyverrel, seggig érő ezüst hajjal keresi telt keblű, színes hajú androidnő párját egy kis raid mókára és IRL szexre. Jelige: SAO Ui: ha fiú vagy, ne mondd meg! - xXxBabyAngelDevil666xXx aka RectumDestroyer12 aka LordMasa

A Sword Art Online sorozat egyike azon japán animációknak, aminek alapját egy remek novella adja. Én az animéket láttam és azokat nagyon kedveltem. A téma többnyire a mostanában felkapott VR és az MMORPG (azaz VRMMO), vagyis a SAO világában játszódik, ami most éppen a legnépszerűbb.
A Sword Art Online tehát a világ egyik legjobb VRMMO-ja több millió felhasználóval, a téma pedig fantasy, mindenféle jóval. A főszereplő Kirito egyike azon játékosoknak, akik a csúcsra szeretnének jutni és a legjobbak szeretnének lenni. Egy napon a játék tervezője és adminja, Kayaba Akihito, nagy bejelentésre trombitálja össze a SAO playerek falunépét és kijelenti, hogy mostantól élesben megy a játék. Vagyis ha meghalsz, akkor feldobod a pacskert a való világban is. Napasztmek. Többet nem akarok róla leírni, mert érdemes belenéznetek, főleg akkor ha érdekel az MMO téma.

A Fatal Bullet a SAO franchise egy újabb novelláján alapszik, ahol a főszereplőnk Kirito már veteránként merül el egy új VRMMO-ban, a Gun Gale Online-ban. A környezet itt is hasonló, csak ahogy a játék nevéből is lejön, itt a lőfegyvereké a főszerep és a világ is modernebb. Nem megyek bele a sztoriba, mert ha érdekel titeket a fentiek alapján a sorozat, akkor ez is fog és higgyétek el nekem, hogy jó nagyon. Tehát a játék a GGO világában játszódik és ezúttal, ami egy picit meglepett de örömmel is fogadtam, nem az egyik szereplővel vagyunk, hanem magunkat helyezhetjük bele az ismert hősök világába, hogy hasonló hírnevet szerezhessünk magunknak egy általunk megkreált karakterrel.
Mond nektek valamit a Dimps, mint fejlesztő csapat? Remélem, hogy igen, mert egy olyan sorozathoz kreáltak nekünk játékot, amit úgy hívnak, hogy Dragon Ball. Mindkét Xenoverse-t nekik köszönhetjük, és szeretném kihangsúlyozni a köszönetet, mert remek volt mindkettő, és a második részhez még mindig kapjuk a tartalmat. Ez kérem alássan időtállóságot és dedikációt mutat egy olyan játékhoz, ami most már 2 éve lassan kint van a piacon. (GrayFox kollégám remek tesztjét ajánlom figyelmetekbe róla.)
Már csak azért is, mert a Dimps hasonló világot akart kreálni, mint a Dragon Ball Xenoverse esetében, szintén különálló hőssel. Hogy ez sikerült-e vagy sem, nos, remélem arra választ tudok nektek adni ebben az inkább élménybeszámolós leírásban, mint tesztben.
Tehát, mint mondtam, nem a főszereplőt alakítjuk, hanem egy teljesen általunk megkreált valakit, aki új a GGO világában. A játék elénk is pakol egy nagyon decens karaktergeneráló menüt, ahol elég aprólékos módon belőhetjük magunkat. Én természetesen teljes mértékben lemásoltam magam, szóval nem kellett túlgondolnom a karakteremet. A későbbiekben lesz majd segéded is, akit szintén a saját kényedre-kedvedre alakíthatsz.
Az én segédem egy szexrobot lett. Hatalmas dudákkal. És ahhoz képest, hogy mesterséges intelligencia a szentem, én egy Kelemen Anna verziót kaptam, ami teljes mértékben mesterséges, de intelligenciája az nincsen. Hozzáteszem, ez jellemző a játék teljes NPC felhozatalára, szóval megbocsájtottam neki hamar. De csak neki, mert a mesterséges intelligencia a játékban az tényleg botrányos - de a szexrobotom eléggé szexi ahhoz, hogy intelligensnek már nem kelljen lennie.

A játék egy TPS, rohangálós okosság a már fent említett kamu MMO köntösben. A játék támogatja a co-op rohangálást, de tipikus értelemben szingli alapú az egész. A célzás teljes mértékben automatikus, szóval ha nagyon kezsüel vagy, akkor örülni fogsz ennek, de persze van lehetőség precíz célzásra is, mert a játék természetesen rendelkezik "gyenge pont" rendszerrel.
Az irányítás nagyon baráti és könnyen elsajátítható. Mindenről van tutorial, szóval nem foglak titeket ezzel fárasztani, ugyanis felesleges. A küldetések vendor alapúak, vagyis fel kell őket venned NPC-ktől. Ezt már a DBX-ben is így volt és ez a formula itt is jól működik. Ahogy haladunk előre a sztoriban, illetve fejlődik a karakterünk, úgy nyílnak meg a különféle mellék- és sztoriküldetések is egyben.
Apropó karakterfejlődés: itt teljes mértékben JRPG-szerűen megy a fejlesztgetés, minden külön attribútumra úgy adsz pontot, ahogy neked jól esik, ebben is teljesen szabad kezet kapsz. Emellett, habár nincsen kihangsúlyozva, de van egyfajta kasztrendszer is, ami szabadon variálható, mert fegyvercsoportonként változik. Vagyis úgymond attól függ, hogy milyen fegyver van nálad. Ennek megfelelően minden fegyvercsoporthoz tartozik egy képességlista, amiket megnyitva és gyorsmenűzve használhatsz harc közben, az adott fegyverrel a kezedben.

Fegyverkategóriából rengeteg van, és nem árulok ezzel el nagy titkot, hogy fegyverből meg aztán még több. Kettőt vihetsz el magaddal. Nálam általában valami gépkarabély volt és foton-kard, mert azzal gizda Jedi mester lehetsz, akivel nem érdemes ge*izni. (Ezt már a Mark Hamill is megmondta a Jay és Néma Bob filmben.) De olyan kombinációt viszel magaddal amilyet akarsz. Van még lehetőséged arra is, hogy a fegyvereidet fejleszd. Erősíteni és kombinálni is lehet őket, illetve a loot-rendszernek köszönhetően folyamatosan kapod majd bizonyos fegyvertípusok többféle variációját a Commontól az Epic-ig.

A küldetések többsége nem kifejezetten változatos és nem is kifejezetten izgalmas. Lényegében az "öld meg ezt a lényt vagy ezt a játékost, hogy tovább juss" szcenáriót követed végig, ami igen hamar unalmas lesz. Ráadásul a felvezetés olyan lassú, hogy nagyon. Annyira, hogy már több órája benne vagy a világban, de még mindig csak beszélgetünk, meg ismerkedünk. Olyan tényleg, mintha egy MMO-t akartak volna leszimulálni NPC-kkel, ahol megszokott az, hogy sokat haverkodsz a játékosokkal, vagy csak szimplán beszélgetsz velük. Itt ez annyira erőltetett és sok, hogy tényleg ráaludtam a játékra nem egyszer.
Ráadásul, és ilyet már régen láttam játékban, a szexrobotommal off-screen történnek dolgok. Nem olyan dolgok, de a kapcsolatunkat felépítő sztorielemek gyakorlatilag csak szöveges formában vannak jelen. Vicc az egész, komolyan. Számomra ez olyan hanyagságról ad tanúbizonyságot, amit egy ilyen csapattól marhára nem vagyok képes eltűrni. Én látni akarom a karakterfejlődést és nem szöveges formában olvasgatni 2018-ban, egy ilyen nagynevű sorozat adaptációjában. Ha ez lesz az irány az anime-manga alapú cuccoknál, lásd Seven Deadly Sins Kights of Britannia, akkor nagyon szomorú panda leszek. Tényleg.

Ugye ez is a cel-shaded grafikában gondolkodik a prezentáció terén. A motor az Unreal Engine 4, ami már sok helyen bizonyított, de itt javarészt egy színes katyvasz az egész, vagy teljesen jellegtelen termekkel tarkított. A social space része a játéknak nyilván kidolgozott, de az, ahol maga a játék történik, az üres és unalmas. Zeneileg a játék változatos, kellemes dallamokkal operál, de nem maradandó. A szinkron teljes mértékben az animében hallott és az ott megismert szinkronszínészek által van prezentálva. Nagyon jó dolognak tartom, hogy van igazi szinkron és nem csak szövegeket olvasol, azt pedig még jobbnak, hogy ez most az irány adaptációk terén. Bár itt választási lehetőséged nincsen, de ha jól tudom, akkor angol szinkronja nem volt a SAO-nak soha.
Az ilyen játékoknál nagyon fontos az, hogy feküdjön a rajongóknak, mert ugye elsődlegesen őket célozza meg a cucc. A játék koncepcióját is erre építették fel, rajongóként csöppenünk bele az eseményekbe és találkozunk a hőseinkkel, akik a mentoraink lesznek a későbbiekben. Itt ez mondjuk marha nagy poén, vagy inkább picit szánalmasan van megoldva. Példa:

NPC: "Masamune, annyira örülök neked. Kérdezz tőlem bármit, nagyon szívesen segítek neked bármikor."
Én: "Oké!"
Odamegyek és beszélgetést kezdeményezek, hogy információt szerezzek.
NPC: "Mit akarsz? Nem érek rá!"
És ennyi. Ezzel kimerült a nagy interakció és a segitőkész AI.
Természetesen a különféle küldetésekre jönnek a "legjobb" barátaink, de addig és amúgy a már említett off-screen beszélgetéseken kívül sok mindenre nem számíthatsz tőlük. Képmutató online haverok ezek. Biztos minden jó csaj mögött egy nagydarab, kihízott 40-es pali van. Szemetek.
Sword Art Offline

Nos, a játék tehát próbál szélesebb rétegek felé nyúlni, de ezt olyan módon teszi meg, hogy azért a rajongók is jól érezzék magukat. Szinte már-már cameo szerű a Kiritóék jelenléte, ami azért hálás, mert önálló, ún. SAO szüzeknek is megállja a helyét, mint beavatás. Akinek ez meg tetszik, biztosan kíváncsi lesz az előző részekre is. Én az a véglet vagyok, akinek ez tetszett is, meg nem is. Az biztos, hogy emiatt nem fogom beszerezni az előző részeket és ezt is csak azoknak ajánlom, akik eddig mellőzték, de érdekli őket a világ. Azért TPS-ben találtok jobb alternatívát ebben az árkategóriában, ebben biztos vagyok. Sajnos pont az MMO jellegét veszti el, amiről az egész szól, ezzel a félig meddig zárt világgal. Nem tudod a saját korlátaidat felmérni, mert nehéz azonosulni azzal, hogy ez egy olyan játék ahol bármit megtehetnél, bárhova mehetnél, közben meg nem is.

Az online rész pont emiatt rendkívül lapos, ami ironikus egy olyan játékban, aminek az egész történelme, legendája, hangulata az online játékról szól. Ez kellene, hogy a legerősebb legyen, és mégis ez a leggyengébb része. Kár, pedig a téma divatos és hálás. Ráadásul rendelkezik akkora rajongói bázissal a franchise, hogy akár egy fullos MMORPG-ként is megállná a helyét. Főleg, hogy a karaktergenerálás már bőven egy ilyen irányt sejtet. Talán majd legközelebb, de a single kaland sem egy nagy kaland. Kb. 26 óra alatt megvagy vele teljesen. Ezt a mellékküldetésekkel ki lehet tolni, de miért tennéd, ha mindegyik ugyanarra a sémára épül? Megjegyzem, hogy úgy lesz ilyen hosszú a játék, hogy végignézed a rengeteg átvezetőt, beszélgetős intermezzo-t, etc. Már eleve lassan indul a kaland ugye, sőt baromi lassan a rengeteg mellékkarakter miatt, és ha képben akarsz lenni, akkor ugye nem fogsz skippelni semmit sem - de ha mondjuk elskippelném az összes beszélgetést és átvezetőt, akkor vajon mennyit időt spórolna meg magának a tiszta játékidő? Ezen érdemes elgondolkozni. A másik költői kérdésem az, hogy a Dimps egy Xenoverse kettős után miért nem fektet nagyobb figyelmet egy ilyen szintén nagy nevű sorozatra? A választ remélem, hogy megkapjuk majd egy olyan epizód által, ami megfelelő odafigyeléssel és gonddal lett elkészítve. Mert ez a rész sajnos még nem az igazi, számomra legalábbis kissé csalódás.

(A játékot partnerünk, a Cenega Hungary biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjában, vagy webshopjából meg is rendelhető a megadott linkre bökve.)
Képgaléria
Kapcsolódó tartalom
Olvasói vélemények
SWORD ART ONLINE: FATAL BULLET
Bandai Namco Entertainment
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság:
Átlagos
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Átlagos
6/10
Pozitívum
Karaktergenerálás, csajok, szexrobot csaj és rengeteg fegyver
Negatívum
A készitők nem értik a sorozat lényegét; lelketlen, üres és lapos