.
 

PlayStation.Community

2018.04.18. 07:32 Játékteszt
13 hozzászólás
Szerző: MolonLave
Értékeld a cikket!
Ellenpélda.

Amikor rápillantottam a Summer Lesson: Hikari Miyamoto dobozának borítójára, tudatom befogadta rajta a sztereotip japán iskolás lányt, felém nyújtott karját, majd tekintetem a PlayStation VR feliraton landolt, és önkéntelenül is az internet hírhedt 34-es szabálya jutott eszembe: „ha létezik, van róla pornó is – nincs kivétel”. Nos, ez a játék nem a pornó, ebből lesz majd. Így viszont sajnos létének értelmét azóta is keresem, ugyanis a mai napig nem lelem.
Az alapfelállás (hihi) a következő: a játékos egy tanárt alakít, akit kirendelnek a bájos Hikari Miyamoto mellé. A lánynak egy komoly vizsgája lesz egy hét múlva, és a feladat felkészíteni rá. Miután letelt a hét – ami körülbelül egy tényleges órát vesz igénybe – kiderül, hogy miként szerepelt, majd kezdhetjük újból az egészet. Egy rövid, kissé bizarr ismerkedés után – „Anya, egy idegen férfi ül a szobámban!” – kezdetét veheti a „játék”, és belevághatunk a tinó ökörré formálásába. A szót azért tettem idézőjelbe, mert túl sokat játszani nem lehet benne.

Főhadiszállásunk egy kellemes kis kávézó, ahol ültünkből körbetekintve megszemlélhetjük a helyi étlapot, a bárpultot, vagy a különböző képeket és díszítőelemeket. Az interaktivitás minimális, és csak a magunk elé vetett eszközökkel kezdhetünk valamit. Mobiltelefonunkon például minden nap megtekinthetünk egy chatet tanoncunkkal, illetve a főhadiszállásról kaphatunk hasznos tippeket. Itt válaszokkal minimális mértékben befolyásolhatjuk az írott dialógust, de ez teljesen érdektelen.
A beállítások módosítása mellett a harmadik opció pedig Hikari statisztikai adatainak, amelyet jópofa, miniatürizált karaktere mögött egy ötszögletű grafikon vizualizál. Itt láthatjuk különböző tulajdonságainak értékét, valamint lelkesedését, és morfondírozhatunk, hogy miből korrepetáljuk a hölgyet.

A nap megkezdéséhez ki kell választanunk, hogy mely tantárgy lesz a mai cél, milyen beszédtémákat dobjunk be pihi közben, és milyen „szerencsés tárggyal” pezsdítsük fel a monotonitást. A két felsorolt elem gyakorlatilag azt a célt szolgálja, hogy egy adott tulajdonság fejlődhessen: a beszédtéma egy kicsivel megdobja a tantárgy által fejlesztett elemet, tanulás közben pedig a megfelelő opcióval lehet igazán hatékonnyá tenni az eltöltött időt. Utóbbival az a baj, hogy teljesen véletlenszerű, és csak szúrópróbaszerűen lehet megfejteni, hogy kanji tanuláskor a relaxációs gyertya, vagy a motiváló szöveg a helyes választás – úgy, hogy ezek csak lehetőségekként jelennek meg, animáció nem is társul melléjük. A tárgy pedig valószínűleg az, ami köré épülhetett ez az élmény, ugyanis egy rövid kis jelenetben részesülhetünk általa.
Például a legyező beválasztásával elmehetünk Hikarival kocogni, és legyezgethetjük; míg a süteménynél villácskákra szúrt édességgel kell egymást etetnünk. Sőt, a szobalány fejdísznél csodák csodájára pont a törzshelyünkként szolgáló kávézónkban gyakorol a nyári projektre, így megtekinthetjük innen is, onnan is, míg felszolgál egy témaspecifikus öltözetben. És gyakorlatilag ki is múlt a dolog, mert minden nap ezt kell csinálni, amíg véget nem ér a hét, és meg nem kapja jegyét a delikvens.

A baj az, hogy nem értettem, hogy kiknek készült ez a szoftver. A szimulációs részleg egy ötletes és kreatív menedzsment játékot adhatott volna ki, ahol a megfelelő pátyolgatással és taktikázással tanítványunkat az osztályterem élére röpíthetjük. Helyette nagyon csupasz, butított és egyszerű az egész, ahol próba-szerencse alapon kell eltalálni, hogy mi mit csinál, és több végigjátszás után érhetjük csak el a legmagasabb fokozatot.
Erotikus kalandnak pedig szintén kevés. Bár egyértelműen érezni, hogy mi volt a cél a jelenetekben, és a sokféle feloldható ruhákban, valamint a „szerencsés tárgyakkal”, mégsem merészkedik egy adott ponton túl a program.
Hikari karaktere jópofa és kedves, egy igazi tinilány, aki szeret a barátaival lógni, sportolni és szórakozni, viszont a figura maga túl babaszerű, és bőre mintha műanyagból készült volna. Ez párosul ahhoz, hogy a már végignézett jelenetekben a párbeszéd gyakorlatilag teljesen ugyanaz, és ami eltérés van is gyorsan kiismerhető, amitől túl robotszerűnek hat az egész.
Nem azt mondom, hogy pornóra számítottam, de ha már egyértelműen a lolicon (értsd: Lolita-complex) rajongótábor az egyik elképzelhető közönség, akkor talán valami izgalmasabbat is lehetett volna produkálni. Sokat elárul az is, hogy a rendes feladatok teljesítésénél szórakoztatóbb leejteni a süteményt, vagy a viszketés elleni kenőcsöt a hátára kenni, míg szerencsétlen bugyután néz ki a fejéből. És mondhatnám, hogy két félből összeáll egy vállalható egész, de hazudnék: a Summer Lesson: Hikari Miyamoto nagyon gyenge, egy óra alatt kiismerhető, és a minimális újdonsághoz is gyakorlatilag monoton és unalmas tevékenységek sorát kell ismételgetni újra és újra.
Tényleges pozitívum azonban, hogy japánul van az egész, így lehet gyakorolni egy picit, viszont határozottan nevetséges és bosszantó, hogy ha túl előre vagy hátra dőlünk, akkor eltűnik a felirat – bár a szöveg sosem túl komplex, és nagy űrt nem teremt a hiánya. A VR pedig gyakorlatilag semmit nem ad hozzá, azon kívül, hogy egy fura, néma pedagógusnak érezhetjük magunkat, és viszonylag kidolgozott közegekben nézhetünk körbe, vagy érezhetjük, hogy kellemetlenül közel hajol Hikari.

Ez inkább egy enyhén perverz, de ötletes technikai demonstráció, mint egy játékként – vagy egyáltalán szórakoztató élményként – eladható produktum. Egyfajta pajzán kacsintás, hogy „ilyet is tudunk ám”, de semmi több. Ha tényleg vonzódsz a japán iskoláslányokhoz, vagy célod, hogy bezsákolj minden videojáték néven kiadott japán programot, akkor neked szól a program, de ezen túl még arra is kínos, hogy megmutasd valakinek, hogy ilyesmit is lehet a VR-ban. A 34-es szabályhoz pedig még annyit hozzátennék, hogy ha ez a mondat első fele, akkor a második fele az egyébként pofátlanul erről másolt VR Kanojo.

(Ez a VR játék megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti üzleteiben, vagy webshopjából könnyedén meg is rendelhető!)
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
13. Onimushaman  Szerkesztő
2018.04.26. 19:44:00
LV24
Ez egy vegtelenul unalmas, gagyi jatek. Nem ertem kinek keszult, ki tudna elvezni. Riogatni jo vele a vendegeket.
señor
12. snike  PlayStation.Community tag
2018.04.23. 21:43:25
LV1
Szerintem ez csak techdemo...
11. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.04.19. 16:53:00
LV3
Válasz 8. martin üzenetére:
Nekem az is elég! :)
10. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.04.19. 16:42:29
LV3
Mérges Sárkány van benne, hm?
9. KenChi  Alapító tag
2018.04.19. 16:02:09
LV6
Ez egy 10 pontos játék.
PSN / WiiU: GGKenChi | http://madafaka.hu
8. martin  Főszerkesztő
2018.04.19. 11:10:44
LV27
Válasz 7. Janinja82 üzenetére:
Ja, a nadrágodban, amikor játszol. :D
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
7. Janinja82  Mérges Sárkány
2018.04.18. 23:12:08
LV3
Mérges Sárkány van benne, hm?
6. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.18. 14:47:50
LV28
Válasz 3. Dzson üzenetére:
Amióta kint a VR szerintem egészen más szemmel tekintesz a játékokra. :D
5. mentoloshypo  Az indie fóbiás
2018.04.18. 14:46:39
LV28
Egyet értek Martinnal, Dzson jobban tudta volna értékelni ezt a játékot. (értsd: gyorsan megtalálta volna a módját, hogy VR pornóra tudja használni)
4. mitsuhiko  PlayStation.Community tag
2018.04.18. 13:38:24
LV1
Ez pcre lenne jó, mod támogatással

oké arra ott a VR kanojo XD
asia.playstation.com www.play-asia.com
3. Dzson  Szerkesztő
2018.04.18. 11:40:08
LV5
+1
Mikor bepucsít a kockás szoknyában a kis Toszomafunádat san...
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
2. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.04.18. 11:31:53
LV17
Ajjajaj ! Hogy mik vannak !?! ;D
psn/sen id: pcpmate
1. Dzson  Szerkesztő
2018.04.18. 09:44:51
LV5
Jól írod, Martin.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
SUMMER LESSON: HIKARI MIYAMOTO
Bandai Namco Entertainment
Látványosság:
Átlagos
Játszhatóság:
Gyenge
Szavatosság:
Gyenge
Zene / Hang:
Átlagos
Hangulat:
Gyenge
3/10
Pozitívum
Lehet gyakorolni a japán nyelvet; vannak benne jó elképzelések...
Negatívum
...de nem valósulnak meg; szinte azonnal repetitívvé válik, alig van benne mit tenni

MARTIN BELESZÓL
Dzsonnak kellet volna tesztelnie, ő biztosan megtalálta volna a játék rejtett szépségeit.