.

PlayStation.Community

2018.04.16. 09:32 Esemény
27 hozzászólás
Szerző: Bandage_520
Értékeld a cikket!
Élmény/beszámoló a rendezvényről.

Idén tavasszal április 07-08. napjára esett a MondoCon nevű esemény megrendezése, amelyen szervezőként részt vett a Gran Turismo Sport Hungary csoport csapata is.
A szerveződés alapja a Race Online Hungary, amely még a fenti szimulátor 5. részének meg jelenése után alakult meg több, magában online versenyek szervezésének lebonyolítására akaratot érző ember társulásából. A társaság nem kizárólagosan ez az egy, hanem az érdeklődéstől függően bármely autóverseny-szimulátor rajongói bázisát igyekezett kiszolgálni, köztük pl. az Assetto Corsa-t is.
A fő „csapásvonal” a résztvevők száma alapján azonban érezhetően a Gran Turismo volt, ahol több sikert is elértek csapattagok:
Szabó Zsolt Dávid a Zengő Motorsportnál kapott szerződést a Seat Leon Európa-kupában és később a WTCC-ben is indult, ami mindenképpen figyelemre méltó.
Amit érdemes még megemlíteni: a 2013. évi GT Academy során Norvégia élmenői is csatlakoztak az egyesülethez, mivel akkortájt még nem volt náluk ilyen szerveződés, majd a nálunk szerzett tapasztalatok és segítség alapján elkezdték ők is kialakítani hazájukban a saját körüket.
A Gran Turismo Sport megjelenése annak népszerűségére tekintettel kiemelt figyelmet kapott, külön csoport alakult a minél magasabb szintű szervezés érdekében a professzionalitás jegyében.
Ennek eredményeképpen előzetes információk alapján a fenti kiállításon a PC Guru standján került volna lebonyolításra az esemény, de végül a magyarországi PlayStation hivatalos támogatásával az ő standjukon adtak helyet az országos Time Trial Magyar Bajnokság lebonyolítására. A PlayStation által biztosított 4 darab cockpitet G29 kormánnyal, illetve 4K felbontású televízióval egybekötött PS4 PRO gépet, Gran Turismo Sport szoftverrel együtt.

A verseny eddig egyedülálló módon már a kiírásban is pénzdíjas volt, az összegeket természetesen a magyarországi PlayStation ajánlotta fel, ezt pedig a későbbiekben megtoldotta a dobogósok részére még egy-egy PlayLinkkel is, hivatalosan támogatott verseny lévén…

A felhívásra online regisztráción keresztül lehetett jelentkezni meghatározott feltételek alapján, az eredmények napi több alkalommal frissültek a lezárásig.
Szép számmal voltak jelentkezők, a hazai GT élmezőny jelentős része képviselte magát a kvalifikáció során, az első két helyen lévő induló pedig világranglista TOP10-es (Blazsán Patrik WR 7., Báder Benjámin WR 9.) időt futott ennek keretében a Circuit Experience / Nürburgring GP teljes pályán, ami előtt mindenképpen kalapot lehet emelni…
Az online időmérő végeredményét ITT lehet megtekinteni.

A selejtezőről az első 8 helyezett jutott tovább az élő versenyre, ők név szerint az általuk elért idők sorrendjében: Blazsán Patrik, Báder Benjámin, Szarka Zsolt, Magyar Tamás, Kara Balázs, Horváth Norbert, Fehér Dániel és Fenyődi Tamás.
Tápai Ádám jelezte egyedül, hogy nem tud az élő versenyre jönni, így lett ez a végleges sorrend.

A rendezvényre egy külön plakátot készítettünk, amelyben a kizárólag csapattagok részére kiírt Design versenyben győztes, meghatározott autóval, részünkre megküldött hivatalos szponzori feliratok felhasználásával létrehozott livery került megjelenítésre, íme:
A zökkenőmentes lebonyolítás érdekében a csapaton belül a taktika és a feladatmegosztás előre meg volt beszélve, de természetesen egy élő verseny megrendezésénél mindig vannak hirtelen megoldandó problémák. Ez érintette a szükséges felszerelést, az internetkapcsolat korlátait, sőt még a reklámok feliratainak elhelyezését is, de sikerült mindent megoldani, köszönhetően a csapattagok találékonyságának és az együttműködő partnerek segítségének.

Maga az országos döntő vasárnapra volt szervezve, amikor is a nyitástól rendelkezésre álló rövid időn belül kellett a résztvevőket regisztrálni, a gépeket pedig teljes mértékben beállítani az eseményhez.
A verseny offline döntővel volt meghirdetve, azonban a gépeket is csak korlátozott ideig lehetett rákapcsolni a világhálóra, ami komoly kihívás volt a versenybírók és a segítők részére, hiszen mindent elő kellett készíteni a nagyszínpadra kapott megadott időintervallumra, csúszás nem lehetett.
Komoly, összehangolt munkával végül a csapat sikerrel járt e tekintetben is, a megadott időpontokat végig sikerült tartani, ami azért élő versenynél ritka szokott lenni.
A lebonyolításban minden szerepet a csapattagok hajtottak végre a gépek beállításától a közvetítéshez szükséges internetkapcsolat biztosítását át a közvetítésig, partnereink pedig minden tőlük telhető segítséget megadtak, látszott mindenkin, hogy igyekszik a siker érdekében a tőle telhetőt, vagy talán annál is többet megtenni.
Fontos volt szervezői oldalról az is, hogy aki versenyzőként érkezik, kapja meg az ezért járó figyelmet, a visszajelzések alapján sikerült is...

A versenyt két részre lett osztva, egy elődöntőre és egy döntőre, ezek közben folyamatosan a nagyszínpadra élő közvetítéssel adtuk a streamet.
Az előre meghirdetett Circuit Experience / Brands Hatch GP pályán tartott élő eseményen a rendelkezésre álló 4 gépen mindenben azonos feltételek voltak biztosítva, a döntősök pedig két csoportra lettek osztva. A kezdés előtt mindenki lehetőséget kapott a technikával való ismerkedésre, illetve a szabályokról is tájékoztatva lettek.
Az első négyesben Magyar Tamás, Kara Balázs, Fehér Dániel és Fenyődi Tamás, a másodikban pedig Blazsán Patrik, Báder Benjámin, Szarka Zsolt és Horváth Norbert indultak.
Rendkívül izgalmas és tanulságos volt azt látni, hogy ki hogyan kezelte a helyzetet. Aki rendelkezik kormánnyal, az tudja, hogy "mezítláb" (zokniban) érdemes nekilátni a vezetésnek, hiszen akkor lehet igazán érezni a pedálokat és magasabb szinten lehet teljesíteni, a helyszínen ezzel szinte mindenki élt is természetesen.
Először mindkét csoport ment 4-4 kört, majd ismertetésre kerültek az 1-4. helyezéshez szükséges addig elért időt. Ezután váltással megint az összes versenyző ment egyetlen egy superpole-t.

Több résztvevőn látszott a versenydrukk, és helyenként ez még az elismert GT-sofőrökre is kihatott: a számos hivatalos, nemzetközi online versenyt is megnyerő Blazsán Patrik az első négy próbálkozásból hármat elrontott, újrakezdésre pedig itt nem volt lehetőség. Persze a kormány mögött hamar magára talált és leheletnyi lemaradással a második idővel várhatta a folytatást az egyetlen érvényes körével.
Nagy ellenfele, Báder Benjámin az elődöntőben viszont nagyon magabiztosan kezdett, és folyamatosan tudta emelni a szintet a teljesített idők javításával.
Akit kiemelnék még, az Szarka Zsolt. Aki ismerős GT-körökben, az tudja, hogy a PS3 érában kormánnyal mire volt képes. A jelenlegi generációban nem rendelkezik – még – kormánnyal, tehát az a selejtezőt kontrollerrel abszolválta. A rutin rajta is látszott ettől függetlenül, az első próbálkozásnál ront ott ugyan, de rohamosan javított a köridőin.
A versenybírók folyamatosan figyelték a próbálkozások tisztaságát, de közben figyelmet fordítottak arra is, ha valaki igazán jó időt ment a részidők alapján és továbbították az információt a stream és a közvetítés folyamatossága érdekében.

Az elődöntő után az eredmények összesítése, kihirdetése megtörtént. Nagyon sportszerűek voltak az 5-8. helyezést elérők, szívélyesen gratuláltak a továbbjutóknak, majd rövid szünet után bemutatásra kerültek a nagyszínpadon a döntősök, név szerinti sorrendben: Báder Benjámin, Blazsán Patrik, Fehér Dániel és Szarka Zsolt.

A bemutatás után a rendezvény első feléhez hasonló módon zajlott le a döntő is, a 4. kör után mindenki tudta, hogy áll a versenyben, majd egyszerre kaptak még mindannyian egy utolsó esélyt is a javításra.
A versenybíráskodás során itt elsősorban az elődöntő alapján legjobb időt elért Báder Benjáminra és Blazsán Patrikra koncentráltunk. A két fiú ráadásul ismeri is egymást, a „menetek” közben át-át nézegettek a másik képernyőjére, sőt általában szinte egyszerre is mentek minden próbálkozáskor. Itt Patrik kezdett jobban, ráadásul egy elég erős 1:21:295-ös idővel, amely után már könnyebben lehetett kockáztatnia is. A 3. próbálkozásánál futotta meg a napi csúcsot a WR 10. helyezettjétől bő 2 tizedmásodpercre lemaradva.
Itt rögtön ki kell emelni, hogy ez a fiatalember ezt az eredményt tíz próbálkozásból, nyomás alatt, a figyelem középpontjában, háttérzajban érte el, nem pedig otthon, nyugodt körülmények között, ki tudja mennyit gyakorolva. És ez bizony óriási teljesítmény!
Báder Benjámin az elődöntőn elért idejét nem tudta már elérni, konstans javítással végül 1:21:209 lett a leggyorsabb köre, amely így az ezüstérmet jelentette részére.
Szarka Zsolt a döntőben továbbra is nagyot gyorsult, több mint 5 tizedet hozott az elődöntőben nyújtott legjobbjánál és 1:21:707-tel léphetett fel a képzeletbeli dobogó alsó fokára. Ez is hatalmas teljesítmény volt tőle, remélhetőleg az elért eredménye meggyorsítja a kormányvásárlást is, esélyt adva magának az előrelépésre...

A végeredményt megtekinthető ITT.
A végső próbálkozás után gyors összesítés, eredményhirdetés, gratulációk, fényképezkedések, papírozgatások következtek, majd egy idő után szépen lassan elpárologtak az emberek, és a csapat is lassanként sátrat bontott a tapasztalatok átbeszélése közben…

Íme a képgaléria

Nagyon pörgős, összetett és sűrű nap volt. A legnagyobb munka természetesen a háttérben, láthatatlanul folyt, de iszonyatosan élvezetes, felejthetetlen élménnyel gazdagodott mindenki, aki ebben a projektben részt vett.
Nem lehetett látni csalódott, morcos arcokat, mindeni pozitívan nyilatkozott az egésszel kapcsolatban, sőt a végén a PC Guru-tól is nagyon elismerő szavakat kapott a csapat.

Természetesen a verseny után többen, a dobogósok pedig természetesen várakozás nélkül lehetőséget kaptak kipróbálni a VR-GTS kombinációt, amivel kapcsolatban vegyes tapasztaltok születtek. Volt, akinek hányingere lett, de a legtöbben azért élvezték. Az viszont mindenkinek nagyon bejött, hogy a kanyarban érezni lehetett a nehézségi erőt. A rázkódást persze nem, de óriási pluszt adott ez is a vezetési élménynek.

Köszönöm mindenkinek a csapat nevében, ha figyelmét nekünk szentelte ezen sorok elolvasásának, illetve a PSC-nek a lehetőséget az anyag leadására.
Találkozzunk a pályán, illetve a rendezvényeken!

Linkek:

Race Online Hungary honlap
Gran Turismo Sport Hungary honlapja
Az online időmérő végeredménye
Az élő verseny végeredménye
PlayStation Time Trial Magyar Bajnokság Döntőjéről képgaléria
Gran Turismo Sport Hungary közelmúltban indított YouTube csatornája
Szabó Zsolt Dávid wikipédia
Képgaléria
Olvasói vélemények
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
27. Binder  Drift & Photo
2018.04.20. 19:53:21
LV22
Válasz 26. Dzson üzenetére:
Hehe...Trackmania-t próbáltad már VR-ben? Ha nem, akkor tedd meg (...most megkaptátok PS+al ingyé...)
Na az...azt egyszer beteszem, aztán kiteszem.........XD
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
26. Dzson  Szerkesztő
2018.04.20. 18:31:18
LV5
Válasz 24. Binder üzenetére:
Ultrawings-et próbáld ki (kis propelleres repülőgépekkel kell menni, igen egyszerű grafikával), kikapcsolt ablak védő rolókkal. Nekem az az egyedüli ami valós szédülést okozott, pedig wipeout-ot simán bírtam. :)
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
25. Dzson  Szerkesztő
2018.04.20. 18:27:33
LV5
Válasz 20. Binder üzenetére:
Mikor youtube-on néztem kormény teszteket, akkor tűnt fel főleg, hogy ülnek a maximum 80cm-s monitorok előtt. Ilyen versenyen okés.

Én végül egy ferrari edition T150-et vettem, mást nem is lehet kapni nagyon középkategóriában.

A VR is állat, pl. driveclub vr-el, de majdnem hasonló amikor 2méteres projektor képe előtt ülsz, ahol szinte 1:1 az arány. Monitor + kormány kombóval nem érzem az utat.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
24. Binder  Drift & Photo
2018.04.18. 23:22:12
LV22
Válasz 23. Bandage_520 üzenetére:
Kiprobaltam (pont mert feltem hogy meghanytat) és szerencsére bírom. :)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
23. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.04.18. 17:37:07
LV4
Válasz 20. Binder üzenetére:
Előbb próbáld ki, nehogy neked is hányingered legyen tőle. Nekem nagyon bejött, de a vásárláshoz kevés. Ami igazán "ütött", az a kanyarban a rád ható erő érzékelése. Legalábbis nekem az volt...
22. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.04.18. 17:34:57
LV4
Válasz 19. Dzson üzenetére:
Itt kitett magáért a magyarországi PlayStation, 4K-s tévék voltak kb. 100 cm-es képátmérővel, darabja 400 körül volt elvileg.
Nekem mondjuk otthon 109 cm-es van, de hamar meg tudnék szokni egynagyobbat...
21. Binder  Drift & Photo
2018.04.18. 14:10:37
LV22
Válasz 18. szarka996 üzenetére:
Simán szokható...de megfelelő cipő kell hozzá...vékony talpú...az enyém olyan...utcára használhatatlan, de erre tökéletes...évekig állt a szekrényben, mire végül megtaláltam mire lesz jó...:)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
20. Binder  Drift & Photo
2018.04.18. 14:05:19
LV22
Válasz 19. Dzson üzenetére:
Versenyző mondotta nemrég egy interjúban, aki GT3 vagy akörüli osztályban nyomul hogy otthon ő 3 monitorral nyomja (iRacing-et) de amióta kipróbálta a VR-t, érzi hogy az a jövő. Sokkal jobban érzi benne a mélységet, a távolságot, így a féktávokat is...én amióta játszom, erre vártam...uh most arra gyűjtök. :)

De ahogy mondod, sokan kis monitoron/TV-n tolják...bár én alapvetően nagyobbakat is látok szép számmal.
Én pl 101cm-es TV_n tolom, de bőven lehetne nagyobb is...csakhát ez van. :)
Számomra az is fura mikor a kijelző, nem ott van ahol kell. Pl. magasabban mint kéne...ilyet sokat látok.
Nekem a kormány belső ívén fenn látni a HUD kijelzőjét...ahogy élőben is. :)

Ezt még GT6-al vettem fel...egy átalakított G27-el (35 cm-es MOMO replika van rajta) https://youtu.be/yVcRV5aOi_o

Ezt meg a GTS-ben. (itt még nem működött a H váltó GT-ben nem volt támogatva) https://youtu.be/NxAtzW1h1Y4
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
19. Dzson  Szerkesztő
2018.04.18. 12:35:52
LV5
+1
Válasz 8. Binder üzenetére:
Nekem az a fura a szimulátoros felállásokban (úgy általában), hogy mindenki junoszty méretű monitor előtt ül.
"Miféle mű kutyakaki...?" (Top Secret)
18. szarka996  PlayStation.Community tag
2018.04.17. 13:15:17
LV2
+1
Válasz 5. Binder üzenetére:
Köszi szépen, én az ott kapott tanácsokat meg nem fogadva cipőben nyomkodtam a pedálokat, szerintem egyedüliként. Kicsit furcsa is volt főleg a Logitech puha pedáljaival de szerintem simán szokható.
PSN ID: szarka996
17. szarka996  PlayStation.Community tag
2018.04.17. 12:59:16
LV2
+1
Válasz 3. xerox üzenetére:
Köszönöm szépen.
Az csak a küllem, belül ugyanaz a nagyképű hülyegyerek vagyok aki mindig is voltam. :D
PSN ID: szarka996
16. Re-tech  PlayStation.Community tag
2018.04.17. 08:52:08
LV7
+1
Válasz 15. Bandage_520 üzenetére:
Ennek meg én. ¡)
Forza Bianconero!
15. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 23:03:06
LV4
Válasz 13. Re-tech üzenetére:
Örůlök... Hamarosan jön egy másik, kicsit komolyabb típusú sorozat is. Persze a FUN sem áll le, meg a design sem természetesen.
14. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 22:58:19
LV4
Válasz 12. Binder üzenetére:
Azon vagyunk! :-)
13. Re-tech  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 21:24:21
LV7
+1
A sima Fun futamok is nagyon jók,jó hogy van ilyen közösség.
Forza Bianconero!
12. Binder  Drift & Photo
2018.04.16. 21:13:49
LV22
+1
Válasz 11. Bandage_520 üzenetére:
Neked is gratula a "másik oldal"-ért. :)
Ne hagyjátok abba... még több ilyet. :)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
11. Bandage_520  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 19:42:07
LV4
+1
Köszönöm a bíztató szavakat a csapat nevében is. Nagyon nagy élmény szervezőként a "másik oldalon" részt venni egy ilyen rendezvényen, főleg ha pozitív visszacsatolást kap az ember...
10. Binder  Drift & Photo
2018.04.16. 19:35:53
LV22
Válasz 9. martin üzenetére:
Igen...mondjuk hozzá kell tenni hogy az én cockpitem úgy van megépítve...ezt a pedált zokniban nem lehet nyomogatni mert kényelmetlen. Ez cipőre van belőve. Dehát kinek mi. :)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
9. martin  Főszerkesztő
2018.04.16. 18:17:31
LV26
Válasz 8. Binder üzenetére:
Te versenycipőben nyomod ugye?
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
8. Binder  Drift & Photo
2018.04.16. 17:41:26
LV22
+1
Válasz 6. martin üzenetére:
Á én nem vagyok jó...ja és én cipőbe nyomom...xD
A cikk ezen részénál sirtam a röhögéstől...

"Rendkívül izgalmas és tanulságos volt azt látni, hogy ki hogyan kezelte a helyzetet. Aki rendelkezik kormánnyal, az tudja, hogy "mezítláb" (zokniban) érdemes nekilátni a vezetésnek, hiszen akkor lehet igazán érezni a pedálokat és magasabb szinten lehet teljesíteni, a helyszínen ezzel szinte mindenki élt is természetesen. "

Én ettől agybajt kapok...már csak ha látom is...de ezekszerint én csak azé vagyok szar, mer cipőbe nyomom...xD

De remélem majd lesz olyan is amire eljutok (ha épp otthon leszek MO-on)...mert a részvétel a fontos ugye...:)
De én azt tudom magamról, hogy alapvetően nekem több idő kell.
Amihez másnak elég 1-2 kör...az nekem 10-20 alatt lesz meg. Itt meg ugye erre nincs idő. :)
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
7. martin  Főszerkesztő
2018.04.16. 17:08:38
LV26
+1
Válasz 6. martin üzenetére:
Kimentem volna megnézni téged.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
6. martin  Főszerkesztő
2018.04.16. 17:07:27
LV26
+1
Válasz 5. Binder üzenetére:
Te kellettél volna oda báttya.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
5. Binder  Drift & Photo
2018.04.16. 17:03:53
LV22
+1
Gratula mindenkinek...(főleg szarka komának)...nagyon jó móka lehetett, a résztvevőkek és a szervezőknek is...
PSN ID: Binder333 http://fb.me/PSGamePhoto
4. martin  Főszerkesztő
2018.04.16. 16:59:43
LV26
+1
Nagyon gratulálok, ez komoly munka volt.
Ezt most kimondtam, vagy csak gondoltam?
3. xerox  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 11:05:45
LV17
Szarka fiam, megömbörösödtél, mióta nem láttalak! :-)
Gratula! Így kormány nélkül elég komoly az a 3. hely. Sőt!
2. xerox  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 11:03:06
LV17
+3
Örülök, hogy szerveződnek ilyen rendezvények. Bízom benne, hogy lesz még folytatása... addig kell ütni a vasat amíg forró! ;)
Gratulálok a szervezőknek és külön a nevezőknek!
1. Lotar  PlayStation.Community tag
2018.04.16. 10:43:51
LV17
+2
Gratula MINDENKINEK !
psn/sen id: pcpmate
1 / 1 oldal
‹‹  ‹  1  ›  ››
Elmélkedő - Hová utaznál legszívesebben?
2018.09.23. 09:00 PlayStation.Community
49 hozzászólás
Szerző: martin
Ha bárhova mehetnél a világon. És hová semmiképp?
NBA 2K19 (PLAYSTATION 4)
2018.09.20. 10:44 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: Szativolution
Jó fejlesztő holtig tanul.
VALKYRIA CHRONICLES 4 (PS4)
2018.09.19. 12:00 Játékteszt
9 hozzászólás
Szerző: HTB
Szelekkel suttogó.
Mozi - Predator - A Ragadozó
2018.09.19. 09:14 Cool-Túra
6 hozzászólás
Szerző: VictorVance
A sportvadászat és a gerinckitépés filozófiája.
NARUTO TO BORUTO: SHINOBI STRIKER (PS4)
2018.09.18. 12:13 Játékteszt
0 hozzászólás
Szerző: GrayFox
Felérhet a nagyokhoz?
MUV-LUV ALTERNATIVE (PLAYSTATION VITA)
2018.09.18. 09:16 Játékteszt
1 hozzászólás
Szerző: eszg_
Az év legepikusabb játéka megérkezett… PlayStation Vitára!
V-RALLY 4 (PLAYSTATION 4)
2018.09.17. 18:33 Játékteszt
18 hozzászólás
Szerző: B_Renato97
Visszatérő rali-kaland.
Survive! Mr. Cube (PS4, PSN)
2018.09.17. 09:20 PlayStation Network
0 hozzászólás
Szerző: Chester013
Dark Souls Funko Pop kiadásban…
DIVINITY: ORIGINAL SIN II – DEFINITIVE EDITION (PS4)
2018.09.16. 10:22 Játékteszt
18 hozzászólás
Szerző: DrZaius
Egy életre szóló kaland.
The Elder Scrolls Online - Summerset kiegészítő csomag (PS4)
2018.09.15. 08:06 Kedvcsináló
0 hozzászólás
Szerző: Sanada
Elf elfnek farkasa.